Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Service Skoda Octavia => Subiect creat de: marius_f din Martie 18, 2016, 10:11:20 p.m.
-
salut
sincer, nici nu stiu ce si cum sa va explic mai bine, dar incerc
Astazi, m-am pomenit cu antigelul picurand bine de tot (balta) in fata masinii, chiar la botul ei, sub bara, in partea dreapta cum va uitati la botul masinii fiind in fata ei, adica pe partea cu volanul (stanga - urcat in masina) - scuze de exprimare dar incerc sa ma fac cat mai bine inteles .
Initial am crezut ca este radiatorul de AC, intrucat acesta era ud cam pe la jumatatea lui
Ulterior am constatat ca imi scazuse nivelul antigelului din vas, asa ca m-am uitat mai bine si curgea un licjid de culoare roz, adica antigelul .
Pur si simplu, din senin .
Si credeti-ma ca nu sunt genul care sa forteze masinile, merg foarte calm si atent, nu o turez inutil ... la gropisi denivelari incetinesc asa de tare incat de multe ori imi iau injuraturi de la cei din spatele meu .
In fine, zis si facut
Am completat cu antigel si am dat fuga in service
S-au uitat si s-au crucit mecanicii pe acolo si intr-un final mi-au zis ca ar fi radiatorul de racire care fie ar avea vreun por fie ar fi plesnit pe undeva la ibinarile dintre metalul si plasticul radiatorului .
La furtune este ok, nu dadea pe acolo .
I-am intrebat daca sunt 100% siguri, dar nu mi-a raspuns nici unul ''cu toata gura'' .
Au pus acolo o solutie de la WYNN'S si vad ca deocamdata nu mai curge .
Eu unul nu sunt insa ferm convins ca ar fi radiatorul de racire spart .
Cum naiba s-a spart asa din senin ? Si de la ce ?
Oricum la cat de aglomerat sunt montate radiatoarele acolo ... este destul de greu sa vezi exact unde este problema/fisura/cauza ...
Asa ca am si eu cateva intrebari
1.Cate si ce radiatoare sunt montate in fata masinii ? Stiu ca primul este de AC, dar celelalte ...
2.Cum se demonteaza ? In special cel de racire al motorului
Trebuie data bara fata jos ? Trebuiesc demontate si toate celelalte radiatoare ? de AC, ... ?
Din ce am vazut in ETKA, ar mai fi un radiator micut acolo - radiator racire suplimentar 1K0121212C - Water cooling 2.0ltr
Am eu asa ceva ? chiar nu am reusit sa vad mare lucru - par a fi 3 radiatoare lipite unul de altul acolo, incat este aproape imposibil sa spui cu exactitudine unde este problema/fisura/cauza ...
Masina : O2, din 2005, 2.0tdi, 140cp, climatronic, automata DSG, motor BKD
Scuze ca m-am lungit
Va multumesc pt orice sfat, sugestie si parere, chiar si critici
Va pot da si VIN-ul daca ajuta cu ceva
Multumesc inca o data
-
Am pus si o poza ca sa intelegeti mai bine
- initial am vazut pata umeda in zona incercuita cu galben, pe radiatorul de AC
- ulterior am observat ca se umezise puternic in zona incercuita cu rosu si evident curgea pe sub ea pe scutul motor, in zona aia
O intrebare prosteasca : trece antigel prin radiatorul ala din mijloc ? (banuiesc ca este intercooler-ul)
Cate radiatoare sunt montate pana la urma in botul masinii ?
3 sau cate ? (AC + intercooler + apa) - in ordinea asta ?
-
1. Trei. Radiatorul AC, intercooler, radiator racire.
2. Trebuie demontat scutul, masca fata, farurile, tragerul. Da.
Da, este posibil ca la motorizarea ta sa ai montat si radiatorul de racire suplimentar.
Nu, nu trece. Ai intuit corect.
Trei.
Exact.
-
Multumesc mult de raspunsuri
Deocamdata vad ca nu mai curge, dupa ce au pus baietii de la service o solutie de la Wynn's in borcanul cu antigel .
Astept sa vad ce mai zice - oricum nu ma incred foarte mult in solutia aia, dar cine stie ... !!!
Am gasit insa un link pe internet si vad ca s-ar putea schimba si fara sa demontez toata partea fata (bara, faruri ... ) - sper
https://www.youtube.com/watch?v=Xw026dd4a-E (https://www.youtube.com/watch?v=Xw026dd4a-E)
-
,,Demontarea radiatorului de racire cu levierul"?
Spune-mi te rog, cum ai vazut tu in ETKA demontarea radiatorului?
Pe scurt: vrei sa pleci cu masina, si in loc sa deschizi usa soferului, tu intri prin portbagaj, rupi banchetele din spate, te urci peste scaune sa ajungi la volan. Cam asa a procedat rusul.
