@DragosM: Masina este frumoasa si iti urez sa te bucuri cat mai mult de ea si sa o utilizezi sanatos in continuare!
Eu nu am dorit optionale multe. Multe sunt inutile sau pentru fitosi. Eu zic ca masina are tot ce ii trebuie....
Pai am optionalele standard si in plus telecomanda pentru inchiderea centralizata si stergator luneta......
Oglinzi electrice si incalzite
Geamuri electrice fata
A/C
Radio CD-MP3
Airbag x2
ABS/EBD
Inchidere centralizata
Stergator luneta
Comp bord
Astea sunt optionalele si cred ca sunt suficiente.
Am zis ca fite precum GPS Scaune electrice Oglinzi pliabile electric Echipare GSM Piele si altele
Si inutile dupa parerea mea sunt geamuri electrice spate (80% mergi singur in masina) Faruri ceata (am avut pe kia si in 5 ani le-am folosit de 3 ori) Jante de aluminiu (sunt bune numai de furat sau indoit) etc
Pentru mine masina asa cum este este perfecta si nu doream nimic in plus
Sa o stapanesti sanatos fara incidente.
Ca optionale din ce vad eu nu ti-ai luat decat stergatorul spate :))
Tot ce ai tu pe masina vine standard mai putin stergatorul.
Ca sfat, tot posesor de Tour 2 sunt si eu, ar fi sa-ti cumperi acel set de bandouri laterale negreu autoadezive originale de la Skoda si sa le montezi. Iti schimba total aspectul si costa doar 130 lei.
O alta mica modificare ieftina ar fi vopsirea oglinzilor retrovizoare.
Faza cu cat de folositor este stergatorul spate, din punctul meu de vedere acest stergator este nefolositor si foarte urat acolo unde e. Spun asta dupa 15.000 de km de cand am masina fara acel stergator nesimtind nevoia de al avea.
Acel "clank" la ambreiaj nu cred ca e o problema. Si eu il am cand scot pe liber sau cand bag a 2-a. Cred ca e la capitolul "asa face toate". Parca au mai fost discutii despre acest "clank".
upsss!!Trebuie sa te obisnuiesti, mai ales ca vii de pe diesel...nu vad nimic urat in acest consum al tau. Este in limitele normale din toate punctele de vedere si mai ales ca mai esti si in rodaj. Un motor pe benzina niciodata nu va consuma 6-7% in oras in timpul saptamanii, si in weekend numai daca prinzi strazi relativ libere si verde la semafoare....
:(( 9.7i/100km
km 60 cu A/C mereu in Bucuresti
viteza daca am atins 50km/h :((
Skoda minus fata de Kia: Motor, demaraj, faruri ceata, geamuri electrice spate
Si apropo de revizii ... cand le vine timpu , intereseaza-te ce se schimba si cumpara tu consumabilele ; altfel o sa ai o surpriza neplacuta la pret , mai ales la PBA :(
eu te-am cam avertizat dar nu ai ascultat :))
concluziile care le tragi:
1. trebuia sa le montezi tu bandourile dupa ce degresai corect suprafata + 70 de lei la tine in buzunar profit
2. garantia skoda e fix-pix: mult timp pierdut si concluzia lor este asa fac toate
Eu personal am renuntat la garantia Skoda, reviziile le fac personal (maxim o ora dureaza sa schimb 4 filtre+ uleiul) si cumpar doar consumabile de calitate.
ps: acum ca fapt divers eu personal am cam renuntat sa ma mai duc la SPECIALISTII din service-uri auto, spalatorii, vulcanizari. Decat in cazuri f grave ma mai duc: Reviziile le fac singur (comanda consumabile autokarma+ o ora timp de lucru), anvelopele le schimb singur (2 seturi de jenti+ anvelope+ cheie dinamometrica- doar verific la vulcanizare echilibrarea rotilor dupa fiecare schimb), masina o spal singur la OMV (2 fise de 5 lei/bucata+ o cafea in timp ce se usuca masina = timp pierdut maxim 30 de min).
Am atatea intamplari neplacute cu service-uri, vulcanizari si spalatori incat am ajuns la concluzia ca e mult mai bine sa-mi fac singuri anumite operatii.
