Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Despre turatii  (Citit de 11388 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline coco_caty

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 148
  • Karma: +1/-0
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #37 : Septembrie 05, 2008, 10:51:18 p.m. »
Am si eu o intrebare poate este ciudata dar am auzit discutia asta la cineva :
Este posibil ca dupa perioada de rodaj a unei masini sa apara urmatorul fenomen ?
In rodaj la 2500 ture sa ai de exemplu in treapta a 5-a viteza de 80 Km/h.
Dupa rodaj sa ai tot la 2500 ture , tot in treapta 5-a , viteza de 90 Km/h.
Cazul de mai sus este unul fictiv, dar vreau sa stiu daca e posibil acest lucru.
Acest caz se discuta pentru masinile pe benzina.


Daca era doar un test de cunostinte : cred ca ai putea sa ai viteze diferite la aproximativ aceleasi turatii  daca schimbi pneurile cu o dimensiune mai mare ( 165->175 )dar doar in cazul cand faci testul pe sosea , nu pe elevator/ridicata  iar viteza sa o masori cu un radar exterior deoarece in bord iti indica normal  /:) .  Rodajul nu influenteaza dependenta vitezei de turatie.

Offline GeeMan

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: Cluj
  • Mesaje postate: 1161
  • Karma: +4/-0
  • TDI Virus - Pozitiv
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #36 : Septembrie 05, 2008, 10:27:21 p.m. »
Singura diferenta care am observat-o intre rodaj si dupa rodaj a fost consumul. In rodaj am mers pana in austria iar in vara pana in italia. Consumul a scazut considerabil.
« Ultima Modificare: Septembrie 05, 2008, 11:14:03 p.m. de Master 4X4 »
Octavia II Elegance, 1.9TDI , + Power-box,
Gri Satin meta

Offline carabetz86

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 203
  • Karma: +0/-0
  • SKODA
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #35 : Septembrie 05, 2008, 08:32:42 p.m. »
Asa ma gandeam si eu , dar m-am contrazis cu cineva pe aceasta tema si la un momentdat chiar ma pus pe ganduri.
Ma bucur sa aflu ca aveam dreptate. :082:
Skoda Fabia II 1.2 HTP

Offline sady

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2008
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 453
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1, 1.8 t
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #34 : Septembrie 05, 2008, 08:14:33 p.m. »
In rodaj la 2500 ture sa ai de exemplu in treapta a 5-a viteza de 80 Km/h.
Dupa rodaj sa ai tot la 2500 ture , tot in treapta 5-a , viteza de 90 Km/h.

Poate doar daca mergi in primul caz la deal, si in al doilea, la vale.
1.8T  L&K, '02, berlina

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #33 : Septembrie 05, 2008, 01:17:55 p.m. »
EXCLUS ! Nici macar dupa remapare nu apar asemenea diferente de turatie...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline carabetz86

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 203
  • Karma: +0/-0
  • SKODA
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #32 : Septembrie 05, 2008, 12:21:10 p.m. »
Am si eu o intrebare poate este ciudata dar am auzit discutia asta la cineva :
Este posibil ca dupa perioada de rodaj a unei masini sa apara urmatorul fenomen ?
In rodaj la 2500 ture sa ai de exemplu in treapta a 5-a viteza de 80 Km/h.
Dupa rodaj sa ai tot la 2500 ture , tot in treapta 5-a , viteza de 90 Km/h.
Cazul de mai sus este unul fictiv, dar vreau sa stiu daca e posibil acest lucru.
Acest caz se discuta pentru masinile pe benzina.
« Ultima Modificare: Septembrie 05, 2008, 01:00:20 p.m. de carabetz86 »
Skoda Fabia II 1.2 HTP

