Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia I / Skoda Octavia Tour => Skoda Octavia 1 / Skoda Octavia Tour cu motor Diesel => Subiect creat de: cty din Mai 14, 2008, 01:18:25 a.m.

Titlu: Probleme pornire motor la cald
Scris de: cty din Mai 14, 2008, 01:18:25 a.m.
Salut!
Sunt nou pe forum si am cautat sa vad daca a mai avut cineva probleme cu pornirea motorului atunci cand e cald!
Am o Octavia1 din 1999 motor AHF 110CP si 175.000km si la repornirea motorului dupa o stationare scurta (max. 15 min) porneste foarte greu. Trebuie sa dau la automat 15-20s ca sa porneasca. Am fost la dealerul Skoda
din Constanta si mi-au spus ca la testare toti parametri motorului sunt ok. Daca stie cineva ceva despre subiect va rog sa imi spuneti si mie care e rezolvarea ca in iunie trebuie sa fac un drum mai lung (4000km) si nu vreau sa am surprize. Va multumesc!

In caz ca subiectul a mai fost discutat imi cer scuze anticipat!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: MRP din Mai 14, 2008, 08:07:17 a.m.
posibil din cauza electromotorului.nu are turatia adecvata si nu reuseste sa invarta motorul cat trebuie.am avut aceeasi problema.la rece(dimineata)pornea imediat iar in rest....innebuneam ca nu pornea decat dupa multe invartiri!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: dodobird din Mai 14, 2008, 10:38:38 a.m.
Pare a fi de fapt o innecare a motorului. Nu cumva a crescut vizibil consumul in ultimul timp?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: L U C I din Mai 14, 2008, 01:15:02 p.m.
Pare sa fie electromotorul. Se schimba tot, nu doar periile.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: cty din Mai 14, 2008, 08:01:30 p.m.
Multumesc pentru raspunsuri!

Am sa incerc varianta cu electromotorul, iar consumul s-a pastrat in limitele obisnuite.
Un amic mi-a spus ca ar putea fi din cauza senzorului de temperatura de pe motor care comanda la pornire si care atunci cand e motorul cald nu functioneaza iar problema s-ar putea rezolva cu o rezistenta pusa pe cablaj.
Voi stiti ceva?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: dodobird din Mai 14, 2008, 08:17:52 p.m.
Daca senzorul de temperatura e defect ,se vede la diagnoza, si se schimba. In nici un caz nu se strapeaza cu rezistente fixe. Daca esti un electronist priceput poti schimba doar termorezistenta, termistorul , elementul defect din interiorul metalic al senzorului, cu una avand aceiasi parametri (iesi mai ieftin asa, este adevarat).
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: cdcdan58 din Septembrie 22, 2008, 08:50:14 p.m.
 :039: Acest subiect a mai fost abordat pe forum, pornire greoaie sau imposibila cu motorul la cald! Precizez ca pornirea cu motorul rece nu prezinta nici o problema. Modelul de SKODA este Octavia AC/BREAK cu motor 1,9 TDI
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: L U C I din Septembrie 22, 2008, 09:14:31 p.m.
cel mai probabil un electromotor iti trebuie.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: RRS din Septembrie 22, 2008, 09:45:39 p.m.
Luci, nu il speria... cei mai multi spun ca e de la popma de injectie - pompa de motorina, ca e pe duca etc. :) Si mie imi facea asa in iarna trecuta, am trecut pe combustibil Efix Rompetrol si ceva aditiv care curata injectoarele, si acum mai face foarte rar.

Daca masina are vechime, o eventuala curatare a electromotorului, inlocuire perii si carbuni poate face mult bine, verificare incarcare si baterie.

De cele mai multe ori poate fi vorba de DEMAROR, care nu maximizeaza cat trebuie turatia de pornire, adica in loc de 280-  cat e normal, 300 da doar 260 :)

La O2 am mai auzit si de la altii, mai ales dupa ce masina a iesit din garantie... totusi costa cca. 300 euro :( (demarorul), dar se poate si curata-repara...

Mai poate fi un releu cu contacte oxidate, cel care nu trimite bine semnalul la UC, si un filtru de aer imbacsit...
La altceva nu ma pot gandi, nici nu imi aduc aminte...

