Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia I / Skoda Octavia Tour => Service Skoda Octavia 1 / Skoda Octavia Tour => Subiect creat de: pop cristian din Ianuarie 29, 2011, 03:06:40 p.m.
-
Cum am scris si mai sus ieri seara am avut o surpriza putin neplacuta,
Am plecat in oras si motorul era cald , am intrat la niste cumparaturi si cand am iesit si plecat am observat ca motorul nu mai avea putere efectiv nu tragea, totul a fost aproximativ 5-6 minute dupa care si-a revenit
Azi la fel motorul avea 60 de grade si acelasi simptom , dar sia revenit dupa apx 2 minute de talpa
Ce sa fie oare?
-
Si eu pateam cand aveam golf 4, ALH sa pierd putere cand treceam de 100km/h si nu-mi mai pornea decat daca trageam pe dreapta, opream motorul, apoi il reporneam si apoi mergea bine. Masina i-am donat-o lu`unchiu-miu si nu stiu daca a fost sa vade ce are, dar din cate am inteles e posibil sa fie de la debitmetru sau turbina trebuie dusa la curatat.
-
1= MAF
2= filtru motorina imbacsit
3= diagnoza > erori > cauze posibile ;)
Doar cu motorul cald are acest simptom ?
-
deci sa explic, djketex al meu nu intra in limp mode turbina , nu ca ar fi mai speciala doar ca vede talpa destul de des, mai precis zilnic vede demaraje pana la 4000 mai ales ca dupa ce am reparat pornirea si resoftat la 130 cp acum cu a doua patineaza pe asfaltSimptomul a fost de doua ori, ieri si azi , prima data motorul avea apx 70-80 de grade, iar azi cam 60 de grade
dimineata la -16 a pornit bine si am incercat sa vad dc trage si tragea bine nu pot spune , doar ca dupa ce am fost la cumparaturi si am vrut sa tasnesc din parcare sa apuc si verde la semafor am observat ca eram cu a 2 la blana si demara greu de tot, iar cand ajungea pe la 2800 parca mai prindea putina viata, faza de azi a tinut apx 2-3 minute si incet si-a revenitMufa de la debitmetru am curatat-o azi cu spray de contacte, ma gandesc sa nu faca figuri cateodata dupa pornire si pe urma sa isi revina, as verifica electrovalvele dar nu stiu cum , furtunele de vacum sunt schimbate toate, iar filtrul de motorina nu cred sa fie imbacsit , are 7k de km si cred ca nu mai tragea deloc nu cateva minute si pe urma sa isi revina
Azi am mai facut o gramada de drumuri numai de proba si nu a mai facut deloc
Erori nu am pe vag deci sunt cam in ceataAvatar se poate de la maf sa fie si sa faca figuri cateodata si nu tot timpul? nu am mai avut masina cu MAf, la focus nu aveam, deci nu stiu cum se manifesta, stiu ca la passat-ul unui var a patit asa, dar nu a mai tras deloc si erori nu avea deloc , problema s-a remediat cu inlocuirea electrovalvei N75 ceea de la turbo - dar de ce nu avea eroare
Pe vag in relanti are valoarea buna , oscileaza dar e in parametriMultumesc
-
Poti face un log in mers pt MAF: Engine > Meas Blocks > [003], posteaza-l aici sa-l vedem si noi.
Si pt ca este util adauga si [000] in acel log ;)
Astfel o sa-ti pot spune daca MAF-ul e de vina sau nu.
Daca tot faci log-ul pt MAF, fa 1-2 log-uri si pt [010] si [011] pt turbo si N75.
Electrovalva de vacuum este cea cu cap negru din poza, N75-ul este cel cu cap alb sau metalic la variantele mai vechi de TDI.
-
Maine o sa incerc negresit sa postez aici rezultatele
Multumesc foarte frumos anticipat
[mergedate]1296329297[/mergedate]
Am reusit sa fac logurile
In seara asta am observat ca valoarea din relanti a debitmetrului este 260 cu 460 si nu 260 cu 260 cum era pana acum, dc este bine nu stiu, am scos mufa si merge jalnic
Sunt 3 loguri
1. grupul 000
2. 003.010.011 cu treapta a 3
3. 003.010.011 cu treapta a 4 incerc sa il pun in alt mesaj
[mergedate]1296494034[/mergedate]
si logul 3
-
Din log-uri deduc ca MAF-ul ar fi in regula, ce nu-mi place sunt valorile lui N75, chiar si cu soft modificat.
In mod normal nu ar trebui sa depaseasca 80%, hai un spike acolo la 85%, dar la tine - atat in a 3-a cat si in a 4-a la peste 3000rpm - sta numa in 94% !
