Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Subiect creat de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 05:08:39 p.m.

Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 05:08:39 p.m.
salut
 Astazi am fost nevoit sa dau jos caseta de directie pt reconditionare (avea joc in ea si batai la gropi/denivelari)
 Pt demontarea ei de pe masina, a fost nevoie sa se demonteze acel suport (jug), pt a avea acces la ea si pt a putea fi data jos .
 Ulterior, baietii de la service mi-au spus ca s-ar putea sa fiu nevoit sa ajung la reprezentanta pt reglarea directiei, deoarece nu sunt siguri ca vor mai reusi sa monteze acel suport/jug, in aceeasi pozitie ca si inainte, fiind aproape imposibila reglarea directiei la un atelier obisnuit, deoarece va trebui reglat si pozitionat si acel suport/jug, asa cum trebuie .
 Ei au spus ca se vor stradui sa il repuna in pozitia initiala, dar nu promit nimic .
 
 Asa este ? - Trebuie neaparat sa ajung in reprezentanta, pt reglarea acelui suport/jug ? - Sau doar sunt ei prea exagerati ?
 In afara de reglarea directiei din bielete, va trebui sa mai reglez si altceva ?
 
 Multumesc
 O2, 2005, 2.0tdi, 16v, 103kw/140cp, bkd,dsg
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Septembrie 18, 2017, 05:15:11 p.m.
dar ce service e asta care nu poate sa monteze caseta la loc?
eu mi-am reconditionat caseta de directie la Renault Clio, si nici vorba de asa ceva. Au fost cu mine la reconditionare si masini mai bune (Opel Zafira, Alfa Romeo 156, Renault Megane) si nici uneia nu i s-a recomandat sa mearga la reprezentanta pentru repozitionarea casetei. Au pus-o ei bine de la inceput.
am refacut doar geometria de directie si asta a fost tot.
 
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 05:57:26 p.m.
Probabil ca nu m-am exprimat eu destul de bine
Baietii pot monta caseta la loc, nici o problema
Pot monta absolut totul la loc ...
Doar ca ei au spus ca nu sunt siguri in ceea ce priveste acel suport /jug pe care sta prinsa caseta de directie .
Adica il vor monta si il vor prinde la loc in suruburi, dar numai ca ei nu sunt 100% siguri ca il vor monta exact in aceeasi pozitie cum era initial, fiind nevoie sa apelez la reprezentanta pt o pozitionare cat mai corecta a acelui suport/jug pe care sta caseta de directie si de care sunt prinse si bratele rotilor .
De aici au concluzionat ei ca s-ar putea sa nu poata fi reglata foarte bine directia, intr-un atelier obisnuit .
poza
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Septembrie 18, 2017, 08:20:11 p.m.
pai mai bine.te duci si faci directia in reprezentanta. intreaba de suruburi.S-r putea sa fie indicatia de suruburi noi.intraba la reprezentanta, ca poate le schimbi cand faci directia, sunt suruburi la anumite componente care nu trebuiesc stranse de doua ori
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 08:46:47 p.m.
Nu tin neaparat sa ma duc in reprezentanta pt a face directia
1 - lucreaza doar cu programare si va trebui sa merg cu masina cu directia dereglata aprox 1 sapt (cam asa dureaza programarile la reprezentanta Craiova)
2 - In Craiova sunt o gramada de ateliere care fac directia ... e inutil sa stau o sapt cu ea dereglata


Ma intereseaza sa stiu cat mai exact daca intr-adevar trebuie reglat/repozitionat acel suport/jug, exact milimetric/micronic, exact cum a foat el pozitionat initial .


Sau pur si simplu se strange in suruburi si "aia e" , ulterior se face directia si gata .
Tind sa cred ca sunt ei (mecanicii) prea exagerat de meticulosi


Multumesc
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: al bundy din Septembrie 18, 2017, 09:30:45 p.m.
orice atelier de geometrie poate face treaba asta.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 09:35:13 p.m.
Referitor la suportul/jugul ala, mai trebuie facut ceva in mod special sau nu ?
Trebuie reglat si ala minutios/delicat ... ? - sau strans bine in suruburi si "aia e" ?
Multumesc mult
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Septembrie 18, 2017, 09:47:30 p.m.
cineva cu manual de reparatii iti poate spune.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 18, 2017, 10:20:47 p.m.
Daca are cineva niste informatii in plus, mi-ar fi de mare ajutor, in legatura cu acel suport/jug
Maine trebuie sa ma duc sa iau caseta de la reconditionat si aa o duc in service pt montaj


Sau eventual cineva care a mai facut operatiunea asta
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Septembrie 18, 2017, 10:46:09 p.m.
nu stiu eu prea multe. Ce am inteles ca acel jug se prinde pur si simplu in suruburi, la unele modele ulterior existand actiune de fabrica pentru montarea unor saibe dupa ce , la un nr de km, apareau niste trosnituri,
se strang obligatoriu la cuplu, si ar trebui suruburi noi. Restul e din reglaj directie.


Unde si cu cat ai reconditionat caseta?
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Septembrie 19, 2017, 09:25:54 a.m.
Suruburile se strang si aia este.
Firma la care am facut eu reconditionarea (era o firma specializata pe reconditionat casete de directie din orasul Targoviste) pur si simplu strangea suruburile la cuplu, apoi facea geometria. Masina a mers perfect drept.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 19, 2017, 01:50:07 p.m.
Ok, am inteles
Multumesc frumos pt raspunsuri si pt ajutor
Concluzia, cred ca sunt ei (mecanicii) prea meticulosi/minutiosi .
Sunt doi baietandri, de-a dreptul "tocilari" in ale mecanicii (in sensul bun al cuvantului) .
Ei asa au considerat, ca odata ce au desfacut si bratele de la roti si suportul/jugul acela pe care sta caseta de directie,dar si suportul antibalans, va trebui sa merg la reprezentanta pt repozitionarea lor cat mai exacta si precisa .
Am incercat sa le explic ca locasurile suruburilor nu prea au tolerante asa de mari, dar ... in fine sa le stranga ei la loc asa cum trebuie si apoi ii fac directia si "aia e" .
Revin cu detalii dupa ce iau masina de la ei .
Multumesc
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Septembrie 21, 2017, 05:10:55 p.m.
Revin cu detalii, asa cum am zis
Caseta a fost reconditionata si montata pe masina .
Suportul/jugul acela pe care sta caseta a fost si el montat la loc, fara nici un fel de problema .
De fapt nici nu am avut timp sa stau langa ei, la remontare .
Stiu decat ca mi s-au dat cheile si totul a fost ok .
A fost nevoie decat sa ii reglez directia si cam atat .
Masina se comporta foarte bine acum, nu se mai aude nimic, directia este ok, am testat-o pana in 140km/h si totul este in regula .

Recomand reconditionarea casetei, daca aveti probleme cu ea - chiar este cu totul alta masina, d.p.d.v al directiei bineinteles .