Primul lucru pe care l-as face, aditiv pt. curatarea injectoarelor, si mers turat, 3500rpm cateva minute, in treapta 2 de exemplu, apoi un plin de efix rompetrol la 3 luni... daca mai face, vezi si cele de mai sus.
Let us know!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: cdcdan58 din Septembrie 22, 2008, 10:15:04 p.m.
Multumesc foarte mult celor care mi-au raspuns atat de repede! Tin sa precizez nedumerirea mea: motorul rece, dimineata, temperatura exterioara +6 grade Celsius - masina este tinuta afara, in strada, (am curte dar nu are acces pentru auto), porneste imediat; daca parcurg ceva km prin oras, o parchez, sa zicem dupa 10-15 minute vreau sa o pornesc sa plec, ori nu porneste ori porneste foarte greu. Teoretic cu un motor "rece" (+5 grade temperatura exterioara), unde si motorina si uleiul tind spre o usoara viscozitate, porneste normal iar atunci cand motorul este "incalzit" adica respectivele lichide ating temperatura optima pornirea este dificila, ba uneori, imposibila? Atunci cum se explica lipsa de turatie a demarorului?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ksk din Octombrie 02, 2008, 05:43:25 p.m.
imi cer scuze ca deviez de la subiect, dar am probleme asemanatoare...am o octavia elegance din 2000  1.9 tdi de 110cp...acum nu mai porneste deloc....e posibil sa fie de la pompa de alimentare?....si daca se intampla sa o scap fara motorina se arde pompa?...multumesc anticipat!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Octombrie 02, 2008, 05:45:30 p.m.
Bine ai venit ! Completeaza-ti in semnatura modelul, anul fabr si codul motor pt masina ta, respectiv locatia.
Daca esti din Buc, te pot ajuta cu o diagnoza VAG si cu o constatare generala.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ksk din Octombrie 02, 2008, 06:01:12 p.m.
ok .....am revenit......acum ma poti lamuri si pe mn ce are? ca sincer m-a lasat cand imi era lumea mai draga.... :-<
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ksk din Octombrie 04, 2008, 05:07:55 p.m.
ma lamureste cnv si pe mn? :( :056:
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: jeff din Octombrie 04, 2008, 07:54:28 p.m.
Exista o modalitate de a repara din soft (printr-un reflash) problema. Master 4x4 va poate probabil oferi solutia, impreuna cu Dimsport. Asta daca nu e o problema de alt tip, mecanica. De exemplu avansul la motoare non-PD (aviz ksk).
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: sady din Octombrie 05, 2008, 11:30:30 a.m.
Am avut o problema asemanatoare (mai intai  pornea greu la cald, apoi deloc, apoi s-a oprit in mers; am asteptat 30 min. sa se raceasca si a luat-o din nou). testul VAG a decis ca vinovat era senzorul de turatie, situat undeva jos, sub motor, pe centru fata (a trebuit scos scutul, locul e destul de stramt). S-a rezolvat rapid. Nu stiu daca si la voi e aceeasi cauza a mea fiind pe benzina, insa ideea e ca trebuie testate la VAG-COM. 
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: vivaro din Octombrie 10, 2008, 10:06:15 a.m.
Am avut o problema asemanatoare:pornea super la rece, cand motorul ajungea la 90 grade pornea greu(cca. 4-5 sec).Am citit si pe alte forumuri si cei mai multi vorbeau de resoftare.Skoda mea e din 2005 si are 100k km.Eu am rezolvat-o astfel: am fost la Procar Timisoara, le-am zis si aratat defectul si dupa o ora mecanicul a venit cu concluzia- electromotorul.Am zis ca e ciudat, de ce la rece nu face la fel ca la cald.Mecanicul mi-a explicat ca a observat ca la cald electromotorul incepea sa invarta cu 200rot/min, crestea la 240 si facea un palier de 2-4 sec dupa care cum ajungea la 260, masina pornea.Explicatia:piese uzate in electromotor, bucsi cu joc care la cald care se comportau ciudat.Un electromotor nou intre 2000 si2300 lei( depinde daca e Bosch sau Valeo).Am fost la un atelier, l-au dat jos, desfacut,curatat, gresat,inlocuit 2 bucsi si remontat.De atunci, nu numai ca porneste super la cald, dar porneste mult mai bine si la rece.Daca sunteti din vestul tarii va pot spune unde am facut operatiunea.
Diagnoza face muuuult!(pret:64lei-diagnoza si 90 lei restul)
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: mircea din Octombrie 21, 2008, 10:56:36 a.m.
ai rezolvat ? daca da cum ? nu de alta dar am aceiasi problema cu o octavie din 2000 motor AHF 1.9TDI pe care nu am reusit sa o rezolv inca. concluzia la care am ajuns eu in final, ca este din soft si ca acesta ar trebui sa fie rescris. sau ar mai fi o varianta cu montarea unuei rezistente electrice intre sezorul de temperatura de la apa si ecu pt a citi o temperatura un pic mai mica si astfel sa dea drumul la curent catre buji.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: cdcdan58 din Noiembrie 25, 2009, 10:08:05 p.m.
ATENTIE !!! Pentru toti cei ce au avut amabilitatea si placerea de a-mi raspunde la topic-ul initial "probleme pornire motor la cald" - rezolvarea a fost incredibil de simpla si totodata nebanuita. Pe scurt, electricianul auto la care am fost ultima data, adica in luna august a.c., a verificat tensiunea la acumulatorul masinii -era doar 8V !!! Mi-a recomandat sa schimb acumulatorul cu unul nou si, minune, totul s-a rezolvat !!! Precizare - acumulatorul era cel original al masinii... Aproape un an, nici macar un "mester" de pe la cate service-uri sau reprezentante Skoda am vizitat n-a catadicsit sa masoare tensiunea la acumulator ... Am revenit, cu aceste precizari sperand sa fiu de ajutor si pentru altii care au avut sau vor avea aceeasi problema. Inca o data multumiri pentru atentia acordata.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Noiembrie 25, 2009, 10:21:31 p.m.
Multumim pt precizari !
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: L U C I din Noiembrie 25, 2009, 10:32:28 p.m.
la 8 v ma mir ca se aprindeau instrumentele de bord, nu mai spun sa ivarta ceva sau sa porneasca. poate ai vrut sa spui 10.8V
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 07, 2010, 04:16:38 p.m.
Azi nu mi-a pornit Dosky la cald, coana 1.9TDI ALH.
 
