Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Discutii generale Skoda si nu numai => Drive-test all brands => Subiect creat de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 08:09:50 a.m.

Titlu: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 08:09:50 a.m.
Buna ziua,


A venit momentul sa prezint masina care a inlocuit Kuga, este tot un ford si anume Focus Turnier varianta cu facelift a modelului mk3. Masina este din luna a 4 a 2016 si are 130.000 km. Are un singur proprietar pe carte, o firma de leasing operational, nu a fost utilizata in Bucuresti ci pe sucursala din Ardeal a unei multinationale, are istoric in reprezentanta si casco, garantia a fost de 4 ani, motorul este cel de 1.5 tdci in varianta de 95 cp (din pacate). Ca si lipsuri pot mentiona lipsa pilotului automat insa se poate adauga la un cost de vreo 200 euro. Masina a venit echipata numai cu anvelopele de vara dot 2019.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 08:11:39 a.m.
Partea din spate...
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 08:12:19 a.m.
Si ultima cu interiorul...
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: bogdanpiatra din Noiembrie 02, 2020, 08:51:38 a.m.
 S o stapanesti sanatos.
VAd ca are 6 trepte, asa i?


Banuiesc ca ai luat o la un pret ok, ca altfel nu vad de ce ai lua o masina ford la 130000 de km........condusa ca nefiind proprietate
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 09:03:28 a.m.

Multumesc frumos.Da, are 6 trepte si o etajare foarte ok zic eu. Are 130 km/h la 2300 rotatii/min si un pic peste 160 km/h la 3000 rotatii/min. Este euro 6 si a fost utilizata de o singura persoana in cadrul multinationalei, am informatii din interior. Pretul eu zic ca a fost unul bun pentru o masina de 4 ani si cateva luni: 6.700 euro.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Noiembrie 02, 2020, 09:41:56 a.m.
Motorul nu se poate chiptuna? La vechiul meu 1.5crdi (mai vechi cu 10 ani) a fost dus fără pb de la 90 la 125cp. Bănuiesc ca și al tău ar duce 125-130cp fără probleme.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Noiembrie 02, 2020, 10:41:04 a.m.
Sa stapanesti masina sanatos. Vad ca le schimbi, nu gluma.. ;)  Pana la urma asta iti e temperamentul, nu ai ce ii face.
Motorul se tuneaza si se poate duce cu stage 1 la 115 CP si 330 Nm (el avand acum 95 CP si 270 Nm)
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: bogdanpiatra din Noiembrie 02, 2020, 11:50:02 a.m.
Cip ciripul mai bine il lasa deoparte.
Motorasele acestea au ceva problemute cu contaminarea uleiului cu motorina de la regenerari.
LA un moment dat schimbau uleiul pe la 7000 km. Pe urma au fost ceva softuri, etc, etc.
Parerea mea e ca mai bine sa l lase asa cum este , mai ales ca e la varsta la care orice "sfortare" poate muia genunchii. =))
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 02, 2020, 12:03:02 p.m.
Va multumesc frumos tuturor. Vizitator ai dreptate, ma plictisesc destul de repede de o masina dar uneori am si alte motive care tin de modul meu de gandire. La achizitia Fordului Kuga am simtit o mare bucurie care a venit si cu un pachet de griji. Acum sunt doar multumit si linistit. Kuga era peste aceasta masina la orice capitol cu exceptia spatiului din portbagaj. La inchiderea topicului pentru Kuga am scris ca va fi inlocuita cu ford c-max. Am testat acea masina si afacerea a cazut ca urmare a problemelor descoperite la acea masina cu numai 73.000 km la bord si unic proprietar. Ce pot spune este ca acest focus cu 1.5 tdci si numai 95 cp se simte mult mai sprintena decat acel c-max cu 1.6 tdci si 116 cp (dar acea masina avea probleme la injectorul 3 si la turbina). Legat de tuning inca nu am nici un gand. In urmatoarea perioada doresc doua lucruri sa adaug la aceasta masina: pilot automat si camera pentru marsarier.
Am uitat sa adaug ca a 3 a zi dupa ce am cumparat masina am efectuat revizia: filtre aer, ulei si habitaclu mahle, filtru motorina ford original si 4 litri de ulei motul sintetic 0W30 (am vrut ravenol dar venea in 7 zile) plus manopera 550 lei (nu in reprezentanta).
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 07, 2020, 10:59:26 p.m.
Prima modificare adusa: jante aliaj originale 16" si cauciucuri de iarna michelin. Săptămâna viitoare urmează sa o înscriu pe numele meu. Apoi vreau sa mai adaug camera marșarier si pilot automat.
După primii 2.000 km efectuați ma declar mulțumit de acest focus. Dacă îmi lipsește ceva pana acum comparativ cu kuga este diferența mare de cai putere😀
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Decembrie 08, 2020, 09:04:57 a.m.
Foarte frumoase jantele.
Totusi, parca nu e bine sa bagi multi bani in ea. Dau pariu  ca in max 3 ani o schimbi, daca nu chiar si mai devreme.  ;) 
Investitiile in masini merita sa fie facute daca le tii o perioada mare de timp.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Decembrie 08, 2020, 10:00:03 a.m.
. Dacă îmi lipsește ceva pana acum comparativ cu kuga este diferența mare de cai putere😀


Un tuner bun probabil îți mai poate da vreo 30cp. Iar feeling ul se schimba destul de mult, un motor care trage liniar pana aproape de redline oferă un feeling mult mai plăcut decât unul restricționat din soft și care întra pe un palier de putere pe la 2700-3000rpm cum probabil este al tau (și care se simte subiectiv ca și cum începe sa rămână fără aer și produce mai mult zgomot decât energie) . Nu se schimba doar cifrele, feeling ul se schimba chiar mai semnificativ.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 08, 2020, 12:27:09 p.m.
Il pot duce la 120 cp prin rescrierea softului actual cu cel original. Acest motor pus pe focus este in 2 versiuni de putere: 95 cp pe versiunea trend in general si 120 cp pe versiunea titanium.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 08, 2020, 12:31:44 p.m.
Foarte frumoase jantele.
Totusi, parca nu e bine sa bagi multi bani in ea. Dau pariu  ca in max 3 ani o schimbi, daca nu chiar si mai devreme.  ;) 
Investitiile in masini merita sa fie facute daca le tii o perioada mare de timp.


