tind sa cred ca auzul poate insela...de la 150.000km cat scrie in carte la 90.000km mi se pare totusi o diferenta semnificativa
Distributia se schimba la 90.000km daca se depisteaza probleme la curea/role intinzatoare la revizie. Daca nu atingi acei km in 5 ani, se schimba automat. Ai nevoie de o constatare la Skoda. Pt inceput ai nevoie de o ureche buna. Se aude fasait la rece? Daca treci pe la mine te ajut cu un sfat.
masina are 90.000km si aproape 4 ani. daca am putea sa ne intalnim, ti-as fi recunoscator si dator de cinste.
@Doru - daca nu fac 90.000 km in 5 ani, schimb distributia? :039:
Imposibil sa schimbi distributia la 40.000 km! Care este motivul?
dragii mei,toata masina este consumabila! ce nu ati inteles voi:daca ei spun ca trb schimbata la 120.000, ei garanteaza cureaua 120mii km!daca se rupe inainte de a face acesti km si masina a iesit din garantie? este utilizatorul vinovat?de ce trb sa plateasca el pentru prostia altora? :039:Masina are garantie 24 luni fara limita de km. In momentul in care se implinesc cele 24 luni de garantie , aceasta expira . Cureaua de distributie este considerata consumabil , dar cu recomandare de utilizare in conditii de siguranta pana la cel mult 120000 km sau X ani, care din ele se realizeaza prima . Asa ca daca se constata in TG probleme la distributie , se inlocuieste cureaua pe gratis ( si ce este defect ) , iar daca se ajunge de ex. la 120000 km in 20 luni se inlocuieste cureaua si ce mai trebuie inlocuit pe banii utilizatorului , acordandu-se garantia pentru lucrare si piesele inlocuite . Daca se ating 120000 km dupa cele 24 luni de garantie se plateste kitul de distributie si manopera aferenta . Eu asa vad lucrurile , citind cu atentie plan service si garantia masinii .
5 ani sau 120.000km, asta in RO. In Vest poti urca pana la 150-180.000km in fct de ce scrie in cartea service si ce ti se recomanda in service, la inspectiile anuale. In Vest exista Extended Life pt distributie, data doar de service autorizat Skoda.hai ca am notat multumesc:)
si oricum 15.000 e mult, eu mereu am facut revizia pe la 11.000 nu mai mult, la conditiile care sunt la noi. ai dreptate, dar nu poti compara conditiile de la noi cu cele din Germania, de exemplu ( praf,variatii mari de temperatura) ;)
si oricum 15.000 e mult, eu mereu am facut revizia pe la 11.000 nu mai mult, la conditiile care sunt la noi. ai dreptate, dar nu poti compara conditiile de la noi cu cele din Germania, de exemplu ( praf,variatii mari de temperatura) ;)Nu sunt de acord , dar fiecare isi intretine masina dupa cum considera . Revizii la mai putin de 15000 km dupa mine sunt cheltuieli nejustificate .
Care este logica acestei diferente intre RO si Germania?Marile fluctuatii in functionarea motorului (ca regim de functionare/utilizare),dictate de conditiile de trafic. ;)
unde schimbam noi,cei din bucuresti,daca stie cineva? dar nu la reprezentanta dar la preturi acceptabile
...unde schimbi tu distributia cu numai 1000 ron...Pentru un 1.9 TDI ,in Cj costa circa 1000 RON schimbatul unei distributii(kit distributie,pompa apa,curea;nu turcisme),daca stii cu cine sa vorbesti.Lucrare garantata. ;)
Curele Contitech,role INA si pompe de apa Graf. ;)
Gates, Ina si Graf?
" Cum, nu ati facut distributia la 90?! la unu' s-a rupt cu o zi inainte de programare desi avea 92k.Aveti mare grija!".I-am intrebat de ce scrie in cartea service dar nu m-au lamurit
Esti din TM, te pot pune in legatura cu cineva de acolo pt a-ti verifica nr km reali...distributia se schimba la 90.000km rulati sau maxim 5 ani, oricare din cele doua intervine prima.M-ar interesa pe mine ca e posibil ca sambata sa ajung prin TM.
La 1,9 TDI, la cati km trebuie sa schimb distributia? Ca am auzit mai multe variante, incepand cu 80k si terminand cu 120k...
90.000km si apoi din 90 in 90. In RO cel putin asta este regula.Master, si daca nu ajungi la 90K in 5 ani, de exemplu, la cati ani maxim?
Master, si daca nu ajungi la 90K in 5 ani, de exemplu, la cati ani maxim?
Vreau sa intreb, 4 ani sau 5 ani? Se poate si 6 ani? :D
Multumesc.
90.000km si apoi din 90 in 90. In RO cel putin asta este regula.Cartea spune la 120000 km la diesel. Hai sa ne hotaram !
Cartea spune la 120000 km la diesel. Hai sa ne hotaram !cartea spune 120.000, insa pentru regimul de utilizare a motorului in ROU se recomanda 90.000
e vorba de recomandari facute de producator pt romania prin intermediul reprezentantelorEu cred ca fabianrusu vrea cu orice pret sa aiba cele mai multe postari pe acest forum, de aici si comentariile lui "goale".
Adica romanii forjeaza mai tare masinile decat restul Europei?
Eu cred ca fabianrusu vrea cu orice pret sa aiba cele mai multe postari pe acest forum, de aici si comentariile lui "goale".
Ai mers vreodata prin Germania, Austria, Italia .. sau oriunde in Europa de Vest ? Poti sa compari stilul de condus din Bucuresti sau de pe kkturile de drumuri din afara oraselor (semafoare, gropi, frane, blocaje, aglomeratie, depasiri, frane, o mie de intersectii, toate fara semafoare sincronizate) cu stilul de condus cand esti in afara tarii ?? Poti sa compari stilul de mers pe autostrazi in Romania, cu stilul de mers afara ?!?
Normal ca romanii isi "forjeaza" mult mai mult masinile, nu neaparat ca vor, ci pentru ca sunt OBLIGATI !
Pana la urma, nu e vorba ca o schimbi mai devreme de cat scrie in carte, ca asa vrei tu, ci pentru ca esti fortat de uzura mult mai mare la noi in tara ...
Salutare, Va rog sa imi raspundeti cam cand ar trebui sa schimb distributia :039: ( si exact ce anume) la o skoda octavia 1,6 mpi din 2006. Actualmente are toate reviziile la zi facute la skoda la reprezentanta si 93.000 km fara absolut nicio problema. Cred ca urmatoarea masina va fi tot skoda! Tinand cont de faptul ca la masina eu stiu doar de volan si claxon am preferat ca reviziile sa fie facute la skoda sa fiu mai sigur. va multumesc :032:Daca reviziile le ai facute la reprezentanta Skoda ,esti sigur ca nu a fost inlocuit distributia ,uitate in cartea de service.Ultima revizie ar fi trebuitsa fie la 90.000km
Pentru Octavia (1.9TDI), mea din 08/2004, in Caietul Service scrie in romaneste, am sa scanez si sa pun aici, ca distributia, cureaua dintata se schimba la 150 000Km! Nu am gasit nici o mentiune legata de perioada in ani, 2 3 sau mai multi ani, nu se face referire la ani! Masina mea are 85000km, deci sint departe de cei 150000km recomandati! Masina fiind vanduta in Romania, recomandarea este facuta pentru clientul roman, pentru drumurile si soferii romani inteleg eu! Si eu ca tot forumistul, dupa diverse sfaturi citite pe forum, stau si ascult motorul cind porneste, cind i-mi aduc aminte ca am si motor sub capota, dar pina acuma motorul toarce frumos, am ceva experienta cu masinile , am citeva sute de mii de km, si citeva motoare uzate, duse la segmentat sau schimbat kit motor... non vag cei drept, am sa ma uit la curea sa vad cum arata, vizual, ceea ce nu ar spune mare lucru!
Durata in timp pt masinile VAG este de 4, maxim 5 ani, indiferent de nr km rulati !