Am dat de 3-4 ori si m-am enervat destul de rau, pentru ca e prima data in 4 ani cand apare o problema la ea:
Am insistat si a pornit, dupa aceea am repetat figura tot la cald si n-a mai facut.
 
Ce facea: invartea foarte putin, 2sec. apoi se oprea. Martor baterie (rosu) aprins pe toata perioada. Am crezut initial ca m-a lasat bateria, dar zilele trecute pornea la sfert si la -15grdC, deci putin probabil.
Dupa ce am rulat putin, n-a mai facut. Am pornit-o de 2 ori, tot la cald, fara probleme.
 
Sunt un pic derutat. O fi de la linia de alimentare cu combustibil?
Masina a stat la relanti cam 10min. inainte si am oprit-o/pornit-o apoi (asteptam pe cineva intre blocuri).
 
In rezervor am EuroDiesel5 de la Petrom-ul mic din Sinaia, fara aditiv. Afara, -3grdC, ninsoare cu viscol.
 
Voi ce parere aveti? Ati avut problema asta?
Sa fac o diagnoza, sau sa pun motorina aditivata si sa urmaresc daca mai face?
Poate fi altceva, asa cum comnentati in topicul de fata?
 
Multam de sfaturi, prieteni!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: lucian.1950 din Februarie 07, 2010, 06:25:42 p.m.
Azi nu mi-a pornit Dosky la cald, coana 1.9TDI ALH.
 
Cred ca e vorba de un contact slab intre baterie si masa sau intre baterie si electromotor . Merita inainte de orice de vazut bornele bateriei daca sint curate ( nu sulfatate ) , strinse , legatura la masa daca e strinsa , ...
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: RRS din Februarie 07, 2010, 06:51:57 p.m.
poate fi si ceva mizerie sau apain combustibil, si vascozitatea uleiului, si pompa de combustibil nitel inghetata...
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 07, 2010, 07:32:16 p.m.
Multumesc, observatiile voastre sunt corecte.
 
1. La baterie m-am uitat, contactele par ok si sunt stranse bine. Nu pare sa fie oxid pe acolo, desi sincer, in 4 ani cat are masina, nimeni pe la service-uri nu mi-a curatat contactele. Totul e original, neatins, din fabrica.
 
