Discutii generale Skoda si nu numai > Versus

Motorina, amestec motorina - ulei vegetal sau doar ulei vegetal ?

(1/6) > >>

A V A T A R:
Foarte interesant Sorin, nu stiam toate cele afirmate de tine :)

james kilowatt:
Atata doar ca CR-ul n-a fost inventat in America ci in Europa. Primii l-au scos Fiat, urmat aproape imediat de Mercedes. Bosch doar a cumparat brevetul de la Fiat / Magnetti Marelli. 


Mai mult, in 2003 dieselul n-avea ce cauta in majoritatea statelor americane datorita normelor de poluare care sunt aceleasi la ei si la diesel si la benzina (chestie de bun simt dealtfel, un poluant te omoara sau nu indiferent de modul in care e produs).
In 2004 in multe state americane se aplica deja Lev II care e echivalentul lui Euro6. Cate diesele Euro6 erau disponibile in 2004?
Doar noi astia destepti in Europa ne-am gandit sa incurajam dieselul (care atunci erau inca pocnitori fumigene si au fost inca multi ani) la lobby-ul constructorilor de masini europeni ca sa rezsite probabil japonezilor (nici in Japonia dieselul nu era permis, si nu e inca nici acum, si a stia pun mai presus omu' decat pinguinul). Ca asta scurteaza durata de viata cu 2 ani in Bucuresti de exemplu n-are importanta, importanta e industria.  Oricum, intre timp au invatat si altii sa faca diesel (vezi coreenii), normele de poluare pentru diesel s-au inaspirt (ajung la nivelul celor de acum 10 ani din alte tari cu apa calda) si ghici ce.... constructorii europeni reincep sa faca lobby pentru benzina....

Multi ani noi astia din europa ne uitam de sus la ei... au motoare mari si proaste, n-au diesel...  atata doar ca motoarele alea emit mult mai putini poluanti decat astea ale noastre sofisticate si sunt si mult mai ieftine pentru cumparator. LA ei schimbul de ulei la un motor mare si prost costa $20, la noi costa €150 ca suntem sofisticati. Eu aveau motoare Euro6 in 2004, noi o sa-l avem in 2015 desi tehnologia era disponibila de multi ani. Oare care dintre noi a fost mai tepuit de industrie?

Si in plus, cel mai mare petrolist din lume nici macar nu e american... e olandez.... in timp ce cel mai mare agro-industrias e american (subsemnatul a pus umarul la constructia unei fabrici de ulei in Romania care le apartie). Prin urmare americanii ar fi avut toate motivele sa sustina uleiul in rezervor mai mult decat cei din Europa.

mihai.coman:

Toata lumea vorbeste despre ulei in rezervor atunci cand mentionam masinile vechi cu un motor de generatie veche, diesel clasic cu pompa de injectie rotativa si injectoare clasice ,nu acelasi sistem de injectie folosit la PD si mai nou CR, la motoarele de generatie actuala; sisteme mai complexe si mult mai sensibile la calitatea carburantului.
 O data cu aparitia motoarelor PD si CR, a aparut si motorina EURO 4 si EURO 5, care ........ datorita concentratiei mai mici de sulf din euro5 spre exemplu, aceasta este mai aspra si nu mai ofera ungerea pe care o oferea motorina euro 3. (e apa chioara)
Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere.


Concluzie: Americanii, baieti destepti s-au gandit sa scoata niste sisteme de injectie noi ca sa nu iti dea voie sa folosesti ulei alimentar (ca ar da faliment rafinariile). Si atunci ce au zis ei...le bagam pe gat motoarele PD/CR (care vezi doamne au mult mai multe avantaje).
Si uite asa au impuscat 2 iepuri dintr-o lovitura:
1. Americanii nu mor de foame (vand petrol in continuare)
2. Uzinele auto fabrica piese de schimb deoarece se strica foarte des (ma refer la sistemele de injectie); in 2008-2009 toate motoarele VW aveau probleme cu injectoarele la 90.000 Km si trebuiau schimbate.....vorbesc de codul de motor BMP care a fost fabricat doar 1 an de zile 2008-2009 (si nici acum nu suntem departe).

Stef13:
Intreb si eu ca un profan, atunci: de ce se mai omoara astia pentru petrol?!
Chiar si arata mai bine lanurile de rapita sau floarea soarelui fata de campurile de sonde..

mihai.coman:
Test pe bmw 525i 2001 e39
Ulei pur in rezervor fara gram de motorina, masina merge perfect, zgomotul trancanit de diesel se diminueaza (se aude mai bine motorul), miroase a cartofi prajiti, creste consumul (nu cu foarte mult), pompa de injectie are de suferit (se poate bloca deoarece uleiul este mult mai vascos, dar exista o instalatie care se poate pune pe pompa sa incalzeasca uleiul cand iese din rezervor), filtrul de ulei se incarca foarte repede si cam atat. O sa vi se para ca merge miraculos pe ulei dar este o falsa impresie, dupa 1- 2 luni de mers pe ulei, cand ii bagi motorina fara gram de ulei merge zici ca ii bagi cherosen.
Cam asta e concluzia mea testata si verificata.

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Fa-ti cont (click aici) pentru a lua parte la discutii / Create an account to join the conversations
Sitemap 

Du-te la versiunea completă
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod