Probabil mai sunt printre voi cativa posesori de masini cu cutii viteza automata, asa ca lor ma adresez in principal. Vorbim despre cutii cu convertizor de cuplu.
In cartea de service nu se mentioneaza INTOTDEAUNA detalii cu privire la mentenanta unei CVA, iar daca cumva intrebati la reprezentanta, puteti deseori primi urmatorul raspuns: "Este ulei pe viata, nu se schimba !"
FALS !
Daca intrebati mecanicii, aflati ca au mai schimbat la alte masini cu cutii automate clasice, deci nu e chiar pe viata. Iar daca aveti bafta sa aflati cine este producatorul cutiei de viteza automata, atunci de la acesta veti primi documentatie si recomandari pt intretinere !
Prima mea experienta a fost in martie 2011 la reprezenta Reno inainte ca masina sa iasa din garantie si cand - ca urmare a faptului ca din cauza vremei f reci cutia schimba vitezele f brusc si cu soc - le-am solicitat verificarea ei si schimbul de ulei macar in garantie (exista si filtru pt cine nu stie !).
Dupa 2 ore de probe, mi-au spus ca totul e OK si uleiul din transmisie e "pe viata".
Intrucat nu aveam dovada clara ca trebuie inlocuit, am inghitit "galuska" si am plecat (in cartea masinii nu e specificat NIMIC despre mentenanta la CVA)
DAR NU AM RENUNTAT sa caut raspunsuri, si acestea au venit acum aprox 2 luni.
Ca atare, am primit confirmarea ca exista mentenanta la cutiile viteza automata, la ce interval de km trebuie facute si ce ulei se recomanda.
Am cumparat uleiul, m-am programat la service reprezentanta Reno si am schimbat acest ulei !
Procedura de lucru:
- se desface busonul de umplere de la motor
- se da jos scutul metalic motor
- se scoate primul buson de golire (se scurg cam 500ml ulei)
- se scoate al doilea buson de golire cu rol de sonda de nivel (se scurg alti 2-2,3L)
- se monteaza la loc busonul cu rol de sonda de nivel (cu o cheie negativa de 8)
- se completeaza cu uleiul nou pana cand se scurge din cutie, cu motorul oprit
- se porneste motorul si se lasa 10 min in functiune, apoi se fac cateva miscari cu cutia in treptele 1,2,3,D,R.
- se lasa motorul pornit si se completeaza cu ulei pana cand incepe se se scurga din cutie in debit ct, nu cu intermitente
- se monteaza busonul 1 de golire
In total au intrat 2,8L ulei.
Se inspecteaza uleiul vechi pt culoare, miros si eventuale impuritati (span, pilitura, dar mai bine sa nu existe !)
Dupa inlocuire, este imposibil sa nu vezi diferentele:
1. cutia schimba mai spontan treptele
2. cutia schimba mai silentios treptele
3. Schimbarile sunt mai dese si la ture mai scazute
4. schimbarile sunt mai rapide, atat la accelerare cat si decelerare (nu acceleratii/deceleratii brutale, ci la mers normal)
Asadar tensiuni interne reduse dupa inlocuire ulei, silentiozitate si raspuns mai prompt si mai bun al cutiei per general.
Cei interesati pot solicita informatii suplimentare, le voi oferi cu placere (tip cutie, cantitati ulei, service in nr km, tip ulei, etc)
insa ajutorul il datorez lui Ciprian si Mihai (cutiiautomate) care mi-au oferit consiliere si sprijin tehnic.Ceea ce doresc este sa va atrag atentia ca schimbul ulei in cutiile automate este obligatoriu si sa nu va lasati "pacaliti" de ceea ce auziti, daca nu sunteti chiar voi cei care obtin informatia relevanta !
Discutia de fata nu vizeaza DSG-ul acolo unde exista specificatii clare in manualul service privind intretinerea.