Problema schimbarii distributiei la 4-5 ani este o abureala ieftina. Am si un Tico din 2000 (52.000 km) si nu i-am schimbat niciodata cureaua, urmeaza la 60.000 si are masina 10 ani. La Skoda vine unul si altul si uite ca trebuie sa le schimbam la 4-5 ani. Hai sa fim seriosi.Probabil Tico nu are role de plastic ca Skoda. Asta cu anii a fost bagata pt ca facea omul nu stiu catzi km in oras si se mira ca-i plezneste cureaua, desii nu avea km pt schimbare. In plus la majoritatea au pleznit rolele, nu cureaua in sine(de-aia se si schimba kit-ul). In plus la Tico cred ca stai ceva mai linistit, stiind ca n-ai cureaua schimbata, costuri mai mici de reparatzie, motor mai simplu.
Am citit cu atenie planul de servica care l-am primit in limba romana si scrie ca schimbarea curelei de distributie se face la 120.000 de km fara a se preciza nici un timp in ani. Acum am cam 37500 de km si probabil in luna mai, cand masina va avea 5 ani in cap (si am luat-o la comanda ca pe stoc nu aveau varianta dorita) voi avea cam 41000 de km. Din cate am vazut, termenul limita ar fi 5 ani.
Acuma marea mea problema e cand schimb kitul de distributie?
Ciudat e si faptul ca in planul service schimbul trebuie facut prima data la 120000 km iar apoi la fiecare 90000. Deci kitul original e mai bun decat cel ulterior?
[...]
Ca idee, o examinare a kitului de distributie poate fi totusi relvanta chiar daca am depasit 5 ani? Ar fi posibilitatea ca la o astfel de examinare sa se constate ca nu sunt fisuri sau alte probleme si sa mai pot circula cu ea inca 6 luni, sa zicem? Faptul ca motorul merge foarte frumos, rotund, ar fi si acesta un indiciu despre kitul de distributie?
A, inca un lucru. Au spus mai multi despre faptul ca se aude un fasait cand motorul este inca rece. Si eu am auzit un astfel de fasait usor, care dispare dupa ce se incalzeste morotul. De curand, cand am schimbat niste bucse pe fata, mecanicul a auzit acel fasait si a dat cu un un spray cu ulei la cureaua de distributie si de atunci a disparut fasaitul. El a spus ca se mai usuca putin cureaua si de aceea se sude asa.
:D da, dar este totusi o pompa de circulatie, daca nu are numarul de km de uzura de ce s-o schimbi ?
Multumesc Avatar pentru raspuns si pentru sugestii. voi incerca sa fac asa cum ai zis in legatura cu turatiile. Cu autostrada mai greu, ca sunt din Oradea. Dar cred ca intr-o oarecare masura pot compensa si mergand pe centura orasului in treapta a 3-a sau a 4 mai turat, nu? Desi consumul atunci e mai mare :( .
90.000 KM si cati ani?
La cum merg eu ajung la 90.000 in 6-7 ani
Fara sa ofensez pe nimeni din prietenii Skodisti, eu fac la Octavia 1.9TDI revizia (cu ulei, filtre si verificari) si respectiv schimbul kit-ului complet de distribuitie dupa urmatorul "calendar" respectat cu sfintenie:
1. Revizia:
- daca fac peste 15,000Km/an, atunci o fac la max. 15,000.
- daca fac sub 15,000Km/an, aici fiind inlclus si zero, atunci o fac dupa 12 luni de la revizia anterioara.
adica o fac la 1an, nici o luna mai mult.
2. Kit-ul de disctributie-exemple:
- daca fac 30,000Km/an, il schimb la 120,000Km.
- daca fac 10,000Km/an, il schimb la 40,000Km.
- daca fac 5,000Km/an, se schimba "obligatoriu" la 20,000Km
;)
adica il schimb la 4 ani, nici o luna mai mult
Dupa 10 ani de condus Diesel, va rog sa ma credeti ca n-am avut niciodata probleme cu masina/masinile urmand calendarul strict de mai sus.
Asa cum bine zice si Doru, e mult mai important sa previi pe bani "civilizati", decat sa repari, pe bani "grei", bineinteles.