Multumesc frumos. Incerc sa nu bag foarte multi ani. 3 ani este o perioada foarte lunga de timp, nu cred sa o tin atat de mult. Deja sunt cu ochii dupa viitoarea masina :)) . Si cum pana acum am mers in zig-zag (adica o masina mai scumpa urmatoarea mai ieftina) ar urma una mai scumpa. Nu radeti, nu aruncati cu pietre insa imi place tare mult BMW X4. Insa second hand trece de 20.000 euro asa ca iese din bugetul meu. Urmatoarea trebuie sa se incadreze in bugetul urmator: vanzare focus + 10.000 euro.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Decembrie 08, 2020, 12:37:28 p.m.
Eu n-aș ezita cu tuningul.
Am avut un 1.5 crdi care la mine a venit oficial cu 88cp, de pe la 2900rpm pe dyno ) și care venea stock și la 110cp.  După tuning a ajuns de la 90 la 124 pe dyno. În rarele ocazii când aveai nevoie sa tragi de el, diferența de feeling era majora.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Decembrie 09, 2020, 07:23:32 p.m.
Subscriu la JW
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 04, 2021, 09:25:21 a.m.
Am adaugat si camera pentru marsarier insa rezolutia pe timp de noapte cam lasa de dorit si nu are linii predictive (chinezarie de 2 lei  :)) ).
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 18, 2021, 08:42:10 a.m.
Adaugat si volan cu pilot automat. Urmeaza upgrade performante motor (de la 95 cp la 120). Ieri am observat ca la ford focus esp-ul lucreaza diferit fata de octavia. Daca la octavia interventia esp-ul este rapida la focus intervine dupa ce te lasa sa patinezi un pic, eu am simtit ca roata poate face 2 ture complete dupa pierderea aderentei pana la interventia esp-ului.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Ianuarie 18, 2021, 03:45:32 p.m.
F frumos volanul...
Cum vrei sa faci upgrade performanta motor? Faci un tuning?
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 18, 2021, 06:15:14 p.m.
Motorul de 1.5 tdci vine in doua versiuni de putere 95 si 120 CP. Se va inlocui softul actual cu cel de 120 CP. Oricum costul este unul foarte bun zic eu, 450 lei. Ce nu inteleg eu din ceea ce gasesc pe internet este ca pare ca au acelasi cuplu maxim de 270 Nm indiferent ca are 95 sau 120 CP.
1.5 tdci 95 CP - 270 Nm 1500-2000 rot/min
1.5 tdci 120 CP - 270 Nm 1750-2500 rot/min
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 19, 2021, 01:30:44 p.m.
Am cautat si pe site-ul ford si la fel apare, cuplul maxim 270 Nm indiferent de CP. La 120 CP cuplul maxim se atinge mai tarziu (1750 rot/min fata de 1500 rot/min la 95 CP) dar dureaza mai mult (de la 1750 la 2500 fata de 1500 - 2000). Mai apare o diferenta de 1,5 secunde la timpul in care se atinge 100 km/h (95 CP in 12,1 secunde iar 120 CP in 10,6 secunde).
Sincer castigul de putere nu pare a fi ceva extraordinar. Ma tot intreb daca merita riscul.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: bogdanpiatra din Ianuarie 19, 2021, 02:55:45 p.m.
Eu nu as fi asa sigur ca e doar softul, dar ma rog


Asa se vorbea si la loganul de 70 CP respectiv 85 CP., ca e doar din soft diferenta. Ori nu era, erau si niste modificari constructive, mici, dar erau.
Am vandut unl de 85, care era dauna, dar motor intact, si cel care a venit sa l ia s a uitat la anumite chestii pe la motor si a concluzionat ca e de 85, ceva stia el acolo. Nu m a interesat ce, ca nu m a interesat
Posibil si la ford sa fie anumite diferente.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Ianuarie 20, 2021, 10:30:14 a.m.
Eu mi-as asuma riscul, cu conditia ca cel care face reprogramarea sa stie ce face.


In primul rand riscuri suplimentare la motor apar doar daca mergi tot timpul la blana, ceea ce nu e cazul. Probabil in 99.9% din situatii vei merge fix la fel si riscurile suplimentare raman 0. Cuplul ramanand acelasi solicitarile in transmisie raman aceleasi in 100% din timp.


Ideea nu este neaparat la cifre, ci la feeling. Motoarele restrictionate cum este probabil cel de 90, in care puterea intra pe un palier devreme dau senzatia ca raman fara aer dupa vreo 2500rpm, in alea 0.1% din situatiile in care tragi de el. Un motor cu un comportament mai "natural", in care puterea creste constant (aka cuplul ramane pe palier) pana la o turatie mai ridicata sunt mai placute, chiar si daca nu sunt neaparat (mult) mai performante, insa scapa de senzatia aia de sufocare.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 20, 2021, 02:39:18 p.m.
Multumesc pentru explicatie James. Sa inteleg ca aceasta crestere de putere de la 95 CP la 120 CP se va resimti binisor la o turatie mai ridicata chiar daca cuplul ramane neschimbat? Din cifre rezulta ca de la 0 la 100 km va fi mai rapida cu 1,5 secunde, deci ceva in plus trebuie sa simt  :))