2. M-am gandit si la combustibil, mai ales ca la un moment dat conductele varnish transparente care duc catre filtru pareau a avea bule de aer sau combustibil deloc.
 
Am sa urmaresc daca mai face.
Cu toate astea, tare cred eu ca am "miscat ceva pe la compartimentul motor, dimineata, cand am curatat ghiata/zapada de la parbriz, cu capota ridicata. Mai urmaresc si va informez.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: RRS din Februarie 07, 2010, 08:50:57 p.m.
nu prea aveai ce sa misti :) daca mai face ii faci diagnoza musai.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: HaTTriK din Februarie 07, 2010, 08:56:46 p.m.
am aceeasi problema la o1 tour 1.9 tdi ALH.Cand e temperatura aproape de 90 grade si opresc motorul si porma pornesc din nou porneste foarte greu.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 07, 2010, 09:01:29 p.m.
Unii comenteaza pe forum prin USA (TDI Forum) ca ar fi o clapeta ce poate sa fie deschisa sau inchisa, se poate actiona manual, si daca e intr-o anumita pozitie, nu mai porneste masina.
Ei zic ca daca misti de acea clapeta, situata undeva in stanga spre parbriz (cum privesti din fata masinii), inchis/deschis de cateva ori, te lamuresti cand pornese si cand nu.
Cred ca voi incerca si asta, sa stau linistit.
Cand am dat cu peria cu coada de lemn pe plasticul de sub parbriz, ma gandesc ca poate am actionat clapeta aceea... cine stie?
Sau poate masina lasata 5-10min. la relanti poate a lasat clapeta deschisa, si poate a tras aer la pornire, ma gandesc..
 
Vedem, mai incerc, merci de explicatii, RRS! Diagnoza tot voi face, indiferent cauza.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: jonah lomu . din Februarie 07, 2010, 09:04:51 p.m.
Eu zic ca este o problema de soft,si a mea facea asa in mijlocul verii nu mai pornea la cald,da-mi un msg pe private si te trimit la cineva ieftin si bun,bafta!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 07, 2010, 09:13:07 p.m.
Posibil si soft-ul. Multumesc. Daca se repeta problema dupa ce verific bateria, motorina si clapeta de care facem zicere mai inainte, apelez! Merci de propunere!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: HaTTriK din Februarie 07, 2010, 09:26:05 p.m.
sa mai postezi si pe forum daca rezolvi problema :046:
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 07, 2010, 10:11:14 p.m.
Bineinteles ca voi posta tot aici, dar cu siguranta doar dupa ce trece vajul asta crunt, nu mai misc masina pana nu trece vremea asta dura, se vede afara!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: jst_32 din Februarie 07, 2010, 11:12:26 p.m.
Un prieten de-al meu avea o problema cu pornirea la cald, la O2 1,9 TDI.
A mers frumos la Auto Stil si s-a rezolvat prin rescrierea soft-ului...
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: RRS din Februarie 07, 2010, 11:47:00 p.m.
si eu am rezolvat prin rescriere soft cu succes :) motoarele BJB si nu numai la masinile din 2005 fac figura asta :)
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: HaTTriK din Februarie 08, 2010, 07:29:45 a.m.
a mea e din 2001 si face figuri.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 08, 2010, 11:15:38 a.m.
Un prieten de-al meu avea o problema cu pornirea la cald, la O2 1,9 TDI.
A mers frumos la Auto Stil si s-a rezolvat prin rescrierea soft-ului...
Corect, inca o cauza posibila pentru probleme la pornire la cald.
Pe scurt, ce inseamna propriu-zis rescrierea softului? Si cat dureaza operatiunea?
E cumva o memorie EPROM care trebuie stearsa si rescrisa?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: RRS din Februarie 08, 2010, 08:51:01 p.m.
conectare scula de chipuit prin mufa diagnoza, suprascriere soft = 15min...
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Februarie 09, 2010, 11:54:36 a.m.
Multam fain de explicatii.
 