Trebuie sa schimb in curand distributia, desi in carte scrie la 120 km, (am circulat doar 65000) au trecut trecut peste 5 ani de utilizare. Am trimis un e-mail la VW si nu stiau decat de 120 k nu si de 5 ani. Ce ma sfatuiti ?
Apoi, la schimbarea distributiei trebuie sa fiu atent la ceva ? Ma refer la manopera, in ideea ca merg la reprezentanta, exista vreu risc ca sa nu fie montata corect (adica ca in fabrica ) ? Ce trebui sa fac ?
Ba nu . Incomparabila este distrugerea in cazul curelei de distribuitie, ba as zice piece of cake... ;)Nu prea e adevarat; resturile curelei de accesorii sunt ,,agatate'' si trase la distributie, si produc aceleasi pagube cam si cum s-ar fi rupt chiar cureaua de distributie. Cel mai recent exemplu este al unui coleg de birou cu Megane 1,6l 16v, caruia i s-a rupt cureaua de accesorii in mers, si reparatia l-a costat 1000 EUR; intr-adevar, daca ai noroc sa nu ajunga cureaua de accesorii la distributie, atunci scapi doar cu schimbatul rolei intinzatoare, a rolei fixe si a curelei de accesorii, si este ,,piece of cake'', dar multi nu a fost asa.
Ca sa revenim la subiect, daca nu se auzea zgomotul....nu schimbam distributia la 60.000 km si nici la cei 6 ani cati are masina.Tot sa revenim la subiect: tu ai schimbat si distributia si cureaua de accesorii?
Tot sa revenim la subiect: tu ai schimbat si distributia si cureaua de accesorii?
Salut prieteni,
Cam in jurul caror bani se invarte, schimbul unui kit de distributie+pompa apa+antigel?!cu manopera cu tot!
Se cam apropie timpul... :( :(
Teoretic pompa de apa se schimba cand se schimba si distributia pentru a evita defectarea ulterioara a pompei de apa si deschiderea motorului a doua oara. Costul mai mare decat daca se face totul din prima.ce presupune aceasta operatiune , din punct de vedere al "deschiderii motorului"...?
La piesele reconditionate de cele mai multe ori se refolosesc carcasele pieselor vechi care sunt verificate amanuntit daca corespund, pentru a ieftini costul de productie, dar elementele interne gen palete sau rulmenti sunt noi, deci calitatea este la fel ca si la una noua.
O alternativa pentru pompa gasesti pe aftermarket si iti recomand sa cauti HEPU , la fel si antigel tot de la ei iti recomand.
lantul de la pompa de ulei numai daca este necesar se schimba, nu stiu nimic de recomandarile PoRo.
Am trecut preturile valabile in reteaua dealerilor autorizati Porsche Romania, conform Carnet vouchere service valabil pana la 31.12.2012, pentru auto MY 2009 sau anterior.
Victor , tu acolo pui si altele care nu sunt in Kit-ul de distributie, de ce nu postezi de la inceput informatii corecte si complete despre oferta primita de la AVIA?
90200km!
Am schimbat de curand distributia, OEM, reprezentanta.
2) Daca un coleg ma poate ajuta cu un sfat, consumul de carburant si zgomotul motorului au crescut in urma schimbului. Am valorile de pe VAG com -0,6 si -1,7 , afisate intermitent la cateva secunde (blocul 4 de memorie). E normal ? justifica aceste fluctuatii consumul si zgomotul ?
la ce surprize ma pot astepta cand se schimba distributia, pe linga cele care fac parte din subansamblul:distributie-pompa apa?!
din experienta voastra, ce a mai picat, stricat, rupt, taiat...!?
....................................
TRebuie reglat avansul pe VAS in mod cert, cum ti-a spus si Roberto. Valoarea finala trebuie sa se apropie de zero cat mai mult.
Si eu m-am intors la service exact pentru acest reglaj. Nu am crezut ca este necesar, distributia fiind schimbata pe cale dedicate.