Cost : 800 lei (reconditionarea) + 250 lei (manopera) + 50 lei (reglatul directiei) - total 1100 ron ... dar, repet, merita .
Numai bine
Multumesc frumos de ajotor
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Aprilie 26, 2018, 08:47:15 a.m.
O alta zi ... o alta problema
O sa o descriu un pic mai detaliat si o sa am si cateva intrebari (cam multicele), asa ca va multumesc mult pt rabdare

Asa cum am spus am avut masina lasata in service pt reconditionare turbina
Toate bune si frumoase pe partea de turbo

INSA
In momentul in care le-am lasat masina in service aveam si niste batai/zgomote, in special la roata dr fata, pt care eu suspectam o bucsa, un pivot ... asa ca i-am rugat pe baietii din service sa se uite si la roti, daca au timp
NU au avut

Aseara in jurul orei 19 am fost sunat de catre cel de la service sa imi spuna ca este in teste cu masina si a venit si m-a luat de acasa pt a o testa si impreuna
De indata ce m-am suit in masina am fost intrebat daca pana sa aduc masina la ei, mi s-a mai aprins becul de la servo in bord

Bineinteles ca becul asta nu mi s-a aprins niciodata (decat atunci cand am schimbat bateria, dar s-a stins de la sine dupa cca 200-300 metri de mers cu masina)

Toate bune si frumoase, am testat masina, am mai si oprit motorul, l-am si pornit, pt ca apoi in timp ce eram in teste sa constat ca becul se stingea si se aprindea ceva mai tarziu, in special cand luam o groapa mai serioasa
Fiind tarziu, le-am zis sa o lase asa si ne uitam in alta zi
Dupa care, am plecat de la service si am mers cu ea in afara orasului, de unul singur, pt a o testa mai bine pe parte de turbo
Becul de la volan nu s-a mai aprins ... pana in fata blocului cand amm luat o alta groapa
Apoi asa a ramas, aprins si nu se mai stinge absolut deloc
Am luat si borna (-) de la baterie pt cca 2-3 min si nimic

Becul se aprinde initial rosu (asa cum este normal) pt ca apoi sa se faca portocaliu pt o fractiune de secunda si apoi devine galben si asa ramane, nu se stinge deloc

Caseta de directie a fost reconditionata anul trecut in septembrie (avea niste batai/zgomote)

Asa ca nu stiu ce sa mai cred
1. Au facut cei din service vreo nazbatie ?
- pt demontare turbo se demonteaza caseta de directie pt a avea loc de manevra ?
- se desface / se demponteaza jugul motor / suportul pe care sta caseta de directie ?

2. Au scapat vreo lovitura de ciocan pe acolo ? (sau 2-3 ... lovituri ?)
- aveau cum sa ajunga cu vreun cioccan prin zona casetei de directie ?

3. Este vreun senzor pe caseta de directie ?
- aveau cum sa il loveasca / trosneasca cu vreun ciocan pe acolo ?

4. O fi dat in vreo groapa prea puternic, pana sa vina sa ma ia de acasa ?

Ce alta explicatie cat de cat plauzibila gasiti ?
Mi se pare cam mare coincidenta, zau asa


Servo merge ok, deocamdata, nu trepideaza volanul, nu trage stg/dr ... si asta la o viteza max de cca 120 km/h
Care sunt eventualele cauze pt care se aprinde acest bec de culoare galbena in bord ?
(verificat siguranta si este ok)
La punerea contactului becul se aprinde initial rosu (asa cum este normal) pt ca apoi sa se faca portocaliu pt o fractiune de secunda si apoi devine galben si asa ramane, pornesc motorul, merg cu ea ... si degeaba, becul nu se mai stinge

Am sa ma duc peste ei sa o puna si pe calculator
Multumesc pt rabdare
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Aprilie 26, 2018, 09:32:06 a.m.
Eroarea inregistrata
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
             008 - Implausible Signal

Unde este pozitionat acest senzor ?
- poate fi doar o problema de conectivitate ? (contact imperfect mufa ?)
- unde este pozitionata mufa ?
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Aprilie 26, 2018, 11:18:59 a.m.
eu am reconditionat caseta de directie la precedenta masina, si nu stiu sa fie vreo legatura intre ea si turbina. Adica nu trebuie sa dea jos caseta ca sa ajunga la turbina.

Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: T. Carmen din Aprilie 26, 2018, 11:27:25 a.m.
1, 2, 4 = Nu.
3. Da.
Trebuie demontata caseta si verificate lipiturile la senzorul G269. Sa ai idee:
http://vwts.ru/articles/steering/steering_eur_2_pl_a5.html
Daca ai vcds:

Succes.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Aprilie 26, 2018, 12:06:34 p.m.
Deci alta caseta ... in Craiova nu exista oameni pt asa ceva (refacut lipituri la rece)


Pct 3 - am inteles, exista senzor pe caseta
Cand ai spus Da la pct 3 te-ai referit si la posibilitatea de a fi fost lovit / trosnit in timpul demontarii / montarii turbo ?
Multumesc
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: T. Carmen din Aprilie 26, 2018, 01:00:04 p.m.
A fost un pic de deranj la demontarea turbinei.  Verificati din nou conexiunea la caseta.
Vei intelege exact ce s-ar putea fi intamplat daca te vei uita cu atentie la acest DIY:
http://vwts.ru/articles/engine/bkd-snyatie-turbiny-na-dvigatele-tdi.html
Eu nu spun ca au dat cu ciocanele, etc. Nu vreau sa supar pe nimeni.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Aprilie 26, 2018, 01:55:10 p.m.
Acum am vazut link-ul cu demontarea turbinei
Asta este singura modalitate de a da jos turbina de pe O2 ?
Adica ma intereseaza sa stiu daca se poate da jos si in alt fel, fara demontarea casetei de directie
(am mare nevoie de raspuns la intrebarea asta pt a sti cum sa abordez situatia maine)

Trebuie sa revin maine pt o alta diagnoza si reinitializare, cu VCDS
A incercat sa reinitializeze / calibreze acel senzor, dar cu DELPHI, initial totul parea ok pt ca apoi dupa o anumita distanta parcursa becul sa se aprinda din nou, galben

Mufele de la caseta / motoras (2 la nr) au fost desfacute si date cu spray - inutil

Oricum, este foarte foarte ciudat faptul ca acest bec s-a aprins exact dupa ce am lasat masina ... sau dupa iesirea in probe cu ea

Este prea mare coincidenta, deoarece de cand am masina nu s-a aprins niciodata, nici dupa reconditionarea casetei de directie din septembrie anul trecut

Mi-a zis sa trec maine ca sa aduca VCDS si sa incerce o noua calibrare / invatare / reinitializare a acestui senzor
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Aprilie 26, 2018, 09:07:32 p.m.
Operatia a reusit, pacientul este lesinat ... deocamdata

Dupa indelungi calibrari, reinitializari, VCDS-uri si alte cele, intr-un final am constatat ca volanul are un joc stg/dr, cu rotile drepte si cu masina pe loc
Jocul volanului se si simte in maini dar se si aude, cu un pic de atentie
+ ceva batai / zgomote mai ales la roata dr fata, dar aici nu pot sa aduc 100% acuze casetei

