Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: schimbare placute frane si disc frana  (Citit de 83749 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ARM77

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: BUCURESTI
  • Mesaje postate: 693
  • Karma: +0/-0
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #9 : Mai 19, 2011, 11:57:48 a.m. »
Salutare,
 
In calcul am luat Zimmermann si Textar.Saptamana viitoare schimb discurile.O sa urmaresc indeaproape pe d-ul mecanic cand curata.Daca nu-mi fac freza in urma periei de sarma....
Va tin la curent.
 
PS.multumesc pentru detaliere.
 
Bafta!
Foste:Felicia 1.9D/2xFabia Sedan 1.9SDI/Fabia Combi 1.9TDI

Offline radioman

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 970
  • Karma: +0/-0
  • Unii se nasc ca un 'original' si mor ca o "copie"
    • Radio Romania Constanta
  • Auto: Octavia 3 /2.0 TDI/150 CP
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #8 : Mai 19, 2011, 09:08:55 a.m. »
Dati-mi voie sa vin cu niste completari la cea ce s-a scris pana acum:1.Daca n-ati mai auzit de chestiunea asta, va spun eu ca sunt patit cu discuri ATE Made in China, repet rezolvata cu bunavointa nemijlocita a revanzatorului.
2.  @ARM77 :Bine ar fi sa gasesti asa ceva, eu recunosc ca n-am cautat acest lucru, dar te intreb,in afara de turnare discurile mai suporta in fabrica si procedeul de strunjire/frezare,ce te faci acolo cu sensul de rotatie ptr ca la final sa ai unul confirmat? (dau link-ul ptr a lua in calcul inca o operatie prin care trec discurile pana ajung pe masina cumparatorului, http://www.otto-zimmermann.de/index.php5?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=147 )
In fine 3.:Confirm faptul ca cea mai mica depunere, coroziune, strat cat de mic ni-s-ar parea noua sub planul de montaj al discului (de ex la O2 pe fata este vb chiar de rulment), sau mai explicit intre disc si planul pe care se monteaza el indiferent care este acesta, afecteaza clar bataia axiala a discului !Mai concret un disc nu are voie sa aiba o variatie de la paralelism mai mare de 0.005 (5 sutimi) ptr a fi in parametrii optimi (citez din lucrarea autorului James G.Hughes -Brakes).Eu am vopsit fara sa vreau la momentul schimbarii discurilor pe fata in intentia de a vopsii etrierii si rulmentul cu vopsea metalizata, deci cu pulberi solide metalice, peste care am montat apoi discurile noi.Ghiciti ce a iesit ? In mai putin de 1000 de km (si asta ptr ca mersesem preponderent urban cu viteze de sub 60-70 km/h unde se simtea mai putin) a aparut bataia la franare si tremuratul volanului... :(
Am rasfoit cartea pe care am pomenit-o, suparat ca investisem o suma care imi afectase putin bugetul ptr discuri/placute, etc si rezultatele intarziau sa apara, dupa care a trebuit sa demontez discurile, sa curat exemplar suprafata de lucru pe care veneau acestea montate, am remontat, am fixat comparatorul sa citesc valorile bataii axiale si ...surprise  :D :discurile n-au mai "batut", si merg bine mersi de atunci am aprox un an si 15-16 Tkm, iar inima mi-a revenit la loc...
Skoda Octavia 3 Style /2.0 TDI /2017; Seat Ateca Excellence/ 1,5 TSI/ 2018

Offline ARM77

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: BUCURESTI
  • Mesaje postate: 693
  • Karma: +0/-0
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #7 : Mai 18, 2011, 04:57:27 p.m. »
@dadu221: am batut in lemn.Poveste cu ATE am auzit-o si eu.Nu-mi dau seama de ce s-au ovalizat.Nu am pus apa pe ele cat au fost incinse,la spalatorie nu m-am bagat in fata...etc.Sunt in cautarea unor discuri la care producatorul tine cont la turnare si de sensul de rotatie al lui pe roata masinii.NU l-am gasit inca dar mai caut.
Am auzit povesti cum ca ar fi din cauza placutelor,din cauza mecanicului care nu a curatat bine cu peria de sarma ce a ramas in urma discului vechi...si altele.
Sa vedem ce iese.
 