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Ianuarie 20, 2021, 05:31:49 p.m.
Da, va urca mai plăcut în ture. Pe lângă avea 1.5s în minus și senzația subiectiva e ca "respira" mai bine. Astea restricționate dau senzația ca după o anumita turație produc mai mult zgomot decât energie.
Eu in copilărie am făcut cam același lucru cu un Hyundai crdi, dus de la 91 (88 oficial) la 124cp.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Ianuarie 22, 2021, 11:58:50 a.m.
Cu siguranta vei simti un plus la pedala de acceleratie. Chiar si la o crestere de 15-20 CP  a puterii, nu mai trebuie sa apesi tare pedala, motorul pare mult mai uns si urca mult mai repede un ture. Vei vedea ca pe autostrada  doar putin apesi acceleratia si masina raspunde imediat. Dispare senzatia de motor muncit pe caroserie grea.
Doar ca ma indoiesc  ca e chiar softul de la varianta de 120 cp. Sincer nu cred ca va merge la tine,  sigur tunerul trebuie sa ii mai faca modificari. Userii de pe forumul Ford au vrut sa faca fix acelasi lucru, dar     la motorul pe benzina: au copiat softul de pe 1.0 ecoboost 125 CP pe 1.0 ecoboost 90 CP, in dorinta de a-l face mai puternic. Rezultatul? Masina nu a mers. Asa ca a fost nevoie sa apeleze la un tuning clasic. Tot atunci au constatat ca cele 2 motoare nu erau chiar identice, cel de 125 CP avand pistoanele mai mari (daca imi amintesc eu bine).
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 22, 2021, 02:25:11 p.m.
Atunci cred ca ar trebui sa stau in banca mea desi tipul care face treaba asta pare super tehnic, este IT-ist, membru fondator ford forum si are pe acasa 2 mondeo mk5 (2.0 tdci cu soft modificat de la 150 cp la 180 cp), ford edge si un focus cabrio cu motor de focus ST. Nu pare deloc un novice. Despre activarea pilotului automat pot spune ca a facut acest lucru in 20 minute si un cost de 150 lei (am mai discutat despre acest lucru cu inca 3 persoane care imi spuneau de un cost de 300 lei si o ora de manopera).
Pentru resoftare majoritatea cer peste 700 lei insa tipul respectiv a zis ca nu poate cere atat de mult avand in vedere ca toata treaba dureaza maxim 30 minute si feeling-ul va fi permanent :)) .
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: judge din Ianuarie 22, 2021, 08:15:51 p.m.
nu simți 15 cai in plus. dacă simți ceva, e în capul tău.


la 25 de cai e chiar probabil însă să simți ceva
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Ianuarie 24, 2021, 09:30:01 p.m.
Am discutat cu persoana care imi va modifica softul (încă nu sunt 100% hotărât) care a încercat sa ma convingă ca totul este sigur, nu este un chiptuning ci înlocuirea softului original de 95 cp cu softul original de 120 cp. Imi spunea ca toate motoarele 1.5 tdci de 95 cp, 105 cp (nu știam ca exista) si 120 cp sunt identice la turbina, intercooler si injectoare.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Ianuarie 24, 2021, 11:26:03 p.m.
Daca ai un pic de răbdare, asta o poți verifica pe site-urile care vând piese de schimb fără sa trebuiască să-l crezi pe cuvânt.


Eu nu m-aș feri nici de un chiptuning "adevărat", dacă e făcut de cineva care știe ce face, cu mărirea cuplului și un surplus de putere mai serios.
Faptul ca ai sa zicem 300nm in loc de 270 nu înseamnă că tot timpul soliciți motorul și transmisia cu 10% mai mult, ci ca le soliciți cu 10% mai mult CÂND II DAI BLANA". Poate niciodată, de tine depinde. 
Un motor stock care e condus tot timpul smuncit e mai solicitat decât unul tunat care e condus fluid care poate in câteva depășiri a fost împins ceva mai tare.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Ianuarie 25, 2021, 08:13:37 p.m.
"Un motor stock care e condus tot timpul smuncit e mai solicitat decât unul tunat care e condus fluid care poate in câteva depășiri a fost împins ceva mai tare. "

Nimic mai adevarat !
Aceasta o pot sustine cu muuulti ani si muuulte Skoda.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Ianuarie 25, 2021, 08:40:55 p.m.
Eu doar cu una :D însă având cel mai prost motor din istorie, și care după 11 ani e încă în viata deși a fost tunat in rodaj. Iar alții au avut probleme cu ele mai devreme deși erau stock