-
nuuu
nu, nu si nu
nici eu nu as demonta radiatorul cu levierul, in veci :042:
vroiam doar sa arat ca se poate demonta si fara a da bara jos, adica se scot mai intai ventilatoarele si ulterior cu grija si rabdare se desfac suruburile, furtunele (fara levier :057: ) si apoi se rage de el in sus .
cel putin asa reiese din videoclipul respectiv - doar ''partea buna''
-
Salut.
Am ajuns la disperare cu aceasta masina.
In toamna anului trecut am plecat la Costanta (aporx 500km) totul ok. Noaptea am dormit acolo, iar dimineata cand sa plec mi s-a apris becul de la antigel. Am mers la peco, am completat si am facut acelasi drum pe care venisem.
Totul ok. La o saptamana, cand pornesc masina dimineata se aprinde iar becul, iar acum, la maxim 150km parcursi, se duce tot antigelul. Am fost la 2 service-uri si nu isi dau seama de la ce poate sa fie. Skoda Octavia 2 1.6TDi 2010
Astept sfat-uri de la cei care au patit asta!
Multumesc anticipat.
-
Nu cred ca-i o asa de mare inginerie sa depisteze. In cazul meu, la o Fabia 1.4, pierderile de antigel erau pe la pompa de apa. Totusi, e adevarat ca "IT-stii" de la reprezentanta Skoda locala nu si-au dat seama, ei mi-au propus sa desfaca tot motorul, adaugand mediat ca "nu se merita", mai bine arunc masina, ca si-asa e veche, sa iau una noua tot de la ei.
Ai verificat daca sunt urme externe sau daca exista spuma alba in uleiul de motor?
-
Stefane, sa stii ca e inginerie sa depistezi pe unde pierzi antigel. Si eu pierd antigel si nici pana azi ,,inginerii" de la Avia nu s-au prins pe unde curge. Pana la urma s-au multumit sa declare ca pierderea e normala. Doar că eu pierd mai putin. Spre ex am facut plinul in septembrie si acum sunt cu cativa milimetri sub minim. Dar la tine, Emylashu, problema e mult mai grava. Nu ai decat sa umbli din Service in service pana găsesti pe unii care sa iti spuna concret pe unde curge
-
Da, am verificat, uleiul este intact.
-
Intrebare
Pe unde poate pierde antigel un motor BKD ?
Detaliez un pic
As vrea sa cumpar masina unui vecin, un VW cu un motor identic cu al meu, de pe O2
Adica un BKD, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw / 140cp, anul 2006 sau 2007 , nu stiu exact ... si cutie manuala
Cere 4100E pe masina, negociabil, dar omul a fost cinstit si mi-a spus ca ii cam pierde antigel si nu stie pe unde anume
Completeaza aproape saptamanal cu 30 - 40 ml
Pe om il cunosc foarte bine, masina stiu ca este intretinuta
Distributia schimbata acum vreo 15 - 20.000 de km
In prezenta lui am facut urmatoarele verificari si teste :
- Uleiul este ok, la nivel, nu are spuma pe busonul de la ulei
(mi-a spus ca ii consuma cam 300 - 400 ml intre schimburi, dar asta nu ma deranjeaza ... e normal)
- Antigelul este ok la culoare (roz aprins) ... dar nu si la nivel
- Pus VCDS-ul pe masina -> nicio eroare, injectoare asa cum trebuie
- Am verificat ''ochiometric'' si cu o oglinda din aia telescopica -> nu se observa scurgeri pe nicaieri (radiator ok, furtunuri ok, zona termostatului uscata, zona senzorului de temperatura uscata, zona racitorului de gaze uscata, vas antigel uscat pe exterior, nu este crapat, copt de soare ...)
Toata aceasta inspectie ''ochiometrica'' a fost facuta cu masina pe sol
Deocamdata mecanicul nu a avut timp sa ma duc la el sa o ridice si pe elevator
- Mocheta de la picioare (sofer si pasager) este uscata
Facut si test de drum (doua teste) -> omul a avut multa rabdare cu mine :-w
Testul nr 1 (subsemnatul la volan)
- Masina trage foarte bine, nu se balbaie, nu tremura, totul este ok
Mers in oras cam vreo 5 min si exterior turata si smucita in toate felurile -> pare ok
Testul nr 2 (vecinul la volan si eu in spatele lui cu Octavia) - in exterior
I-am spus sa plece brusc cu ea de pe loc si sa o tureze in diferite feluri ... viteza pana la 120 - 130 km/h
Nu scoate niciun fel de fum, nici albastru, nici negru, nici alb laptos (asta ar fi fost foarte semnificativ pt un consum al antigelului cauzat de motor -> garnitura de chiulasa, motor crapat ...)
