Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Despre turatii  (Citit de 11412 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #22 : Decembrie 02, 2007, 09:30:25 p.m. »
Acesta era raspunsul pe care il asteptam  :080: Stiam eu ca poti  >:D<

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #21 : Decembrie 02, 2007, 09:27:37 p.m. »
Brr, eu nu aveam o parere asa buna despre mine :))

Eu mai am doar un pic pana fac 20 de ani... de conducere (auto) :D

As sintetiza asa, important este sa nu mergi subturat, in rest, are grija masina cand sa-ti taie gazul in caz ca exagerezi cu turele.

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #20 : Decembrie 02, 2007, 09:23:22 p.m. »
off topic: cunostintele tale in materie de auto cuprind o arie larga si merita a fi expuse in acest forum de unde pot fi accesate atat de cunoscatori dar si de incepatori.
A-i explica unui incepator ca ,,trebuie sa simti masina'' este la fel ca in psihanaliza cand ochiul mintii vede cel mai bine atunci cand ochii simturilor raman inchisi.
Toti de aici detinem informatii utile si este interesant sa le explicam si celor care sunt profani.
Cum sa conduc o masina, zau ca am invatat acum vreo 20 de ani (sincer un BMW chiar nu am avut ocazia, dar mi-ar face placere).

Explica-ne, fa demonstratii teoretice, practice, oamenii sunt interesati dar a voi sa dovedesti ca ai dreptate, ar insemna ca poti sa nu o ai.

Cum spuneai ca este cu nr. de rot/min?

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #19 : Decembrie 02, 2007, 08:46:40 p.m. »
Dr. FS
Scuze, nu am crezut ca o sa te doara asa tare :P =))

"Problema in sine cu schimbarea treptelor de viteza am inserat-o la un mod general, astfel incat incepatorii sa-si poata forma propriile sabloane privind modul de sofat mai ales la motoarele diesel, care asa cum afirma majoritatea ,,se simte''." Dr. FS
Uite ce afirmi mai sus, odata zici ca majoritatea spune ca nu exista un sablon ci modul de sofat se simte si mai zici ca incepatorii sa-si poata forma propriile sabloane sa... hotaraste-te cum e pana la urma. Apropos, care-s incepatorii aia la care te referi? Sper sa nu imi zici ca ziceai asa... la modul general :))

Zi-mi ce ai vrut sa spui mai exact cu: "Sper sa nu ajung sa ma inveti sa merg si pe trotuar."
Apoi, referitor nu doar la schimbarea turatiilor (banuiesc ca ai vrut sa zici schimbarea vitezelor in functie de anumite turatii) eu nu vreau sa te multumesc, nu vreau sa te enervez, nu vreau nimic mai mult decat sa avem un dialog, bineinteles cu conditia sa vrea si celalalt interlocutor al meu... si ca idee generala, trebuie sa-ti ofere cineva explicatii?

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #18 : Decembrie 02, 2007, 08:41:01 p.m. »
nu e de ras...

cutiile de viteze automate de pe octavia au pana la 38 de senzori, iar orice actiune este transmisa calculatorului masinii (pt ca si cutia are unul), iar motorul actioneaza ca atare.  un om simte masina. intri in ea, si (dupa cum a spus Cristi) unul si acelasi obiect. o simti, comunici cu ea prin orice simt (auz, contact...)

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #17 : Decembrie 02, 2007, 08:33:33 p.m. »
Este o gama de turatii si nu o turatie fixa. Depinde de fiecare motor in parte. Este absurd sa vorbim de o turatie anume (2000rpm) de exemplu. Poate tie ti se pare ca functionarea unui motor este ceva tehnic, simplu, banal. Te inseli daca ti se pare asa, un motor este un "ceva" cu personalitate, caracter. Cel care conduce acea masina trebuie sa stie sa ceara motorului ce are nevoie in functie de personalitatea acestuia, in functie de caracteristicile acestuia.
Daca ma intrebi pe mine pe mine cum schimb vitezele am sa iti raspund ca e ceva indescriptibil, simti pur si simplu cat si cum sa apesi pedala de acceleratie astfel incat sa obtii ceea ce ai nevoie in acel moment. Este o relatie psihanalitica om-masina care depinde de multe variabile.
In concluzie, motorul se simte, nu se conduce asa cum apesi la lift butonul corespunzator etajului la care vrei sa ajungi.
Poate la o intalnire cand ai sa vii o sa iti arat practic ce am zis, te voi confuza si mai tare decat te-am confuzat acum dar te voi face sa incepi sa incerci sa intelegi motorul masinii tale, sa ia nastere acea relatie om-masina despre care vorbeam mai devreme. Inclusiv pilotii de curse schimba diferit...

 =)) Tu erai bun de prim-ministru, gandesti pe indelete si executi rapid. Sper sa nu ajung sa ma inveti sa merg si pe trotuar. 
Cand ne vom intalni mi-as dori mai mult sa-mi detaliezi relatia psihanalitica a lui Freud om-masina, decat schimbarea treptelor de viteza la o anumita turatie.