Bravo! Cand am vazut "TSN" m-am gandit la trasnet. Deci am fost pe aproape. :))
De protejat si eu sunt de acord ca protejeaza. Alte doua avantaje sunt: faptul ca sunt discrete (nu se prea observa) si faptul ca masina nu se va mai murdari atat de repede. :) Eu la Bia (care e fara aparatori) am observat ca mai repede se murdareste in spate, decat in fata.
Si mie mi-au venit idei. De aceea in fiecare zi il spionez pe postas, sperand sa vina cu alocatia. :)) Cei de la drumuri au uitat sa ia un indicator cu "ocolire" care e orientat spre casa. Ar trebui sa scrie si "(valabil) doar pentru postas". :))
Acum intreb inainte sa mai fac prostii!! :D
Ma bate gandul sa pun aparatori de noroi la rotile din fata......am fost sfatuit ca protejeaza masina....
Ce parere aveti?? :046:
Acum doar le cumpar de la PBA Si le montez cand ma duc la tara dupa ce o "balacesc" bine!!
Sunt curios cat coasta?! Oricum o sa le cumpar luna viitoare pentru ca in momentul asta bate crivatul in portofelul meu cu inmatricularea vietii :D
Acum intreb inainte sa mai fac prostii!! :D
Ma bate gandul sa pun aparatori de noroi la rotile din fata......am fost sfatuit ca protejeaza masina....
Ce parere aveti?? :046:
Acum doar le cumpar de la PBA Si le montez cand ma duc la tara dupa ce o "balacesc" bine!!
Sunt curios cat coasta?! Oricum o sa le cumpar luna viitoare pentru ca in momentul asta bate crivatul in portofelul meu cu inmatricularea vietii :D
eu l-am cumparat de la PBA si le-am montat in 15 minute.
eu l-am cumparat de la PBA si le-am montat in 15 minute.
Montajul a durat f putin si sunt f folositoare.
Singura greseala ca sa-i zic asa a fost ca am luat de OCtavia 2 fara facelift (exact cum e masina mea si a ta) iar pe spate a venit cu model rotunjit de aparatori si cele de pe fata sunt mai patratoase.
Oricum cele rotunjite sunt mult mai mici si aceastea chiar protejeaza caroseria.
Motivul principal pentru care le-am montat a fost asfaltul proaspat care mereu la celelalte masini l-am curatat de pe usile din fata cat si zonele cu vopsea cojita din cauza pietrelor sarite de la rotile din fata.
Eu te sfatuiesc sa le montezi.
acum ca sfaturi in afara de bandouri si aparatori de noroi ce as mai monta pe masina ta:
-proiectoare: nu sunt superfolositoare dar schimba total aspectul (pe mine m-au costat 3 mil cu totul)
-vopsit carcase oglinzi laterale
-senzori parcare spate(sunt superfolositori si gasesti si in culoarea caroseriei gata facuti)
:) Eu la Bia (care e fara aparatori) am observat ca mai repede se murdareste in spate, decat in fata.Am gresit. M-am uitat mai bine si am vazut ca are aparatori, dar numai in partea din spate. Nu le-am observat pana acum. Serios. :)) La Logan tot in spate sunt, dar nu sunt atat de discrete.
La mine pe spate este asa:
Urmeaza sa montez pe fata.....
M-am decis pun si senzori daca gasesc pe culoarea masinii.......Si poate daca imi ajung bani vopsesc si carcasele de la oglinzi
3.Folie geamuri geamuri laterale si luneta
...
Folie:
...
-protectie la accidente (daca se sparge geamul nu iti sare ciobul in corp...)\
...
Imi cer scuze inca de pe acum ca sunt rau, dar nu inceteaza sa ma uimeasca faptul ca la inceput iti argumentai eliminarea unot optiuni pentru ca sunt 'fita' (piele, geamuri electrice, scaune electrice - mai aveai putin si spuneai ca nu iti pui faruri pentru ca oricum ai tu 2 lanterne bune pe acasa si le poti folosi pe alea in loc), in conditiile in care PRIMA (dar prima!) modificare este sa iti pui geamuri fumurii. Esti fotosensibil? Transporti valori cu masina? Cel care sta in spate e urmarit constant de paparazzi?