Ori N75 nu e OK si trebuie verificata cum lucreaza (poate fi sau nu de inlocuit), ori softul nu e chiar bine facut.
Ce tuner ti-a remapat masina ?
Ideea este ca turbo nu are voie sa sara peste 80-85%, e prea mare presiunea in turbo si mai devreme sau mai tarziu iti va intra in limp.
-
Dc tot ai pomenit de N75 am zis sa caut un log mai vechi dinainte de a fi resoftat si cand a mai intrat in limp mode, il postez mai jos, la fel cineva a zis ca as avea ceva probleme la el
Dc ar fi N75 defect , ce se poate intampla dc il las asa, poate afecta altceva?cam cat ar ajunge unul nou?
De la el sa fi fost lipsa de putere partiala pe care masina a avut-o
Cateodata am impresia , mai ales acum cum urmaresc raspunsul masinii la acceleratie , ca nu raspunde cum trebuie si ar avea un lag destul de mare, dar cateodata ( majoritatea timpului nu e la 90 de grade) in rest merge bine si raspunde prompt
Multumesc
-
Valorile lui N75 spun ca exista probleme: ori electrovalva de comanda presiune turbo (costa 225 lei), ori actuator care "agata", ori paleti turbo ancrasati cu funingine (este vorba de geometrie variabila la turbo tau).
Urca pe rampa masina si verifica si tu cursa actuatorului la accelerare, asa vei sti daca ai motive sa mai suspectezi N75.
Imi pare rau sa-ti spun dar din ultimul log nici MAF-ul nu pare bun - nu are voie sa scada valorile asa pe WOT (ar trebui sa stea apropiate valorile masurate).
Inainte sa aiba 90C si zic de ulei nu de apa, respectiv macar 80C lichidul racire, menajeaza acceleratia ;)
-
Deci ultimul log este defapt facut inainte de softare
Sa inteleg ca valorile la MAf se pot modifica sau cateodata e in parametri catodata nu?
dc inainte zici ca nu era buna ( valoarea maf) care ar fi explicatia ca acum e bun?
pot lua un n75 si de pe un motor de 90 de cp alh sau trebuie neaparat dupa tipul meu de motor ahf
Care ar fi explicatia ca nu iau limp mode si il pot duce si pana la 4400 rpm fara sa aiba nimic.
-
MAF-ul poate fi siret, nici defect de-a binelea dar nici bun in fapt... atunci e cel mai greu sa-l "prinzi".
De aceea proba cu scosul mufei nu da rezultate garantat indubitabile in 100% din cazuri.
Masina actualmente resoftata cere alt amestec aer-motorina, daca senzorul de la MAF e mai obosit, nu face fata si da semnale eronate.
Poti lua un N75 de pe alt TDI doar daca codurile de pe al tau OEM si celalalt sunt identice (nu si ultima litera intotdeauna).
Doar timpul te mai desparte de un Limp Mode...cand se vor intruni toate conditiile il vei avea, crede-ma. Mai bine rezolva problema cum ti-am scris mai sus, verifica actuatorul si vezi ce-ti spune...
-
cursa acuatorului la accelerare cat de mare trebuie sa fie ? sau cum imi dau seama daca functioneaza corect
P.S. Masina nu are probleme cu turbo cel putin din punctul meu de vedere functioneaza corect, nu a tras dar intr-un interval de 5 minute nu constant sa spui ca nu trage...
-
Trebuie sa vezi la pornire daca se trage la maxim in jos, apoi tinuta in 4000rpm trebuie sa vezi daca urca la maxim in sus (de tija vb acum). Pe accelerare progresiva spre 4000rpm trebuie ca tija sa se miste progresiv, fara hopuri,sa nu-ti agate.
Cativa cm ar fi cursa completa maxim jos - maxim sus apreciez.
Garrett VNT turbocharger cutaway animation (http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc#)
-
Incerc in aceasta seara sa fac ceea ce ai spus si ii dau si niste spray wd40 sa ii curat tija si pe urma sa vedem dc isi revine
Ultima data dc ma gandesc cand am tras de tija cu motorul oprit culisa greu cu scartaituri, eu am crezut ca e normal dar se pare ca nu si poate sa agate
Dc dau cu spray si nu isi revine va trebui sa inlocuiesc actuatorul nu? ca altceva nu cred ca mai are ce sa ii fac
Multumesc
P.S. revin cu log dupa curatare
-
Cu motorul oprit nu poti misca tija, nu poti face destula presiune.