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Februarie 06, 2021, 10:54:35 p.m.
Am activat navigația de pe masina si am cumparat un card cu harta full Europa update noiembrie 2020. Deasemenea am trecut la softul de 120 cp si se simte foarte bine diferența de putere la peste 2500 ture. În treptele 3 si 4 masina trage simțitor mai bine decât anterior.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Februarie 07, 2021, 10:22:49 a.m.
Sa stăpânești sănătos herghelia :)
un dyno?
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Februarie 07, 2021, 12:01:49 p.m.
Mulțumesc frumos James. Nu am făcut test de putere insa se simte bine diferenta. Am garantie 1 an. Am avut de ales între softul original de 120 cp si stage 1 cu 142 cp. Am ales varianta safe cu softul original de 120 cp.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Februarie 23, 2021, 04:53:37 p.m.
Putin dai putin face. Ieri a cedat camera de marsarier, a functionat de pe 04.01 pana ieri insa cu intermitente. Astazi am inlocuit camera cu una mult mai buna ca si imagine si sper si fiabilitate. Este creata special pentru focus si inlocuieste butonul de deschidere a portbagajului. Cost 300 lei.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Martie 29, 2021, 08:54:07 a.m.
135.000 km (5.000 km de cand am cumparat masina), multumit pana acum de masina, consum mediu in aceasta perioada 5,7 litri/100 km (50% autostrada, 20% drumuri nationale si judetene si 30% Bucuresti). Este un consum bun insa la distanta de 1 litru cel putin fata de fabia, care este etalon pentru mine :)) . Cresterea de putere de la 95 la 120 CP este cel mai important upgrade facut pana acum, in depasiri si pe autostrada masina se simte mai potenta. Castigul cel mai mare pentru mine este portbagajul. Acolo stau 2 biciclete de copii in permanenta si inca mai am loc de ceva maruntisuri. Am pus anvelopele de vara pe jantele de aliaj. Urmeaza folie de protectie solara pe geamuri spate si luneta.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Martie 29, 2021, 09:14:37 a.m.
Ma bucur ca esti multumit.
Totusi, fii atent cu imbunatatirile facute masinii, cheltuielile nu le vei mai recupera la revanzare.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 31, 2021, 04:26:10 p.m.
Dupa aproximativ 700 km parcursi in acest weekend ma declar incantat de focus. Am ajuns prin judetul Vrancea, drumul a avut destul de multe serpentine. Dupa 4-5 ani la volanul octaviei imi era foarte dor de sasiul de focus. Pur si simplu pe serpentine focusul este foarte stabil, sunt incantat de modul in care poti aborda curbele. Din punctul meu de vedere este o diferenta consistenta intre trenul de rulare de la focus si cel de la octavia (stiu ca totusi sunt generatii diferite). Probabil ca tot ce vine pe MQB este mai ok.
James Kilowatt si Avatar tin sa va multumesc pentru sfaturile oferite vizavi de softul de 120 cp pe care l-am pus pe masina. A schimbat destul de mult comportamentul masinii, sunt mai increzator atunci cand vreau sa depasesc.
Cu 2 adulti si 2 copii, portbagajul plin de bagaje, in cei aproximativ 700 km consumul mediu a fost 5,1 litri/100 km la o viteza medie de 56 km/h.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Mai 31, 2021, 10:13:45 p.m.
Cu drag si bucurii pe drumuri sa aveti !
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Iunie 02, 2021, 10:04:37 a.m.
Din punctul meu de vedere este o diferenta consistenta intre trenul de rulare de la focus si cel de la octavia (stiu ca totusi sunt generatii diferite). Probabil ca tot ce vine pe MQB este mai ok.
Parerea mea este ca, renuntand la puntea independenta spate, trenurile de rulare de la Focus si Octiavia sunt inferioare fata de cele din generatia precedenta. Permit economii de scala la nivelul grupului, permitand ca pe acelasi sasiu sa se monteze/sa nu se monteze punte independenta in functie de puterea motorului, dar pentru sofer nu aduc un plus de calitate.
Sa te bucuri in continuare de masina, drumuri bune sa ai.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iunie 27, 2021, 09:53:09 a.m.
Un nou upgrade la focus, am înlocuit sync 2 cu sync 3. Acum am android auto și videoplayer. Cost total 500 euro.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iunie 27, 2021, 09:54:25 a.m.
Videoplayer...
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 08, 2021, 05:45:59 p.m.
Astazi am ajuns pe litoralul românesc insa vacanta a început cu o mare boacăna care sper sa nu producă daune. La plecare în București am oprit sa alimentez. Am prins o pompa în care erau 3 pentru benzina și 1 singura de motorină. Din neatenție am luat pompa de benzina și am alimentat 13 litri pana sa realizez greșeală făcută. După discuții încinse cu 2 mecanici prieteni am luat decizia de a umple rezervorul și a pleca la drum. Practic aveam în rezervor 13 litri de benzina și 37 de motorină. Am parcurs 150 km fără a detecta vreun fel de problema. Masina a mers normal dar menționez ca la sfatul prietenilor de mai sus am mers în general încet, 100 km/h. După 150 km am oprit si realimentat. Au mai întrat 6 litri de motorină. Acum am ajuns la destinație. Sper ca totul sa rămână ok.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: M i c u t z u din Iulie 08, 2021, 06:20:31 p.m.
Trebuia sa fi bagat motorina buna!De unde ai alimentat?
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 08, 2021, 06:26:10 p.m.
Din sfaturile celor 2 amici am inteles ca trebuie sa bag numai motorină standard, neaditivata. Aveam aproximativ 20 litri de motorină în rezervor (plus minus), am alimentat 13 litri de benzina de la Petrom și apoi încă 14 litri de motorină tot de acolo iar după 150 km am mai băgat 6 litri de la Rompetrol de pe A2
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: Avenger din Iulie 08, 2021, 09:14:02 p.m.
da, cam asta e procedura cand e mai mult combustibil care trebuie sa fie, mai ales ca nu aveai alternativa in momentul respectiv. daca erai acasa probabil iti recomanda sa goleasca rezervorul.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Iulie 09, 2021, 09:44:06 a.m.
A pățit-o și socra-miu cu un hyundai crdi însă și-a dat seama și a vorbit cu aia de la benzinărie, a împrumutat un furtun și a reușit sa scoată aproape tot din rezervor, fără sa pornească motorul, a împins mașina de la pompa. Bagase 37l...


Cred la aia 13l de benzina băgați greșit, dacă ai decis sa mergi asa eu as fi bagat și 150-200ml de ulei 2T compatibil cu catalizatorul și cenușă redusa. (gen jaso-FD). Zic asa, teoretic, de amorul artei nu ca ar mai conta.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 09, 2021, 02:46:23 p.m.
A sunat managerul de la benzinăria respectivă la un service și cei de la service au spus ca dacă era model pana în 2014 euro 5 puteau scoate cu un furtun tot ce era în rezervor.  Insa modelele euro 6 au filtre în zona de alimentare și nu pot întra cu furtunul pana în rezervor. Spunea ca trebuie demontat rezervorul și golit, ooeratiune care necesita timp. Eu fiind în drum spre mare cu portbagajul plin de bagaje am încercat sa sun acasă sa îmi aducă tatăl meu octavia și sa las focusul în benzinarie. Cum tata nu a răspuns am ales sa plec spre mare. Am pornit masina si astazi si totul pare a fi ok. Motorul se aude absolut normal.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Iulie 09, 2021, 09:54:12 p.m.
Dupa patania asta, vei ramane doar cu injectoare foarte curate ! :)
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 09, 2021, 10:29:53 p.m.
Sper sa fie asa. Mulțumesc frumos. Deci pot sta liniștit.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 16, 2021, 12:06:38 p.m.
Ne-am intors de la mare si totul a fost ok cu masina. Am mai realimentat inca 13 litri de motorina, acum benzina este mult diluata. Astazi merg sa inlocuiesc filtrul de motorina (la indicatia unui mecanic de la Ford) iar de maine incep un nou periplu prin zona montana de data aceasta. Estimez ca voi rula in jur de 1500 km. Sper ca si dupa acest trip masina sa fie ok.