Ajung in week-end la Autostill si incerc sa rezolv acolo, va tin la curent.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: bmihai din Iunie 07, 2010, 03:54:23 p.m.
Salut. Am si eu aceeasi problema cu bulele de aer pe conducta transparenta care vine de la filtru de motorina. Am schimbat acel filtru acum 2 zile, dar bulele tot nu au disparut iar masina tot asa greu porneste. Ce ar trebui sa mai verific? Multumesc.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Iunie 07, 2010, 05:04:31 p.m.
La mine a fost de la clapeta de la EGR, se poate intampla ca tija sa ramana blocata si sa lase clapeta un pic deschisa. Atunci nu mai porneste.
Spre verificare, roaga pe cineva sa porneasca motorul dupa ce tu ai "tras" de tija de la clapeta, astfel incat sa fie inchisa. Poti face verificarea cu ea "impinsa" si vei vedea ca nu porneste deloc.
Clapeta e undeva in stanga, cum privesti dinspre botul masinii, se abordeaza mai bine din lateral stanga. Pozitionarea e spre fanta cu filtrul de polen, acolo in stanga "sus".
 
Bafta!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: pop cristian din Octombrie 12, 2010, 08:19:18 p.m.
salut
am si eu aceeasi problema pe un motor AHF 1.9 110 cp
la cald invarte de 2-3 ori poate si mai mult cateodata pana porneste iar la rece perfect
am intrebat azi la reprezentanta skoda si au zis ca sar putea sa fie uzat capul hidraulic din pompa de injectie si nu poate fi din soft
ce m-am lamurit eu e ca cei ce aici sunt degeaba in materie de mecanica, dar niciodata nu stii
upgrade la soft unde se mai poate face inafara de reprezentanta?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Octombrie 12, 2010, 11:38:54 p.m.
La cei ce scriu / rescriu softuri - tuneri.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: MRP din Octombrie 13, 2010, 08:18:33 a.m.
salut
am si eu aceeasi problema pe un motor AHF 1.9 110 cp
la cald invarte de 2-3 ori poate si mai mult cateodata pana porneste iar la rece perfect
am intrebat azi la reprezentanta skoda si au zis ca sar putea sa fie uzat capul hidraulic din pompa de injectie si nu poate fi din soft
ce m-am lamurit eu e ca cei ce aici sunt degeaba in materie de mecanica, dar niciodata nu stii
upgrade la soft unde se mai poate face inafara de reprezentanta?

e posibil.pacat ca stai departe ca te duceam la unul care te rezolva rapid.am schimbat si eu capul asta la golful care l-am avut inainte.dar masina avea 300.000km
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: pop cristian din Octombrie 16, 2010, 09:22:10 p.m.

Va deranjez din nou ca se pare acum ca tot ghinionul se abate asupra mea
Si anume acum am probleme cu pornirea in adevaratul sens al cuvantului
Din aceasta dupamasa dupa o stationare de apx 1 ora cand dau sa pornesc masina nu a pornit, motorul a invartit dar in timp ce se invartea licarea becul de bujii, am oprit si am zis sa incerc din nou si masina a pornit normal fara probleme
Am pornit si oprit de multe ori dar problema s-a mai repetat inca odata tot cu licarirea becului de bujii si la a doua a pornit bine
a ma avut o ezitare cu licarirea becului dar a pornit
problema e ca pe vag nu apare nici o eroare, am fost la un coleg care il are si nimic nimic, avansul e bun , injectoarele sunt ca si parametrii 0.04; -0.40; +0.30; 0.00
acum incerc sa schimb cu cheia de rezerva sa vad dc nu cumva face probleme cheia dar chiar si fara cip eu stiu ca ar trebui sa porneasca si in urmatoarea secunda se opreste
bafta
Noutate de 5 minute
dupa ce am last masina in parcare 30 min am mers cu rezerva sa vad dc porneste si masina a facut la fel tot nu a pornit din prima si licarea becul de bujii, iar la a doua cheie a pornit
de nervi am pornit si porit de mai multe ori si deodata am vazut ca licarea becul de bujii si cand a pornit sa si oprit , iar urmatoarea a pornit bine
care sa fie problema ca dc nu da erori de ce te poti lega
mersi
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ph09rle din Octombrie 21, 2010, 09:15:50 p.m.
Salut. Am si eu o problema cand pornesc masina indiferent ca e rece sau cald motorul. O pornesc, porneste greu la rece adica sub 10 grade afara stau 10 sec ca sa porneasca, porneste si o turez pana la 1000 ii dau drumul si incepe sa dardaie, mai turez o data nu mai dardaie, mai turez o data iar incepe sa dardaie si asa mai departe. Motorul este un 1,9TDI de 110HP si are 265000. Ce ar putea fi? Multumesc
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: GTI paua din Octombrie 22, 2010, 10:23:20 a.m.
EGR jegos.Dar inainte de orice o diagnoza la rece cu urmarirea parametrilor activi.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: pop cristian din Noiembrie 03, 2010, 07:54:34 p.m.
ph09rle (http://www.skoda-club.ro/index.php?action=profile;u=4819) verifica dc nu cumva trage aer fals pe la filtru de motorina si nu cumva sa se dezamorseze pompa, l-ai schimbat recent pentru ca nu e normal sa porneasca greu atat la cald cat si la recedc nu ai facut un test te sfatuiesc sa il faci poate iti va da o eroare de care sa te poti lua, dar un test vag si nu orice test de la vreun service de cartier sau chiar reprezentanta