Daca actuatorul "agata" va trebui sa reconditionezi sau mai bine sa schimbi turbosuflanta cu una SH dar cu mai putini km.
Inseamna ca exista funingine ce impiedica deschiderea / inchiderea paletilor.
-
Avatar in aceasta seara am dat jos actuatorul si misca foarte bine nu e nici o problema cu el , dar in schimb am tars de acel reglaj al vanelor de la geometrie si misca destul de greu si foarte putin, asta ma gandesc ca e blocata geometria
pe vineri am programat la service sa fie curatata , banuiesc ca ar trebui sa isi revina
Dupa ce am montat la loc am avut aceasi surpriza si anume oana in 2400 ma rugam de ea sa mearga si nici turbina nu se auzea in relanti sa fluiere, dar mai multe runde cu acelerari mai tari pana pe la 3500 si a inceput sa fluiere acum din nou si merge bine iarasi
Vedem pe vineri cat de murdara este, cu un drum ii punsa curete egr si admisia dc tot se desface
Multumesc
-
Ma gandesc ca ai verificat actuatorul cum functioneaza la pornire motor si la accelerari, cum adica "dat jos" ? :-?
Daca turbina fluiera inseamna ca este putin uzata...
-
Deci am verificat si cu acelerari dar nu misca mult maxim 1 cm, iar actuatorul pur si simplu l-am dat jos ( supapa aceea de vacum cu tija, nu e ala actuatorul) am defacut cele 2 surube am scos siguranta si l-am dat jos.
Am mai verificat cu vagcomul, la basic settings am intrat pe grupul 11 si de acolo actuatorul sau tija inchidea si deschidea dupa cateva secunde, l-am lasat sa merga si am ridicat masina pe elevator si am privit si asa cum misca si misca
La fluierat m-am referit la zgomotul specific produs de turbinele gamei vw
Geometria se poate curata nu? 0m0 sau e necesara inlocuirea? fonduri nu sunt si va merge asa
-
Daca l-ai verificat e bine. 1cm e cam putin...
Turbosuflanta poate fi reconditionata, insa nu-ti poate garanta nimeni ca va mai merge bine 3,6 sau 12 luni dupa. Banii insa ii dai si se apropie de cat costa o turbosuflanta la SH dar cu km mai putini, de aceea am zis ca a 2-a varianta pare mai eficienta.
O turbosuflanta care fluiera tradeaza km multi si/sau uzura. Gandeste-te ca se invarte cu zeci-sute mii rotatii...e normal sa mai oboseasca. Dar daca e exploatata sanatos te mai poate tine o vreme.
-
la ce te referi cand spui reconditionat? :-? mie mi-au spus ca o curata toata nu ca o reconditioneaza si ca si bani nu dau mult deloc ca e la niste prieteni
-
Curatat = reconditionat
Sub 800 lei nu am gasit nicaieri manopera mai ieftina.
Daca o fac niste prieteni, tot n-o vor face gratis. Sa zicem ca iesi mai ieftin, dar ideea este sa iasa lucrarea bine, pt ca e posibil sa nu, eu laasta ma refeream.
-
Deci acum pe mine operatiunea ma costa 100 de lei ca si pe ceilalti doi dinaintea mea numai ca ei aveau golf
Din cate stiu masinile le functioneaza inca :015: , oricum le dau eu de lucru stai linistit, am poze documentare ii verific inainte sa vad dc stiu ce au de lucru si pe ce sa se axeze
Ce ar fi ceea ce nu ar putea iesi, eu ma gandesc ca la mine din moment ce nu pot misca de tija care comanda geometria este ca e intepenit inelul mai repede decat vanele in sine ca altfel nu gasesc o explicatie cat de cat logica, geometria isi mai da drumul si se mai blocheaza , asta este ceea ce am observat astazi, cand tragea foarte bine cand era mai puturos si zgomotul specific nu se mai auzea deloc
Eu sper ca lucrarea sa iasa bine , altceva nu am ce face , asa nu o las pentru ca cine stie unde ajunge , poate sare in aer :D
Revin si sper ca va fi cu vesti bune si un log pe masura
Multumesc 0m0 0m0 0m0 0m0 0m0 0m0
-
NU inelul se blocheaza ci vanele agata in mizeria depusa pe corpul turbinei.
-
La mine tija care comanda geometrica este blocata, nu agata , merge numai in partea de sus apx 0.5 cm , doar atat misca
vedem maine cand desfacem
-
Asta explica Duty Cycle ala de 94% ;)
Refa log-ul dupa curatare si montaj...sa avem o confirmare clara ca s-a facut treaba buna.
