Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Ce ulei de motor folosim?  (Citit de 446440 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1930 : Martie 24, 2018, 10:03:14 a.m. »
Mie singura valoare remarcabila mi s-a părut aluminiul - restul n-au nimic deosebit.
Si mi se pare extrem de important "profilul" șoferului însă nu neapărat legat de cât de grea este talpa, ci cât de lungi sau scurte sunt drumurile și câte porniri la rece face sa zicem la fiecare 1000km  Ar fi interesant de exemplu la n test cu un motor (pe banc) care "merge"   30000km fără oprire, chiar și simulând un profil variat al sarcinii, nu autostrada. Sunt dispus sa pariez ca având același ulei are o uzura mai mica decât un motor care timp de 4 luni pornește zilnic (deci are 120 porniri) și nu face zilnic decât 50km (valoare medie în Europa) adică face doar 6000km. Iar mulți dintre noi fac zilnic cel puțin doua porniri la rece.


2.0 TDI-ul face uzuri destul de mari in motor. In SUA, in urma anularii DPF-ului si EGR-ului am vazut uzuri drastic scazute ulteior.
Regenerarile DPF-ului determina si uzura mai mare a motorului. 


De asta am si lasat alte seturi e analize de ulei uzat ca sa pot afirma, ca cele 43 ppm Fe sunt infime pentru conditiile de lucru si un ulei ajuns la tbn de 2.3
Am studiat subiectul acesta multa vreme si ma refer la analizele de ulei uzat si felul in care motorizarile percep uleiurile.


Un aspect important, faptul ca motoarele diesel de generatie noua contamineaza uleiul mult mai mult fata de cele de generatie veche. Un diesel de 2.0 TDI contamineaza uleiul cu carburant in procent de 2-3%, iti dai seama la 1500 km ca discutam macar de 4% contaminare cu motorina ?
Un exemplu de motor care contamineaza excesiv uleiul este 2.2 diesel de la Mazda care baga si 5-7% motorina in ulei in primii 7500 km.

In testele de laborator valvoline declara ca uzurile obtinute de XL-III sunt cu pana la 70% mai mici fata de standardele de industrie
Shell Helix Ultra 0w30 AV-L are in fisa tehnica declarat faptul ca ofera uzuri cu pana la 50% mai mici fata de standardele de industrie.


Da corect, o masina care circula foarte mult in oras are uzuri mai mari fata de alt care circula foarte mult in mediul extraurban.
De asta, masinile care merg in oras au nevoie de uleiuri foarte foarte bune dpdv al proprietatilor la rece. Pompare buna adica MRV mic, CCS mic si pour point mici + V.40 grade scazuta.  Acest combo asigura lubrifiere in timp scurt si protectie buna.
Pe materialele in miscare ramane o pelicula de ulei si un strat de aditivi iar pelicula ramasa depinde de calitatea bazei dar si a aditivilor.





« Ultima Modificare: Martie 24, 2018, 10:07:19 a.m. de Kspic »

Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1929 : Martie 24, 2018, 09:58:39 a.m. »
Fiecare motor are ca sa zicem asa, partile lui tari si patile lui slabe.
1.4 TDI este motor de generatie veche.


Daca eu spun, am mers cu Octavia 1 1.9 TDI timp de 15 ani cu Petrom si n-am avut nici o problema si alt coleg cu Octavia 3 VRS dupa 3 ani se plange de injectoare alimentand cu Petrom ce facem ?


Mai jos va las un set de uzuri obtinute de un 1.6 TDI la Nemti folosind Castrol Edge 5w30
Fe 61 ppm
Cr 3 ppm
Al 79 ppm
Cu 21 ppm


Tot 1.6 TDI, in Romania cu Rowe Multi Synth DPF 5w30 totul in 7500 km
Fe 14 ppm
Al 5.6 ppm
Cu 2.3 ppm


Avem doua stiluri diferite de a conduce, in tari diferite. Tind sa cred ca Skodita din Romania a avut conditii de lucru mult mai grele fata de Germania unde alta este calitatea drumurilor si infrasturctura lor.
Dar un lucru este clar, in cazul acelui Castrol uzurile sunt pe un teren total gresit pentru ca exista foarte mult aluminiu comparativ cu fierul din ulei.  Uzurile la nivel de cupru sunt  foarte mari.