Pune kit Conti cu role Ina si pompa de apa Hepu. Calitate la fel cu cele originale.se pare ca mai nou kiturile Conti (cel putin cele pentru motoarele BSE&Co) vin cu rola SKF de origine necunoscuta, iar cureaua este made in Romania. garantie "din fabrica" 60 k km. :-~
Dar in cartea service ce scrie? la cat se recomanda schimbarea?
se pare ca mai nou kiturile Conti (cel putin cele pentru motoarele BSE&Co) vin cu rola SKF de origine necunoscuta, iar cureaua este made in Romania. garantie "din fabrica" 60 k km. :-~
Cureaua de distribuție se schimba când se rupe.
... Nu au treaba anii deoarece cureaua daca nu se invarte nu se uzeaza (nu e ca uleiul)...
Luci n-a vorbit serios, cuibusel :))Corect,a uitat sa puna ghilimelele.
............................ ar fi nevoie de zeci poate sute de ani ca o curea sa se degradeze nefiind in sarcina.
....Sunt foarte multi care au facut ca si Nae si au scapat; Nae, nu. :68:
4. Am vazut in cartea service a unei SO 1.6 MPI/2005 (MASINA DE FIRMA), schimbul distributiei facut in 2013, martie, la 157750km (Stiti bine ce regim de folosire au majoritatea masinilor de firma).
Sunt foarte multi care au facut ca si Nae si au scapat; Nae, nu. :68:'
Da, confirm ca si cureaua distributie OEM am gasit cu probleme la nici jumatate de viata. ;)
Eu sunt patit cu distributia la un Peugeot; arata foarte bine si nu avea numarul de km indicati in manual pentru a fi schimbata. Intr-o zi s-a rupt iar paguba a fost IMENSA.
.................................A mea de pe masina la 120.000km nu era in cea mai buna forma.
:082: Inca ma intreb cum poti exploata anormal o curea de distributie........
hai ca asta-i buna...
ce treaba are uleiul cu distributia? nu se unge bine cureaua sau ce imi scapa?
NU doar numarul de km conteaza.....Conteaza foarte mult numarul de ore de functionare - am mai spus-o ....neamtul face 100km/ora ...in Bucuresti faci 10km/ora => ca noi schimbam cureaua de distributie de 10 ori mai tarziu decat neamtul ...ponderand aceasta medie, probabil ca este undeva la 4-5 ori aceasta variabila :)
Si a mea la fel (cel putin asa se aude) tot 60k si 6 ani are.
Da Roberto sa inteleg ca tu ai avut desfacut motorul pana acum si ai vazut-o? sau zici si tu tot din perspectiva fonica si a faptului ca nu s-a rupt pana acum?
Am schimbat-o.
4. Eu verific cureaua vizual la 2 luni, desfac capacul curelei (surub "close-open" si doua cleme) si nu cred ca trebuie sa fii super mecanic ca sa iti dai seama de starea curelei.La ce capac te referi? sus la rola de la ax came? ai putea pune o poza? nu trebuie desfacut si capacul superior al motorului? sau tot capacul distributiei, pierzand uleiul implicit?
O bara de cupru goala pe dinauntru...la un capat urechea ta...la celalalt, you pick :)multumesc Doru. voi aplica metoda, numai timp sa fie si eventual sa caut o "tzeja" ramasa de la instalatia de incalzire. asta imi vine acum in minte, "de cupru si goala pe interior". oricum ce se aude e un sunet mai grav, de frecventa joasa, gen fluierat fin insa cu o tonalitate joasa . dar asta e de cind ii la mine masina, azi miine 2 ani. insa zgomot e prezent si, eu il percep ca fiind acolo.
Exact modelele de pe 1U nu sunt, el are BFQ probabil...
Se schimba asadar la fiecare 90.000km, sau cu extensie la 120.000km, dupa verificare in service autorizat.
Ori la 4-5 ani, in fct de model. Numa la 1.8T se poate schimba la maxim 180.000km, asta daca chiar vrei sa risti. Nici curelele OEM nu mai sunt ce trebuie, am avut dovada in mana acum cateva luni ;) Fiecare isi asuma decizia personala.