-
Avatar in sfarsit am terminat aseara pe la vreo 22 de curatat turbina de ieri dimineata
Pe cat am crezut ca va fi de usorpe atat sa complicat treba , totul a inceput cu ruperea celor trei suruburi de la esapament , pe urma surubele din turbina nu au vrut sa se desfaca, cu multa munca de lamurire sa reusit desfacerea lor, iar cand sa desfaca turbina propriuzisa in doua au constatat ca nu pot nici cum , au invartit au batut pana cand au ruot partea de jos din aluminiu al turbinei , nu stiu cum sa ii spun dar o sa atasez o poza cu partea de unde e rupta ( caut una de pe forum deci imi cer scuze dc fur poza cuiva)
cu greu s-a gasit alt capac de la o turbina stricata, dar spre seara
La mine a fost blocata de tot geometria, sa curatat totul , inclusiv egr si admisia
Dupa montaj la accelerari bruste avea un chitait destul de strident in zona de 3200, iar in mers pe la 1800, cu vitezele 1 si 2 tragea de numa dar din treapta a 3 ajungeam la blana cea ce inainte nu se intampla deci mi-am dat seama ca ceva nu e bine si se trage de la cel zgomot scos, zgomotul era de la acea conducat in forma de s care vine in partea de jos la egr nu etansa bine, dupa remediere pot spune ca masina trage foarte bine de la 1600 in sus deja se simte bine turbina
Urmeaza sa fac logul si sa il postez sa vedem dc totul este in parametri , asta in zilele urmatoare
Multumesc pentru ajutor , raman dator
-
Din pacate, la masinile cu ceva km si uzura data de anii vechime pot aparea lucruri neprevazute la demontat repere ce in mod normal nu sunt vizitate des, cum s-a intamplat si in cazul tau, bine ca s-a gasit capsula pe potriva turbosuflentei tale !
Deja ai un prim raspuns pt modul in care inainte dadea valori mari pe log, acum simti ca trage altfel si e firesc: acum lucreaza descatusat. Cand ai timp, studiem un log nou sa vedem ca toate sunt in regula.
-
salut
Am reusit in sfarsit sa fac si logul sa vedem dc este bine
La o prima privire , referitor la log si experienta mea de a citii aceste loguri, este ca totul este bine , mai trebuie sa imi confirmi si tu ca am facut o treaba buna
Multumesc inca odata pentru ajutor
P.S. e un singur log cu treapta a 3
-
Acum arata bine, deci resuscitare reusita ! :)
-
Avatar te rog da o parere, este bine sau sunt alte probleme
-
MAF-ul e putin incert, exact cum e mai rau, nici bun 100% si nici defect clar - te rog fa un log si cu grupul 000 si posteaza-l aici.
-
ok
Dar din ce se vede in log e ca ar fi ceva la el sau mi se pare mie
[mergedate]1298663754[/mergedate]
salut
Scuze ca nu am postat logul mai repede, dar am fost putin ocupat
Am facut 3 loguri pe grupul unul pe 000 si celalalte pe 03,10 si 11
Ce am observat si poate iti dai seama din loguri e ca cateodata imi raspunde cam greu la aceleratie. adica acelerez si demareaza slabut, dar demareaza
din logurile pe cele trei canale mi se pare ca pe logo se vede ca debitmetrul ramane in urma si la fel si presiunea turbina deci atunci a demarat mai greu decat in celalalt log
Asta face numai cateodata , oare sa nu fie din debitmetru si sa mai faca figuri turbina
Postez logurile sa le vezi si pe urma mai vedem
Multumesc
P.S. am curatat si debitmetrul si nu am putut sa imi dau seama ce model este , bosch nu si nici pierburg, nu are nume pe el ci numai niste coduri care nu se inteleg , dar punctate
-
Daca nu e Pierburg si nici Bosch, doar ceva model italian ar mai putea fi...oricum desi l-ai curatat, nu imi place cum tine dupa 3200-3500rpm...Pune un MAF nou de la Bosch si refa testele.
Totusi, duty cycle la tine nu mai trece de 68%...ma asteptam sa vad macar un spike peste 70%, ca presiunea in turbo trece de 2,2 bari. Insa daca nu ai erori pe Engine, atunci las-o in pace asa cum e...
-
Doru o parere
Cu toate ca am curatat turbina de vreo luna se vede ca masina nu a mers cum trebuie de la injectoare dat fiind ca acum la oprire nu revine de tot sus , trasa cu mana merge dar greu astfel as exclude actuatorul
Vreau sa achizitionez o noua geometrie si asa sa scap o buna perioada de curatat la ea, dar inainte da-mi o parere la logul acesta
mersi
-
Da, se pare ca "agata", asta daca N75 este in regula. Poti schimba turbo cu tot cu actuator, insa daca urmatoarea va fi SH, atunci f probabil va trebui sa ajustezi tu cursa actuatorului...masurand pe VAG presiunea.
