Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Discutii generale Skoda si nu numai => Articole forum => Subiect creat de: Admin din Mai 24, 2013, 12:17:35 p.m.

Titlu: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Admin din Mai 24, 2013, 12:17:35 p.m.

Noua ŠKODA Octavia a obtinut cinci stele Euro NCAP. Protectia adultilor si copiilor de la bord contribuie la rezultatul general excelent obtinut de ŠKODA Octavia.


Datorita nivelului ridicat de siguranta oferit, noua ŠKODA Octavia a obtinut cinci stele la testele de impact Euro NCAP. Acest punctaj confirma performantele excelente ale noii ŠKODA Octavia, care înseamna protectia ocupantilor - adulti si copii, protectia pietonilor si sisteme de siguranta activa. Noua ŠKODA Octavia se afla în curs de introducere pe pietele europene. De asemenea, la Salonul Auto de la Geneva, producatorul auto ceh prezinta pentru prima data noua ŠKODA Octavia Combi.


“Siguranta reprezinta o prioritate pentru ŠKODA”, declara Dr. Frank Welsch, membru al Consiliului de Administratie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica. El continua: “Iar aceasta se dovedeste atât de clar la noua Octavia. Obiectivul nostru este de a face calatoriile cât mai confortabile si sigure cu putinta, atât pentru sofer, cât si pentru pasageri. Datorita numeroaselor sisteme de asistenta si pachetului complex de dotari de siguranta pasiva, noul model este cea mai sigura Octavia din toate timpurile.”


“Rezultatele Euro NCAP confirma înca o data nivelul de siguranta ridicat. Suntem încântati de rezultatul final: punctajul maxim, de cinci stele, acordat de expertii independenti”, a mai precizat Welsch.


Euro NCAP a acordat numarul maxim de stele pentru protectia generala a ocupantilor adulti de pe scaunele din fata. Noua ŠKODA Octavia a obtinut 93% din punctele posibile la aceasta categorie. Habitaclul se mentine stabil; manechinele de pe locurile din fata au ramas practic nevatamate în urma testului. De asemenea, noua ŠKODA Octavia a obtinut rezultate foarte bune în privinta sigurantei copiilor. Inginerii Euro NCAP au mai acordat punctaj ridicat pentru protectia pietonilor oferita de noua ŠKODA Octavia. Mai mult, cei care au efectuat testele au fost impresionati de sistemele inovatoare de asistenta destinate sigurantei, inclusiv dotarile cuprinse în echiparea standard pentru tarile UE, precum sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC) si functia de avertizare în cazul nefixarii centurilor de siguranta ale soferului si pasagerului din fata.


Noua ŠKODA Octavia ofera, de asemenea, sisteme active de siguranta care pâna acum erau rezervate claselor superioare de automobile. Acestea includ Front Assistant cu functia de frânare de urgenta (începând din luna mai a anului 2013), Lane Assistant, care mentine Octavia pe banda de rulare, sistemul de frânare automata Multi Collision Brake, cu ajutorul caruia sistemul de frânare intervine automat în cazul unui accident, asistentul de protectie a ocupantilor, pentru optimizarea sigurantei în timpul accidentelor si Driver Activity Assistant pentru identificarea nivelului de oboseala a soferului. Aceste sisteme ajuta la evitarea accidentelor sau la reducerea gravitatii consecintelor acestora, atât pentru pasageri, cât si pentru alti participanti la trafic.


Soferul si pasagerii sunt protejati optim de pachetul complex de dotari de siguranta pasiva. Pâna la noua airbag-uri precis proiectate interactioneaza cu centurile de siguranta cu prindere în trei puncte, pentru a proteja ocupantii rapid si eficient. Pentru prima data sunt disponibile în gama ŠKODA Octavia airbag-urile laterale pentru locurile din spate si airbag-ul pentru genunchi la sofer (dotare standard pentru tarile UE). Mai mult, trenul de rulare precis, ampatamentul mare si structura rezistenta a caroseriei asigura manevrabilitate superioara pentru cel mai nou model al marcii ŠKODA. Noua ŠKODA Octavia a crescut semnificativ si din punct de vedere al dimensiunilor, iar, multumita constructiei usoare, este acum cu pâna la 102 kg mai usoara decât modelul anterior.


Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) este o organizatie independenta a ministerelor de transport, asociatiilor automobilistice, asiguratorilor si reprezentantilor consumatorilor din Europa.
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: vizitator din Mai 24, 2013, 01:43:16 p.m.
noua Octavia este o masina care poate avea pe bune 5 stele la testele euroNCAP...dar personal nu cred sub nici o forma ca Chevrolet Aveo  a obtinut tot 5 stele la aceleasi teste (mai ales ca vechiul model a avut 1 stea). Ma intreb cat de relevante sunt aceste teste..
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: james kilowatt din Mai 24, 2013, 02:33:29 p.m.
Sunt relevante daca te ciocnesti in oglinda la 65km/h cu alta octavia.

Cu aveo situatia e nitel mai complicata. Kalosul anterior avusese 3, apoi aveo a luat 1 desi in US aceeasi masina avea 5. Acum au optimizat-o si pt piata europeana, nu ma mira ca are 5.

Mie mi-a placut partea asta:
"inginerii Euro NCAP au mai acordat punctaj ridicat pentru protectia pietonilor oferita de noua ŠKODA Octavia. Mai mult, cei care au efectuat testele au fost impresionati de sistemele inovatoare de asistenta destinate sigurantei, inclusiv dotarile cuprinse în echiparea standard pentru tarile UE, precum sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC) si functia de avertizare în cazul nefixarii centurilor de siguranta ale soferului si pasagerului din fata."

Uau, sa moara veta, chiar au fost impresionati de un dispozitiv devenit standard de mai bine 20 ani? Inovator leoarca, frate, la rata asta de inovatie, in doua saptamani inventam warp drive pe baza de dilithium. Warp 10, engage!
Apropo, la Aveo ala cu 1 stea nu l-au remarcat si nici nu l-au recompensat cu puncte, desi exista...
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: vizitator din Mai 24, 2013, 03:03:07 p.m.
asta incercam si eu sa spun, ca e subiectivism. Acest sistem este si pe Opel Corsa de vreo 7 ani...si uite ca, brusc apare la Octavia 3, si toata lumea este profund uimita de aceasta mare inventie.  :042:
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: james kilowatt din Mai 24, 2013, 03:21:30 p.m.
Eu l-am avut pe Nubira 1 facelift, din 2000. Modelul era din '96 parca...
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Alejinxique din Mai 24, 2013, 06:33:53 p.m.
       Inseamna ca e o masina foarte sigura. :040: Ma bucur mult ca au progresat la capitolul siguranta.  :69:
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: A V A T A R din Mai 24, 2013, 07:07:06 p.m.
Daca la capitolul fiabilitate nu au putut...macar la siguranta (si sper ca nu doar cu piuitoarea de centura :)) )
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Daniel din Aprilie 02, 2015, 03:18:45 p.m.
Am si eu o intrebare: in caz de accident, unde e mai rezistenta masina: in fata, lateral, in spate?

Pentru ca la cate accidente am vazut, ma intreb daca, (Doamne fereste!) vine unul spre mine ce fac? Instinctiv ma feresc intr-o parte, dar atunci ma loveste din lateral. Sa rezist instinctului de salvare si sa il iau in bot, pentru ca botul e mai lung decat o usa?
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Alejinxique din Aprilie 02, 2015, 03:48:12 p.m.
Nu. Cea mai rea e interacțiunea frontala. Daca vine o masina spre tine si poti sa te tragi cat de cat, mai bine sa te loveasca in lateral. In spate e cel mai putin periculos sa fii lovit, mai ales daca centura de siguranta este pusa. Teoretic doar te impinge inainte.

Sent using Tapatalk2

 

Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: adi.borhan din Aprilie 02, 2015, 03:55:28 p.m.
De curand a fost testat Audi TT la EuroNCAP si a obtinut 4 stele. A iesit cam sifonata la testul frontal cu o bariera pe toata latimea masinii.
Deci frontal face buba mare.
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Stef13 din Aprilie 02, 2015, 04:18:09 p.m.
Am si eu o intrebare: in caz de accident, unde e mai rezistenta masina: in fata, lateral, in spate?

Pentru ca la cate accidente am vazut, ma intreb daca, (Doamne fereste!) vine unul spre mine ce fac? Instinctiv ma feresc intr-o parte, dar atunci ma loveste din lateral. Sa rezist instinctului de salvare si sa il iau in bot, pentru ca botul e mai lung decat o usa?
daca ai timp sa reactionezi, oricum vei trage de volan in speranta ca vei putea evita impactul.. O sa-l poti lua benevol in bot doar daca te numesti Andreas Lubitz.