Bafta!
Foste:Felicia 1.9D/2xFabia Sedan 1.9SDI/Fabia Combi 1.9TDI

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #6 : Mai 18, 2011, 04:32:40 p.m. »
Andrei, EBC au garantie 1 an sau 16.000km si dpmdv, sunt peste cele OEM. Le incalzesc pe traseu, daca ploua asta e - le uda, ideea este ca dupa aproape 2 ani sunt perfecte ;)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline dadu221

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2009
  • Locaţia: PLOIESTI
  • Mesaje postate: 86
  • Karma: +0/-0
  • Auto: octavia1 -1,9 tdi
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #5 : Mai 18, 2011, 12:47:56 p.m. »
Salutare,
 
Aceiasi problema la franare cu discuri Brembo la mai putin de 10.000 km de cand le-am montat.
Urmeaza operatiunea descrisa de tine.
 
Bafta!


termina cu prostiile! bat in lemn :) si pun pariu ca ale tale nu au striatii   :067: :P  stiu ca pe net lumea se plangea de ate ca au nimerit ovalizate.  nu imi dau seama ce discuri am avut sau de ce s-au ovalizat pt ca erau la jumatatea vietii (21mm grosime)dar ca idee sa tii cont sa nu pui apa pe ele pana nu se racesc. eu de exemplu mergeam la tara, pe mosie si primul lucru care il faceam imi spalam masina (dupa 15 km de mers si conduc mai sportiv de cele mai multe ori). aceeasi chestie si cu spalatoriile auto dupa ce te fatzai prin oras cu trafic aglomerat. in rest nu stiu ... parca discurile de frana ebc aveau ceva garantie 16 000 km (avantaj in plus e ca nu ruginesc, si au si striatii- am aflat de ele dupa ce le-am cumparat pe ale mele). 
ghiii, Batore!

Offline Tom

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Sibiu
  • Mesaje postate: 511
  • Karma: +7/-0
  • ÎMI PLACE MAI MULT SA CONDUC DECÂT SA BEAU
  • Auto: TOUR 101CP AXR 2007
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #4 : Mai 17, 2011, 07:59:20 p.m. »
Multumim pentru efortul depus :082: :040: .
Combinatia suprema: O MINA DE FIER ACTIONATA DE UN CAP DE LEMN

Offline ARM77

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: BUCURESTI
  • Mesaje postate: 693
  • Karma: +0/-0
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #3 : Mai 17, 2011, 02:24:18 p.m. »
Salutare,
 
Aceiasi problema la franare cu discuri Brembo la mai putin de 10.000 km de cand le-am montat.
Urmeaza operatiunea descrisa de tine.
 
Bafta!
Foste:Felicia 1.9D/2xFabia Sedan 1.9SDI/Fabia Combi 1.9TDI

Offline dadu221

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2009
  • Locaţia: PLOIESTI
  • Mesaje postate: 86
  • Karma: +0/-0
  • Auto: octavia1 -1,9 tdi
Re: schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #2 : Mai 17, 2011, 12:04:53 p.m. »
Intrucat la franarea de la viteze mai mari de 80 km/h imi tremura volanul destul de deranjant (discuri ovalizate) m-am decis sa imi schimb discurile pe fata si implicit sa imi pun placute de frana noi. Avand deja pe stoc un set de placute ferodo premier mi-am achizitionat un set de discuri brembo max. Pret orientativ pt discuri 350 ron setul iar placutele 130-150.

Scule necesare:
1. imbus de 7
2 surubelnitza pz 2-3
3. perie sarma sau ideal o bormasina cu o perie de sarma
4. putina vaselina sau spray wd40
5. una bucata seringa
6. o presa pentru a baga cilindrul etrierului la loc dar se poate face si prin alte metode (o parghie)

Se purcede la ridicarea masinii si la demontarea rotii.
se scot cele 2 capacele de plastic de la suruburile ce fixeaza etrierul si de desfac suruburile cu imbusul de 7 avand grija ca dupa terminarea desfiletarii sa se traga de ele in spate pt a iesi complet din locas si a permite etrierului sa culiseze.





Se trage de partea de sus a etrierului conform sagetii galbene pentru. La unul din etrieri nu a mers intrucat placuta ramanea in urma si am batut cu ciocanul incet in ea ca sa se deplaseze odata cu etrierul


se scoate placuta exterioara din etrier,SE DESFACE CAPACUL DE LA REZERVORUL DE LICHID DE FRANA, se impinge cilindrul etrierului apasand pe placuta interioara fie cu o presa dedicata, sau impingand cu 2 surubelnite puse in X.  verificati nivelul lichidului in rezervorul respectiv pt a va asigura ca la operatiunea de la etrierul urmator nu va da pe afara. la nevoie trageti in seringa cantitatea necesara. Dupa ce am montat placutele noi am prins etrierul de arcul masinii cu o sarma ca sa nu ma incurce.
De mentionat e ca doar pe partea stanga este si senzorul de uzura pt placute.