Va dau un exemplu de motor care scoate uzuri extrem de mici daca este intretinut corect. VW Up 1.0 MPI
1.0 MPI
Fe 7 ppm
Al 1 ppm
Cu 4 ppm


12400 km, in cursul saptamanii conditii de lucru urban, in weekend in extern + ture de circuit ( da, nici eu nu stiu ce simte acel om cu un 1.0 MPI pe ciruit dar .... na )


Afirmatia proprietarului
Citat
primăvară și l-am condus toată vara. [/size]În vara profilul meu de a conducere , de obicei , arata in acest fel : Zilele săptămânii: scurt (3-4 ori pe săptămână) 5-10km pentru weekend: fiecare 130 km de autostrada  și înapoi și apoi 200 km Nordschleife ( la fiecare 2-3 saptamani) VST a fost utilizat pentru 152 ture Nordschleife, anul acesta în motor.


In concluzie, nu toate motoarele se uzeaza la fel. Nu toti conducem la fel si in aceleasi conditii.
Este important ca uleiul sa fie adecvat motorizarii fiecaruia, stilului de a conduce iar la final sa faca treaba foarte buna in motor.

[/size][/font][/color]

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1928 : Martie 24, 2018, 09:35:21 a.m. »

Mie singura valoare remarcabila mi s-a părut aluminiul - restul n-au nimic deosebit.
Si mi se pare extrem de important "profilul" șoferului însă nu neapărat legat de cât de grea este talpa, ci cât de lungi sau scurte sunt drumurile și câte porniri la rece face sa zicem la fiecare 1000km  Ar fi interesant de exemplu la n test cu un motor (pe banc) care "merge"   30000km fără oprire, chiar și simulând un profil variat al sarcinii, nu autostrada. Sunt dispus sa pariez ca având același ulei are o uzura mai mica decât un motor care timp de 4 luni pornește zilnic (deci are 120 porniri) și nu face zilnic decât 50km (valoare medie în Europa) adică face doar 6000km. Iar mulți dintre noi fac zilnic cel puțin doua porniri la rece.
« Ultima Modificare: Martie 24, 2018, 09:48:58 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline simidan

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2008
  • Mesaje postate: 235
  • Karma: +0/-0
  • Auto: roomster1.4tdi 2007, Mazda 3
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1927 : Martie 24, 2018, 07:58:41 a.m. »
Oare cat de slabe/proste/nerecomandate, sunt uleiurile Castrol :039: :039: .
Pai sa dam un exemplu, masina din semnatura, 1.4 TDI aproximativ 100cp, 260000 si ceva km, an fabricatie 2007, utilizat cred 90% urban, schimbat ulei la 15000km ca la carte, schimbat ulei la 10000km dupa ce am depasit 200000km.
Utilizat numai ulei prost Castrol.
Concluzia dupa 260000km si o groaza de uzura a motorului?  Motorul de la schimb la schimb nu necesita completare de ulei, consum de ulei nesemnificativ, nu scoate fum decat daca vreau eu :D , nu face spuma pe nu stiu unde, adica dupa atatia km de ulei prost inca este in toate mintile :082: :082: .
Poate am avut eu noroc :D :D
O zi buna va doresc.
ROOMSTER,1,4tdi
Mazda 3 Takumi G120

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1926 : Martie 24, 2018, 06:47:15 a.m. »
Eu când mi-am făcut analiza am vorbit cu un profesionist care mi-a explicat următoarele:
-TBN în primele 2-3000 de kilometri are o scădere abruptă, aproape la jumătate. Apoi scăderea se face lent până la a fi mai mică decât TAN indicele de aciditate.
- uzurile superbe pe aluminiu și cupru obținute de Valvoline se fac până la un prag după care cresc spectaculos. Este foarte posibil ca peste 2000 de kilometri să fie triple chiar cvadriple.
-Uzurile țin foarte mult de profilul de conducere al șoferului, de modul în care este exploatată mașina. O regenerare ratată de la mers excesiv în oraș este capabilă să dea peste cap toate valorile prin contaminarea puternică cu motorină.
Din toate rezultatele prezentate reiese că nici nu poate intra în discuție regimul LL. Nici măcar în cele mai optimiste vise!

Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1925 : Martie 24, 2018, 12:00:43 a.m. »
Colegul TLGTLC mi-a trimis in aceasta seara niste valori obtinute in urma unei analize de ulei uzat la un motor de 2.0 TDI DPF 2009. Din pacate nu a si pozat foaia cu rezultatele.
14700 km in total din vara trecuta pana acum adica un an.
In cursul saptamanii mers in oras, in timpul liber in extern.
300 ml completat


Fier 42 ppm - o valoare extrem de buna pentru aceasta motorizare si pentru numarul de km parcursi. La final de discutie o sa si explic de ce.
Aluminiu 10 ppm - incredibil de mica
Cupru 4.8 ppm - incredibil de mica
Plumb 2.2 ppm - mica pentru conditia uleiului si numarul de km


TBN de 2.3. La TBN de 1 uleiul TREBUIE schimbat.  Uleiul deja se afla intr-o stare in care aditivii sunt destul de obositi, uleiul in sine este obosit. Totusi nu a reusit sa ofere uzuri semnificative.
Masina are extra aditiv in motorina cu ulei 2T deci unele valori pot fi fals crescute prin extra adaugarea de ulei 2T.


Bun o sa argumentez de ce consider ca valoarea Fierului este extrem de buna chiar daca dicutam despre 42 ppm


La nemti Aral Super Tronic Long Life 3 in 9000 km ofera
37 ppm Fe
2 ppm Cr
23 ppm Al
8 ppm Cu
1 ppm Mn


Tot la nemti tot in 2.0 TDI Motul 8100 Xlcean+ 5w30  in 10.000 km
30 ppm Fe
1 ppm Cr
22 ppm Al
10 ppm Cu


Tot la Nemti Mobil1 ESP 5w30 20.000 km tot in 2.0 TDI
64 ppm Fe
4 ppm Cr
54 ppm Al
26 ppm Ni
20 ppm Cu
10 ppm Pb - OCI foarte mare, cand apare plumb la peste 2-3 ppm fara extra aditivi este un semn clar la unele tipuri de motorizari ca uleiul este obosit.
Mn 1 ppm


In concluzie, Valvoline Synpower XL-III 5w30 a oferit uzuri extrem de bune si corecte. Mereu in cadrul unei analize e ulei uzat valoarea Cuprului trebuie sa fie cea mai mica, urmata de aluminiu si finalizata cu Fier mai mult.
Orice motor diesel contamineaza mult uleiul si aici ma refer la uleiurile moderne.
Valvoline s-a ridicat la asteptarile mele iar, a rezistat extrem de bine pentru o masina condusa in Romania si cu ulei 2T in motorina.

Turbosuflanta s-a uzat minim pe parcusul acestor km. Motorul s-a uzat foarte putin.
Doar ca daca OCI-ul ar fi fost spre cel mult 10.000 km treaba era si mai buna.

Chiar astazi am facut un material legat de Valvoline Synpower XL-III si spre bucuria mea in seara asta am primit si aceste rezultate obtinute in Romania .
https://drive.google.com/open?id=14wJQUmWd4RLrNFsVVqcnqnlnwYdWM-PF






« Ultima Modificare: Martie 24, 2018, 12:20:15 a.m. de Kspic »

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1924 : Martie 23, 2018, 09:35:43 p.m. »
Q.e.d.
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline sebi1791

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2017
  • Locaţia: Bac?u
  • Mesaje postate: 7
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1923 : Martie 23, 2018, 06:42:38 p.m. »
Mulțumesc


Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1922 : Martie 23, 2018, 05:29:29 p.m. »
Octavia 1.6 TDI DPF

Ravenol VMP 5w30
Valvoline Synpower XL-III 5w30
Rowe Multi Synth DPF 5w30

Offline sebi1791

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2017
  • Locaţia: Bac?u
  • Mesaje postate: 7
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1921 : Martie 23, 2018, 04:33:01 p.m. »
Un raspuns scurt va rog. 3 uleiuri recomandate pentru o Octavia 3 1,6 tdi 105 hp 2013. Mulțumesc anticipat.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1920 : Martie 23, 2018, 03:04:24 p.m. »
Bine punctat! de acord cu Motul gama lui, Valvoline Synpower MST C3 5w30 , 5W40 sau Ravenol VMP 5w30, 5W40, castrolul nu l-am mai folosit de vreo 7 ani, de cand tot plang proprietarii de masini ai grup VAG  ca le ies bielele prin bloc, se duc cuzinetii si tachetii, zornaie lanturile. Sincer am primit cadou un bidon de 4 litri, o sa-l pundar mai mult de 5000-6000 nu-l las in motor, macar il spal cu el.
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1919 : Martie 23, 2018, 11:02:46 a.m. »
@Kspic


Motul X-clean+ 5w30.


Am intrebat, pentru ca din materialul de pe drive eu asa am inteles, cum am intrebat inainte si mi s-a parut ciudat.