Ca sa nu mai vorbesc de restul listei - faruri de ceata (anterior desemnate tot de catre tine ca fite), vopsit capace oglinzi (imperios necesar, cum altfel) si desigur, becuri cu care sa-i orbesti pe ceilalti participanti la trafic. Si iti pui desigur jante de aluminiu, dar la anvelope performante nu cred ca te-ai gandit o secunda.
Deci, cum e de fapt?
Si ca sa iti raspund tot eu de pe acum si sa evitam intrebarile inutile, fac acest demers pentru ca nu suport ipocrizia si atitudinile cu gust de acreala la romani. Sa nu crezi ca judec pe cineva dupa masina si dupa posibilitatile sale materiale - nu de asta e vorba aici. Era ok daca spuneai foarte deschis, cum din pacate o fac foarte multi in vremurile astea grele, cat asta ti-ai permis. Si atunci totul ar fi fost in regula.
Difera pentru ca asa-s reglementarile legale. Maxim autorizat pe fata e 70% transparenta (sau 75, nu mai stiu exact, oricum practic nu se observa cu ochiul liber).
Judge - nu faceai tu cumva apologia farurilor cu xenon, prezentandu-l ca un strict necesar?
Difera pentru ca asa-s reglementarile legale. Maxim autorizat pe fata e 70% transparenta (sau 75, nu mai stiu exact, oricum practic nu se observa cu ochiul liber).
Judge - nu faceai tu cumva apologia farurilor cu xenon, prezentandu-l ca un strict necesar?
Judge - nu faceai tu cumva apologia farurilor cu xenon, prezentandu-l ca un strict necesar?
Ai total o parere gresita si rautatea e mai mult de 100% prezenta judge in postarea ta.
Cel mai important lucru este sanatatea ta si folia retine pana la 99% din razele UV nocive.
Cred ca a procedat foarte bine ca a pus folie in prima faza.
Absolut - cele de fabrica, auto-reglante. Stii, cele care NU orbesc si sunt, you know, LEGALE. Nu sunt sigur insa ca becurile mentionate de Dragos sunt cu Xenon - posibil sa fie doar hiper-luminoase si asijderi de deranjante.Legala e si folia.
Imi cer scuze inca de pe acum ca sunt rau, dar nu inceteaza sa ma uimeasca faptul ca la inceput iti argumentai eliminarea unot optiuni pentru ca sunt 'fita' (piele, geamuri electrice, scaune electrice - mai aveai putin si spuneai ca nu iti pui faruri pentru ca oricum ai tu 2 lanterne bune pe acasa si le poti folosi pe alea in loc), in conditiile in care PRIMA (dar prima!) modificare este sa iti pui geamuri fumurii. Esti fotosensibil? Transporti valori cu masina? Cel care sta in spate e urmarit constant de paparazzi?
Ca sa nu mai vorbesc de restul listei - faruri de ceata (anterior desemnate tot de catre tine ca fite), vopsit capace oglinzi (imperios necesar, cum altfel) si desigur, becuri cu care sa-i orbesti pe ceilalti participanti la trafic. Si iti pui desigur jante de aluminiu, dar la anvelope performante nu cred ca te-ai gandit o secunda.
Deci, cum e de fapt?
Si ca sa iti raspund tot eu de pe acum si sa evitam intrebarile inutile, fac acest demers pentru ca nu suport ipocrizia si atitudinile cu gust de acreala la romani. Sa nu crezi ca judec pe cineva dupa masina si dupa posibilitatile sale materiale - nu de asta e vorba aici. Era ok daca spuneai foarte deschis, cum din pacate o fac foarte multi in vremurile astea grele, cat asta ti-ai permis. Si atunci totul ar fi fost in regula.
...trebuia sa sti/stiti ca aceste becuri nu sunt XENON sunt becuri normale cu intensitate mare aproape mai bune decat kiturile xenon de 200ron de la mama china. ...
Deci nu e vorba ca e legala sau nu e.. e vorba de faptul ca a zis odata ca sunt moft, fite si nu-i vede utilitatea si apoi s-a sucit; judge asta a subliniat, si nu altceva.Folie. Sigur e vorba de folie? unde, cand a zis? Vorbim strict de folie, nu de lista de fitze la general.
Nu pot sa subliniez suficient, nu am nimic cu geamurile fumurii in sine sau cu cei care au astfel de geamuri.
(...)
P.S. Din pacate, si eu am geamuri fumurii la Land Cruiser.