Dragilor , am citit cartea de sevice din scoarta in scoarta si nu scrie clar la cat se in locuieste cureaua , cel putin la 1.9 TDI . Daca nu este prea greu pentru voi care lucrati in service , scrieti explicit nr. de km la care se inlocuieste sau dati nr. paginii la care sa citim cu ochisorii nostri . Nu vreau recomandari locale . Multumesc !
Buna seara ! Am o skoda octavia 1.9 Tdi 77 kw din 2008 si am in momentul de data 42.000 km ideea este ca km nu ar fi multi de loc dar am depasit termenul de 5 ani de schimbare a distributiei si nu stiu ce sa fac?
Cum ar fi bine sa procedez?
La Brady Skoda este 950 lei fara pompa iar cu pompa ma mai costa inca 450 lei !
Deci, luati in considerare ceea ce spune producatorul, 120.000 sau 5 ani! Dupa aceste perioade date de producator, se poate petrece orice, oricand!120.000? Eu parca tineam minte 60.000 km sau 5 ani :-?
Salut,
pentru cei interesati adaug inca un tabel al celor de la Contitech, varianta 2010(L-a postat cineva pe forumul vw-skoda octavia2, schimb distributie). Tot acolo o sa gasiti si parerea cuiva care a lucrat la reprezentanta vw, skoda, apropos de interval ani, imbatranire cauciuc, etc. E unul m-am lamurit.
Dar la role exista vreo modalitate de verificare?
Este de fapt o bara goala pe dinauntru...pui urechea ca la stetoscop si asculti daca rulmentul "rumega" :)Nu este misto ieftin, este metoda clasica de identificare a zgomotelor in lipsa unui stetoscop dedicat.
Cartea mașinii are caracter orientativ pentru utilizatorul final. Reprezentantele au circulare de la fabrica, service-urile le au de asemenea...
In plus fara de reprezentante service-urile private au multă experiența in ceea ce privește curele de distribuție rupte.
Personal am înlocuit 12 motoare de la începutul anului. Culmea ca unui client ii spusesem cu 3 zile inainte sa înlocuiască distribuția iar el m-a luat cu cartea de service... Nu am vrut sa para ca-i bag mana in buzunar si nu am insistat
Concluzionand, in ceea ce ma priveste, verificatul vizual nu prea este de baza, nu am vazut ca cureaua este nu mai este intinsa corect. Cureaua nu prezenta urme de uzura grava, dar rola putea sa se blocheze fara vaselina. Alte concluzii si pareri le las la latitudinea dumneavoastra.
Nu e indicat in acest sens sa depasesti 5 ani cu o curea indiferent de nr km rulati. O poti face dar asuma-ti riscul !
dupa mine. 90000km mi se pare cam mult
Cat doresti tu sa risti este raspunsul meu ;)Stiu ca nu exista limita de timp pentru schimbarea distributiei, ci doar limita de rulaj.
Eu as schimba pt liniste la 5 ani.
Si eu ma gândeam ca cel tarziu la revizia de 6 ani sa înlocuiesc distribuția.
:)) deci eu lucrez la banca ... Daca ma iei cu axe , scame ... M-ai pierdut :))
asadar, coincidenta sau nu, am auzit zgomotul prima data dupa schimbarea distributiei si a curelei de accesorii, lucru care s-a intimplat acum recent prin luna lui mai 2013.
in prima faza zgomotul se auzea foarte slab, ca un tziriit de greiere, undeva in compartimentul motor. numai la rece.
constat ca se manifesta absolut aleatoriu. ieri la pornirea la rece l-am auzit iarasi, putin mai tare si suna ca un clichet de cheie "in actiune", dar mai slab ca intensitate.
dupa un drum de 75 km, zgomotul s-a auzit si la cald la relanti, tot asa, ca un usor scirtiit ciclic si tot ca un clichet suna, exact cum se aude cheia cu clichet, insa mai slab. daca turez motorul nu se mai aude, deocamdata. la repornirea motorului dupa 5 minute nu s-a mai auzit.
azi nu s-a mai manifestat la rece, deci face cind il apuca.
