Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Despre turatii  (Citit de 11387 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #7 : Decembrie 02, 2007, 08:15:19 a.m. »
Concret, la ce numar de rotatii ca asta ma intereseaza, sau schimbam fiecare dupa experienta in sofat?

Offline nicu

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Oct 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 520
  • Karma: +2/-0
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #6 : Decembrie 01, 2007, 11:20:39 a.m. »
de regula se schimba in intervalul cuplului maxim
BMW 530xD 240CP
Vectra C GTS 150CP

Offline MRP

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 1815
  • Karma: +14/-2
R?spuns: Turometru - schimbare trepte de viteza
« Răspuns #5 : Decembrie 01, 2007, 09:02:52 a.m. »
cred ca cele de la o cutie automata,setata pe mers normal!

Florian

  • Vizitator
Turometru - schimbare trepte de viteza
« Răspuns #4 : Decembrie 01, 2007, 08:57:07 a.m. »
Care sunt valorile corecte a numarului de rot/min la schimbarea treptelor de viteza?
Tr.2,..tr.5 la ce nr. de rotatii se schimba?
« Ultima Modificare: Decembrie 01, 2007, 09:11:43 a.m. de Dr. Feng Shui »

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #3 : August 11, 2007, 11:04:12 p.m. »
E bine ce zice Roberto. Mai ales in cazul motoarelor VAG care la 4000 de ture cam isi dau obstescul sfarsit si nu prea mai trag.

@maraca, nu neaparat turatiile mari omoara motoarele. As zice turatiile excesiv de mari le omoara. Iti dau exemplu motoarele de BMW, fie benzina, fie diesel. BMW-urile in general au cutii "scurte" si scot tot ce se poate din motoare. Motoarele de BMW, diesel sau benzina sunt motoare turate si nu am auzit pe nimeni sa se planga ca nu ar fi andurante.

Din pacate asta este una dintre metehnele motoarelor diesel VAG, au relativ mic intervalul de ture in care poti exploata motorul, in rest in afara de ceva lipsa de rafinament, TDi rullz :) Numai cine conduce un TDi stie ce e ala :) Mie unul imi place, asa zgomotos, brutal si nerafinat cum e el :)

Offline roberto

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 3635
  • Karma: +4/-1
  • Laugh at your problems, everybody else does
Raspuns: Despre turatii
« Răspuns #2 : August 11, 2007, 06:03:07 p.m. »
   Eu, cu acelasi motor, schimb vitezele intre 2500-3000rot. si caut sa nu merg sub 2000rot. Consumul mediu urban il am in jur de 7% cu clima pornita.
Land Rover Discovery 3

Offline maraca_03

  • Junior
  • *
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 29
  • Karma: +0/-0
  • Skoda-the best
Despre turatii
« Răspuns #1 : August 11, 2007, 10:31:35 a.m. »
M-am gindit ca ar fi bine sa vorbim nitel despre regimul de turatii la motoare si stilul de condus. As fi interesat in cazul meu pe o Skoda Fabia Sedan 1,9 TDI de 74 KW/101 CP care este turatia optima pe care ar trebui sa o pastrez?
Se stie : turatiile ridicate "omoara" motoarele,dar care este fenomenul de "subturare"?
Dupa link-ul postat de Atreides am gasit ca cuplul maxim este de 240Nm/1900 RPM iar puterea maxima 74 KW/101CP
la 4000RPM.Cred ca ar trebui sa pastrezi,pe cit posibil o turatie de minim 2000 RPM ca sa fii in cuplu maxim.
Am facut si urmatoarea experienta:am facut o excursie de la Bistrita la Tasnad aproximativ 450 km in doua moduri diferite de sofat.Mentionez ca am plecat doua familii, in total 4 adulti si 2 copii(8 ani si 2 ani) si bagaje full.
La dus:de la aprox.80 km/h i-am dat viteza a 5-a si pe la 100km/h aveam turatia cam pe la 1800 RPM, sigur unde am putut circula cu aceasta viteza,in final computerul de bord mi-a aratat un consum de 4,7%,cu AC in functiune permanent,a fost timp frumos si soseaua uscata.
La inapoiere:a plouat non-stop si am mers preponderent in viteza a 4-a,doar de vreo 4-5 ori i-am dat a 5-a,iar in viteza a 4-a la 100km/h turatia motorului era cam pe la 2200-2300 RPM,tot cu AC in functie non-stop am circulat
(am observat ca daca nu porneam AC se abureau geamurile) si la final computerul de bord mi-a aratat un consum de 5,1%.
Ca diferenta de mers am simtit ca la depasiri "tisneste" mult mai bine daca este motorul mai turat(cred ca turbo este
in functie deja),fata de prima situatie cind se "plafona" putintel pina ce ajungea pe la 2000 RPM dupa care (intrind
in actiune turbo)masina "tisnea" ca si cum ai fi pornit de pe loc.
Cei mai in tema sa-si dea cu parerea,sunt curios de raspunsuri. :082:
Skoda Fabia Sedan 1.9 TDI-PD 74KW/101CP

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30