Asa ca am dat fuga la service sa le arat si celor de acolo lucrul asta (i-am cam stresat un pic, ce-i drept)
Concluzia lor a fost urmatoarea :
Din cauza jocului, care spun ei ca este din caseta, senzorul acela nu mai este in stare sa citeasca exact ce se intampla acolo si de aceea se si aprinde becul in culoarea galben (cam asta am inteles eu, in mare)
Ei spun ca daca senzorul era ars, culoarea ar fi fost rosie

Asa ca am dat fuga la nenea care mi-a reconditionat caseta si a constatat si el lucrul acesta, jocul in volan
Mi-a spus ca el va incerca sa o repare, daca este vorba despre vreun rulment, dar daca problema este din nu stiu ce dinti din ax, el nu o poate repara si nici nu se baga sa incerce, nefiind sigura caseta apoi
Mi-a spus totodata ca el chiar daca reuseste sa o repare, el nu garanteaza ca acel bec sta aprins din cauza defectiunii casetei si ca acest bec se va stinge dupa repararea casetei, daca s-o putea repara ...
In cazul in care nu o poate repara imi va da banii inapoi, 800 lei

Ce parere aveti
1. Au mecanicii dreptate si aceasta problema cu becul aprins in bord se va rezolva odata cu remedierea defectiunii mecanice a casetei de directie ?
sau
2. Are dreptate nenea care initial a reconditionat caseta si acum chiar daca va reusi sa refaca din nou caseta, senzorul si becul acela nu se va remedia / stinge ?
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: T. Carmen din Aprilie 26, 2018, 11:06:50 p.m.
Daca stii unde este locatia senzorului G269, vei intelege exact daca jocul din caseta are legatura.
Am postat documentatia, DIY, trebuie doar sa te uiti.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Mai 08, 2018, 10:34:37 a.m.
 Caseta de directie ... revin cu detalii
 In primul rand, eu unul va spun ca nu se merita sa reconditionati o caseta de directie
 Poate numai in cazul in care stiti si cunoasteti foarte bine persoana respectiva
In Craiova eu nu recomand
 
 Stiu ca este un baiat foarte ok, dar nu stiu cum il cheama, TRAMI pare-mi-se, dar nu stiu daca este numele lui sau doar username
 Insa este prea departe de mine, prin Cluj cred, iar daca as fi insumat costul reconditionarii + transportul dus/intors ... pt mine nu se merita
 Dar este un baiat foarte ok
 Am avut in trecut o problema cu un oring la o caseta hidraulica, oring pe care nu il gaseam nicaieri, iar el mi l-a trimis prin posta, gratis
 
 Revin asupra problemei actuale
 In final am cumparat o caseta SH de la dezmembrari, de pe o masina de Germania, cu 200 euro
 Caseta este in portbagaj, astept sa fiu sunat de cei din service pt programare
 
 Am renuntat la idea de a mai cauta factorii declansatori care au dus la defectarea casetei de directie, deja reconditionate ... poate a fost din cauza mea, a celor din service sau poate ca a fost pur si simplu doar o coincidenta
 
 Dar nu am renuntat definitiv
 La indemnul celor din service, am fost cu masina si am vorbit cu neica asta care mi-a reconditionat caseta de directie in urma cu 6 luni, cu o garantie de un an de zile
 Toate bune si frumoase prin telefon ... in final ajung si la poarta lu' nenea asta
 
 - Neica : Ia zi taicule ce are ?
 - Eu : Ma nene, ete imi bate iar caseta, acum are si joc in volan si are si becul aprins in bord, iar matale mi-ai dat garantie un an de zile si au trecut doar 6 luni si un pic !
 - Neica : Ma taicule, eu ti-am dat garantie doar pe nu stiu ce ax / cremaliera (nu mai tin minte) ... eu nu ti-am dat garantie pe axul asta care iasa inspre volan, fiindca jocul in volan poate sa fie din axul asta (sau cum i-o fi zis el)
 - Nu stiu, nu inteleg de ce are joc acolo si acu' ce vrei matale sa ii fac io ?
- Ete ca acolo nici nu m-am uitat
 
 Va dati seama ca mi s-a urcat tot sangele in cap si m-am facut rosu/vanat la fata
- Eu : Ba neica ia asculta mata un pic la mine si taci din gura si lasa-ma sa vorbesc
 - Eu cand am venit la mata si ti-am spus ca imi bate caseta, matale ce mi-ai spus ?
 - Mi-ai spus ca imi reconditionezi tot ce este in interiorul casetei, ca ramane doar carcasa goala din ea si ca restul va fi ca nou ?
 - Este asa sau nu ?
 - Am discutat noi despre ce si cum repari matale ? Nu !
 - Mi-ai spus matale ca imi dai garantie doar pe nu stiu ce ax ? Nu !
 - Mi-ai spus doar ca o reconditionezi si ca imi dai garantie un an de zile si atat, punct .
 
 - Neica : Ma taicule, ho ma asa sa nu ne enervam, hai sa fumam o tigare
 - Pai si matale crezi ca becu' asta s-a aprins din cauza jocului in volan si a bataii in caseta ?
 - Ce legatura are becul cu caseta ?
 
Prosteala pe fata, nu ? (desi i-am explicat ca inainte de a reconditiona caseta, desi batea foarte rau, eu nu am avut joc in volan si nici nu mi s-a aprins becul ala, niciodata)
 
Iar m-am facut rosu / vanat
 - Eu : Ba are neica legatura, ca acolo este un senzor, iar daca in ax este bataie si joc in volan, senzorul ala nu mai stie ce dracu' sa inteleaga, nu mai stie ce si cum sa citeasca !
 (discutasem in prealabil cu cei din service si ei m-au descretit un pic la cap)
 
 - Neica : Bine taicule, ete cum facem, dar ho asa nu te mai enerva atat, de ce sa ne suparam ?
 - Eu incerc sa o repar din nou, poate o fi o nimica toata, o fi vreun rulment ceva pe acolo
 - Dar daca este din nu stiu ce ax si dinti care intra in volan, eu nu pot sa ii repar pe aia, fiindca nu se incarca cu metal dintii aia si eu nu repar asa ceva ca este periculos
 
 - Eu : Bun, si atunci cum procedam ?
 - Neica : Ete eu incerc sa o repar, pe parte mecanica, dar nu garantez ca dupa ce o montezi, o sa se si stinga becul ala in bord
 - Iar daca nu pot sa o repar, o sa iti dau toti banii inapoi, adica 800 lei si eu imi opresc piesele noi pe care le-am bagat in ea si matale faci ce vrei cu banii ... iti iei alta ...
 
