Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Skoda Octavia cu motor pe benzina => Subiect creat de: thebear din Septembrie 03, 2018, 08:33:14 a.m.
-
Salutare!
Nu stiu daca esta e locul pentru postat, insa am nevoie de un sfat de la voi.
Am o SOT 2, 1,6 mpi, 2005, cod motor BGU si de vreo 3 saptamani au inceput problemele cu chk engine in bord(aveam bateria cam slaba, iar la o cheie a aparut senzorul chk in bord, concomitent cu esp).
I am schimbat bateria apoi consumabilele -filtre, ulei si bujii. La diagnoza mi a aparut G-28 - senzor arbore cotit si 013 -engine control module; am luat un senzor bosch, l au schimbat mecanicii si eroarea persista.
Pana la momentul asta, masina mergea bine, pornea la prima, nu tragea ca de obicei, in sensul ca era cam lenesa.
Dupa ce au mai verificat mecanicii toate cablurile si au spus ca sunt ok, a inceput sa dea erori maxime cu epc si toate mamele in bord; masina nu mai sta la ralanti, nu se accelereaza, se opreste in mers.
La urmatoarea diagnoza, lucrurile s-au inrautatit, diagnoza s-a populat grav, erori de ecu (p-1388 control module faulty), procesor (ecm/pcm processor-implausible signal) si clapeta de acceleratie (attach).
Parerea electricianului e ca ar trebui alt ECU, avand in vedere gravitatea erorilor.
Ce ma sfatuiti? Se poate luat alt ecu si reinitializa pe masina? E viabila optiunea asta?
Multumesc mult!
-
Cu eroarea ”engine control module” se poate trai, asta e sigur.
Problema ar fi ca la tine sa fi decedat ECU de-a binelea.
S-or verificat mufele si firele? Se pot da cu spray de contacte. Cand e tensiune mica, aceasta eroare apare mereu. Uneori, ramane si cand se incearca stergerea. In cazul meu, totul mergea perfect, in ciuda insa, eroarea aparea la diagnoza. Am dat-o in ma-sa, iti dai seama, din moment ce masina mergea ani de zile f bine.
Inainte sa cauti ECU de schimb, verificati cablajele si mufele dinspre / de la ECU si baterie.
Apoi, exista varianta rescrierii Engine Cluster la un tuner, daca aceasta e mai ieftina decat alt ECU, care alt ECU trebuie sa fie acelasi cod cu cel de-acum (dotari, an si model). La tuner Dimsport cu care colaborez prieteneste ar fi 250 euro ”reparatia” insa e bine sa iti confirme un electrician bun ca nu e bai de la fire, mufe sau cabluri mai intai.
-
Inainte de a cumpara ECU, ca subsemnatul >8) , verifica tot manunchiul de cabluri de la ECU la motor si ai sa vezi ca cel putin unul din ele e ciupit. Cica la modelul asta se mai freaca de caroserie si apare buba.
Eu am ECU original pe care l-am schimbat de prost si ti-l pot da sa faci o proba daca se potriveste, ca vad ca esti din Iasi. Oricum in privat iti pot da detalii unde gasesti un meserias bun si ce sa nu cumperi dupa parerea unuia care se preface ca stie mecanica.
PS. Am si clapeta de acceleratie, daca data viitoare iti spun ca trebuie schimbata si asta. :))
-
Conexiunile de masa mai pot cauza aberatii din astea...