Nu este cel mai reusit ulei al celor de la Motul. Este ok, mai ok fata de castrol dar exista si variante mai bune.
Eu iti recomand Valvoline Synpower XL-III 5w30 sau Ravenol VMP 5w30 despre care am discutat pe pagina anterioara.


Teoretic un 5w40, 0w40, etc sunt mai stabile la temperaturi inalte, cel putin asa arata graficul.


Cat costa o analiza de ulei de tipul prezentat?


Acel tabel este antic. Lucrurile de atunci nu mai au treaba cu practica de astazi.
Daca te uiti, pe vremea in care acel tabel a fost creat in motoarele de BMW M3 gaseai uleiuri 10w60 in timp ce astezi in M3-uri vezi uleiuri 0w30 sau 5w30.
Motoarele au fost altfel adaptate pentru a lucra foarte foarte bine cu uleiuri de vascozitate scazuta cu baze mult mai potente si pachete de aditivare mult mai bune. 


Uleiul nu era mai stabil la temperaturi inalte, era mai gros. Motorul incingea uleiul foarte tare iar producatorii au lasat uleiuri groase in acele motorizari tocmai pentru ca motorul sa isi pastreze presiunea de ulei in conditii de circuit + ca aliajele din motor difera.
Astazi vezi motoare de performanta cum este cel de 2.0 pus pe Subaru BRZ ce folosesc uleiuri 0w20 de exemplu.


Mie mi-au pus numai ulei 5w30 atat la Avia cat si la Brady. Ciudata rau nota interna prin care se recomanda uleiul 5w40..
am 6 revizii, toate la reprezentante si uleiul a fost merere 5w30 ( la inceput Castrol si in ultimii ani Mobil)


Au respectat norma 504 507.
Ceea ce trebuie sa intelegi este ca o reprezentanta accepta parteneriate cu diferiti producatori de uleiuri. De multe ori cine plateste mai bine sau cine ofera cadouri are drept de recomandare.
Castrol este un ulei aftermarket, nu este cel original VW iar VW nu are nici un drept sa il impuna oriunde ar fi.
Castrol daca vreti ceva informatii din bucataria interna a unor serviceuri mari sau reprezentante, ofera elevatoare si multe alte produse pentru a detine controlul.


De exemplu VW are parteneriat cu castrol pentru ca BP/Castrol au investit in VW ( fabrici, tehnologii de productie ) dar au uitat sa investeasca in propriile produse. De fapt nici nu mai aveau de ce pentru ca vanzarile erau asigurate.


Ultimele motorizari VW 504 507 au ulei de prima umplere in Europa Shell Helix Ultra AV-L 0w30. Deci nu castrol :)
Teoretic un 5w40, 0w40, etc sunt mai stabile la temperaturi inalte, cel putin asa arata graficul.


Cat costa o analiza de ulei de tipul prezentat?


Nu nu sunt mai stabile.  Recomandarile uleiurilor de motoare difera de la caz la caz.
Idealul este ca un motor care in manual are norma 504 507 sa foloseasca acest tip de ulei. Dar daca motorul consuma ulei destul de mult sau are modificari se pot utiliza si uleiuri 502 .
Cel mai stabil dpdv termic 5w40 este Ravenol VST 5w40 daca discutam despre uleiuri de comert 502.


Eu încep sa am dubii legate de graficul ala de vâscozitati funcție de temperatura exterioara. Ce, motoarele merg la temperatura exterioara? Mi se pare o chestie orientativa făcută acum 100 ani care a deveni un adevăr fundamental pe care îl știe toată lumea fără să-l mai pună la îndoială.


Exact.
Tempertura fluidelor din motor difera in functie de temperatura exterioara pentru ca sunt motoare ale caror fluide de exemplu antigel si ulei sunt racite cu aer. Aer cald, racire mai slaba.
Daca motorul isi pastreaza uleiul 5w30 504 507 care este recomandat de producator la sub 100 grade in conditii de utilizare sportiva/normala totul este ok. Cel mult 110 grade.


Sincer nici un 2.0 TFSI cu K04 si 380 cp 525 nm cuplu nu incinge un ulei Ravenol VST 5w40 la peste 105-110 grade. Fiind modificata masina, am ales a ii recomand un 5w40 de calitate.
[/size]
Graficul acela parca este inca in cartea tehnica a autoturismelor Renault vandute acum 3 4 ani
Bine, ca nu sustin ca e adevarul absolut


Este cu titlu informativ pentru acele masini. Adica ce vascozitate sa isi aleaga pentru ulei in functie de temperatura exterioara.
Un lucru care se aplica pentru motoarele de la Renault.


