Kilometrajul nu este foarte relevant,deoarece am vazut placute de frana schimbate atat la 5000 ,dar si la 100 000 km.Controlul vizual este cel mai sigur.
Din câte am auzit eu, pe la 50.000 se schimbă plăcuţele, nu?
Azi am observat ca ar trebui sa schimb placutele de frana pe spate pot cumpara doar 2 buc sau trebuie sa iau tot setul de 4 , fata -spate ?Blitzbang, pt. ca observ ca n-ai mai trecut prin experienta schimbarii placutelor, te-as sfatui sa-i ceri unuia mai "batran" (nu neaparat mecanic) sa se uite daca si care placute trebuie schimbate. Placutele fata care se duc in general mai repede, sunt diferite (mai mari) de cele spate (vizibil). Si nu sunt in acelasi set, niciodata.
ce placute recomandati pt masina mea?Orice placute ti-ai lua, in 15 000 le uzezi suficient de tare incat sa nu le mai poti folosi pe discurile noi...uitandu-ma la motorul tau in schimb...io zic sa nu te zgarcesti. Pune un ferodo sau un pagid. 15000 de km nu sunt putini, mai ales cand ai si 150 de cai. Daca vrei ceva mai mid quality pune un mintex, ca sunt mai moi si se aseaza pe discurile uzate mai repede si mai bine...parerea mea.
mid entry ma gandesc,vreau sa le tin max 15000km ca atat mai tin si discurile,apoi pun alte discuri si placute noi
Intrebare: pe octavia 1 an 2000 - placutele de frana pe fata sunt cu senzori sau fara ?! Curand le schimb si m-am lovit de aceasta intrebare ? Multumesc
le schimb si eu pe spate saptamana care vine la autostil. ei mi-au recomandat pagid (130 ron) si am zis ok. vad ca nu sunt nici macar in poll. sa ma razgandesc sau sa le las asa?
Dragilor,
Am 53.000, azi s-a aprins becul.
Am găsit Ferodo Premier (recomandarea lui Doru :082: ), întrebarea e dacă îmi trebuie cele pentru discuri de 280 mm sau 288 mm?
:056:
Pai de aia n-au pus doi.
ABC tehnic:
"EBV/EBD
Distribuţia electronică a forţei de frânare - la autoturismele cu tracţiune faţă, partea din faţă este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autoturismului se deplasează spre faţă, aderenţa roţilor spate scăzând simţitor. Prin distribuţia forţei de frânare, frânarea automobilului se realizează mai eficient."
Asta n-ar trebui sa le uzeze si pe cele din spate cam la fel?
Producator: | Preţ cu reducere |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM09167102821579) - PRODUCATOR FEBI | 72.86 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM08246112444916) - PRODUCATOR FERODO | 73.33 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM00000000481417) - PRODUCATOR ROAD HOUSE | 73.68 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM00000000191686) - PRODUCATOR REMSA | 74.58 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM07343141259463) - PRODUCATOR VECTOR | 79.69 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM08246112446712) - PRODUCATOR FERODO PREMIER | 85.47 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM00000000205713) - PRODUCATOR BOSCH | 95.64 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM00000000154317) - PRODUCATOR PAGID | 101.76 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM08246112447853) - PRODUCATOR FERODO THERMOQUIET | 111.71 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM05325202052671) - PRODUCATOR TEXTAR | 121.94 |
(http://www.autokarma.ro/images/icon_poza_bleu.jpg) (http://www.autokarma.ro/img.phpi?file=LM09098184210109) - PRODUCATOR ATE | 181.72 |
si rezumatul pt blonde? :D
cum caruta?
skoda e cea mai buna...si daca nu esti de acord ce mai cauti pe forum?
Lichidul frana se schimba o data la 2 ani sau 60.000km, care intervine prima.
partea ciudata e ca pe stanga, in acel cablu mai intra inca unul care vine de undeva din spatele etrierului si, care cablu, nu exista pe partea drapta.
ma puteti lamuri?
partea ciudata e ca pe stanga, in acel cablu mai intra inca unul care vine de undeva din spatele etrierului si, care cablu, nu exista pe partea drapta.Felicitari, ai gasit senzorul :))
ma puteti lamuri?
nu cumva e cam tarziu cand se aprinde senzorul?
una ca nu am senzor de uzurape care dintre placute? (noi sau alea vechi)
Este normal ca la Fabiuta mea, dupa ce placutele de frana au fost schimbate prima data la 30.000 km, acum cand am ajuns la 60.000 km sa trebuiasca sa fie iarasi schimbate ?Cartea spune ca uzura maxima acceptata pentru placutele fara senzor este atunci cand mai sunt 2 mm de material pe suportul metalic .