Asa a ramas, cum am stabilit … doar ca ulterior m-am cam scarbit si mi-am data seama ca o sa pun pe masina o caseta reconditionata de 2 ori, ceea ce nu imi prea vine sa fac
Si in plus, sunt ferm convins ca o sa faca el pe dracu’n patru, astfel incat sa nu imi returneze cei 800 de lei sa ii faca ceva sa nu mai bata … sa isi ia prostu’ de pe cap … daca vrea baga si calti acolo sau ce vrea el … doar sa nu mai bata … eventual daca are o zi mai proasta poate ii taie si un pic din ‘’pamblica’’ (vorba lu’ ministru’) … doar asa ca sa imi arate el mie ca nu are treaba becul cu caseta (poate exagerez si sunt un pic paranoic … dar zau asa am tot dreptul sa ma gandesc la orice)
Asa ca dupa ce ii las caseta sa o verifice, ma pot trezi ca imi spune ca este gata si sa vin sa o iau
Concluzia
Ma duc in service, platesc o manopera de demontare / montare pt ca apoi sa ma trezesc ca becul sta tot aprins
Bineinteles ca in situatia asta nu ma mai pot duce peste neica, fiindca el a facut ce tinea de el, pe parte mecanica, nu ?
Asa ca voi fi nevoit sa alerg pe la dezmembrari sa caut o alta caseta
Apoi revin in service si platesc o alta manopera de demontare a casetei reconditionate din nou si montare a casetei SH
Un balamuc total
Asa ca am ales varianta cea mai simpla si care nu mai implica alergatura deloc, varianta cumpararii uneia SH si punct … termin cu tot balciul asta … mai costisitoare dar nu ma mai epuizez fizic atat de mult
Zau ca m-am epuizat … financiar nu-i bai, dar fizic … m-am zapacit … psihic vad ca inca stau bine
 
Cam asta a fost legenda unei casete de directie reconditionate in Craiova  :040:
 
Numai bine
 
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Mai 08, 2018, 12:50:27 p.m.
familia mea fiind din judetul Valcea, recunosc ca m-am cohortit de ras cand am citit povestea, parca il si vad pe taicu cum fumeaza o tigare si se scarpina in crestetul capului.
Legat de firma de reconditionari de care ai amintit, ea se numeste Trami si este din Targoviste. Intr-adevar sunt foarte profesionisti, am fost si eu la ei cu un Clio. Dupa reconditionare nu s-au aprins becuri in bord sau alte lucruri, insa pretul era ff piperat : peste 1000 ron in 2009 este f scump. Din pacate dupa un an si jumatate am inceput sa aud iarasi zgomote in directie; ei au spus ca nu de la caseta erau zgomotele ci de la flansele amortizoarelor; e f posibil sa fie adevarat, nu am mai verificat ptr ca am vandut masina.
Legat de garantia oferita de taicu, m-am prapadit de ras cand am citit ca iti da garantie la cremaliera. Ea nu se strica decat daca intra apa in caseta si rugineste. O alta minciuna a fost cand a zis ca inlocuieste tot ce este in interiorul casetei de directie, si lasa doar carcasa: asa ceva se intampla doar la uzina, cand caseta se reconditineaza cu totul. Mesterii din Ro desfac caseta si schimba doar ce este uzat (garnituri, bucse etc). Asa face si Trami, si asa fac toti.
Cand se referea la ax, ma gandesc ca se referea la coloana de directie. Ea are un ax pe mijloc care intra in caseta de directie, si, din cate imi amintesc eu de la reconditionarea mea, daca axul nu este bine montat in caseta, poti sa ai tot felul de batai in volan. De aceea este bine sa mergi la unii care fac treaba de la un cap la altul, gen Trami (dau caseta jos, o reconditioneaza, o remonteaza, fac geometria). Aici trebuie sa iei in considerare si varianta sa nu fie vina lui taicu, ci a service-ului care a montat caseta la loc.
Ma rog, parerea mea este ca nu merita sa reconditionezi o caseta de directie ptr ca nu te tine decat cativa ani. Mai bine una noua (de fapt reconditionata de fabrica), stii ca are toate piesele schimbate si te tine ca una noua.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Mai 08, 2018, 05:22:32 p.m.
Asta a si fost ideea mea, sa ne mai si amuzam un pic, mai ales eu ... sa fac si un pic de haz de necaz
Referitor la neica :
El asa a sustinut sus si tare ca reconditioneaza tot si ca alezeaza si nu stiu ce piese prin ea ... ca noua
Rugina era putina, recunosc, la partea unde se monteaza bieleta in caseta
Nu, nu, nu s-a referit la coloana de directie a volanului
A facut referire la coloana / axul ala cu dinti / zimti pe el, care iese din caseta si care se imbina cu coloana de directie a volanului


Axul, banuiesc ca a fost montat bine si corect de catre cei din service fiindca timp de 6-7 luni de la montare nu am avut nici un fel de bataie / zgomot in volan sau in alte parti
Sunt convins ca a fost bine montat
Bineinteles ca i-am facut si geometria


Deocamdata incerc si cu una SH fiindca m-a cam obosit a masina si deja financiar dar si tehnic s-a apropiat vertiginos de una noua

Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Mai 09, 2018, 09:41:57 a.m.
Marius, repet: doar cei de la uzina schimba tot interiorul casetei de directie, si lasa doar carcasa (acesta e si motivul ptr care, daca cumperi o caseta ,,noua'' si dai la schimb vechea caseta, atunci cea noua e mai ieftina).
Mesterii din Romania, inclusiv Trami si neica, schimba doar ce li se pare lor ca este sticat (in general bucsile, garniturile, vreun rulment, cremaliera daca a ruginit...) Nu are cum sa iti schimbe neica tot interiorul casetei cu numai 800 ron.
Asa cum am spus, parerea mea este ca nu merita sa se reconditioneze o caseta de directie, mai ales daca vrei sa tii masina mult timp. de ce? Pentru ca apar probleme ca cele descrise de tine, plus ca risti sa te trezesti iar cu joc dupa cativa ani.
Ti-au schimbat si burdufurile de la caseta, nu? E posibil ca asta sa fie o explicatie ca aveai rugina pe partea dinspre bielete.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Mai 09, 2018, 02:00:38 p.m.
Corect, corect ce spui tu in privinta reconditionarii casetei
Eu nu te-am contrazis ci doar am spus ce a zis neica ala
Evident ca nu am fost si nu sunt atat de credul ... Doar voia "sa-si vanda marfa", nu ?


Burdufurile de la bielete (la ele te referi), da bineinteles ca au fost schimbate si inainte de a reconditiona caseta (din motive de joc in bielete, cu tot cu bielete) dar si dupa ce am reconditionat caseta (din motive usor de inteles, cu tot cu bielete, burduf ...)
Ce o fi fost facut si cum o fi fost facit inainte ca masina sa intre in posesia mea, habar n-am
In ceea ce priveste masina, da o sa o tin multi ani, de fapt nu cred ca o sa o mai vand vreodata, la cate piese noi am bagat in ea, cred ca 3/4 din masina este in garantie pt urmatorii doi ani ... cred ca am bagat in jur de 4500 euro de cand eate in posesia mea, de aprox trei ani ... fara sa mai adaug toate maruntisurile si alte mici costuri de manopera ... toate cu facturi, bonuri fiscale si doar in service
Sa o mai scot vreodata la vanzare este prea putin probabil ... cu piese noi in valoare de peste 4500 de euro plus costul in esenta al masinii ... si sa vina un terchea berchea care dupa ce se zgarma in nas si apoi se racaie in cap sa imi zica urmatoarele : "fratele meu ti-o iau da' nu iti dau mancat'as mai mult de 3800 pe ea ca ete are niste zgarieturi picea pe la aripi si pe bara si mai are si in interior niste plastice zgariate ... nu frate doar atata iti dau io, acu pe loc, haida vere zi daca vrei"
Eu ce raspuns sa ii dau unui asemenea specimen humanoid ?
In ce priveste insa caseta, prefer sa incerc asa deocamdata
Maine o montez si revin cu detalii
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Mai 09, 2018, 03:21:06 p.m.
Da, la burudufurile de la bieletele de directie m-am referit. Posibil sa fi intrat apa pe acolo de dinainte sa reconditionezi caseta, si de aceea a aparut rugina.
Ma rog, daca dai masina la samsar, iei cu cel putin 500 euro mai jos decat este piata. Insa, la cati bani ai bagat in ea, nu cred ca mai merita sa o dai: stai asa pana cade de tot.
Cat despre mine, m-ai facut sa ma decid: urmatoarea masina va fi tot noua, deja nu mai am nervi sa caut service-uri unde sa merg la reparatii, si sa dau peste mecanici care se pricep mai putin decat mine (nu ca eu m-as pricepe =)) [size=78%]).[/size]
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Mai 15, 2018, 09:26:20 a.m.
Bravo. Ma bucur ca ai nimerit-o buna.
Daca masina era dezmembrata pentru ca avusese un accident, atunci exista o sansa ca in urma accidentului caseta sa fi fost avariata. Ma bucur ca nu a fost asa. :082:

Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Iunie 21, 2018, 04:07:38 p.m.
Salut
Dupa cum stiti, in urma cu ceva timp am schimbat caseta de directie
De atunci insa, am ramas cu un zgomot (nu stiu cum sa il descriu mai exact), ca un fel de pacanit, trosnit,  atunci cand rotesc volanul complet stg / dr, indeosebi dreapta

Acest trosnit / pacanit nu se aude pe toata durata rotirii complete a volanului, ci doar de 2-3 ori, pana cand il rotesc complet

Au fost desfacute suruburile de la suportul (jugul) casetei de directie, suruburile de la bara de torsiune, surubul de la suportul antibalans si doua suruburi (unul pe fiecare parte) care tin bratele prinse de sasiul masinii (suruburile alea la care accesul se face cu o tubulara lunga prin una din gaurile bratului fata)

Toate aceste suruburi au fost stranse foarte bine iar suportul (jugul) casetei de directie a fost asezat la locul lui cat s-a putut de milimetric ... au fost urmarite chiar si urmele de mizerie din dreptul suruburilor sa se aseze cat mai corect ca in pozitia initiala

Apoi am fost si la o re-verificare si toate sunt stranse si la locul lor
Ma mir ca nu s-au rupt suruburile de la atata strans, verificat si re-verificat ...

Caseta se comporta foarte bine, rotile nu tremura, masina nu trage stg/dr ... toate astea pana la o viteza de 160km/h (nu ca as merge cu o asemenea viteza, totul a fost doar pt test si atat)


Flansele nu cred sa fie de vina si oricum sunt schimbate de aprox un an de zile

Problema / Ciudatenia asta am mai intampinat-o acum un an de zile cand am demontat caseta veche si am reconditionat-o
Dupa montarea la loc a casetei reconditionate, la fel, imi aparuse un zgomot / scartait, dar mult mult mai accentuat 
Atunci, l-am lasat asa, nu l-am mai bagat in seama
Apoi dupa ce am schimbat flansele (asa am vrut eu, cele vechi nu aveau nimic ... a fost doar o ''goanga'' de a mea), zgomotul a disparut ca prin minune


Aveti ideee care ar putea fi cauza actuala a acestor pocnituri / trosneli, atunci cand rotesc volanul ?
Remediu ?

Flanse / telescoape sub tensiune din cauza demontarii / montarii acelui jug / suport al casetei de directie ? -> montat ''gresit'' / ''deviat'' stg dr cu 1mm sau mai putin si astfel tensioneaza ceva pe la suspensie / bucsaraie ... ?
(desi cred ca este o mare bazaconie ceea ce am spus acum)
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din Iunie 21, 2018, 04:35:14 p.m.
Pentru astfel de zgomote la rotirea volanului (gen pacanit sau tacanit scurt) sunt 2 explicatii: ai joc in caseta de directie sau trebuie schimbate flansele amortizoarelor.
Avand in vedere ca spui ca nu crezi ca este de la flanse, pe care le-ai schimbat de curand, tare cred eu ca si noua caseta are joc. Stiu, este un ghinion teribil ca si caseta asta sa aiba joc, dar din punctul meu de vedere e cea mai plauzibila explicatie. Ca sa nu ai belele trebuia sa pui o caseta noua.
Zgomotul descris de tine seamana teribil de bine cu zgomotele ce se auzeau la vechea caseta de directie de la masina mea, cand avea joc (e vorba de fosta masina).
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Iunie 21, 2018, 04:58:18 p.m.
Pai nu are deloc joc, dar absolut deloc, nici in volan si nici in bielete (a fost tras si smucit de ele)

Asa cum am spus deja, aceste pacanituri / trosnituri aparusera si atunci cand am montat caseta reconditionata si au disparut dupa ce am demontat telescoapele si am schimbat flansele
Uitasem ... si telescoapele au fost schimbate (noi bineinteles) in urma cu aprox un an de zile

Asta este ceea ce ma mira foarte tare !!! ( joc nu are, flanse si telescoape noi ... )

Este vreo problema daca dau cu un spray cu vaselina pe la flanse ? (prin partea de sus, pe la capota -> sub grila aia de plastic)
Ma gandesc ca poate din cauza ca nu am capacele din acelea din plastic care acopera surubul flansei / telescopului, o fi intrat apa / umezeala / mizerie pe acolo si or fi uscate / gripate ...

Exista vreun pericol / risc daca fac asta ? (sa se adune mizerie ... sa se desfaca vreun surub din cauza vaselinei ... ?)

WD40 ?
Spray vaselina ?
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Iunie 21, 2018, 08:49:31 p.m.
Pot scartai cumva bucsile de la bara stabilizatoare (de torsiune) ?
Astea nu au fost schimbate niciodata si erau destul de crapate / uzate + ca au mai fost si desfacute
Ma gandesc ca poate nu s-au mai asezat cum trebuie la locul lor si poate de aici si scartaitul / trosnitul / pacanitul ...

Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Iunie 21, 2018, 09:14:29 p.m.
Normal ca exista pericol sa se adune mizerie, dar daca totusi vrei sa incerci, incearca cu o vaselina pe baza de litiu care nu ataca cauciucul de la flanse. Cauta acele capacele din capatul amortizorului
Da, bucsele de la bara stabilizatoare pot scartai sau bate, dar din cate stiu la O2 sunt cu tot cu bara si costa vreo 500 lei.Dar poti da si acolo cu aceeasi vaselina sa vezi daca dispare scartaitul.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Iunie 21, 2018, 09:26:01 p.m.
pentru trosniturile acelea mai cauta pe celalat forum, nu gasesc acum topicul desi l=am cautat, se uzeaza niste suruburi la cadrul motor, acea piesa mare de aluminiu, se inlocuiau suruburile si se punea o saiba, e tpi de fabrica pe asa ceva
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Iunie 21, 2018, 09:29:02 p.m.
Salut
Multumesc
Da, asta vreau sa incerc, sa dau cu ceva pe ele si sa vad daca dispare scartaitul / pocnitul / trosnitul ... chiar si pt cateva zile ar fi ok
In felul asta imi pot da seama daca ele sunt cauza, apoi le schimb cat pot de repede


Stiu si de saibele alea, dar zau ca nu mai desfac suruburile alea ... poate doar cand le voi schimba si pe ele cu altele noi ... la cat au fost de stranse eu nu cred ca or sa mai reziste la un alt stres de strangere si imi este teama ca se vor rupe

Baietii din service mi-au spus ca ar trebui sa schimb si bucsile astea cu tot cu bara, atunci cand au umblat pe acolo pt demontarea casetei de directie, spunandu-mi ca este mai usor accesul
Dar nici ei nu au insistat fiindca m-au vazut ca am cheltuit destul cu caseta de directie + stresul de care am avut parte ... si nici eu nu am mai zis nimic cand am auzit cat mai costa si aia fiindca deja cheltuisem prea mult cu ea
Asa ca am lasat-o balta de ambele parti

In fine o sa incerc asa sa vad daca dispare zgomotul

Are ceva daca incerc cu o vaselina auto oarecare, universala, la spray ?
Ma intereseaza doar sa dispara zgomotul, chiar si pt cateva zile si atat
WD40 merge ?

Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Iunie 21, 2018, 09:37:03 p.m.
Are, ca acea vaselina poate strica remediabil pe acolo. Cauta o vaselina de care ti-am zis eu, am vazut cam cu 30 de lei prin dedeman, dar citeste bine ce scrie. Mai poti incerca un spary pentru chedere, era cca 9 lei pe la lidl, cred ca si acela ar avea efect temporar macar, sa inlaturi niste presupuneri.
wd40 nu stiu daca e bun pentru pplastic si cauciuc, daca scrie ca da, poti incerca.La flansele amortizor vezi ca ele au ceva vaselina din fabrica pe acolo.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Iunie 21, 2018, 09:45:28 p.m.
La flanse nu o sa dau deocamdata fiindca sunt noi si chiar sunt din alea bune, nu m-am zgarcit la ele si am dat ceva bani pe ele
Si chiar nu vad cum ar putea sa ajunga apa la rulmentul ala pt ca este "cam" capsulat din ce imi aduc aminte (poate gresesc)

O sa caut vaselina din aia sa vad ce se intampla


Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Martie 09, 2019, 06:39:38 p.m.
Salut
Daca, din intamplare sau interes, dati cumva de saibele / tablitele acelea care se monteaza pe cadrul motor, dati-mi de stire, va rog
Stiu ca era si un tutorial (rusesc sau englezesc) despre tablitele / saibele alea si depre montajul lor ... dar zau ca nu mai dau de el

Nu am scapat nici pana acum de pacanitul / trosnitul ala ... care nici nu s-a agravat / accentuat dar nici nu a disparut
Masina merge si a mers perfect, pe distante apreciabile, foarte mari si la viteze considerabile, uneori si de 160km/h, fara a trage stg/dr sau tremuraturi / vibratii mari in volan
Pana la 120-130 km/h  nu se simte absolut nici o vibratie / tremratura in volan
De la 135 - 140 km /h incolo ... incep sa se simta usoare vibratii / tremuraturi in volan
Dar cine ii poate cere (masinii) imposibilul ? -> Nu sunt absurd si inteleg ca nu mai este la prima tinerete

Dar, categoric, acele pocnituri / trosnituri (3-4 la numar) la fiecare rotatie completa a volanului, categoric nu sunt nici din caseta de directie nici din flanse ... si nici din bucsi bara stabilizatoare, care mi se pare ca inca isi face treaba ok

Exista vreo alta solutie, alternativa, la acele saibe / tablite, care nici nu stiu cum si unde trebuiesc puse ?
Stiu ca ideal ar fi sa inlocuiesc toate acele suruburi de pe jugul / puntea de sub masina ... dar la cat costa unu ... zau asa !!!

Stiu ca este un service mai de renume in Craiova, care se ocupa de reglat directie ... o regleaza si 3D sau nu stiu cum ... si care ar avea si ceva cunostinte despre asa ceva ... dar nu stiu daca ei au informatii si despre acele tablite / saibe

Stiu ca era si un tutorial (rusesc sau englezesc) despre tablitele / saibele alea si depre montajul lor ... dar zau ca nu mai dau de el

Alte solutii ?
(aghiasma ... ?)
Nu ma deranjeaza teribil de rau, dar imi este teama ca in timp sa nu cumva sa afecteze altceva ... sa se rupa naiba vreun surub de pe jugul / puntea aia si sa dau de altele
Banuiesc ca ceva se misca pe acolo, de tot face poc poc poc / trosc / trosc / trosc  :(


(da, da, am luat masina din service / tinichigerie, a iesit ok, dar sunt multe de spus ... revin cu o postare amanuntita, nu am uitat  ;) )
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: bogdanpiatra din Martie 09, 2019, 09:19:11 p.m.
https://www.google.com/url?q=https://vwforum.ro/topic/70457-pocnituri-sub-masina-la-schimbari-directie/%3Fpage%3D3&sa=U&ved=0ahUKEwjvkdGL4_XgAhVK46QKHUgUB9UQFggIMAI&client=internal-uds-cse&cx=008634663790688505971:lgpmx9h_qce&usg=AOvVaw0He-86Dp5BFPLuvbiNt9t- (https://www.google.com/url?q=https://vwforum.ro/topic/70457-pocnituri-sub-masina-la-schimbari-directie/%3Fpage%3D3&sa=U&ved=0ahUKEwjvkdGL4_XgAhVK46QKHUgUB9UQFggIMAI&client=internal-uds-cse&cx=008634663790688505971:lgpmx9h_qce&usg=AOvVaw0He-86Dp5BFPLuvbiNt9t-)
incepe de la pagina 1, poate ajuta.De cumparat suruburi teoretic nu scapi.
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Martie 10, 2019, 10:27:53 a.m.
Cum gasesc si eu un utilizator ?
''Nucu'' ... din cate imi aduc aminte ... de pe vwforum cred ...
In trecut mi-a instalat Etka pe un laptop mai vechi, care din pacate nu mai merge ... si as vrea sa il rog daca binevoieste sa imi instaleze din nou Etka, pe un alt laptop
Dar nu reusesc sa dau de el  :((
Multumesc
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din Martie 10, 2019, 12:36:57 p.m.
Gata, am gasit, "nucu2308"
Dar nu reusesc sa aflu nici macar o data de contact a lui

Rugaminte pt cei care il cunosc :
- > Fie ii dati nr meu de tel (pe care vi-l spun in PM)
- > Fie imi puteti lasa, va rog, un nr de contact al lui (eventual ii puteti cere acordul in prealabil, ii puteti spune cine sunt si ca promit sa il deranjez doar atunci cand este de acord)
Multumesc
Titlu: Re: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din August 20, 2020, 11:39:50 p.m.
Salut

Stiti cumva cum se face o calibrare cu VCDS-ul a casetei de directie la O2 ?

