Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Skoda Octavia cu motor Diesel => Subiect creat de: bobanu din Ianuarie 23, 2013, 01:34:37 a.m.

Titlu: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Ianuarie 23, 2013, 01:34:37 a.m.
Am si eu o nelamurire. Dimineata cand pornesc masina, adica la temperaturi scazute, masina scoate un fum albastrui care dispare imediat. Motorul porneste rotund si nu am avut probleme nici la -25 grade. Fumul albastru doar la temperaturi scazute cand intra bujiile incandescente, in rest nu. Masina are 205k;  nu am schimbat niciodata bujiile; pe tester par a fi ok. Se poate ca una sau mai multe bujii sa nu incalzeasca indeajuns? Motorul e 2.0 TDI BKD
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: radioman din Ianuarie 23, 2013, 06:01:31 a.m.
Bujiile le poti masura in afara de diagnoza cu VCDS si cu un instrument de masura clasic,indepartezi rampa cauciucata comuna si ar trebui sa aiba fiecare cate 2-3 ohmi. Totusi nu ti-ar porni la rece la fel de bine cum zici ca porneste,chiar si numai cu o bujie arsa,d'apai cu 2 arse...Ele ori se incalzesc, ori sunt intrerupte/arse,n-au comportari de genul nu se incalzesc suficient. Sunt comandate electric,pe traseu ai si un releu de consumator si temporizare electronica care stie cate secunde sa le tina in functie de temperatura externa,dar repet pornirea este diferita atunci cand functioneaza toate,sau cand lipseste una din ecuatie. Eu nu cred ca bujiile sunt cauza acelui fum albastrui...
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: A V A T A R din Ianuarie 23, 2013, 10:46:11 a.m.
Cum ai apreciat culoarea ca fiind albastruie si nu doar alba ?

Pot fi bujii care se incalzesc PREA TARZIU sau INCOMPLET si de aici eventuale probleme de pornire la rece, dar nu e singura cauza posibila, dupa cum spune si Dan :)
Daca bujiile stiisigur ca is cele originale, eu cred ca un set nou ti-ar prinde bine si tie, si masinii ;)
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Ianuarie 23, 2013, 12:36:14 p.m.
multumesc de sfaturi, le voi schimba cat mai repede posibil
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: n.cristian din Ianuarie 23, 2013, 12:45:19 p.m.
În general, fumul albăstrui, în accepțiune generală, are ca proveniență arderea uleiului. Cum stai cu consumul de ulei?
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Ianuarie 23, 2013, 05:09:05 p.m.
cam 1 litru intre schimburi, dar e alergata tot timpul
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: L U C I din Ianuarie 23, 2013, 08:00:54 p.m.
schimba simeringurile de la supape.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: ro0ter din Decembrie 18, 2013, 09:57:27 a.m.
Salut,

Sunt si eu interesat de subiect. Tocmai ce mi-am facut revizia (toate filtrele, ulei). Totusi, ultima data cand am vazut admisia (in vara am schimbat clapeta aer, inainte de egr, masina scutura la oprire) am observat destul de multicel ulei pe burlanul de admisie si mi-am zis ca avand in vedere ca am 212k ar fi frumos sa fac o revizie si la turbina. Am cerut mecanicului sa o dea jos, am dus-o in Baciu la Turbotehnics (nu doresc sa fac reclama, dar au recomandarea mea) si totul a fost ok. Lagarele sunt bune, geometria a fost ok, doar depuneri de calamina si clapeta putin intepenita (din cauza calaminei, nu altceva). Mi-a spus ca pe la turbo nu scapa ulei clar. Era curat curat.

Tot cu ocazia reviziei am curatat si catalizatorul (era imbacsit rau, tot depuneri, circul cam 80%-90% in oras... scuzati, in Cluj) si depunerile de prin motor.

Si colac peste pupaza (nu are legatura cu subiectul), inainte de revizie cu ~1 saptamana a inceput sa ma lase bateria (cea originala, scrie pe cehoslovaca pe ea, 7+ ani, pare-mi-se "Akuma" 80Ah). 450+ lei is acilea.

Dupa schimbul de ulei am observat ca la prima pornire (dimineata, sub 0 grade, dar nu mai putin de -10) masina scoate un puf (cam 2 plamani sa fiu sincer) de fum alb-albastrui (nu abur). Clar oloiu`, dar nu stiu de unde.