zgomotul inca nu pot sa il localizez exact si pare sa se auda de sub alternator si suspectez ca este de la rola de intindere a curelei de accesorii. sper sa nu fie legat de distributia care tocmai am montat-o si sa fie problema acolo. :|
poate sa fie rola de intinzator a curelei de acesorii? asta se poate verifica cumva, sau numai "audiometric" trebuie sa fiu atent de unde provine zomotul?
fulia de alternator au zis baietii ca e buna, caci le-am zis sa verifice. cureaua de acesorii noua, asa cum spuneam.
pina la urma daca e rola, se poate lubrefia ceva pe acolo? nu am inteles exact, citind topicul dedicat rolei de intinzator pentru cureaua de alternator, unde am postat initial, daca acea rola se poate schimba separat sau trebuie pus tot ansamblul intinzator, cu a lui consola.
...Ce modele de Fabia nu au probleme ca motorizare?1.4 TDI, 1.9 TDI, 1.9 SDI si 1.4 benzina de 84 CP sunt motoarele de pe Fabia cu probleme putine si destul de rare.
Avatar a încercat să te incurajeze. Singura diferenţă între 1,2 tsi 86 cp şi 1,2 tsi 105 cp o reprezintă numărul de unităţi vândute. Motorul e acelasi, softul diferă.
Buna,
Am o Octavia din 2012 1.8 TSI 160CP, 46000 km. Distributia este pe curea sau pe lant? Cand trebuie schimbata?
Cea mai smecherea distributie din lume costa cel mult 10 mil, cum sa ii ceara 30 mi?Pe mine, schimbarea distributiei+curea accesorii+rola accesorii+rola intinzatoare+pompa apa+revizie normala (ulei, fitlru ulei, filtru benzina, filtru aer) m-a costa 2300 RON in 2007 la un Renault Symbol. Si operatia se repeta din 4 in 4 ani...
Buna ziua . Detin o Skoda Octavia Tour 1.9 TDI din anul 2010 cu un numar de 75500 km parcurs si as dori sa stiu la cati km trebuie sa ii fac schimbul de distributie . Primesc fel si fel de pareri unii zic la 60000 km alti la 90000 . Multumesc !
SOT 1U2 motor AXR, fabricatie 2007, 80000 km. Inca nu am schimbat distributia. Ce imi recomandati?, avand in vedere ca masina o am de noua, deci distributia este originala? Anul trecut am schibat doar cureaua de transmisie care prezenta o usoara imbatranire adica foarte mici crapaturi transversale. Pe partea de contact nu avea nimic.Am aceeași masină tot din 2007 și pot sa iti spun că am schimbat tot la distribuție inclusiv pompa de apă ...curele contitech si pompă ina... tot kitul la 100 000 km .
Ok si? Sa schimb sau nu?Eu zic că DA , mai ales dacă nu intenrionezi sa vinzi mașina. Oricum nu cred , dacă o vinzi ,sa te creadă cineva ca ai km ăia reali ....
Sfat: Schimbati doar peste 100000 km. Timpul cat sta nu conteaza!
Pentru o distributie cu pompa de apa la schimb la Octavia 1 pretul acum un an era de 1700 ron...Banuiesc ca la reprezentanta :))
Aceasta afirmatie NU este adevarata. Dar fiecare face asa cum considera pe timpul, masina si banii lui.
In cartea autoturismul, facuta de producatorul Skoda, nu scrie absolut nimic despre schimbarea distributiei la un interval de timp ci doar la numar de km.
: daca primul interval de schimbare a distributiei a fost de 120.000 km, cel de-al doilea este de 160.000 km, deci ar trebui schimbata la 280.000 km. :-oexclus ca a doua curea sa se schimbe la un interval mai mare decat prima; cele mai bune piese sunt cele cu care masina vine echipata din fabrica, acelea tin cel mai mult. Cele puse la reprezentanta, desi sunf f bune calitativ, nu au cum sa fie la fel de bune ca cele initiale. daca prima curea se schimba la 120 000km, a doua se schimba tot la atat, sau mai putin.
cele mai bune piese sunt cele cu care masina vine echipata din fabrica, acelea tin cel mai mult.