cu regret vreau sa ii anunt pe cei care au skode pana in 2000 ca nu se poate rezolva problema pornirii la cald din soft dat fiind ca nu se poate copia softul de pe masina
singura modalitate ar fi sa dai calculatorul jos sa dezlipesti cipul sa il poti citii si dupa ce il modifica cei specializati sa rezolve problema sa se rescrie pe alt cip, asta a fost rezolvarea care mi sa propus si ca si cost undeva pana in 150 de euro si 3 zile fara masina, pana se comandaun nou cip dupa seria pe care o are al meu....
o alta rezolvare ar fi sa se treaca din vag la pornire pe cutie automata ( nu stiu exact cum sa explic), dar cei cu esp ar avea eroare aprinsa in bord e o posibilitate destul de mare, de pornit va porni mai usor dat fiind ca viteza la care trebuie sa ajunga electromotorul este mai mica
bafta

[mergedate]1287768393[/mergedate]
Ieri am incercat sa fac codarea masinii pe cutie automata sa porneasca mai usor, dar spre uimirea mea a fost ca masina nu a acceptat acest lucru.
Deci in concluzie cred ca singura rezolvare pentru a porni la sfert este de a da calculatorul jos si sa dezlipesc cipul pentru a putea fi citit si modificat.

Intrebare intrebatoare pentrru cei care mai deschid capota la masina si ma fac cate o verificare, pe furtunul transparent de motorina sunt si cateva bule de aer sau astea numai la mine ,pentru ca oricate coliere am incercat sa pun pentru a nu mai avea bule de aer tot sunt cateva care circula de bunavoie pe acolo.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: vizante din Februarie 26, 2011, 01:07:14 p.m.
care  este  motivu   din care  clapeta la  EGR sta deschisa  la  jumatate   si in momentul  in care  pornesc  motorul tremura  foarte  rau  de  parca  ar  fii  tampoanele  rupte  .cu  toaste  ca   sunt  bune  tampoanele  am  schimbat electro valva  n18 dupa  galeria de  admisie .
 multumesc anticipat
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Februarie 26, 2011, 05:48:26 p.m.
Clapeta EGR functioneaza bine - adica sta pe deschis la pornire ?
EGR functioneaza numa la anumite turatii, de la 3000rpm se inchide complet. Poate din cauza murdariei depuse clapeta nu inchide/deschide complet si de aici problema. Vreo eroare pe tester ? Ai masurat ceva si ai poate valorile citite ? MAF-ul OK ?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: al bundy din Februarie 27, 2011, 09:29:27 a.m.
care  este  motivu   din care  clapeta la  EGR sta deschisa  la  jumatate   si in momentul  in care  pornesc  motorul tremura  foarte  rau  de  parca  ar  fii  tampoanele  rupte  .cu  toaste  ca   sunt  bune  tampoanele  am  schimbat electro valva  n18 dupa  galeria de  admisie .
 multumesc anticipat

De unde stii ca sta deschisa? Ai desfacut furtunul si ai vazut pistonasu;l de la egr ?
Sau vorbim de clapeta de SHUT- off ?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: marius4u_84 din Martie 07, 2011, 02:40:29 p.m.
Imi porneste greu la cald. Cand e motorul rece porneste usor. Daca stie cineva despre ce este vorba astept raspuns.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ph09rle din Martie 07, 2011, 02:46:41 p.m.
La mine e invers:D. Incearca sa faci o diagnoza sa vezi ce erori iti apar.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: al bundy din Martie 07, 2011, 08:55:50 p.m.
Imi porneste greu la cald. Cand e motorul rece porneste usor. Daca stie cineva despre ce este vorba astept raspuns.