Nu am probleme la caseta, nu am erori inregistrate

Mi s-a parut ca imi cam trage dreapta asa ca astazi am fost si i-am facut (mai degraba verificat) directia, la Ascet Craiova - am auzit ca-s renumiti

Nu a fost mare lucru, tipul de acolo a reglat foarte foarte putin la directie, mi-a spus ca este ok dupa parerea lui
Mecanicul de acolo a fost foarte de treaba si a fost de acord sa reglam volanul la 0°0' cu VCDS-ul, inainte de a pune acel blocator intre scaun si volan (cu VCDS-ul personal, ei nu aveau)

Restul, dupa cum stiti, cam toate sunt schimbate, adica suspensie cam 6-8 luni (arcuri, flanse), telescoape 2 ani, bielete de directie tot de vreo 2 ani, bucsaraie 2-3-4 ani ... nu este nimic mai vechi de maxim 4-5 ani
Cauciucuri noi, DOT 2020, cumparate in martie / aprilie, Nokian Wetproof

Dupa ce a fost facut reglajul directiei, am luat-o la un ''drum de test'' pe centura Craiovei si mi s-a parut ca totusi cam trage dreapta, spre marginea soselei

Asa ca m-am intors la service sa il intreb pe mecanic daca este in regula asa ceva si mi-a spus sa ii fac totusi si o calibrare la caseta de directie, daca tot am VCDS-ul si sa vad apoi cum sta treaba

Nu am insistat mai mult pt ca totusi asfaltul pe unde am testat-o nu era tocmai perfect drept, ba mai mult decat atat avea si inclinatie spre dreapta

Voi ce parere aveti ?
- Sa fie si din cauza asfaltului care avea incinatie / cadere spre dreapta ? (pt apa pluviala - este normal de fapt)
- Este nevoie si de calibrare a casetei de directie, cu VCDS-ul ? -> Cum se face asta ? -> Unde trebuie sa intru ?



Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: Remi din August 21, 2020, 09:51:55 a.m.
Cel mai probabil drumul pe care ai facut testul est un pic inclinat. Asa si trebuie.Testul trebuie facut pe un drum orizontal, longitudinal si transversal.Nu toate drumurile au aceeasi panta, daca intalnesti drumuri betonate, in aproierea unitatilor militare, gen legatura Corbu - plaja, aproape 3km tras "cu rigla", sau altele similiare, poti testa binisor.Poti incerca sa muti rotile de pe partea dreapta pe stanga si invers (ambele, si fata si spatele), posibil sa existe mici diferente pe diametrul exterior.

Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din August 21, 2020, 09:55:49 a.m.
Nu vreau sa te sperii, dar si a mea facea la fel (adica tragea usor dreapta, chiar si pe drum perfect drept) si, indiferent ce i-am facut, nu s-a rezolvat. I-au facut geometria la Avia, au verificat-o si rasverificat-o, si tot degeaba. Pana la urma am gasit cauza: dupa ce am cantarit jantele, am descoperit ca una era mai grea din fabrica (jante originale Skoda, bineinteles). Daca puneam janta pe parte dreapta, masina tragea dreapta. Daca o puneam pe stanga, o lua usor stanga ....Pana la urma m-am obisnuit..
Eu te sfatuiesc asa: in primul rand verifica cum merge masina pe un drum perfect drept. Drumurile noastre sunt inclinate spre dreapta, sa se scurga apa pluviala, deci masina o va lua invariabil spre dreapta (insa nu o ia din prima, trebuie sa mergi ceva). Daca si pe drumul drept tot trage dreapta, recurge la cantarirea rotilor (dupa ce ai echilibrat presiunea in anvelope). Apoi incerca sa schimbi rotile din fata intre ele, sau fata spate in cruce. Daca si atungi trage dreapta, nu mai e problema de roti.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din August 21, 2020, 10:54:47 a.m.
Probabil ca asta ar fi cea mai plauzibila explicatie, drumurile inclinate spre dreapta
Saptamana viitoare o sa am un drum de autostrada si o sa vad atunci ce si cum ... dar la cum sunt autostrazile noastre de petecite si valurite ...

La cantarirea rotilor chiar nu m-am gandit niciodata, habar n'aveam de asa ceva, dar nu cred ca o pot pune in practica prea curand

Probabil ca si la mine va fi doar o chestie de obisnuinta, in timp ... sau drumurile inclinate spre dreapta

Despre calibrarea casetei de directie nu stiu ce sa zic
Eu stiam ca se face calibrare doar atunci cand este eroare de G85 sau cand se schimba caseta de directie
Oricum in niciunul dintre cazuri nu stiu cum se face calibrarea casetei de directie, asa ca ...

Presiunea -> posibil, m-am gandit la ea, dar nu am apucat sa o fac, trec zilele astea pe la o vulcanizare

Revin saptamana viitoare dupa ''plimbarea'' pe autostrada

Multumesc
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: CyborgSky11 din August 21, 2020, 01:31:15 p.m.
Pe scurt sa elimini problema , fără cheltuieli si alte batai de cap,  lasă o idee mai jos presiunea din rota de pe partea opusă (0,2 atm), incerci.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: Remi din August 21, 2020, 01:53:49 p.m.
Da, din presiune o poate "caibra" un pic, insa poate sa apara un comportament usor straniu pe drumurile alunecoase, fiind vorba de puntea cu tractiune. Acelasi comportament poate fi cauzat si de diferente de diametru pe circumferinta exterioara inclusiv la rotile spate, asa ca este destul de dificil sa apreciezi care roata mai trebuie un pic desumflata ca sa indrepti traiectoria pe un drum plan.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din August 21, 2020, 02:32:25 p.m.
Funny este ca mie cei de la Porsche Buc Nord mi-au rezolvat problema cu trasul dreapta, modificand usor unghiurile geometriei. Nu stiu cum au reglat unghiurile, insa dupa operatiune  masina a mers perfect drept. Dar, imediat ce am dat jos anvelopele de vara in luna noiembrie 2011, si l-am pus pe cele de iarna, masina a inceput iarasi sa traga dreapta....apoi am fost la Avia, au refacut geometria, dar tot nu au reusit sa o faca ca inainte. Apoi am fost la Autosoft si au balacarit-o si mai rau...apoi iar la Avia, alti bani, masina si-a mai revenit, dar niciodata ca atunci dupa ce am facut geometria la Porsche (tragea dreapta ptr ca, desi geometria era in parametri, janta de pe dreapta era mai grea).
Marius, eu zic ca intai sa egalizezi presiunea in roti, apoi mergi pe un drum perfect drept. Daca tot trage dreapta, eu zic ca ai o roata/anvelopa mai grea. In cazul asta ori o schimbi, ori mergi la altii mai priceputi sa iti mai umble putin la unghiurile geometriei. Parerea mea!
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: Avenger din August 21, 2020, 04:47:08 p.m.
Eu stiu cand iti trage masina intr-o parte te bagi pe mijlocul drumului si vezi in care parte mai trage.. pentru ca e foarte normal sa traga dreapta, dupa inclinatie.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din August 21, 2020, 06:47:19 p.m.
Dezumflarea rotii, presiune diferita ... nu stiu ce sa zic, nu prea imi surade ideea asta, dar poate fi o idee relativ buna pt cei la care intr-adevar trage ''bine de tot'' intr-o parte sau alta
Dar nu este cazul sa aplic asa ceva la mine pt ca masina nu trage chiar asa de rau dreapta, fenomenul se manifesta cam in 100-150 metri, ochiometric masurat

''Diferente de diametru exterior'' -> La ce anume te referi mai exact ? -> Janta (de Al) sau Anvelopa ?