se desface surubul care fixeaza discul. la mine unul a mers perfect in timp ce altul a fost intepenit. am dat cu wd 40 miscand de disc ca sa ii fac loc sa intre pe lg capul surubului si am folosit surubelinta pz (daca folositi ph riscati sa stricati capul surubului si apara complicatii). Daca tot nu merge puteti interca sa bateti in el tangential in sensul de desfacere cu o dalta mica, sau o surubelnita drepta sau un dorn. Invatatura de minte sa gresati bine surubul nou cu care veti fixa discul  incercand sa nu gresati si fata de franare a discului.

dupa demontarea discului vechi curatati bine de rugina suprafate care va intra in contact cu discul nou si montati noul disc, folosind un surub nou (suruburile de fixare vin odata cu discurile) gresat in prealabil. Nu e nevoie sa strangeti pana crapa pt ca discul este fixat de fapt de prezoane. Surubul asta doar il tine sa nu cada cand dati roata jos. De retinut ca orice disc nou (cu mici exceptii) trebuie curatat de stratul acela unsuros care il protejeaza impotriva ruginii (pe ambele fete). Exista spray-uri speciale in comert dar eu m-am rezumat la diluant ca e mai ieftin.

dupa montarea discului se monteaza etrierul fixand intai partea de joi apoi culisand in sens invers demontarii. Atentie la fixarea suruburilor! miscati de etrier pana se potrivesc la fix. Apoi roata si e aprpoape gata. Strangeti capacul la rezervorul de lihid ce frana. porniti motorul , faceti cateva pedale de frana (2-maxim 3, pedala se va fi intarit deja) ... prima se va duce ingijorator de usor la fund :) Opriti motorul , completati lichidul de frana cu cel din seringa daca este nevoiesi cam asta ar fi tot.

Discurile trebuiesc rodate o perioada.. cam 200 km. Dupa operatiunea asta am facut cativa km pe un drum mai necirculat franand incet la viteze mici urcand pana pe la 60-70 km pt inceput de rodaj si sa ma asigur ca totul e bine. Evitati in perioada de rodaj fanele care implica functionarea abs-ului si inchingerea inutila a discurilor (coborat pante cu piciorul pe frane , condus agresivo-sportivo-aiurea ). Evitati spalarea maisnii dupa folosirea intensa a franelor.

mentiuni:
operatiunea este specifica skoda fabia si octavia , cel putin. la vw trebuie demontat si suportul etrierului (pt a mermite demontarea discului pe care il acopera) cu o cheie de 18.
pentru a va usura munca la desfacerea suruburilor de fixare a erierului bracati roata la care lucrati spre exteriorul masinii (pt lucru la roata dreapta bracati spre dreapta 20-30 grade /pt stanga bracati spre stanga)
ghiii, Batore!

Offline kunjanos

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Cluj Napoca
  • Mesaje postate: 457
  • Karma: +1/-0
  • Kun Janos
  • Auto: Octavia II Scout
schimbare placute frane si disc frana
« Răspuns #1 : Mai 31, 2008, 11:28:35 a.m. »
Salut

Tocmai am schimbat discurile de frana si placutele pe fata la Fabia. Operatiunea este destul de simpla, din pacate n-am putut filma ca le-am schimbat singur (si e o operatiune care necesita 2 maini, nu puteam sa ocup o mana cu aparatul foto sau telefonul).
Inainte sa ma apuc de operatiune m-am uitat la urmatoarele filmulete de pe youtube:

&hl=en
&hl=en
&hl=en
&hl=en

Desi nici una nu este de la fabia am reusit sa ma descurc...in doar 1 ora am schimbat pe ambele parti discurile si placutele de frana. De retinut, la Fabia discul se monteaza pe butuc, fara a fi nevoie sa scoatem vreun rulment sau ceva.

Inainte de a va apuca sa schimbati placutele si discurile: daca nu va pricepeti deloc, mai bine apelati la un mecanic. Cu directia si franele nu e de joaca!!!