137.500 km, schimbat filtrul de motorină, mecanicul nu a găsit nimic suspect în suportul filtrului, doar un miros puternic de benzina.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Iulie 23, 2021, 09:06:22 a.m.
De curios, ai probleme cu racirea motorului in trafic aglomerat? (adica ti s-a intamplat sa ti se supraincalzeaza motorul si sa fii nevoit sa tragi pe dreapta pana se raceste)?
Am fost la mare saptamana trecuta, si in weekend la intoarcere am prins carambol pe autostrada (lucru care vad ca incepe sa devina normalitate pe A2, din pacate). Am mers peste 2 ore numai cu vit I si II, si la un moment dat au inceput sa se supraincalzeazca motoarele. Pe banda de urgenta se facuse sir de Forduri, cu capotele ridicate, care asteptau sa li se raceasca motorul...ii vedeam pe geam cum isi imprumutau antigel unul de la celalalt.  Cele mai multe erau Fiesta, dar am vazut s Focus. Mai incolo, dupa cativa km, erau trase pe dreapta masinile frantuzesti (cu aceiasi problema) si, surpriza, niciun Logan.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 23, 2021, 02:12:05 p.m.
Ne-am intors din excursia efectuata prin zone cu temperaturi mai scazute. Am fost cazati in Paltinis si de acolo am tot vizitat, au fost zile in care am parcurs peste 300 km. S-au strans in jur de 1400 km. Nu am avut probleme cu masina dupa acea alimentare cu benzina. Inainte de plecare am schimbat filtrul de motorina. In suportul filtrului nu s-au gasit urme de pilitura insa filtrul mirosea puternic a benzina. Nu am patit niciodata sa se supraincalzeasca. Acum la munte cand ajungeam la cazare dupa abordarea in forta a serpentinelor aflate inainte de Paltinis am auzit pentru prima data electroventilatorul pornit. Insa se oprea imediat ce opream motorul. Pe timp de zi temperatura era destul de ridicata chiar si in acea zona, 28-29 grade celsius. Insa seara era super racorica, in jur de 12-14 grade.
Ca un rezumat: 1380 km, viteza medie 48 km/h, consum mediu 5,1 litri/100 km, AC pornit non-stop, 2 adulti si 2 copii, portbagaj full de bagaje. Alaturi de mine a mers si tatal meu cu octavia 1.6 mpi (fosta mea masina) si a obtinut un consum de 7,8 litri/100 km.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din August 02, 2021, 08:51:34 a.m.
140.000 km pe bord in acest moment (din care 10.000 km parcursi de mine) si fix 9 luni de la achizitie. Am mers destul de putin insa fiind pandemie km sunt efectuati doar in concedii si iesiri ocazionale la munte. Din martie 2020 eu nu am mai ajuns fizic la birou, am lucrat numai de acasa. Foarte multumit de acest focus pana in acest moment, in special de modul in care se simte masina la viteze mari si stabilitatea pe serpentine. Sync-ul 3 a adus un real plus in interior.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din August 27, 2021, 10:49:35 a.m.
Adaugat grila radiator de titanium...
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Noiembrie 06, 2021, 06:38:38 p.m.
Efectuat revizia perioada după 1 an: ulei Liqui Moly 0W30 4 litri, filtru combustibil original ford, filtre mahle: aer, ulei și polen carbon activ. Cost total cu manopera 560 lei (în service multimarca).
S-a scos carcasa filtrului de motorină și s-a curățat temeinic. Nu au fost găsite urme de pilitura ca urmare a celor 13 litri de benzina alimentați în luna iulie.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 02, 2021, 11:12:58 a.m.
Datorita faptului ca situatia mea locativa s-a schimbat in acest an, m-am mutat intr-un apartament mai mare la 500 m de scoala si gradinita implicit de job-ul sotiei (este cadru didactic) si a faptului ca de aproximativ 2 ani eu lucrez numai de acasa cred ca trebuie sa imi schimb si masina.....din nou :) ) . Stiu ca in mod normal la asa distanta nu mai am nevoie de masina insa mai sunt cateva zile de ploie si perioada geroasa de iarna cand folosim masina (copilul mic are numai 4 ani). Asa ca ma gandesc sa schimb focusul cu o masina care sa reziste cu brio la 8-10 porniri pe zi (uneori mai putine) si 4 - 5 km parcursi (in majoritatea timpului mai putin) excluzand aici concediile si plecarile de weekend la munte sau acasa la tara (55 km de Bucuresti). Am in minte 3 variante (second hand) dar un sfat bun ar fi de ajutor. In ordinea preferintelor mele cele 3 sunt:
1. mazda 3 sedan facelift (incepand cu 2017) 2.0 benzina 120 cp (cu posibilitate de resoftare la 160-170 cp) in jur de 14.000 - 15.000 euro
2. hyndai elantra (model incepand cu 2016 deoarece facelift-ul din 2018 nu prea imi place) 1.6 benzina 128 cp in jur de 12.000 euro. Este varianta pe care o consider cea mai fiabila deoarece motorul este clasic, lipsit de complexitate.
3. toyota corola (model incepand cu 2016) 1.6 benzina, masina cu cel mai anost interior din punctul meu de vedere, este aici doar datorita motorului insa nu cred ca voi ajunge sa ma gandesc serios la ea.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Decembrie 02, 2021, 12:01:42 p.m.
Chiar ma intrebam cand iti vei schimba masina, este in firea ta sa faci acest lucru la 2-3 ani. >:D<
Am mers cu toate cele 3 masini enumerate de tine, toate au puncte slabe si puncte forte.
-Mazda 3 e cea mai fun to drive, doar ca mie nu mi-a placut deloc  motorul G120. Daca intentionezi sa il resoftezi la 150-160 CP, atunci da, mergi pe Mazda 3 (dupa parerea mea). Se va descurca de minune pe alei intre blocuri, pe drumul scurt de acasa pana la scoala, unde ai nevoie de manevrabilitate pe spatii inguste. Dar vezi ca si acesta e motor aspirat, asa cum sunt si cele de pe Elantra si Corolla
-Hyundai Elantra cu motorul 1,6 mpi 128 CP este doar OK, o masina fiabila si cam atat. Viteza a II-a mi-a placut cum merge, insa nu are stabilitatea Mazdei 3 la drum lung si nici manevrabilitatea ei pe spatii inguste
-Toyota Corolla este, asa cum spune un clasic in viata de pe acest forum, ,,la fel de atractiva ca un pahar de apa atunci cand nu iti este sete". Are un motor de 1.6l si 132 CP, este fiabila, destul de confortabila, dar alte placeri nu mai gasesti la ea. Plus ca, la 4.62metri lungime, va fi greu sa te descurci cu ea sa parchezi langa scoala. Poate o sa razi, dar unul din motivele pentru care am mers pe Honda Civic a fost faptul ca este mai scurta, si implicit mai usor de parcat.
Eu te-as sfatui asa:
-daca iti asumi responsabilitatea sa resoftezi Mazda 3 la 150-160 CP, atunci da, mergi pe Mazda
-daca vrei sa lasi motoarele asa cum sunt ele, atunci mergi pe Toyota Corolla.
Totusi, ar fi bine sa incerci masinile inainte sa faci achizitia, spre exemplu Mazda 3 are niste suspensii tari, s-ar putea sa fie o problema suparatoare.
Succes!
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 02, 2021, 01:30:25 p.m.
Am focusul de 1 an deci schimbat masini la 2-3 ani pare a fi un orizont de timp mult prea mare  :) ) . Stiu ca mazda 3 cu 2.0 benzina are tot un motor aspirat insa in aria celor care testeaza masini parerile sunt impartite vizavi de acest motor. Cei ce apreaciaza mazda spun ca acest motor de cilindree mare si putere mica este fiabil in timp si capabil de consumuri foarte mici iar cei din zona neutra spun ca este un motor bun dar complex care functioneaza cu un amestec foarte sarac si in timp are prostul obicei sa consume ulei. Iar legat de consum spun ca este ok numai in extraurban unde o ajuta coeficientul aerodinamic (0,28 din cate am citit deci inferior celui de la elantra) insa in oras cilindreea mare va papa in jur de 12 litri/100 km.
Din cele enumerate am condus vechea corolla dar cu acelasi motor, hyundai elantra modelul precedent 2015 destul de mult (masina finului meu cumparata de noua are 165.000 km iar de la 80.000 merge pe gpl cu zero probleme pana in prezent) iar mazda 3 niciodata. In mazda 3 nu am fost nici macar pasager, interiorul il stiu numai de pe net.
Despre hyundai elantra 2015 1.6 benzina 132 cp pot spune ca la turatii mai inalte se simte mai vioaie decat skoda octavia 2008 1.6 benzina si clar mai stabila decat octavia insa inferioara la stabilitate fata de focus.
Multumesc frumos pentru sfaturi si impresii.
 