VW are 2.0 TFSI pus in cupa audi tt, masinile merg pe circuit cu Ravenol VMP 5w30 fara probleme.


ok, sa o iau altfel, am avut un ALH cu 320 000 de km si ulei Motul, am luat un ALH cu 180 000 km cu ulei Selenia, unde ajung acum sa schimb uleiul imi recomanda liqui moly 10\40 .
FAC BINE SA TREC PE liqui moly ?
OBSERV CA ESTE LA ALEGEREA MECANICULUI  :-w


Schimba mecanicul. Un om care recomanda 10w40 in asa motorizare nu este mecanic ci tamplat.
Ramai cu 5w40 iar ca recomandare
- Ravenol VMO 5w40
- Valvoline Synpower MST C3 5w40
- Fuchs Titan GT1 5w40 XTL.


Va salut.
Eu am schimbat in ianuarie, la skoda rapid 1.2 tsi, 105 CP cu CASTROL EDGE PROF LL 5W30.
Cum spune si colegul Bogdan Piatra, am mers pe uleiul oferit de reprezentanta, pentru a evita eventuale neplăceri.
Considerati ca nu ar fi un ulei tocmai ok?
Multumesc.

Trimis de pe al meu H60-L02 folosind Tapatalk

Este un ulei slab, poate cel mai slab din toate punctele de vedere.
Baze vechi, pachete de aditivare vechi. Citeste mai sus ceea ce am scris despre castrol si de ce este bagat pe gat clientilor.


Iti recomand Valvoline Synpower MST C3 5w30 sau Ravenol VMP 5w30.
Legat de ambele am discutat pe paginile anterioare iar pentru VMP gasesti un material facut de mine in care este descris pe scurt dpdv al fisei tehnice, bazelor, aditivilor si utilizarile lui .

Offline Adisym

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2014
  • Mesaje postate: 2
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1918 : Martie 23, 2018, 09:41:02 a.m. »
Va salut.
Eu am schimbat in ianuarie, la skoda rapid 1.2 tsi, 105 CP cu CASTROL EDGE PROF LL 5W30.
Cum spune si colegul Bogdan Piatra, am mers pe uleiul oferit de reprezentanta, pentru a evita eventuale neplăceri.
Considerati ca nu ar fi un ulei tocmai ok?
Multumesc.

Trimis de pe al meu H60-L02 folosind Tapatalk

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1917 : Martie 22, 2018, 11:01:41 p.m. »
Sunt motoare cu toleranțe mai mari și atunci sunt sensibile la vâscozitate. Alte motoare au toleranțe foarte mici sunt sensibile la aditivare. Din materialele oferite de colegul nostru am înțeles că aditivarea este cheia lubrifierii acestora.
Acum și analizele uleiurilor proaspete sunt făcute după metode clasice și identifica doar aditivii solizi sau mai pe românește identifica numai elemente  din tabelul lui Mendeleev. Ce le-a bubuit prin cap chimiștilor nici o șansă așa că stăm să ne dăm cu presupusul.
(C6H5)2NH+С24Н38О4 este formula chimică a aditivului utilizat de mine. Nu mă puneți să explic pentru că habar n-am ce înseamnă. Nu are aditivi solizi deci ar trebui să fie utilizabil. Nu știu să spun mai mult despre el decât că merge mișto. Îmi dă senzația că pot să trag de motor oricât. Dar habar n-am pe ce principii funcționează.
@Victor Liqui Moly face uleiuri foarte mișto, dar am o reținere în ceea ce privește vâscozitatea de 10w40. Intra pe selectorul de pe site-ul oficial și vezi ce îți recomandă, e cel mai simplu așa.
« Ultima Modificare: Martie 22, 2018, 11:04:31 p.m. de TLGTLC »

Offline VictorRO76

  • Doar inscris
  • Joined: Mar 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Scout 2.0 BMM
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1916 : Martie 22, 2018, 10:55:12 p.m. »
ok, sa o iau altfel, am avut un ALH cu 320 000 de km si ulei Motul, am luat un ALH cu 180 000 km cu ulei Selenia, unde ajung acum sa schimb uleiul imi recomanda liqui moly 10\40 .
FAC BINE SA TREC PE liqui moly ?
OBSERV CA ESTE LA ALEGEREA MECANICULUI  :-w
« Ultima Modificare: Martie 22, 2018, 11:05:48 p.m. de VictorRO76 »

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de bogdanpiatra
[Azi la 04:42:58 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Azi la 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Azi la 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Azi la 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Azi la 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Azi la 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 [18] 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30