-
dc iau actuator nou vine gata reglat?
N75 este al meu si merge ok, am verificat cum merge geometria cu actuatorul si agata de la jumatate in sus unde merge greu si nu revine la oprire se blocheaza la mijloc, iar dc tragi cu mana revine sus
Oricum vreau sa iau o geometrie noua si un actuator nou ca sa nu mai fie probleme pe viitor
bafta
-
Daca iei actuator nou il vei regla tu singur facand masuratori cu VCDS-ul, mai strangi o tura, sau mai desurubezi o tura, asta pana cand Duty Cycle este intre 50 si 75%.
-
Doru te rog o parere
Geometria e noua la fel si actuatorul , m-am chinuit pana l-am reglat dat ca dupa cel vechi luam limp
Primul e cu n75 original al masinii si celelalte log 2 , 3 sunt cu cel de rezrva
Cu cel original masina se misca mai greu demareaza mai greu si numai dupa 2000, cu celalalt demareaza bine de pe la 1700-1800
-
Log-ul 1 arata cel mai bine la N75, log-ul 3 e OK si el insa log-ul 2 are un spike la 3700rpm si nu-mi place.
Rezulta ca N75-ul original de pe masina e mai in regula, chiar daca cu celalalt demarajul e mai jumpy...tot asa e si pres in turbo (valori de peste 75%).
Stiu ca o sa ma injuri, dar pe cuvant ca nu-mi plac valorile MAF-ului in WOT...ele scad... mai fa un log pe subgrupul 000 pt MAF-ul de acum si N75-ul tau, nu cel de rezerva.
-
sa pun boschul de rezerva sa fac un log si cu el?
Pai cu n75 original de ce are demarajul mai greu pana la 2000, e chiar enervant
-
Da, pastreaza N75-ul tau si pune MAF-ul de rezerva (e nou, e sh ?)
Pana la 2000 rpm eu zic ca e bine ca nu-ti fuge de sub fund...e mai sanatos pt motor si turbosuflanta...
-
Nu Nu e nou, il am primit de la cineva dar e ok verificat pe mai multe masini la log
maine revenim si vedem
Zici ca e bine atunci sa fe mai puturos pana la 2000? dar e foarte enervant parca nu misca deloc stai si astepti sa acelerezi
-
Cred ca asta e si principiul dupa care motorul 1,2 TSi nu trage sub 2000 turatii: sa protejeze turbosuflanta. :-o
-
Dupa cum am spus am revenit cu logul
Doru se pare ca raman la n75 cel jumpi dat fiind ca celalat azi dupa ce am oprit motorul a facut ca un tractoras si trepida usor, l-am desfcaut , curatat si tot asa face
cred ca problema mea se trage de la actuator care nu e reglat cum trebuie
Am verificat din nou cu test pe 11 basic si cursa facuta de actuator si geometrie este liniara si fara opriri, agatari, cu toate cu n75 original nu se misca mai deloc pana la 2000 dar deloc, dupa mai prinde viata dar dc las aceleratia si dau iarasi brusc sta , gandeste si pleaca apoi, cu n75 astalalt misca bine de la 1800, numai ca parca la turatie mare parca simt corectiile care le face, sau e numai in mintea mea
Debitmetrul l-am lasat al meu , mi se pare ca e mai bun
As incerca un alt n75 dar nu mai am de unde, asa ca ii dau pace, poate reusesc un reglaj mai profesional la actuator
P.S. de ce dupa ce il pornesc si e rece motorul sau pana la 80 de grade imi arata presiunea actual la turbina 979.4 ( specificat e 969), iar dupa ce il infierbant bine nu scade sub 1009.4?
Primul log e cu debitmetrul schimbat si actuatorul tractoras cel original , iar al doilea e cu debitmetrul schimbat iar actuatorul jumpy, e prima data cand am vazut ca presiunea specified la wot se schimba din 2203 in 2213
-
Corect, MAF-ul tau e mai bun ;)
Insa de aceasta data fac mai mult de o recomandare: pana verifici actuatorul, N75-ul tau e mai in mintile lui, celalalt oscileaza ciudat si depaseste 75%. Eu nu l-as pastra...
Presiunea in turbo e mai mare putin pt ca ai soft modificat.
-
Dar Doru de ce face chestiile astea cu oscilatul, sa nu fie compatibil pentru masina? N75-ul
-
Pai nu are ACELASI COD PIESA ??
In caz ca sunt identice, unul din ele este "ametit" bine...
-
originalul este din 47/99 iar celalat 36/01
codul nu e acelasi, :)
-
Atunci ce difera la codurile de producator ? Le poti scrie pe ambele aici ?
-
Maine dau o geana si le scriu pe amandoua
-
codul e la fel, spre uimirea mea
1J0 906 627 A
-
In acest caz, N75-ul tau este recomandarea mea nr 1, cum am scris si recent !
-
Acum intreb si eu, am priceput recomandarea ta, dar totusi dat fiind zgomotul care a inceput sa il faca dupa oprire, il mai las pe celalalt, o perioada max o luna pana cumpara altul
se poate intampla ceva dc merg cu el, nu il duc tot timpul la turati, poate 1 data pe luna
bafta
-
Daca nu-i dai WOT, e OK o luna in plus... dar nu definitiv.
-
Salut!In urma cu 3 saptamani mi-am cumparat o Skoda Octavia 1 motorizarea 1.9 Tdi 110cp motor ahf.masina merge ok e din 2001 si are 180.000 de km.are o problema dupa 3000 de rotatii are o franare usoara in orice treapta de viteza.am pus aceasta problema pe seama consumabilelor.am schimbat consumabilele + distribuita pentru ca nu eram sigur de cea de pe masina dar tot face asa..am cumparat un aditiv de motorina pentru curatare si anti-geluire si s-a simtit o diferenta trage un pic mai bine pana pe la 3500 de rotatii...am facut un test de drum pe autostrada si am mers cu a 4 la 3500 de rotatii sa se desfunde...( m-am gandit ca asta ar fi problema)dar tot nu merge ok adica merge pana la 130-140 km/h si dupa apare iar franarea aceea...si urca foarte greu...viteza maxima fiind de 150km/h.am facut testul vag si nu imi da nici o eroare valorile injectoarelor sunt bune...nu stiu care ar fi problema.va rog sa ma ajutati....va multumesc.
-
Motorizarea are geometrie variabila, deci ori actuatorul, ori capsula turbo, eu as paria pe ultima.
Fa un log pe MAF, EGR si turbo si posteaza-l la topicul dedicat Sticky... sa-l interpretam putin.
-
Salut,
Sunt nou pe forum asa ca nu stiu daca postez unde trebuie, daca am gresit imi cer scuze...
Am o Skoda Octavia 2 2.0 tdi 2006 de vreo 2 luni, iar de curand cand merg la drum lung in treapta a5-a pe la vreo 2700 de turatii motorul dintr-o data nu mai trage. Masina se accelereaza dar nu mai trage si se tureaza foaaarte greu.
Daca opresc motorul si repornesc motorul merge normal, trage , iar de curand s-a aprins si check-ul de la motor si apare si mesajul Abgas Werkstatt pe maxidot. Am pus-o pe tester si au zis ca ar fi presiunea prea mare in turbina.
In oras nu mi s-a intamplat niciodata, ba chiar am dus motorul in turatii mari sa vad daca se repeta aceeasi situatie dar nu, merge si trage foarte bine.
As dori cateva pareri inainte sa ma apuc sa bag bani in ce o sa imi zica toti mecanicii ( am auzit foarte multe variante )
Multumesc!
-
Cauze probabile - Limp mode:
- supapa presiune turbo (N75)
- actuator turbina
- turbina necesita curatare / inlocuire
Fa un test in mers, gasesti aici http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=7019.0 (http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=7019.0)
-
Multumesc pt rasuns, ieri am uitat sa precizez ca la relanti daca o turez pana in 3 4000 ture cand eliberez acceleratia se aude un vuiet, un mecanic mi-a zis ca ar trage aer fals pe undeva. O sa incerc sa fac si log-ul si o sa revin.
NU CITA ULTIMUL POST,FOLOSESTE "RASPUNDE"!
-
salut,azi am facut si eu un log la a mea si as vrea sa-mi spuna cineva daca e in parametri.mie tot la fel dupa un timp in mers peste 3000 rpm numai trage abia cu greu se tureaza si as vrea sa stiu ce trebuie schimbat.i-am facut si o diagnoza si imi da eroarea 17965.astept raspuns multumesc anticipat.
-
Si restul de valori din celelalte subgrupuri? Ai descarcat si citit fisierul doc din link-ul de mai sus?