Problema in sine cu schimbarea treptelor de viteza am inserat-o la un mod general, astfel incat incepatorii sa-si poata forma propriile sabloane privind modul de sofat mai ales la motoarele diesel, care asa cum afirma majoritatea ,,se simte''.
Referitor la schimbarea turatiilor eu sunt usor de multumit cand mi se ofera cele mai bune explicatii.  ;)

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #16 : Decembrie 02, 2007, 04:59:23 p.m. »
Tizule, mai sunt si altii habauci, nu detii exclusivitate :P
Pai sa-ti zic, la Skoda schimba cutia cum vrea ea, dar in functie de cat bag piciorul in acceleratie. As zice ca e misto de analizat cutia asta, cum si la cat schimba, zice multe comportamentul ei despre stilul de condus al fiecaruia. Apesi mai tare acceleratia, schimba mai sus, mergi mai molcolm, schimba mai jos.
Cat despre plaja de turatii, e o regula stricta sa schimbi intr-un anume fel? Nu ma refer la mers subturat sau altele ci la mers normal, de zi cu zi.

Offline CRISTI

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Sighisoara
  • Mesaje postate: 1017
  • Karma: +1/-0
  • it's not just about the horsepower..
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #15 : Decembrie 02, 2007, 02:54:17 p.m. »
Oi fi eu mai habauc dar voi schimbati la 2500-3000 de ture de fel? Adica va folositi de o plaja de maxim 1500 de ture? Damn..
Audi A4 2006
Octavia II 2008

Offline nicu

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Oct 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 520
  • Karma: +2/-0
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #14 : Decembrie 02, 2007, 01:09:53 p.m. »
trebuie sa turezi motorul in functie de cum il simti tu - cum a spus si d-rive nu este ceva stas : a1a de la atat pana la atat, a2a .......
oricum la diesel poti sa mergi linistit pana la 2500 rot/min - 3000 rot/min
 :082:
BMW 530xD 240CP
Vectra C GTS 150CP

Offline roberto

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 3635
  • Karma: +4/-1
  • Laugh at your problems, everybody else does
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #13 : Decembrie 02, 2007, 10:53:42 a.m. »
  d-rive  are perfecta dreptate. Eu nu ma uit la turometru cand schimb vitezele ci o fac "dupa ureche".
Land Rover Discovery 3

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #12 : Decembrie 02, 2007, 09:29:07 a.m. »
Este o gama de turatii si nu o turatie fixa. Depinde de fiecare motor in parte. Este absurd sa vorbim de o turatie anume (2000rpm) de exemplu. Poate tie ti se pare ca functionarea unui motor este ceva tehnic, simplu, banal. Te inseli daca ti se pare asa, un motor este un "ceva" cu personalitate, caracter. Cel care conduce acea masina trebuie sa stie sa ceara motorului ce are nevoie in functie de personalitatea acestuia, in functie de caracteristicile acestuia.
Daca ma intrebi pe mine pe mine cum schimb vitezele am sa iti raspund ca e ceva indescriptibil, simti pur si simplu cat si cum sa apesi pedala de acceleratie astfel incat sa obtii ceea ce ai nevoie in acel moment. Este o relatie psihanalitica om-masina care depinde de multe variabile.
In concluzie, motorul se simte, nu se conduce asa cum apesi la lift butonul corespunzator etajului la care vrei sa ajungi.
Poate la o intalnire cand ai sa vii o sa iti arat practic ce am zis, te voi confuza si mai tare decat te-am confuzat acum dar te voi face sa incepi sa incerci sa intelegi motorul masinii tale, sa ia nastere acea relatie om-masina despre care vorbeam mai devreme. Inclusiv pilotii de curse schimba diferit...

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #11 : Decembrie 02, 2007, 09:14:38 a.m. »
Generoasa teorie privind arta sofatului ne indeamna sa schimbam treptele de viteza la un anumit numar de  turatii.

Care este acest numar pentru fiecare treapta de viteza in parte?

Offline d-rive

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2007
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1560
  • Karma: +6/-0
  • just me!
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #10 : Decembrie 02, 2007, 09:05:31 a.m. »
In general romanii merg subturat. In vest am obsevat ca se schimba mai sus, indiferent daca masina e diesel sau benzina.

Florian

  • Vizitator
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #9 : Decembrie 02, 2007, 08:39:17 a.m. »
Sunt un tip pasnic  :)) la volan. Ma las depasit si de un Trabant. In Bucuresti adevarat zici ca uiti ca ai si vit. 4-a si a 5-a.

Offline MRP

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 1815
  • Karma: +14/-2
R?spuns: Despre turatii
« Răspuns #8 : Decembrie 02, 2007, 08:36:16 a.m. »
depinde de cit vrei sa-ti consume masina si de cat de grabit esti.oricum,in bucuresti nu poti sa-ti pui problema la cate turatii schimbi.mai mult de a-ll-a nu prea ai cum sa-i dai.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 [19]
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31