Probabil mai sunt printre voi cativa posesori de masini cu cutii viteza automata, asa ca lor ma adresez in principal. Vorbim despre cutii cu convertizor de cuplu.
In cartea de service nu se mentioneaza INTOTDEAUNA detalii cu privire la mentenanta unei CVA, iar daca cumva intrebati la reprezentanta, puteti deseori primi urmatorul raspuns: "Este ulei pe viata, nu se schimba !"
FALS !
Daca intrebati mecanicii, aflati ca au mai schimbat la alte masini cu cutii automate clasice, deci nu e chiar pe viata. Iar daca aveti bafta sa aflati cine este producatorul cutiei de viteza automata, atunci de la acesta veti primi documentatie si recomandari pt intretinere !
Prima mea experienta a fost in martie 2011 la reprezenta Reno inainte ca masina sa iasa din garantie si cand - ca urmare a faptului ca din cauza vremei f reci cutia schimba vitezele f brusc si cu soc - le-am solicitat verificarea ei si schimbul de ulei macar in garantie (exista si filtru pt cine nu stie !).
Dupa 2 ore de probe, mi-au spus ca totul e OK si uleiul din transmisie e "pe viata".
Intrucat nu aveam dovada clara ca trebuie inlocuit, am inghitit "galuska" si am plecat (in cartea masinii nu e specificat NIMIC despre mentenanta la CVA)
DAR NU AM RENUNTAT sa caut raspunsuri, si acestea au venit acum aprox 2 luni.
Ca atare, am primit confirmarea ca exista mentenanta la cutiile viteza automata, la ce interval de km trebuie facute si ce ulei se recomanda.
Am cumparat uleiul, m-am programat la service reprezentanta Reno si am schimbat acest ulei !
Procedura de lucru:
- se desface busonul de umplere de la motor
- se da jos scutul metalic motor
- se scoate primul buson de golire (se scurg cam 500ml ulei)
- se scoate al doilea buson de golire cu rol de sonda de nivel (se scurg alti 2-2,3L)
- se monteaza la loc busonul cu rol de sonda de nivel (cu o cheie negativa de 8)
- se completeaza cu uleiul nou pana cand se scurge din cutie, cu motorul oprit
- se porneste motorul si se lasa 10 min in functiune, apoi se fac cateva miscari cu cutia in treptele 1,2,3,D,R.
- se lasa motorul pornit si se completeaza cu ulei pana cand incepe se se scurga din cutie in debit ct, nu cu intermitente
- se monteaza busonul 1 de golire
In total au intrat 2,8L ulei.
Se inspecteaza uleiul vechi pt culoare, miros si eventuale impuritati (span, pilitura, dar mai bine sa nu existe !)
Dupa inlocuire, este imposibil sa nu vezi diferentele:
1. cutia schimba mai spontan treptele
2. cutia schimba mai silentios treptele
3. Schimbarile sunt mai dese si la ture mai scazute
4. schimbarile sunt mai rapide, atat la accelerare cat si decelerare (nu acceleratii/deceleratii brutale, ci la mers normal)
Asadar tensiuni interne reduse dupa inlocuire ulei, silentiozitate si raspuns mai prompt si mai bun al cutiei per general.
Cei interesati pot solicita informatii suplimentare, le voi oferi cu placere (tip cutie, cantitati ulei, service in nr km, tip ulei, etc)
insa ajutorul il datorez lui Ciprian si Mihai (cutiiautomate) care mi-au oferit consiliere si sprijin tehnic.Ceea ce doresc este sa va atrag atentia ca schimbul ulei in cutiile automate este obligatoriu si sa nu va lasati "pacaliti" de ceea ce auziti, daca nu sunteti chiar voi cei care obtin informatia relevanta !
Discutia de fata nu vizeaza DSG-ul acolo unde exista specificatii clare in manualul service privind intretinerea.
Aici puteti posta intrebarile si solicitarile voastre, un reprezentant al firmei va va raspunde detaliat in cel mai scurt timp posibil.