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Decembrie 02, 2021, 02:35:43 p.m.
Fata de Focus toate cele 3 masini sunt inferioare la capitolul stabiliate, insa Mazda 3 se apropie destul de bine fata de Focus (sau ma rog,  pe acolo). Motorul G120 de pe vechea Mazda 3 nu are mild-hybrid, nu prea are zvac in oras decat daca apuci sa il turezi. Cel nou, de pe actuala Mazda 3, are sistem mild-hybrid, deci te mai ajuta la plecarea de pe loc. Insa, daca vrei sa tunezi vechiul motor G120 si sa il duci la nivel de G150, eu zic ca este OK.
Tu ti-ai pus un reper deja inalt, e vorba de Ford Focus, o masina stabila si manevrabila, e greu sa gasesti ceva mai bun.
Daca iti place Mazda, poate gasesti o masina undeva sa o incerci, eventual la inchirieri, e posibil sa nu iti placa suspensiile tari.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Decembrie 05, 2021, 03:30:46 p.m.
La ce ai tu nevoie realmente, o masina pe benzina aspirata Euro 4 gen Peugeot 307, eventual SW, Fabia Combi sau Kia C'eed ar fi numa potrivita. As spune chiar ca 1.4 MPI sau maxim 1.6 MPI is indeajuns.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 05, 2021, 04:17:05 p.m.
Sincer as dori ca ceea ce voi cumpara pe benzina sa fie euro 6. În București pot oricând sa apară taxe de poluare și as vrea sa evit pe cât posibil acest scenariu. Iar benzinara euro 4 am în curte, fosta mea octavia care este la tatăl meu dar ma poate deservi oricând și oricât. În acest moment ma descurc cu fabia care cred ca ar rezista cu brio 10 ani în aceste condiții dar este euro 3 și foarte veche (deci pasibila de taxare în condițiile în care se vehiculează o taxa pentru mașinile mai vechi de 15 ani). O data cu mutarea în noul apartament am pierdut și ambele locuri de parcare, parchez pe unde apuc, este groaznic din acest punct de vedere. Din aceste considerente focusul zace de o luna în garaj la țară.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Decembrie 05, 2021, 07:39:58 p.m.
Cel mai simplu - desi adesea lucrul simplu nu-i place omului defel - ar fi sa dai Fordul tatalui tau la tara si sa iei indarat Octavia. Oricat ar fi taxa, desi inca nu e, tot e cu muuult sub pretul de achizitie a unui automobil Euro 6.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 05, 2021, 09:34:08 p.m.
Mulțumesc de sfat, în condițiile actuale este un sfat înțelept. Întotdeauna lucrul cel mai simplu este cel mai bun insa nu Întotdeauna alegem simplitatea. Nu știu ce sa fac, cred ca mai aștept putin. Insa as dori sa profit oarecum de moment, prețul mașinilor noi și second-hand este foarte sus, sa vand focusul în speranța că peste 3-4-5 luni voi putea cumpăra mazda 3 second-hand la un preț decent.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Decembrie 06, 2021, 10:15:57 a.m.
Cu drag.
Nu pune banii in fata, ci linistea.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 15, 2022, 11:55:56 p.m.
142.000 km în acest moment (am rulat extrem de puțin cu aceasta masina de la revizia anterioara efectuata în noiembrie 2021, numai 2.000 km pana în acest moment) din care 1.250 efectuati în ultima săptămână. Am fost pe litoralul romanesc cu sotia si cei doi copii. În aceasta excursie portbagajul de combi a fost foarte bine venit fiind încărcat maxim. Am mers pe A1, A2 și ceva plimbări prin județul Constanța către Adamclisi și alte câteva obiective. Consumul a fost 4,9 litri/100 km, cu aer condiționat utilizat tot timpul și viteza medie de 68 km/h. La întoarcere traversarea Bucureștiului a însemnat mai bine de o oră.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din August 28, 2022, 02:02:56 p.m.
În acest moment eu și tata avem aceleași mărci auto: ford si skoda. Pentru cât timp rămâne de văzut. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220828/966a9c0dad497b1cc7cc8073675ee436.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220828/74bca77a6c6021e6cb41e2a96afb1ef9.jpg)

