Hello,
Inca o nedumerire din partea mea. Pentru ca Chevy Cruze va fi solutia de rezerva in caz de lipsa de bani (11.900E), m-am oprit la cele doua modele, in caz ca vor fi bani in pusculita. Deci noua Mazda 3 Sedan vs noua Octavia! Sunt curios cum abordeaza "un forum subiectiv" problema
Pretul:
Ambele costa sub 14.000E, metalizate, cu motor 1.6. Acum se mai poate negocia la fiecare cate ceva...Probabil 3..400E. Mazda vine si cu 0.5% peste cursul Leu/Eur al BNR iar Skoda cu 1%.
Motorizare: Evident benzinare - Mazda 3 cu 1.6 la 105 CP, Octavia cu 1.6 la 102 CP
Dotari:
Mazda 3 Sedan e standard la banii astia, CE, adica:
Siguranta:
6 airbag-uri
Airbag sofer si pasager, inteligente, cu deschidere in 2 trepte
Airbag-uri laterale fata in scaune+ Airbag-uri cortina
ABS (sistem anti blocare la franare)
EBD (distributia electronica a fortei de franare)
EBA ( asistarea electronica la franarea de urgenta)
DSC (Control dinamic al stabilitatii)
TCS ( Control electronic al tractiunii)
Pedale retractabile + coloana volan deformabila
Family - Box (sistem suplimentar de protectie habitaclu)
Ramforsare suplimentara usi
Servodirectie asistata electronic, progresiva
Imobilizator electronic motor (sistem anti-furt cu cod pe cheie)
Inchidere centralizata cu telecomanda
Ambele cheii tip escamotabil (cu telecomanda inclusa)
Sistem de fixare scaun copil ISOFIX pentru scaunele spate
Confort
Climatic (Aer conditionat manual + Filtru polen si praf)
Geamuri electrice fata, geamuri cu deschidere "one touch"si blocare acces de la sofer
Oglinzi de culoare neagra reglabile electric
Manere exterioare usi de culoare neagra
Parasolare cu oglinzi de curtoazie iluminate
Faruri reglabile electric din interior, faruri optice cu geam clar cu becuri halogen
Volan reglabil axial si vertical
Tapiterie textila neagra
Display multifunctional cu computer de bord+turometru digital
Sistem audio modular, modul Radio RDS cu 4 difuzoare
Modul Cd Player MP3
Mufa auxiliara audio+ priza electrica
Scaun sofer reglabil pe inaltime, lombar, longitudinal
Avertizor sonor lumini aprinse
Buzunare usi fata si spate cu suport pentru pahare + buzunar spatar scaun sofer
Cadrane negre cu iluminare alba
Deschidere buson combustibil din interior
Ornamente praguri standard fata si spate
Bancheta spate rabatabila 60 : 40 ?one-touch? cu sistem de blocare
Consola centrala cu 2 suporti pahare + Torpedou iluminat
Geamuri cu tenta verzuie, atermice
Jante de otel de 15' + capace originale Mazda
Indicatoare de bord cu ceas digital si turometru cu afisaj separat
Indicator temperatura exterioara
Vopsea metalizata inclusa in pret
Octavia este in versiunea a doua de echipare, Drive:
4 manere plafon, cele din spate cu carlige
ABS (EBD, MSR, ASR, MBA)
Activare lumini avarie la franarea de urgenta
Airbag sofer si airbag pasager
Airbag-uri laterale fata
Aparatoare noroi spate
A treia lampa de stop
Avertizor centura de siguranta
Bancheta spate cu sezut si spatar rabatabil fractionat 1/3 : 2/3
Bancheta spate cu spatar rabatabil
Bandouri laterale de protectie vopsite in culoarea caroseriei
Bara de protectie vopsita in culoarea caroseriei
Buzunare in spatarul scaunelor fata si capitonajul usilor fata / spate (in fata cu suport pentru sticla de 1litru)
Capace de roti 15", design Ambiente
Capac rezervor cu deblocare electrica (prin inchiderea centralizata)
Caroserie galvanizata complet
Caroserie in 5 usi
Centuri de siguranta in trei puncte, pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager
Claxon bitonal
Climatronic - instalatie de aer conditionat in doua zone cu distributia aerului si catre ocupantii locurilor din spate si functie AQS
Compartiment depozitare in partea superioara bordului
Compartiment depozitare sub volan
Computer de bord
Control usi deschise
Deblocare automata a usilor si activarea luminii de avarie la impact
Deblocare electromecanica portbagaj - Softtouch
Discuri frana fata / spate
Doua lampi pentru iluminare portbagaj
Doua lumini pentru citit data, plafoniera centrala spate
Doua parasolare cu oglinzi si buzunare
Faruri optice cu geam clar si lentila de proiectie
Filtru de polen
Geamuri atermice
Geamuri electrice fata
Iluminare habitaclu cu control pe fiecare usa
Imobilizator electronic
Inchidere centralizata
Indicare serie de sasiu in partea inferioara a parbrizului
Indicatoare bord cu turometru si ceas digital
Inele de amarare in portbagaj
Inscriptionare cu laser a serie de sasiu pe toate geamurile
Intreruperea alimentarii cu carburant in caz de accident
Jante otel 6J x 15" (anvelope 195/65 R15)
Jumbo Box - cotiera fata cu compartiment depozitare climatizat
Lumina de siguranta in capitonajul usilor fata
Luneta cu degivrare electrica
Manere interioare usi cromate
Mufa input audio in cotiera fata
Oglinzi exterioare reglabile din interior
Oglinzi exterioare si manere exterioare usi vopsite in culoarea caroseriei
Oglinzi laterale reglabile si incalzite electric
Optiune dezactivare airbag pasager
Pachet legislativ: trusa medicala, triunghi reflectorizant, extinctor
Plafon cu profil longitudinal median
Priza de 12V in habitaclu - soclu bricheta
Radio-CD&MP3-player 2DIN "Swing"
Reglare manuala a distantei de iluminat
Roata de rezerva normala, din otel
Scaune cu functie WOKS (tetiere fata optimizate pentru efect Whiplash - protectie in caz de impact din spate)
Scaun sofer reglabil manual pe inaltime
Semnalizatoare laterale incorporate in oglinzi exterioare
Semnal sonor pentru faruri aprinse
Servodirectie electromecanica
Siguranta copii pentru usile spate, indicator activare
Sisteme de ancorare "ISOFIX" pentru doua scaune de copii
Stergatoare parbriz tip aero, cu temporizator
Suport stilou (clema)
Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului
Tapiterie Variety Onyx / Grey
Tetiere spate (3)
Torpedou iluminat si cu climatizare
Un carlig pentru plase in portbagaj
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime
Minusuri la prima vedere:
Mazda:
Desi e Sedan, spatiul din spate e destul de restrans iar bancheta e configurata pt. doua locuri. Al treilea om ar trebui sa stea pe o bucatica demarcata, cu spatele pe cotiera retractabila.
Garda la sol pare micuta, iar bara fata pare ca e mai joasa decat o bordura "Videan-ica"
Nu are geamuri electrice spate
Roata de rezerva e mica
Octavia:
La banii astia nu are deschidere din telecomanda!!!!!! Cica sa cumpar o alarma si se poate face o modificare
Plansa de bord mi se pare sub Mazda ca si design
Consum mai mare ca Mazda, (fiind mai grea), cel putin pe hartie.
Voi ce ziceti?