Octavia 2 sau 1 ? DAca e 2 se rezolva din soft.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: nuti96 din Aprilie 05, 2012, 07:48:09 p.m.
sal,am si eu o skoda din 2002,1.9 diesel si porneste greu la cald.iarna porneste la sfert,dar am observat in bord ca martorul la bujii-arcul electric sta mai mult aprins si porneste bine,dar acum ca e cald,nu sta decat 1 secunda si trebuie sa invarta de 5-6 ori sa porneasca ,ce sa fie?multumesc!
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Aprilie 05, 2012, 10:27:21 p.m.
Verifica pe tester daca nu ai erori pe motor, vezi daca bujiile nu s-or obosit dupa iarna asta si daca toate-s in regula, cel mai probabil este nevoie de o rescriere de soft pe motor.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Cheeta din Aprilie 06, 2012, 10:38:27 a.m.
Intervin doar pentru a face o precizare:
- Vorbim aici de pornire motor "la cald" - care in traducere inseamna "cu motorul cald". Adica motor pornit in conditiile in care antigelul si uleiul din baie sunt la o temperatura ridicata, aproape de temperatura de functionare normala.
- Observ ca "la cald" se mai intelege si "cand e cald afara" - deci relativ la temperatura mediului ambiant la pornire, chiar daca toate componentele solide si fluide ale motorului sunt de fapt reci.
Asadar, pentru experti, exista sau nu diferente intre simptome de defect la pornire greoaie "cu motorul cald" vs. "cand e cald afara"?
E ca la doctor: diagnosticul pus corect si la timp rezolva mult mai repede si eficient suferinta  ;)
Scuze de un "pseudo- off topic" de mai sus, dar cred ca e bine sa lamufim diferentele, daca exista. Eu cred ca DA.
 
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: ARM77 din Aprilie 08, 2012, 10:09:03 a.m.
Foarte buna precizarea.La cald=motorul cald.
Una din cauze poate fi sonda de temperatura de la motor(nu cea care trimite temperatura la ceasuri).Este ieftina ,se schimba  in 2 minute si cine stie poate aia e.La colegul gti_mars nu a fost sonda...
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: AlexuS din Aprilie 09, 2012, 01:34:30 p.m.
Am tot vazut scris ca se poate rescrie softul motor chiar este pe bune faza si care ar fi beneficiile?
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: A V A T A R din Aprilie 09, 2012, 02:58:18 p.m.
VAd ca in semnatura este trecut aspiratul 1.6MPI, precizarile legate de rescrierea de soft este pt diesel si se refera la rezolvarea unor probleme tehnice, nu marirea performantelor.
Pt aceasta din urma avem topic dedicat in Tuning Motor si beneficiile sunt in general dinamica imbunatatita si o reducere de consum.
Titlu: Re: Probleme pornire motor la cald
Scris de: Nicholas25 din Iulie 08, 2013, 04:39:37 p.m.

Salut,
Am avut si eu problema asta, la cald imi pornea foarte greu sau chiar deloc pana cand nu se racea putin. La mine a fost de vina bateria care era aproape moarta.
Din cate am citit, la diesel bateria trebuie sa invarta motorul la pornire cu un anumit numar de turatii pentru ca pompa sa bage motorina in injectoare (cand motorul este rece acesta are nevoie de turatii mai putine, cand este cald mai multe), daca bateria nu are destula forta aceasta nu va invarti suficient deci nu va pompa motorina.
Resoftarea modifica aceste turatii necesare pentru pornire.


Bafta!



sal,am si eu o skoda din 2002,1.9 diesel si porneste greu la cald.iarna porneste la sfert,dar am observat in bord ca martorul la bujii-arcul electric sta mai mult aprins si porneste bine,dar acum ca e cald,nu sta decat 1 secunda si trebuie sa invarta de 5-6 ori sa porneasca ,ce sa fie?multumesc!