Vizitator, cred ca cei de la Porsche Buc Nord au fost cei mai profi
Eu cred ca ei au luat in calcul inclinatia drumurilor din Ro si au modificat unghurile foarte foarte putin astfel incat sa ''traga'' putin de tot inspre stanga si sa contracareze inclinatia spre dreapta a soselelor
Am vazut lucrul asta la tv, la emisiunea aia Wheeler Dealers, unde tipul ala, Edd China, a aplicat metoda asta la o masina d'a lor englezeasca, spunand ca producatorul asa a preferat sa fie calibrate unghiurile rotilor un pic inspre dreapta, pt a contracara inclinarea soselelor lor, spre stanga la ei in GB (au volanul pe partea gresita  :)) )
Restul, ceilalti, probabil ca sunt din aia care au invatat din mers, experimentand de la o masina la alta

Eu in Craiova de ex, nu am vazut unul care sa isi doreasca si sa si reuseasca sa aduca directia la ZERO (0) la ambele roti, pe fata
Toti lasa cate un pic peste 0 -> De ex cel la care am fost ieri, a lasat la 0,06 la o roata si la 0,03 la cealalalta ( nu mai retin exact care si cum stg / dr) -> Cand l-am intrebat de ce nu poate sa le aduca la 0,00, mi-a raspuns ca este ok, ca este foarte bine
Sa verifice si presiunea din roti, inainte de orice ? -> Nici vorba
In fine
Posibil sa fie si cum zice el, nu am comentat mai mult pt ca nici nu am gasit o portiune de drum perfect dreapta pt a face un test cat mai relevant

Cu mersul pe mijlocul drumului, stiam si eu chestia asta, dar ieri la ''test'' nu mi-a reusit, era cam aglomeratie si nu vroiam sa ma injure unu' / altu'
Deocamdata asa cred si eu, ca este normal sa traga dupa inclinatie, iar in 100 - 150 m eu cred ca este destul de ok
Astept totusi ''testul'' pe autostrada, daca gasesc o portiune de drum care sa imi convina
Cam la ce viteza ar fi cel mai ok sa fac testul asta ?

Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: Remi din August 21, 2020, 07:21:25 p.m.
Nici autostrazile nu sunt plane. O pista de avion dezafectata, un drum betonat, etc sunt mai potrivite acestor teste. Este vorba de diametrul exterior, cel masurat la calea de rulare. Reglajul pentru inclinatia drumului nu este o solutie. Inclinatia drumurilor nu este egala. In functie de inclinatia drumului, cred ca abaterea de la traiectorie pe 200-300 metri poate fi considerata acceptabila... Cam asa se intampla si la noi, pierde traiectoria un pic mai repede cand am pasager pe scaunul din fata dreapta si un pic mai greu cand sunt singur in masina. Nu am verificat special la o anumita viteza dar am constatat ca este evidenta aceasta abatere la viteze mari, peste 80-90 km/h. Corectarea traiectoriei "se intampla" fara nici un efort sesizabil la volan, pierderea traiectoriei se intampla doar cand eliberezi complet volanul, chestie care este TOTAL NERECOMANDATA! Totusi, este complet nederanjant, si inclusiv teoretic corect ca asa sa se intample. Las-o asa, daca nu se simte nici macar un pic in volan ca trage. Daca totusi se simte in volan, cred ca cel mai de graba este de la roti. Din geometrie, daca este corect facuta nu are ce sa aiba. Poate doar daca a fost lovita cumva si axele fata spate nu sunt aliniate, adica traiectoria rotilor spate nu se suprapune perfect cu traiectoria celor din fata.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: Avenger din August 21, 2020, 07:23:41 p.m.
@ marius: nu cred ca conteaza, daca trage trage oricum. eu de obicei cand simt ca ar trage daca e la 100 sau 50, o bag pe mijloc sa ma conving, iar daca e ceva se va vedea rpd.
Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: marius_f din August 21, 2020, 09:18:29 p.m.
Nu, in volan nu se simte deloc cum ca ar vrea sa imi traga volanul din maini, intr-o parte sau alta
Lovita, nici vorba, cunosteam si proprietarul anterior (un fost coleg) si masina, inainte de a o cumpara (un criteriu f important momentul achizitiei)

Geometria sper ca este corect facuta, nu ma pricep si nu stiu ce este cu valorile alea de care ziceam mai jos, de ce or lasa astia asa in Craiova ... sau este la nivel national ... sau asa o prevede regulamentul lor de ''ordine'' interioara (ROI) ... habar n'am

Tind sa cred din ce in ce mai mult ca este doar din cauza inclinatiei drumului, dar astept sa fac si ''testul'' asta relevant, pe autostrada

Pista de avion dezafectata ... nici vorba sa gasesc asa ceva prin imprejurimi ... poate doar aia care este in functiune in Craiova, dar sigur se vor supara aia de la paza daca intru pe ea, nu ?  :D
Oricum, acum vreo doi ani parea cam dezafectata (asa parca vazusem la stiri), adica nu ziceai ca ar fi in functiune ... dar am impresia ca au reabilitat-o
Drumuri betonate stiu vreo cateva, ramane de vazut
Eu stiu ca am mai vazut si autostrazi cu portiuni plane de drum, uneori chiar si betonate, fara asfalt (bitum) ... ori facute de ''dorei'' , ori facute cu gandul la d'alde din astia care au nevoie sa isi testeze directia ...  :))

Oricum, pana nu o scot ''la bulivar'' (pe autostrada) , nu ma pot pronunta cu certitudine


Titlu: Re: Diverse probleme servodirectie
Scris de: vizitator din August 24, 2020, 10:16:41 a.m.
daca masina trage dreapta dupa numai 100-150m, atunci este clar: ai o problema. Distanta e mult prea mica ca sa traga doar de la inclinatia drumului (in afara de situatia in care mergi pe un drum f inclinat).
cu Reanult Clio, dupa ce mi-am reconditionat caseta de directie si am facut geometria de directie, mergeam 400m pana cand  masina tragea dreapta si parasea banda (mergeam pe soseasua Buc-Targoviste si, pe portiunile cu 2 benzi pe sens, ma tinea 400m pana cand masina o lua intr-o parte si calca banda laterala o drumului).
La fel si cu SkodaOctavia: dupa ce mi-am facut geometria la Porsche Buc Nord, tot 400m ma tinea pana cand masina o lua dreapta.  Ma uitam pe kilometraj cand luam mainele de pe volan, si, m-am mai uitat in momentul in care masina atingea banda din dreapta: diferenta era de 400m
Daca la tine paraseste banda dupa numai 150m, e clar ca ceva nu e in regula.