Eu consider impactul lateral mai periculos pentru sofer si pasageri deoarece elementele caroseriei din zonele laterale nu absorb energia asa cum o fac cele din partea frontala..
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: iliev20 din Aprilie 02, 2015, 04:24:56 p.m.
Problema la impactul lateral este ca, nici macar centura nu te va ajuta prea mult(corpul va ramane pe loc)....capul neavând cine stie ce sprijin.....va zbura cel mai probabil prin masina...un plus pentru pungile de aer laterale :D
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Daniel din Aprilie 02, 2015, 04:59:57 p.m.
daca ai timp sa reactionezi, oricum vei trage de volan in speranta ca vei putea evita impactul..
Eu consider impactul lateral mai periculos pentru sofer si pasageri deoarece elementele caroseriei din zonele laterale nu absorb energia asa cum o fac cele din partea frontala..

Asa e: instinctiv ma feresc, dar ma expun cu partea mai vulnerabila...
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: AlexTM din Aprilie 02, 2015, 05:45:10 p.m.
Impactul lateral e periculos, daca e ... frontal :) (o masina perpendiculara pe alta).
Insa daca tragi de volan din instinct, s-ar putea sa faci bine pentru ca impactul va fi oblic si doar componenta perpendiculara pe usa te va afecta in mod direct (deci e bine sa fie cat mai mica ... masinile cat mai paralele carevasazica)
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: ff_2004_06 din Aprilie 02, 2015, 08:07:37 p.m.
Nu. Cea mai rea e interacțiunea frontala. Daca vine o masina spre tine si poti sa te tragi cat de cat, mai bine sa te loveasca in lateral. In spate e cel mai putin periculos sa fii lovit, mai ales daca centura de siguranta este pusa. Teoretic doar te impinge inainte.

Sent using Tapatalk2
Fals, cum sa fie mai bine daca te loveste in lateral? Acolo ai doar o portiera de latime redusa cu o bara inauntru. In partea frontala ai zona care preia si distribuie energia de la impact, ai sanse mult mai mari sa iesi pe picioarele tale.
Cat despre coliziunile din spate, cele puternice sunt extrem de periculoase.
Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: Alejinxique din Aprilie 02, 2015, 09:39:31 p.m.
Florin, sa te uiti la testele in caz de accident. La frontal sunt de obicei rezultatele cele mai...groaznice. Daca tragi de volan sa il eviti pe ala care vine spre tine, ori se freaca masinile intre ele (cu atat mai bine daca scapa paralel), ori te loveste si te roteste. Un amic a fost busit in lateral anul trecut in Oradea. L-a rotit. Frontalul e cel mai rau. Nu degeaba strainii au sensurile separate. Ca sa se evite interactiunile frontale. In Oradea, in urma unei tragedii, centura care leaga Arad de Satu Mare are parapeti intre sensuri.  Oricum in niciuna dintre situatii nu e sigur. Dumnezeu sa ne fereasca pe toti, dragi skodari!

Titlu: Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
Scris de: ff_2004_06 din Aprilie 02, 2015, 10:02:44 p.m.
Ale, crede-ma ca stiu destule despre ce se intampla in cazul accidentelor, studiez subiectul de foarte multi ani.
Daca te referi la teste de genul celor de la Euroncap, uita-te la ce viteze se fac testele frontale si respectiv cele laterale.  ;)
Daca te referi la ce se intampla in cazul accidentelor de pe strazi, cele frontale par ca au urmari mai nasoale din cauza ca viteza de impact este de obicei mare, mult mai mare decat in cazul celor mai multe dintre accidentele in care o masina o loveste pe alta in lateral. In plus, zonele frontale de impact sunt construite ca sa se deformeze si de aceea urmarile doar par grave. Doar ca exemplu ca sa iti dai seama ca gresesti: daca ai un accident frontal cu o viteza de deplasare combinata (adunata) de 60-70 km/h ai sanse bune sa iesi bine de acolo (presupunand ca esti intr-o masina moderna). Daca te loveste in lateral (nu ma refer in stanga spate ci in portiera ta) unul cu partea frontala a masinii mergand cu 60-70 km/h, e nasol tare, ai sanse mari sa nu iesi in viata de acolo.
Am o cunostinta care a fost implicata intr-un accident nasol (turism versus duba) anul asta, viteza mare, derapaj si impact aproape frontal. A iesit fara nici o zgarietura din masina desi ambele masini (inclusiv duba) aratau nasol tare. Daca impactul era in lateral (in portiera stanga fata), iti garantez ca nu iesea in viata de acolo. E evident ca o portiera lata de 20 cm cu o bara inauntru protejeaza mult mai putin decat o parte frontala de 1-1.5 metri cu structura speciala de protectie.