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: bogdanpiatra din August 28, 2022, 10:04:15 p.m.
Las, sa fiti sanatosi.


Nu i nimic rusinos sa fii in rand cu tata. :))
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: M i c u t z u din August 29, 2022, 12:02:45 p.m.
Dacă am ceva de carat pot apela la tine?
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din August 30, 2022, 10:45:30 a.m.
Poate cu focusul sa te ajut caci transitul este 8+1 locuri si nu imi ofera increderea ca pot ajunge cu el intreg pana la Bucuresti :) )
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Decembrie 24, 2022, 06:26:37 p.m.
Baita de Crăciun (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221224/e56551f8c1300cb8b9b0ed995d2d736a.jpg)

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 13, 2023, 04:40:25 p.m.
Cu focusul pe Transbucegi(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/424ab86b0f89811fa3260cb3f0637167.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/7077f9553411c0983eed276e2f715c14.jpg)

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 15, 2023, 08:31:01 a.m.
Dupa o minivacanta prin zona Sinaia-Busteni-Predeal-Bolboci-Transbucegi am ajuns si eu la 143.500 km. Aceasta mica plimbare a insemnat 487 km cu 2 persoane in masina si bagaje aferente. La viteza medie de 57 km/h am avut un consum mediu de 4,4 litri/100 km. Duminica, in ziua plecarii spre casa, am parcurs 12 km (Predeal-Busteni) in o ora si 12 minute  :042:
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Mai 16, 2023, 10:33:36 a.m.
Si uite asa masina va face 3 ani in noiembrie...ziceai ca o tii 2 ani, dar uite ca ai depasit.  ;)
Ma bucur ca esti multumit de ea!
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 16, 2023, 12:22:21 p.m.
Nu trece o saptamana in care sa nu ma gandesc ca vreau alta masina. Focusul se apropie de 3 ani si numai 15.000 km la mine. Este doar masina de concedii si iesiri desi anul trecut fabia a vazut atat Bulgaria cat si Grecia. Este o masina foarte stabila, are un consum mai mult decat decent la viteza mare pe autostrada, este destul de spatioasa pentru nevoile noastre actuale. In spate este destul de inghesuit comparativ cu focus 4 dar eu inca am copii mici. Si nu in ultimul rand este o masina destul de ieftina care se muleaza perfect pe faptul ca eu nu am un loc de parcare al meu in Bucuresti si o las pe unde apuc. Sunt intr-un punct al vietii in care imi pot permite lejer masini de peste 60.000 euro dar devin pe zi ce trece mai zgarcit cand vine vorba de a da bani pe o noua masina. Acum am un nou vis: pastrarea apartamentului cumparat acum doi ani si achizitia unei case in Bragadiru. Uneori uit sa ma bucur de viata asa cum ar trebui si imi fac planuri dupa planuri cu gandul numai la viitor uitand cat de important este prezentul.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Mai 16, 2023, 01:54:31 p.m.
Eu as tine Focus-ul si as cumpara o casa in Bragadiru, fara sa ezit. E mai importanta casa decat masina. Preturile la materiale de constructii s-au ieftinit in 2023, asa ca go for it.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: judge din Mai 16, 2023, 02:53:49 p.m.
Uneori uit sa ma bucur de viata asa cum ar trebui si imi fac planuri dupa planuri cu gandul numai la viitor uitand cat de important este prezentul.

Unul dintre tatuajele mele spune "Our life is looking forward or looking back. Where is the moment?"

Dă-le naiba de cazane, important e să fii fericit. Eu m-am zgârțoșit maxim de câțiva ani. Nu am niciun regret. În felul ăsta mi-am luat ditai casa și mi-am schimbat radical stilul de viață. Nu am fost mai fericit vreodată. Ieri am pus turbă la brăduți și eram extatic de-a dreptul.