Ce ma mai deranjeaza e ca masina boraste ulei in continuu, scutul e plin zice mecanicul (dar nu stie de unde, zice ca se poate sa fie de la buson). Am observat ca pe langa busonul de "hranire" e balta (asta de vreo 2 ani) iar cand opresc motorul, (seara de obicei), pe langa faruri se vede fum de oloi care persista (am comming home + leaving home, de aia vad usor). Daca deschid capota e si mai si. Intre revizia trecuta si revizia din toamna asta mi-a papat peste 0.5l de oloi... Folosesc Castrol Edge 5W40 si nu am avut nici o problema pana acum.

Rogu-va dati-mi un sfat, doua. Stiu ca in primul rand trebuie sa schimb capacul de buson, dar mi-au zis cei de la service ca nu gasesc mai bun decat astea originale, eventual sa caut garnitura, dar nimeni nu aduce in cluju` asta mare si lat.

Mersi de ajutor!
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: A V A T A R din Decembrie 18, 2013, 10:27:54 a.m.
1= fum alb poate proveni de la baterie slab incarcata (chiar daca-i noua !) si /sau injectoare obosite (le poti vedea valorile in mom pornirii pe VCDS sa te lamuresti...)
2= fum albastrui nu-i prea bine dar la 212k...nu-i chiar o surpriza. Ce spui de un test de compresie ? ;)
3= Schimba EDGE-ul cu unul mai bun: eu as zice un Motul / Fuchs / Liqui Molly. Evident ca norma VW primeaza la toate !
4= daca nu e pe langa buson, atunci poate sa mai fie un O-ring de la tubulatura spre IC sau epurator gaze.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: L U C I din Decembrie 18, 2013, 12:25:57 p.m.
Inlocuieste simeringurile de la supape si scapi de fum la pornire
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: mircea.dave din Decembrie 18, 2013, 02:58:35 p.m.
la fosta masina, Opel Vectra 1.6TD MY1994, tot asa am patit, exact la fel. Am pus la urmatorul schimb de ulei + filtru, Valvoline Long Life sau MaxLife 15W40, si am pus un flacon de Duralube.  Efect 100% garantat, am si ramas surprins de efectul dat. Rezultat: consum mai mic, scurgeri aproape deloc, chiar si pe la turbina, consum ulei minimal, sunet motor inbunatatit, asta nu ca inainte clantanea ca un mertzan, doar ca s-a mai rafinat putin, dar sesizabil, etc..
Parca si la Skoda actuala i-as pune un strop doua, dar mi-e frica la motoarele astea noi si stau cuminte. :)
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Decembrie 21, 2013, 10:35:15 p.m.
Golf 2.0 TDI Start Up Blue Smoke 1 (http://www.youtube.com/watch?v=2PiADDOdnIQ#) ; si am mai vazut un video cu o masina care avea 60.000 km si voi ziceti de simeringuri la supape ; sunt proaste motoarele
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: Iulian M din Decembrie 21, 2013, 11:45:11 p.m.
Daca pui contactul de 2-3 ori inainte de a da cheie, observi vreo diferenta?
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Decembrie 22, 2013, 01:45:03 a.m.
nu, nici o diferenta, asta e a 5-a iarna cu masina si la fel face, nu ma deranjeaza atata timp cat porneste perfect; e exact fumul ca si la golful din clip. Fumul are un miros specific de diesel, motorina arsa incomplet. Injectoarele sunt in parametrii foarte buni intre -0.10 + 0.10. Vara cand o pornesc ea nu scoate niciun fel de fum.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: Iulian M din Decembrie 22, 2013, 12:07:44 p.m.
Ai putea incepe cu schimbatul bujiilor incandescente.

Ce ulei folosesti in masina? Ce specificatii ?

Spui ca de 5 ani face la fel in fiecare iarna. Ai folosit si alte tipuri de ulei / motorina ? ai observat vreo diferenta?
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Decembrie 22, 2013, 01:43:57 p.m.
Am verificat bujiile, sunt toate bune. Am trecut pe Mobil 1 Esp Formula 5W30,inainte a mers tot cu EDGE 5w40 dar nici o schimbare. Consumul de ulei al masinii e aprox 1 litru intre schimburi, nu a crescut. Cine zicea de simeringuri, daca ar fi sa fie, atunci ar trebui sa scoata si vara fum nu doar la temperaturi scazute.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: dulamaa9 din Decembrie 22, 2013, 02:28:08 p.m.
Si eu zic sa încerci sa schimbi acele simeringuri. Am mai citit despre mașini care au avut problema asta si au rezolvat prin schimbarea simeringurilor.
Iarna la temperaturi scăzute poate se contracta materialul, suficient cat sa fie scăpări pe acolo.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: A V A T A R din Decembrie 22, 2013, 04:40:29 p.m.
Ai putea incepe cu schimbatul bujiilor incandescente.