Deci tot un chit chinezesc de xenoane e mai miez :))
Ca un argument ultim, vezi mai jos - sunt insa mai multe instante de genul acesta in posturile anterioare. Si nu eu am dus discutia catre folie - pentru mine era doar un exemplu.Reactia ta cea mai violenta a fost referitoare la folie si nu la altceva. Hai sa ma obosesc la un copy/paste: "in conditiile in care PRIMA (dar prima!) modificare este sa iti pui geamuri fumurii. Esti fotosensibil? Transporti valori cu masina? Cel care sta in spate e urmarit constant de paparazzi?"
Absolut - cele de fabrica, auto-reglante. Stii, cele care NU orbesc si sunt, you know, LEGALE. Nu sunt sigur insa ca becurile mentionate de Dragos sunt cu Xenon - posibil sa fie doar hiper-luminoase si asijderi de deranjante.
Aici o sa fac o gluma ca prea e la fileu. Probabil ca tu esti dintre cei care dau 110%, de-asta nu ti se pare nimic in neregula cu formularea "mai mult de 100%".
Aici voi fi (putin, dar doar putin) mai serios. Avem prioritati diferite, my friend. Daca sunt atat de ingrijorat de sanatatea mea, imi mai pun 4 airbag-uri. Aia ar fi prioritatea.
Cat despre aceste raze ucigase care pe tine si pe Dragos va determina sa va puneti imediat folie protectoare, iar nu stiu ce sa zic. Ti-ai pus si pe parbriz, presupun, nu? Nu de alta, dar pe acolo pare sa intre cea mai multa lumina in masina. A, nu ai si pe parbriz? Hmh, nu stiu ce sa zic, atunci.
Si, daca tot esti asa de ingrijorat de efectele nocive ale radiatiilor UV, e obligatoriu ca folia sa fie fumurie?!
Inca o intrebare - ce folie ai pe geamurile de acasa sau de la munca? Folosesti crema cu factor de protectie UV de fiecare data cand iesi din casa?
Si revenind la sanatate (de care pari sa fii foarte preocupat, dar nu pana la capat), imi aduc aminte de o gluma a celor de la Divertis (pe vremea cand erau funny): "Si cand s-a intamplat accidentul, era noapte sau zi?" "Nu stiu, ca aveam geamuri fumurii". Concluzia e implicita.
Pot sa o tin tot asa, dar tocmai m-am hotarat sa imi continui viata. Dar inainte sa ma opresc, un final apoteotic: Ai luat-o de-a-mboulea, mate. Eu nu am neaparat ceva cu geamurile fumurii - ci am o problema principiala legata de faptul ca sunt prioritatea #1. Si evident ca nu as fi spus nimic daca omul ar fi facut ca oricine altcineva si si-ar fi pus geamuri fumurii. Dar cand vii si imi etichetezi unele chestii drept fite si apoi iti pui geamuri fumurii, tie nu iti suna putin ciudat?!
Sincer acum, te rog!
Citesc si ma minunez.Reactia ta cea mai violenta a fost referitoare la folie si nu la altceva. Hai sa ma obosesc la un copy/paste: "in conditiile in care PRIMA (dar prima!) modificare este sa iti pui geamuri fumurii. Esti fotosensibil? Transporti valori cu masina? Cel care sta in spate e urmarit constant de paparazzi?"
Dupa care afirmi cu seninatate ca nu te deranjeaza cei cu folie, ca de fapt vorbeai de altele din lista, care inca nu-s. Esti un mare maestru al logicii, inteleg ca ai facut si chiar si o facultate.
Dragos, scuze dar n-am putut sa o las asa. S-a ajuns la atacuri la persoana.
Da' o sa incerc sa ma opresc :)
@Razvan: mate, Alex poate are dreptate sa se supere pe mine ca ne-am dat la picioare. Desi nu merita, dar pana la urma e alegerea lui insa.:040: :040: :040:
Dar tu? Pe niste glume si ironii?! Da-o-n spanac. Chiar nu te asteptai la nicio replica? Uite, daca imi explici cum esti protejat de UV desi tu te uiti 90% din timp prin parbriz (unde, evident, nu ai folie) imi cer eu scuze.