Acum aș mai cheltui bani serioși doar pentru călătorii.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 16, 2023, 03:41:19 p.m.
Asa este, nu exista comparatie intre casa si masina. Insa ma mai gandesc ca o casa trebuie intretinuta caci altfel se degradeaza. Eu am de luat o hotarare mai dificila. Daca voi cumpara o casa langa Bucuresti va trebui sa renunt la casa actuala situata la 50 km de Bucuresti (unde am copilarit) construita in 2009 si in care investesc constant. Nu voi putea intretine 2 case si un apartament. Casa actuala este situata intr-o localitate unde avem gaze, apa curenta, canalizare si fibra optica, practic tot confortul. Dar locuiesc acolo doar in weekend si concedii. Parca imi doresc o casa in care sa locuiesc zi de zi.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: A V A T A R din Mai 16, 2023, 08:55:09 p.m.
Prezentul - doar el exista cu adevărat. Așa ca...nu vad nicio problema sau bătaie de cap "reala" !
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: bogdanpiatra din Mai 16, 2023, 11:54:34 p.m.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Mai 17, 2023, 08:15:09 a.m.
Va multumesc pentru sfaturi.
bogdanpiatra: cunosc melodia, nu mai vreau sa o ascult inca o data, devin si mai emotiv :046:
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Mai 17, 2023, 08:42:42 a.m.
Nici eu nu as vinde casa parinteasca, mai ales ca spui ca ai reconstruit-o in 2009 si investesti constant in ea. In momentul in care o vei vinde vei avea un simtamant de rupere, de dezradacinare fata de trecut. 50 km nu sunt o distanta mare, deci poti sa ii faci. O vei lasa copiilor tai, cand va veni vremea.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 04, 2023, 06:05:53 p.m.
144.000 km pe bord. Din noiembrie 2021 si pana in acest moment am rulat numai 4.000 km si am considerat ca este momentul sa schimb macar uleiul si filtrul de ulei. Am folosit acelasi ulei ca la revizia anterioara Liqui Moly 0W-30 iar filtrul de ulei a fost mahle. Sper ca pana la revizia urmatoare sa rulez mai mult cu aceasta masina
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Iulie 18, 2023, 07:50:26 p.m.
145.000 km dupa o plimbare de 1.000 km prin tara cu familia. Masina a fost incarcata la maxim cu bagaje pentru 2 adulti si 2 copii. Viteza medie de deplasare in cei 1.000 km a fost 56 km/h iar consumul mediu 5,1 litri/100 km, clima on tot timpul. Pe autostrada soarelui am prins un accident destul de urat cu preluare raniti de catre elicopter. Am stat in coloana in jur de 3 ore cu motorul pornit caci afara erau 36 grade celsius.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Septembrie 16, 2023, 01:55:27 p.m.
Update sync 3 în aceasta dimineața care a venit cu carplay (aveam numai android auto) si youtube. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230916/df58e6608c7fbc5252bfdeaf0c0ee45d.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230916/50bc220d93212cbd4028a65b12432507.jpg)

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Septembrie 18, 2023, 09:23:51 a.m.
De curios, youtube functioneaza si cand esti cu masina in miscare?
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Septembrie 18, 2023, 05:26:09 p.m.
Da, în acest moment funcționează și cu masina în mișcare.

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: james kilowatt din Septembrie 19, 2023, 09:19:46 p.m.
Știu ca suna a fluierat în biserica pe un forum de mașini însă eu mi-aș lua casa (sau apartament) într-un loc unde să nu depind de mașina și sa nu fac naveta. Am făcut cam 3 ani naveta 2-3h/zi în total și mi-a ajuns.
Câteva ore câștigate pe zi petrecute cu familia sau făcând ce-ți place sunt mai utile decât camere suplimentare sau metri pătrați sau mai știu eu ce.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Septembrie 20, 2023, 08:35:05 a.m.
Da, ai dreptate, asa am facut insa am preferat sa ma chinui doar eu caci ma chinui mai putin ca numar de zile. Locuim la 5-6 minute de mers pe jos de scoala copilului mare, gradinita copilului mic care este si locul de munca al sotiei. Locul meu de munca este oarecum in partea opusa a orasului dar eu merg la birou numai 8-9 zile pe luna. As avea si alternative daca as dori sa merg fara masina. Am in fata blocului tranvaiul 41 (pentru cei din Bucuresti) care mai este numit si metroul de suprafata. Pot cobora la capat de linie si apoi sa merg 15-20 minute lejer pe jos dar m-am obisnuit in masina. Si atat timp cat fabia functioneaza este si foarte economic traseul. Fac pe zi 30 km dus intors (de regula 26) la un consum sub 5 litri/100 km acum cand nu am mai utilizat aerul conditionat (vorbesc de ultimele 3 zile). Deci consum 1,5 litri x 7,5 lei = 11,25 lei pe zi. Mai ieftin decat mersul pe jos  :) )
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Septembrie 20, 2023, 01:18:19 p.m.
Da, în acest moment funcționează și cu masina în mișcare.

Trimis de pe al meu SM-A715F folosind Tapatalk

Foarte bine ca functioneaza; unii zic ca nu poti avea imagini in miscare pe ecranul multimedia, cand masina se deplaseaza, pe motiv ca distrag atentia soferului.
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Septembrie 20, 2023, 01:47:36 p.m.
Si au dreptate cand zic lucrul acesta. In principiu se uita copii dar uneori imi mai distrage atentia. Plus momentele in care caut anumite filmulete pentru ei. Insa recunosc ca a fost si o dorinta a mea sa am youtube in masina. Sotia mea canta muzica populara si isi mai asculta repertoriul in drum spre anumite evenimente, se aude mai bine decat in casti de pe telefon  :))
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Septembrie 20, 2023, 03:21:03 p.m.
Fericitule, sa iti traiasca!!!!  :040: :040: iuhuu iuhuu iuhuu
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Septembrie 20, 2023, 03:36:24 p.m.
Cine, focusul cu youtube sau sotia? :))  Multumesc
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: vizitator din Septembrie 20, 2023, 03:58:11 p.m.
Sotia, evident. Familia conteaza, restul le poti considera fiare.  :040:
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: Alejinxique din Septembrie 22, 2023, 07:06:44 p.m.
Si au dreptate cand zic lucrul acesta. In principiu se uita copii dar uneori imi mai distrage atentia. Plus momentele in care caut anumite filmulete pentru ei. Insa recunosc ca a fost si o dorinta a mea sa am youtube in masina. Sotia mea canta muzica populara si isi mai asculta repertoriul in drum spre anumite evenimente, se aude mai bine decat in casti de pe telefon  :) )


          La cate dicteaza moda si tehnologia acum: tableta, touchscreen, leduri, design...Ce ravagii ar face o oglinda in loc de tableta! =))   
   ;;) :-o :043: :001:
Titlu: Re: Ford Focus Turnier mk3 facelift
Scris de: cirsteammm din Octombrie 30, 2023, 08:38:14 a.m.
147.000 km in bord. In weekendul ce tocmai s-a incheiat am parcurs 870 km prin zona montana (Moeciu, Magura, Pestera, Sirnea si imprejurimi). Am calatorit 4 persoane si bagajele aferente iar viteza de deplasare a variat de la 5km/h prin Bran pana la 180 km/h pe A1. Viteza medie a fost 57 km/h iar consumul mediu 4,8 litri/100 km. Sunt foarte incantat de modul in care se simte masina pe serpentine.