Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani  (Citit de 3658 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lau.clau

  • Doar inscris
  • Joined: Iun 2015
  • Locaţia: Beius
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: 1.3 MPI

Offline anthurium

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2011
  • Locaţia: marea banie
  • Mesaje postate: 406
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1.6 mpi
Re: ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani
« Răspuns #4 : Martie 27, 2014, 05:42:36 p.m. »
Are niste stopuri care mie imi amintesc de  o masina ruseasca veche,  Moskvich. Dar cred ca asa era in" trend" atunci.
Florile merg atât de departe cu bunătatea lor, încât parfumează mâinile celor care le strivesc.

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2722
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani
« Răspuns #3 : Martie 27, 2014, 05:35:47 p.m. »
Sigur ca da. Doar ca mi se pare ca e un model ulterior, cu face-lift.
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

Offline anthurium

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2011
  • Locaţia: marea banie
  • Mesaje postate: 406
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1.6 mpi
Re: ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani
« Răspuns #2 : Martie 27, 2014, 05:26:40 p.m. »
Dar masina albastra din poza 2 este tot skoda?
Florile merg atât de departe cu bunătatea lor, încât parfumează mâinile celor care le strivesc.

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2722
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani
« Răspuns #1 : Martie 27, 2014, 12:54:19 p.m. »
O legenda isi sarbatoreste ziua de nastere: ŠKODA 1000 MB a implinit 50 de ani. Modelul compact a debutat in  21 martie, ca succesor al fostei ŠKODA Octavia. Fiind primul model ŠKODA cu tractiune spate, motor montat in spate si caroserie autoportanta, ŠKODA 1000 MB este un reper important in cei aproape 119 ani de istorie ai marcii ŠKODA. In zilele sale de glorie, modelul cu patru usi era unul dintre cele mai bune automobile din clasa de un litru si a impus noi standarde in ceea ce priveste confortul, performantele si tehnologia.

O unitate de producție complet nouă, un design auto refăcut radical, cel mai avansat motor din clasa sa –Škoda 1000 MB a reprezentat o revoluție pentru constructorul ceh, întărind poziția companiei în cadrul industriei automobilelor din Europa și conturând strategia în privința modelelor până la sfârșitul anilor '80.  Între 1964 și 1969 au fost produse circa 443.000 de unități 1000 MB, dintre care mai mult de jumătate au fost exportate chiar și până în Noua Zeelanda și Australia.

Acronimul “MB” înseamnă Mladá Boleslav, localitatea în care este situat sediul mărcii Škoda, iar numărul 1000 reprezintă motorul cu cilindree de un litru. Modelul 1000 MB a fost oferit în multe versiuni. În afară de versiunea de bază, din 1966, au apărut versiuni cu performanțe sporite și eleganta versiune 1000 MBX, cu două uși – un model care astăzi este extrem de popular printre colecționari.

Design schimbat radical & tehnologie avansată

Škoda 1000 MB a fost unul dintre cele mai avansate automobile din timpul său. Dezvoltată sub denumirea internă NOV (NOVÝ OSOBNÍ VŮZ = Nou Automobil de Pasageri, n.r.), mașina s-a bazat pe un concept complet nou, cu motor poziționat în spate, tracțiune pe puntea spate, suspensie independentă și caroserie autoportantă. De asemenea, 1000 MB a impus noi standarde în ceea ce privește motoarele inovatoare și tehnologia de propulsie. Astfel, în privinţa dezvoltării motorului, Škoda a fost primul producător european care a utilizat aluminiul turnat pentru fabricarea blocului motor. Carcasa transmisiei cu patru trepte de viteză era produsă utilizând aceeași metodă, reducându-se semnificativ timpul necesar producției.

Motorul OHV, cu patru cilindri, răcit cu apă şi poziționat în spatele punții spate, furniza 27 kW (37 CP), la o cilindree de 988 ccm3. Iar tehnologia modernă a motorului, în combinație cu greutatea redusă a mașinii, de numai 755 kg, asigurau un consum foarte redus de combustibil pentru acele vremuri (între 7 și 8 l/100 km). Viteza maximă era de 120 km/h. In 1968, puterea motorului a fost crescuta la 32 kW (43 CP).

Škoda 1000 MB a reprezentat un progres semnificativ și în privința designului mărcii. Arhitectura clasică, în trei volume, era tipică pentru anii '60. Dar liniile zvelte și curbele gentile, farurile circulare, care se îmbinau elegant cu aripile, blocurile optice spate cu forme originale, geamul spate panoramic și prizele de aer curbate se numărau printre caracteristicile distinctive ale noului model. Bușonul de umplere a rezervorului era poziționat pe aripa față din dreapta, inteligent ascuns sub emblema Škoda, care era montată pe un suport cu balamale.

Iar cu dimensiunile sale compacte (4,17 m lungime, 1,62 m lățime și 1,39 m înălțime), 1000 MB oferea spațiul și confortul necesare întregii familii. Nivelul ridicat de funcționalitate, cu scaune rabatabile individual, era, de asemenea, în măsură să convingă clienții. Portbagajul de 220 de litri era poziționat sub capota față, iar roata de rezervă era montată sub portbagaj. Avantajul era că portbagajul nu trebuia deschis complet pentru a avea acces la roata de rezervă.
(Text preluat din diverse surse)

Si eu am condus o Skoda 1000MB, a lui tata. Mergea bine, dar era un pic cam lenesa. Motorul simplu, era aerisit (ca la Dacie) si totul era la vedere. Bordul era simplist si aveam mereu grija (si frica) sa nu apas prea tare pe manetele pentru semnalizatoare si faruri si sa le rup, pentru erau facute din plastic si erau subtiri si (parca) fragile.

In schimb, foarte bune canapelele, adica scaunele. Vedeti, nici nu le-am zis scaune. Se rabatau spatarele din fata si puteai dormi in masina ca in pat. Am dormit in ea cand eram copil si erau moi. Avea primul sistem de incalzire la picioare in spate, pe care eu l-am vazut vreodata pana atunci. Motorul fiind in spate, radiatorul de incalzire era sub bancheta din spate, dreapta, iar ventilatorul era pe aripa din spate, lateral dreapta (pe gaura din stanga era priza de aer pentru racit motorul). Aerul cald mergea din spate  pe un canal central spre fata, printre scaune si se despartea in doua (stanga, dreapta) la bord. Dar in spate, canalul avea doua gauri laterale, care bateau exact la picioare si incalzeau pasagerii din spate. (De cate ori nu am inghetat stand in spate, caldura fiind doar pentru cei din fata.)

Tabla era groasa si masina robusta. Tabla era mai groasa decat pe Dacie si masina mai lenesa decat Dacia 1300. Dar pentru o familie era foarte buna, docila la condus, incapatoare si confortabila.
« Ultima Modificare: Martie 27, 2014, 01:06:56 p.m. de Daniel »
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30