-
pai si eu am zis ca nu e complet cred ca am sa cobor sa-i mai fac unu
-
Buna seara, de cateva luni ma confrunt cu urmatoarea problema.... daca vreau sa demarez , in treapta a 4-a si in treapta a 5-a , undeva la 100-110-120 km/h i se taie puterea la batrana mea Octavia tour , ALH din 2005 , 1.9 tdi ... se tureaza in continuare, dar foarte foarte greu (ca si cand cineva ar inpingeo asa creste viteza), daca ii iau contactul si o pornesc (chiar si in mers) , toate bune si frumoase ... merge ca si cum nu are nimic ,singura chestie observata este ca nici turbo nu mai are acel flierat, cum il avea odata, si parca sa zic ca nici nu mai trage asa de bine (asta de cand a aparut aceasta problema) ... de gasit posturi, am mai gasit si aici si in alte parti , mecanicii la care am fost, nu au zis 2 aceeasi problema...ba ca trebuie spalat turbo, ba ca sunt supapele (sau cum le zice) vacum , ba ca sunt furtunele de vacum .... astazi am mers pe varianta "supape vacum" si am cumparat una , nefiind cea de langa EGR (caci sunt 2 identice pe masina , plus a 3-a care este legata de EGR) si am schimbat prima data pe cea din mijloc, dupa cum vin ele montate pe masina (nici o schimbare), dupa am luat-o pe a mea, care am desfacuto de pe masina si am inlocuit cu cea de pe stanga (partea soferului).. (nici o schimbare) , mai ramane sa o iau pe cea de pe partea dreapta, care este diferita de cele 2 , si sa o inlocuiesc, ma schimb si furtunele ,sau sa curat turbo .... toate aceste operatii necesita : timp si bani .... doresc, daca cineva a avut aceasta problema, si mai bine a si gasit rezolvare , sau un mecanic iscusit , sa ma sfatuiasca ce este de facut.... ca in toate topicurile, vad numai si numai pareri, si nici o concluzie concreta....
-
Ce rulaj are in prezent ?
Cel mai probabil, turbo si/sau actuator sunt deja la capat de viata.
Asadar, ori reconditionare, ori unele mai noi, sau de ce nu, chiar NOI.
-
Buna, va rog sa ma sfatuiti, mai ales cei ce au expertiza in domeniu:
Simptomatica:
- In viteza a Va, imediat dupa 3000 ture, se simte la pedala un “lag” (intrerupere alimentare) si masina nu mai “vrea” peste 3000.
- Chiar si in a IVa se simte lipsa de putere si trece greu de 3100, dar mai putin decat in a Va.
- La depasiri pe autostrada, nu mai are suficienta putere sa treaca rapid in fata celui depasit – senzatie de lipsa de putere, in a Va, intre 2500 si 3000 ture – peste 3000, nu vrea! Viteza de croaziera nu e mai mare de 130kM/h – masina nu mai poate peste in a Va!
- Tempomatul nu mai revine la automat dupa accelerare de la maneta!
- In oras, in a IIa si a IIIa, trece lejer peste 3200 de ture, deci problema nu apare la viteze mici, doar la regim de autostrada peste 110kM/h.
- Am 165,000 Km la bord si am schimbat acum 2 ani valva EGR si acel mic dispozitiv legat de EGR prin furtun cauciuc (nu imi amintesc cum se numeste, e pe mijloc sub capota, sus, inspre habitaclu si are niste furtunase de legatura catre EGR).
Intrebari: ce poate fi?
Supozitii:
EGR-ul – de scos de pe masina si curatat?
- Debitmetru?
- Injectoare? – posibil unul ne-functional?
- Turbo? Necesar curatat turbo? inlocuirea electrovalvei N75 ceea de la turbo?
- MAF? – ce e asta?
- Cuplaj volanta in a Va si a IVa dar in special in a Va la viteze mari?
Precizez ca nu am nici un bec aprins in bord si masina in rest se comporta normal, vibratii normale, mers ok, consum mic ok, nu se aud zgomote suspecte, nimic.
In plus, in afara de EGR si acel dispozitiv nu am schimbat nimic la motor in 13 ani, in afara de intretinerea normala si kit-ul de distributie complet la fiecare 4-5 ani.
In ultima vreme (2 ani, aprox. 25,000km) e drept ca am mers mai mult prin Bucuresti casa serviciu retur, deci posibil turbina sa se fi "imbacsit" accelerat, pentru ca iesiri in afara orasului nu mai fac decat de 3-4 ori pe an, in medie cate 500-800kM iesirea.
Multumesc mult daca ma sfatuiti si cui sa ma adresez in Bucuresti pentru o investigatie si rezolvare corecta a problemei.
-
Pai in Bucuresti ai putea sa mergi la Al Bundy, pentru o diagnoza, mai intai.