Stiu ca BKD-urile au un renume al lor, acela ca le cam crapa motoarele, dar si asta ca si al meu, are codul cu litera ''B'' pe el (stiu ca alea cu litera ''A'' sunt categoric de evitat)
Motorul pe exterior este uscat, nu are scurgeri de lichide vizibile
Sub masina nu se vede nicio balta, locul este uscat ... are cam acelasi loc de parcare
Aveti vreo alta idee despre ce anume as mai putea verifica ?
A mai ramas sa o ridic pe elevator -> poate o fi ceva vizibil pe sub ea
Este posibil ca pierderile sa fie atat de mici astfel incat sa aiba loc si o evaporare in mod instantaneu a lichidului de racire ? (atata timp cat sub ea nu se observa nicio pata pe ciment)
Ma intereseaza sa o cumpar fiindca il cunosc foarte bine pe om, dar daca are probleme din cauza garniturii de chiulasa sau si mai rau chiulasa fisurata ... pretul oferit de mine ar scadea drastic, probabil cu 1000E mai putin ... nu cred ca vanzatorul ar accepta asa ceva ... desi nu cred ca as mai cumpara-o
-
Posibil sa se evapore, prin ceva pori inca prea mici pentru a fi vizibili la fagurele radiatorului sau pe la vreo imbinare.
Totusi, sugerez urmatoarele verificari:
1. Cu motorul pornit la relanti, lasa capacul de la vasul expansiune scos si asteapta sa ajunga la 90grd...urmareste daca nu exista bule de aer in vas, ca si la un vas cu apa pus pe foc, cand se apropie momentul fieberii.
2. Daca nu are asa ceva, verifica si teava esapament sa nu arunge putin antigel afara.
-
Ok, mersi frumos
Asta nu stiam, nu am verificat
O sa il caut si am sa fac si verificarea asta
Cand este bine ? (intreb, nu stiu)
Cand scoate bule de aer in vas ?
sau
Cand Nu scoate bule de aer in vas ?
Care arfi cauza / cauzele atunci cand este "rau" (bule sau nu in vas)
Esapamentul pare uscat ... asta este mai complicat de verificat fiindca nu este masina mea ... nu cred ca o sa stea omul ala sa verifice eventuale picaturi
-
Cand nu scoate.
Sa aiba succes la vanzare vecinul tau. Nu merita sa achizitionezi alta vechitura.
A ta este o masina ingrijita, ai investit multi bani in ea. Ce vrei? Sa repari si masinile vecinilor?
Terminatia B. Ok. Dar de ce a aparut si terminatia C? Deoarece dupa 2007 au rezolvat definitiv problemele aparute la chiulasa.
-
Carmen, corect, asa este, ai dreptate
Numai ca as (cam) avea nevoie de inca o masina ''de cursa lunga'' , pe care sa o folosesc la greu, la drumuri lungi ... si imi cam sarise in ochi asta a vecinului, mai ales ca este si vecin
Cred ca o sa o las balta si mai stau in ''stand by'' ... nu este o urgenta neaparata
Mai mult ca sigur ar implica batai de cap prea multe si prea mari ... si mi-a cam pierit cheful
Multumesc mult
-
Multumesc de ajutor, T Carmen.
40 ml antigel de completat nu e capat de tara, dar cumpaneste bine daca e masina care-ti trebuie...
-
Intrebare
Pe unde poate pierde antigel un motor BKD ?
@marius_f - Unele dintre motoarele BKD au avut o problema din fabrica in sensul in care chiuloasa intre pistonul 2 si 3 are un por din turnare prin care pierde antigel. In majoritatea cazurilor se rezolva prin schimbarea chiuloasei cu totul - cost undeva spre 5000 RON la service de cartier / 10000 RON la reprezentanta.
Din ce stiu eu, pierderea este una mica - aprox 200 ml la 1000 km si variaza de cum conduci. Daca nu se agraveaza pierderea - o poti digera pe termen lung...sau te poate lasa in drum.
Te sfatuiesc sa NU cumperi masina decat daca iti asumi cele de mai sus precizate.
PS: Exista si o procedura de verificare la reprezentanta - se sigileaza vasul in prima faza, apoi se trece la desfacerea motorului si verificarea cu camera mobila - daca se observa dara de curgerea in interiorul pistoanelor, etc.....
-
Hello,
Cu ce fel de antigel trebuie completat? O3 1.4 TSI? Nivelul e 1mm sub minim si as mai pune ceva, dar nu stiu de care.
Mersi.
-
@ccosmin
Antigel G13. Nu scrie cumva si pe vasul de expansiune?
-
Sigur scrie.
-
Salut
Exista un mecanic bun in zona sectorului 2, Bucuresti?
Am o Skoda Octavia 2, 1.6tdi si are ceva probleme cu pierdere antigel (pierde destul de mult intr-un timp ff scurt!!)
As dori o verificare amanuntita insa doresc pe cineva serios si priceput
Multumesc
-
Cauze posibile:
- garnituri caseta directie
- pompa servo directie
- garnitura chiulasa