Asta nu ajuta cu nimic cand fumul este albastrui :)
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Decembrie 22, 2013, 10:07:15 p.m.
le schimb cand va avea 500k km, nu ma apuc sa umblu in motor cand ea merge foarte bine. 1 l de ulei intre schimburi credeti ca e mult? In carte este mentionat pana la 1 l la 1000 de km. Nu am auzit masina PD sa nu pape ulei care sunt conduse ca atare; cunosc o singura persoara care schimba pana in 1500 rpm si merge cu 80 care zice ca nu completeaza.
Se poate inchide topicul.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: tadys_ro din Decembrie 23, 2013, 02:39:34 p.m.
Remediu: nu te mai uita inapoi cand pornesti. Cat timp te uiti iti va scoate fum. Daca nu da nicio eroare,...sanatate! Daca vrei sa rezolvi problema te duci la mecanic si incepi cu bujiile,bobina,chiuloasa,segmenti si tremini cu schimbatul masinii. Stai linistit ca si la mine scoate fum albastru la pornire. Este condensul care se formeaza pe timpul noptii. Consumul de ulei este perfect. Eu la 1000km completez 100ml. Nu scoate fum absolut deloc daca e motorul cald. Am inceput al 2lea bidon de ulei sa completez. 1.4Tdi. Ultimii 2mii km am mers normal. Viteza pana in 130 si la fel consuma ulei.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: roberto din Decembrie 23, 2013, 03:11:01 p.m.
..............................Nu am auzit masina PD sa nu pape ulei care sunt conduse ca atare.............
..............................

Mai sunt cazuri, depinde mult si de uleiul folosit.
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: Gihan din Decembrie 10, 2014, 07:06:00 p.m.
Aceeasi problema am avut si eu...la pornire scoteam fum avand miros de ulei.......daca mergeam cu ea 5-6 km pana se incalzea nu mai scoteam.....eu am rezolvat problema in felul urmator.....am dus turbina la reconditionat ceea ce avea probleme cu ea era.....si am schimbat simeringurile de la supape......mai intai duceti turbina la verificat e mai simplu decat sa desfaceti motorul....
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bobanu din Decembrie 10, 2014, 11:08:53 p.m.
NU DA QUOTE LA ULTIMUL MESAJ!!

N-am inteles, deci care a fost problema? Turbina sau simeringurile de la supape?
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bodolan2005 din Noiembrie 11, 2017, 04:13:15 p.m.
Salutare, 
 Ma poate ajuta cineva cu INFO? Am o problema la Octavia 2, din 2006, TDI 140cp, îmi scoate fum alb la pornire, chiar dacă este rece sau cald motorul. Am făcut revizia de curând , ulei am pus Motul 5w40, full sintetic, filtre, etc. Motorul merge ceas, nu este zgomotos deloc, numi arat nimic pe tester... Are cineva vreo părere ?

Mulțumesc


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: landser din Noiembrie 11, 2017, 05:12:56 p.m.
pai si ce fum ar trebui sa scoata?
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: A V A T A R din Noiembrie 15, 2017, 10:28:38 a.m.
Inlocuieste bujiile, sau mai exista ceva releu responsabil cu problema aceasta la pornire...
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bodolan2005 din Noiembrie 24, 2017, 11:43:40 p.m.
Ufff.... după multe plimbări pe la service-uri , printre care și reprezentanta Skoda aceștia spunând ca trebuie schimbată chiuloasa ca este fisurata!!! Lucru care ma supărat ... mai ales financiar .... dar pana la urma am găsit un service “serios” care mi-a rezolvat adevarata problema: mi-au schimbat bujile ,Chitul de oringuri de la injectoare  și reglaj injectoare ... și am rezolvat problema....

P.S. Aveți grija la ce service-uri mergeți, majoritatea sunt HOȚI

Multumesc


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Fum albastrui la pornire
Scris de: bodolan2005 din Noiembrie 24, 2017, 11:46:13 p.m.
Inlocuieste bujiile, sau mai exista ceva releu responsabil cu problema aceasta la pornire...
Multumes, am schimbat bujiile, Chitul de oringuri injectoare și reglaj injectoare , și am rezolvat problema .

Mulțumesc de sfat


Sent from my iPhone using Tapatalk