-
Multumesc mult, Bogdan!Il voi cauta pe Al si postez dupa aceea cu diagnosticul corect si necesarul de inlocuit/reparat.In acelasi timp, eram dator cu doua neclaritati din mesajul meu de ieri, si anume:1. A doua piesa schimbata acum 2 ani si jumatate (2016, Martie) se numeste MAGNE VENTIL.
E drept ca acesta a fost schimbat inaintea EGR si problema de atunci a persistat; deci mai am unul (cel original de pe masina) care e bun totusi. EGR-ul schimbat a rezolvat excelent problema atunci (imi aduc aminte, aveam tremur serios la oprirea motorului).Costul acum doi ani a fost de aprox. 210 euro pentru ambele, inclusiv diagnoza si curatarea EGR vechi; cost format din: 130 euro (EGR) + 50 euro (Magne Ventil) + 33 euro - diagnoza initiala si curatat EGR vechi.2. Am aflat ce inseamna MAF :) - e un senzor pentru debitul de aer:- mass air flow sensor (G70)Toate cele bune,Lucian
-
Pai in Bucuresti ai putea sa mergi la Al Bundy, pentru o diagnoza, mai intai.
Asta am si facut si-ti multumesc pentru sfat!
Un om sincer, bun profesionist si foarte priceput Al Bundy. Ii multumesc si pe aceasta cale.
Rezultatul diagnozei este ca trebuie investigat actuatorul sa nu fie defect sau curatat profesional turbo cu geometrie variabila. In zona aceea e problema mea.
Asa ca voi merge mai departe, sa rezolv pana la capat situatia.
-
Am curatat turbina si schimbat actuatorul cu unul nou, ambele operatiuni erau necesare:- actuatorul abia mai functiona din cauza ruginei din interior;- turbina era imbacsita de funingine si se invartea foarte greu.
Drumuri bune!
-
Ma bucur ca ai readus masinuta in parametri normali. De acum: timp liber, motorina multa si plimbari placute. Mult bine iti doresc.
-
Multam fain Cristi! Dupa cum bine stii si tu, in rest n-am nimic a-i reprosa masinutei. Aceleasi urari de bine si pentru tine si la buna vedere!
-
Buna seara, de cateva luni ma confrunt cu urmatoarea problema.... daca vreau sa demarez , in treapta a 4-a si in treapta a 5-a , undeva la 100-110-120 km/h i se taie puterea la batrana mea Octavia tour , ALH din 2005 , 1.9 tdi ... se tureaza in continuare, dar foarte foarte greu (ca si cand cineva ar inpingeo asa creste viteza), daca ii iau contactul si o pornesc (chiar si in mers) , toate bune si frumoase ... merge ca si cum nu are nimic ,singura chestie observata este ca nici turbo nu mai are acel flierat, cum il avea odata, si parca sa zic ca nici nu mai trage asa de bine (asta de cand a aparut aceasta problema) ... de gasit posturi, am mai gasit si aici si in alte parti , mecanicii la care am fost, nu au zis 2 aceeasi problema...ba ca trebuie spalat turbo, ba ca sunt supapele (sau cum le zice) vacum , ba ca sunt furtunele de vacum .... astazi am mers pe varianta "supape vacum" si am cumparat una , nefiind cea de langa EGR (caci sunt 2 identice pe masina , plus a 3-a care este legata de EGR) si am schimbat prima data pe cea din mijloc, dupa cum vin ele montate pe masina (nici o schimbare), dupa am luat-o pe a mea, care am desfacuto de pe masina si am inlocuit cu cea de pe stanga (partea soferului).. (nici o schimbare) , mai ramane sa o iau pe cea de pe partea dreapta, care este diferita de cele 2 , si sa o inlocuiesc, ma schimb si furtunele ,sau sa curat turbo .... toate aceste operatii necesita : timp si bani .... doresc, daca cineva a avut aceasta problema, si mai bine a si gasit rezolvare , sau un mecanic iscusit , sa ma sfatuiasca ce este de facut.... ca in toate topicurile, vad numai si numai pareri, si nici o concluzie concreta....
Domnule Staicu, cum ati reusit sa rezolvati problema din 2016? Ma confrunt cu aceleasi probleme: intra in limp mode dupa 3000 de ture (viteza a 3-a sau a 4-a) si trebuie sa opresc motorul ca sa-si "revina". Bineinteles, eroarea reapare dupa cca 2 km. Am schimbat debitmetrul, racitorul de gaze. Nu stiu ce sa-i mai fac. Posed un vw golf motor 1.9 tdi cod bls.Multumesc