P.S. Cred ca sunt de o inteligenta medie. Dar am momentele mele (nu neaparat de geniu). As avea nevoie de unul si acum, caci ma uit la o pagina alba de cateva ore si in loc sa scriu ceva inteligent pe o problema de concurenta stau pe forum (ai putea sa spui ca de fapt posturile mai agresive sunt o manifestare a propriei ineptitudini in materie profesionala :-$ - vezi, la asta nu te-ai gandit).
@Alex: aveam asteptari mai mari. Chiar n-ai dreptate, ai cuvantul meu.
Dragos, din pacate eu pot doar in week-end. Poate vii sa vezi si jantele ;)
Acum daca eu recunosc ca sunt prost si tu geniu tot nu iti convine?
Am gresit eu si diseara sper ca tu sa dormi linistit si impacat pentru victoria obtinuta.
Vizitator, crede-ma ca nu trebuie sa te explici, mate. Avem si noi o prietena care umbla permanent la ea cu crema de protectie cu factor 50+, asa ca am o vaga intelegere despre fenomen.
Si inca o data si pentru ultima data, eu spun in felul urmator: e ok sa iti pui folie fie ca (a) ai nevoie (cum esti tu); sau (b) vrei doar ca masina sa arate bine (cum sunt si Dragos, iwolffy si presupun si Razvan).
Insa, in situatia (b) de mai sus, iti pierzi autoritatea morala de a mai cataloga drept 'fite' alte optiuni (unele dintre ele chiar nefiind 'fite' oricum - de exemplu pentru cei care au copii, geamurile electrice spate nu cred ca sunt deloc o fitza pentru ca iti permit sa le blochezi si astfel sa eviti o situatia periculoasa).
Asta e tot ce am vrut sa spun de la inceput. De fapt, nu vorbim despre folie, ci despre autoritate morala. Doar ca au fost multi care au inteles asta, si cativa care nu au inteles. Asta-i tot.
Dragos, simt nevoia sa iti explic ca nu caut din nou dezbateri inutile, doar am vrut sa clarific, mate.
Referitor la geamurile electrice: cele care au geamuri el doar pe fata, permit dechiderea lor din telecomanda?? Eu vara ma folosesc foarte mult de aceasta optiune: cum cobor si ma indrept spre masina, incep sa dau geamurile jos din telecomanda pentru dispersia caldurii si astfel cand intru in masina nu mai dau peste un aer de 45 grade ci pot intra linistit.
Dar tot nu ai inteles din pacate..... Asa cum am scris mai jos si la mine este folositoare nu am pus folie pentru "fite" sau sa arate bine masina.......
Daca vroiam sa arate bine puneam si pe fata si atunci DA era o fita.
La mine nu este asa.... geamurile nu se deschid/inchid din telecomanda.
Unicul lucru pe care il am si cred ca este foarte folositor.... Daca deschid masina si nu intru in masina in 30 secunde se armeaza/inchide dinou singura....Sau daca nu o inchis in 30 de secunde se inchide singura......
Eu am avut situatii in care am lasat masina deschisa 2-4 zile de mai multe ori :))
3. cum lucrez in IT am mereu un calculator si multe alte lucruri care sunt mai ferite.
Unicul lucru pe care il am si cred ca este foarte folositor.... Daca deschid masina si nu intru in masina in 30 secunde se armeaza/inchide dinou singura....Sau daca nu o inchis in 30 de secunde se inchide singura......Ai verificat asta si cu portbagajul? Faptul ca deschizi/inchizi DOAR portbagajul anuleaza re-armarea? Daca nu, verifica, pentru linistea ta. Am cunostinte care si-au inchis cheile in masina, cautand ceva prin portbagaj :)
Cu portiera e clar.
Cum sa deschizi un geam? din interior?
Dar intrebarea era pentru Dragos, lasa-l sa verifice ca nu strica.
Lista modificari.....
Folie geamuri(done)Bandouri laterale(done)- Aparatorile de noroi pentru rotile din fata (Sunt la mine)
- Senzori de parcare spate (urmeaza)
- Vopsit capace oglinzi (urmeaza)
- Faruri de ceata (urmeaza)
- Jante de aluminiu/aliaj (urmeaza)
- Scut de fier (urmeaza)
- Becuri H7 OSRAM Night Breaker Plus (urmeaza)
- Si daca mai apare ceva....lista se mareste cu fiecare idee.....