Offline C o s m i n

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Dec 2007
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 5854
  • Karma: +6/-0
  • ZEN Master
  • Auto: Fabia 287 Nm
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #31 : Septembrie 05, 2008, 12:03:15 p.m. »
Dodo, eu sub nici o forma nu am sugerat sa se conduca fortat. Atata doar am spus, ca daca schimb de ex pe masina mea la maxim 2200 de ture si la croaziera o tin in 1500-1700 de ture maxim consumul este mai mic decat daca merg normal(croaziera la 2000-2200 rot/min si schimbat la 2500-2800 de ture). Fenomenul pe care l-am observat in schimb este urmatorul: indiferent ca merg in oras sau afara, dupa o perioada de subturare, daca incep sa merg in regim normal, la accelerari bruste incepe sa dea un pic de fum(sunt unul dintre putinii fericiti la care masina nu da cu fum, decat peste 3000 de ture in accelerare sustinuta, si si atunci emisiile sunt foarte foarte mici). Fumul il da o vreme, dupa care se curata traseul de evacuare probabil de funingini si depuneri si nu mai scoate fum. Acuma eu vin si zic asa: daca as merge in regimul "economic" cateva mii de km(zeci de mii chiar) este clar ca as avea depuneri de funingini si alte "mizerii" pe evacuare, nu?
Singurul moment in care am fum este cand pornesc toamna si iarna, pana motorul se roteste de 2-3 ori si porneste.
Repet, prin mers mai turat eu nu inteleg 3000 de ture constant...inteleg la croaziera limita minima de cuplu maxim si la schimbare orice turatie care permite revenirea motorului dupa schimbarea vitezei in plaja de cuplu maxim(adica 1900 sau peste in functie de nevoi). Ca si concluzie din ce am tot discutat aici, mi-as permite sa spun asa: trebuie gasita o varianta de compromis in asa fel incat sa protejam atat evacuarea de depuneri de tot felul de "substante" cat si turbina de stres in lagare inutil. Sunt de acord si cred ca si tu esti de acord ca gasirea acestei solutii de compromis este pur subiectiva si depinde de fiecare sofer in parte, de stilul sau de condus, de conditiile de exploatare etc etc etc si inca alti factori  :))
Din categoria "Consultatii ZEN, FU, CHI, HI, PAN",lectia numarul 1:
Cand disperarea te cuprinde si crezi ca problema skodei tale nu are solutie, asculta-ti vocea interioara, care spune: LEAGA CU SARMA

Offline dodobird

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 481
  • Karma: +0/-0
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #30 : Mai 23, 2008, 08:59:37 p.m. »
Imi pare rau sa zic , dar adevarul este, Cosmin, ca "depunerile" in primul rand cele vazute de tine ar trebui comparate doar la numar egali de kilometri (si cum zici tu doar in stiluri diferite). In al doilea rand , depunerile rezulta din gazele nearse complet , "umede" daca vreti care pot chiar coroda teava , "fiarele" de evacuare.Cantitatea de "calamina" impropriu zis ("mizerie pietrificata" as zice mai bine eu) este direct proportionala deci cu debitul, deoarece impuritatile sunt franate atat de suprafetele interioare rugoase ale tevilor cat si de paletii turbinei sau filtrele aflate pe traseu. Se face o mica confuzie poate cu filtrul catalizator , DPF etc care relativ ca la un filtru clasic se mai impinge ceva zgura arsa prin vreo gaurica , DAR nici aici chiar minuni nu se fac. Caci ar insemna ca filtrelor catalizator le-ar prii MARILE VITEZE ! Si ca si la turbina NU este asa ci exact pe dos. Caci efectul secundar la catalizator la viteze mari este o supraincalzire ce va deterioa prematur filtrul vaaaaaag mai desfundat. Iar turbina folosita intens la turatii mari isi va distruge mai degraba lagarele (zona, din punctul meu de vedere, cea mai sensibila a acestui de altfel minunat echipament - pe care il iubesc  :x .). Marketing , oare nu cumva suntem invatati sa ne stricam mai des masinile ?
In loc sa supraturati inutil , mai bine verificati mai des valoarea corecta a amestecului , puritatea gazelor intermediare, schimbati mai des filtrul de aer cu unul de calitate dar nu prea sport, puneti benzina de cea mai buna calitate din locatii verificate si chiar schimbati mai des uleiul de la motor - tot de calitate, normal.
TOT CE AM SCRIS insa mai sus NU ESTE VALABIL, DACA ESTE NECESARA JUTIFICAREA VITEZEI EXCESIVE LA CARE ATI AJUNS, DE FATA CU SOTIA SAU PRIETENA (pentru aceste cazuri dau si in scris cu semnatura ca distrugerea turbinei este iminenta la viteze mici ! - semnatura pe care sper sa o primesc la randul meu si de la voi pt un act similar dar ... pentru mine  ;)).