Pasii urmati de mine:
1. am cumparat discurile(2x115 RON) si placutele (150 RON setul, sunt 4 bucati, cate 2 pe fiecare disc) pentru Fabia toate marca TEXTAR. Probabil nu sunt cele mai bune, dar sper sa se descurce (preturile sunt din data de 29-30 mai 2008, am cumparat direct de la distribuitor in Cluj Napoca...daca cineva doreste detalii, lasati mesaj privat).
2. ridicati masina pe un butuc de lemn (asta pentru ca n-am prea multa incredere in cric), scoateti roata.
3. demontatul etrierei se face foarte simplu:
- Etriera este prinsa cu 2 suruburi, acestea fiind acoperite cu capace de plastic. Capacele de plastic pot fi scoase cu o surubelnita, ori tragand de ele cu mana.
- Cele 2 suruburi se dezsurubeaza cu o cheie hexagonala de 7. In caz ca sunt ruginite, folositi un spray pentru degripare (la mine n-a fost nevoie, capacele de plastic le-au protejat foarte bine)
- Se scoate etrierul, dupa care se scot cele 2 placute(merge repede cu o surubelnita). Aveti grija, sa nu deteriorati furtunul lichidului de frana. Dupa ce a-ti scos placutele de frana, legati etrierul cu o sfoara (se poate si cu sarma) de arc (asta ca sa nu traga etrierul de furtun, respectiv sa nu va incurce pana scoateti si discul).
4. demontatul discului , aveti nevoie de o surubelnita cu cap in cruce
- pe disc, se afla un surub, acesta trebuie scos. Rolul acestuia este sa tina discul cand roata este data jos. (discul de frana de fapt este sustinut si legat de aceleasi prezoane cu care prindem si roata pe butuc)
- cu un ciocan de cauciuc lovim dinspre interior spre exterior discul de frana, usor, pana acesta vine jos. Daca nu mai avem nevoie de disc * atunci putem folosi si un ciocan din fier.
5. montarea discului nou
- dati putin cu smirghelul pe butuc, in cazul in care acesta este ruginit
- puneti la loc discul nou (aveti grija ca pozitia surubului care tine discul sa fie corect, acesta avand si rolul de a pozitiona corect gaurile de la prezoane) si insurubati cu surubul extras la punctul 4.
6. montarea placutelor **
- discul si placutele noi sunt mai groase decat cele vechi, tocmai de aceea este nevoie de a impinge inauntru pistonasul care actioneaza placutele. In filmulete se utilizeaza o unealta (in forma de C cu care se strange), eu neavand unealta respectiva am utilizat 2 surubelnite cu care am impins inapoi pistonasul, aveti grija insa, nu deteriorati cauciucul de langa pistonas(are rolul de a tine departe praful).
- placutele sunt in pereche!!! una dintre ele are sistemul de prindere(acele clipse din otel) putin mai mare decat cealalta. Placuta cu clipsa mai mare vine in partea interioara a etrierului, se prinde in pistonas. Cea cu clipsa mai mica vine in exteriorul etrierei
7. montarea etrierelor
- etrierul (pe care s-a montat deja cele 2 placute la punctul anterior) se monteaza la loc, peste discul de frana. Daca nu intra va duceti inapoi la punctul 6. si mai impingeti pistonasul.
- se insurubeaza cele 2 suruburi (scoase la punctul 3.), se strang cu mana destul de bine. Unele persoane recomanda utilizarea unor solutii speciale pentru fixarea suruburilor.
- se pun capacele de plastic
- urcati in masina si dati cateva pedale. daca a-ti montat corect, placutele i-si gasesc locul iar daca scoateti din viteza (sa aveti frana de mana trasa!!!) discurile ar trebui sa se invarta usor.
8. in final
- va asigurati ca furtunurile de la lichidul de frana nu au suferit nici o deteriorare ***.
- montati roata/rotile, coborati masina pe sol si strangeti prezoanele.
- in primele 100-200 Km circulati cu grija (distanta necesara depinde de cat franati binenteles).

* uneori discul se poate refolosi, dupa ce a fost corectat pe un aparat de strung. Sincer, eu nu cred ca merita efortul.

** la punctul 6., inainte de a impinge pistonasul inapoi, asigurati-va ca lichidul de frana are loc unde sa curga inapoi in vasul de plastic. In cazul in care inainte de operatiune lichidul de frana se afla la maxim (ori aproape de maxim), sugerez sa scoateti din lichid, urmand ca dupa punctul 8. sa completati daca e necesar.

*** daca a-ti deteriorat furtunurile lichidului de frana va recomand sa cautati un specialist. Schimbarea acestora nu e f greu dar va trebui sa le aerisiti.
« Ultima Modificare: Mai 31, 2008, 11:38:20 a.m. de kunjanos »
(vandut) Octavia Scout II din 2007, 103kw, BMM
Volvo XC60 2016, 220CP, D5

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Azi la 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 [25] 26 27 28
29 30