Cred ca acest butos sau ASR-ul este putin inutil.......Acum hotaraste-te, ASR-ul sau buton-ul?
Mi se pare ca la norma Euro 5 sunt admise si particule (astea compun funinginea).
Eu nu turez mult motorul max 4000rot/min si de 2 ori am dus motorul la 5000rot/min si putin am depasit si am avut nevoie. In bucuresti schimb pana in 3000rot/min.E posibil ca tocmai asta sa fie problema ... mersul mai subturat. Incearca sa mergi ceva mai turat cu ea si vezi pe urma cum sta treaba. Benzina asta are si ea nevoie de ceva turatii sa fie arsa toata, nu ?? Curata toba si vezi daca nici la un mers mai turat nu scapi de funingine; atunci sa-ti pui intrebari ...
Cred totusi ca inainte de a ridica capota la motor, pentru linistea ta, este bine sa faci un test de noxe si o comparatie cu alt motor similar; cel mai probabil vei constata ca este totul OK.
....Acum am descoperit cu ajutorul cuiva ca stergatorul meu are si apa ....
Hai sa ma laud si eu cu GoodYear Vortex, nu am avut pierderi de aderenta pe zapada nici la manevrarea fata si in R. De intrat in parcare intra parca mai bine pe zapada decat pe uscat (bordura 10 cm, acum nivelata ce si ce), frane uimitoare!!! plus masina se comporta excelent in timpul mersului, consumul e problematic in schimb 24-25l/100km instant, in timpul mersului nu scade sub 10 (desi nu am turbulente de niciun fel - tranfere de mase, socuri pe transmisie, breieri agresive etc).
In parcare la mine am avut parte de ceva derapaje pana am reusit sa o parchez.
Unicul minus mare pe care il au este cand dai cu spatele nu prea au aderenta si derapezi repede!
Schimba locul de parcare cu unul mereu parcat(exceptie ultimul :)) unge si tu gatul unuia de acolo. E cam naspa schita facuta de tine.
Nu am zis-o cu rautate, doamne fereste! Am glumit!
Si oricum este o diferenta de pret intre GoodYear Vortex si BF Goodrich G-Force Winter deci trebuie sa ne asteptam la rezultate mai bune la GoodYear asa ca nu ma laud doar mi-am spus parerea mea despre botosi pe care ii are masina
Am de gand sa repar masina la PBA sau mai am o solutie si am auzit pareri bune de ei Top Lac Service Auto!Sa nu te puna dracu' sa te duci la Top Lac, ca vei plange amarnic p-aici, dupa ... am cateva experiente neplacute la ei, cu niste masini de la munca. Cu una dintre ele am fost lovit chiar in curtea lor, de unul de-al lor; inchipuiti-va cum e sa stai sa faci actele de intrare in service si sa vina unu' sa intrebe: "Cine este cu masina cutare ... haideti putin pana afara, ca v-am lovit masina ..."
Dragos, daca ai depasit coloana legal fara sa incalci vreo linie continua atunci nu esti vinovat cu nimic. Idiotul care te-a lovit nu s-a asigurat in oglinda cand a vrut sa intre in depasire. Clar vina lui, repari pe asigurarea lui sau Casco-ul tau cu regres la asigurarea lui.
Am scapat de o problema si apare alta......
Multumesc Limit era bec-ul pe faza scurta ars....54 ron si am rezolvat :)
De ceva vreme dar rar este adevarat, cand pun contactul si pornesc motorul porneste si stergatorul spate. Sterge o singura data dar pleaca simultan cu motorul pornit. in ultimile 4 luni s-a intamplat de 3-4 ori.
Care poate sa fie cauza?
...Ai ales tu Bosch sau ti-au fost recomandate? N-am nimic cu brand-ul asta, au produse bune, dar placutele sunt slabe din cate stiu.
Placute BOSCH ~ 160ron
...
Poti sa descrii cum s-a schimbat comportamentul motorului?
Deci generatiile acestea de skoda nu ajung suta de mii cu discurile de frana.
Cam toata lumea le-a inlocuit in jurul 70-80000km, probabil din cauza de ovalizare.
Cat tineau placutele la cele din anii 2005-2008.
Poate nu ar fi o idee rea sa exprime si la auto intervalele in ore de functionare si nu kilometri.