Conduce-ti firesc asa cum va lasa inima , si mai ales nu fortati inutil !
Numai de bine si Drum fara CALAMINA !
Dacia 1310 1,6 8V + Octavia Tour 1,8 20V-T

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #29 : Mai 23, 2008, 03:15:31 p.m. »
La turbinele cu geometrie variabila mersul subturat ca mod de conducere are si un astfel de rezultat negativ, depunerea de calamina pe tot traseul de evacuare...de aceea nici nu este recomandat !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline C o s m i n

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Dec 2007
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 5854
  • Karma: +6/-0
  • ZEN Master
  • Auto: Fabia 287 Nm
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #28 : Mai 23, 2008, 03:01:03 p.m. »
Bun.Asa sa fie cum zici tu, Dodo. Atunci lamureste-ma si pe mine in urmatoarele chestiuni:
1. De ce turbinele mai stranse(vag) se blocheaza mai frecvent decat turbinele de ford(de exemplu) care se stie ca nu sunt la fel de "stranse".
2. Depunerile de calamina de pe corpul turbinei vin de unde? Personal am avut ocazia sa compar 2 turbine de vag, una la o masina cu care s-a mers la consum si una cu care s-a mers mai sportiv(in consecinta mai turat). Depunerile de calamina, funingini etc erau semnificativ mai mici pe cea de pe motorul cu care s-a mers mai sportiv.  :046:
Din categoria "Consultatii ZEN, FU, CHI, HI, PAN",lectia numarul 1:
Cand disperarea te cuprinde si crezi ca problema skodei tale nu are solutie, asculta-ti vocea interioara, care spune: LEAGA CU SARMA

Offline dodobird

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 481
  • Karma: +0/-0
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #27 : Mai 14, 2008, 11:02:06 a.m. »
Daca arderea este completa (masina functoneaza corect) , draga cosmin543, Turbina nu sufera de "depuneri". Poate un catalizator, filtru, pe evacuare  , aici mai discutam. Dintotdeauna marea problema a turbinei a fost turatia foarte inalta si mentinuta mult timp. In special lagarele extrem de solicitate.
Dacia 1310 1,6 8V + Octavia Tour 1,8 20V-T

Offline geolik

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti (Militari - Lujerului) B - 19 - HRI
  • Mesaje postate: 763
  • Karma: +9/-0
  • Barbatii adevarati apreciaza CUPLU nu CP!
    • Blog
  • Auto: Octavia Tour, 1.9PD
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #26 : Mai 14, 2008, 12:47:17 a.m. »
fac eu un tutorial , ca sa scapam de dubii. sper sa nu supar pe cineva.
drumuri bune...
G.
Octavia Tour, 1.9 TDI PD AXR, Argintiu, ESP, tempomat, full electric, climatronic, etc. Acest autoturism reuneste cele doua vicii ale mele: se numeste OCTAVIA si are VIN.

Offline MAK

  • Doar inscris
  • Joined: Mar 2008
  • Mesaje postate: 1
  • Karma: +0/-0
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #25 : Martie 26, 2008, 10:11:59 a.m. »
Pt a merge corect cu un TDI, ar trebui mers cum a spus cosmin543, adica dupa ce schimbati treapta sa ramineti in cuplu.



Nu este Fabia, dar tot TDI este.

PS. De ce apare de doua ori fiecare filmulet ?  :-o
« Ultima Modificare: Martie 26, 2008, 10:16:02 a.m. de MAK »

Offline C o s m i n

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Dec 2007
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 5854
  • Karma: +6/-0
  • ZEN Master
  • Auto: Fabia 287 Nm
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #24 : Decembrie 07, 2007, 02:34:52 p.m. »
Eu am o fabia 1.9 TDI 74 kw. Dupa ce se incalzeste motorul...o cam duc peste 3000 cand schimb. Nu prea cred eu ca dauneaza la motor, dar ma astept sa am o turbina mai curata si mai pastrata....Se stie ca daca mergi subturat cu tdi vag(alte modele nu ma bag ca nu am mai condus) turbina sufera din greu, ca se umple de depuneri. Personal incerc sa schimb in asa fel incat in treapta superioara turatia sa ramana la 1900 sau peste, unde incepe plaja de cuplu maxim.
Din categoria "Consultatii ZEN, FU, CHI, HI, PAN",lectia numarul 1:
Cand disperarea te cuprinde si crezi ca problema skodei tale nu are solutie, asculta-ti vocea interioara, care spune: LEAGA CU SARMA

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #23 : Decembrie 02, 2007, 09:32:58 p.m. »
Pai nu zisesi tu ca gandesc pe indelete si execut rapid? M-am conformat. Acu astept sa devin prim ministru. Macar ca scot taxa auto si tot fac si eu ceva bun pentru comunitatea asta =))

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30