Asa proaste sunt cele originale sau ma aburesc cei de la reprezentanta Skoda ?
schimbate prima data la 30.000 km, acum cand am ajuns la 60.000 km
Este normal ca la Fabiuta mea, dupa ce placutele de frana au fost schimbate prima data la 30.000 km, acum cand am ajuns la 60.000 km sa trebuiasca sa fie iarasi schimbate ?
Asa proaste sunt cele originale sau ma aburesc cei de la reprezentanta Skoda ?
Tu doar platesti fara sa te uiti de ce platesti ? :D
Ca să nu mai deschid alt topic, pun și io o întrebare legată tot de frâne: Octavia mea are pe spate tamburi, deci frânarea se face cu saboți. Cum știu și eu dacă e cazul sau nu să schimb saboții? Mașina n-am luat-o de nouă și din câte am citit eu prin cartea de service, n-au fost schimbați niciodată (sau cel puțin, eu n-am găsit nicio mențiune. Poate mi-a scăpat, că scrie în nemțește) și acum am vreo 121k km. Frâna de mână prinde încă bine, la frânare nu scârțâie (am testat asta cu greutate pe spate ca să fiu sigur că-și face treaba EBD-ul). Bănuiesc că ar trebui să desfac tamburul și să inspectez vizual starea saboților. Care e grosimea minimă? Vreo 3mm, ca la plăcuțe? Poate aștepta până-n primăvară, când vreau să bag oricum mașina în serviceul Skoda pentru o inspecție capitală (cu toate că până acum, din punctul meu de vedere, funcționează perfect) ? Mersi. :082:
Am verificat si nu am nici un fir la placuta cred ca sunt fara senzor
Dar acea mufa de la placuta unde/de ce ar trebui sa se cupleze :-S
Discuri Brembo placute Remsa.Frana excelenta.Al meu var care conduce o Fabia 1.9 sdi si-a pus pe masina placute originale(dupa ce pana acum a avut tot Remsa),iar acum nu are frane.Stii ca dupa ce schimbi placutele , citeva sute de km ai frina mai slaba , pina se ''pupa '' perfect placutele cu discurile ... ai tinut cont de asta cind ai afirmat ca nu mai are frine ?!
o promotie de placute fata OEM cu manopera inclusa la 133 de roni, si m-a incercat un gand..
off. cam orice componenta care se regaseste pe roti sau senile
P.S .Tu aduci si discuri ?
eu am ferodo premier, aproape 30 000 cu ele, deja la franare mai apasata simt ca aluneca, nu mai au aceeasi priza... :( o sa trec pe ate
din momentul in care se aude haraiala, cati km mai pot merge pana le schimb?
franele nu se tocesc de pe o zi pe alta....
Daca sare ferodoul cand pui o frana de urgenta la 100 km/h e bai mare.bai mare sau nu,se poate intimpla.
da:)) si eu am votat Ferodo dar dupa ce am patit buba nu i-am mai putut da remove.
la ferodo si eu am renuntat. asta dupa ce m-am trezit cu ferodo-ul propriu zis desprins de baza metalica. :047:
sincer sa ramai fara placute de frane pe drum mi se pare un fel de pana "prostului". Cat despre schimbatul placutelor in strada,. nu-s de acordvezi ca se poate?!?!?! :046:
LUCI , cand ai patit asta , iarna dupa spalarea auto ?
Luci voi edita eu optiunile poll-ului,daca e sterg ferodo din poll:))ma refeream ca alta daca puteam da remove vote si revote.
Atunci era necesar macar un feedback despre ele. Sau...de ce sa nu moara si capra vecinului? :-~
(apropo de ce ati scos Pagid-ul din poll?). :082:
Salut,
Apelez la ajutorul vostru pentru a afla ce placute de frana imi sunt necesare :
Skoda Octavia 2 2008 1.9tdi 105 cp , BXE , TMBBS21Z18C002913.
Daca aveti oferte pentru produse si montaj cu cea mai mare placere, singura pretentie e sa nu fie chinezarii.
Multumesc frumos!
daca esti din bucuresti, Brady are o promotie. in jur de 200 lei, manopera si placute!
suna la ei
G.
Parerea mea este ca cele mai bune discuri sunt ATE,dar la placute Ferodo cica ar fi cei mai buni, DS Performance de 580 ron setul sau Premier de 180 ron setul. :71:Performance se si incalzesc mai greu; daca mergi mai mult pe urban nu merita
Performance se si incalzesc mai greu; daca mergi mai mult pe urban nu merita
Performance se si incalzesc mai greu; daca mergi mai mult pe urban nu merita
Mie la revizie saptamana trecuta mi-au verificat placutele de frana si nici macar n-au ajuns la jumatate (am 22.500Km).Interesant. Umbli mult cu masina incarcata?
La cele de pe spate mi-au zis ca s-ar putea in 15.000Km sa fiu nevoit sa le schimb dupa ce mecanicul si-a aplicat algoritmul lui infailibil de analiza: dupa ochi.
Parerea mea e sa mai faci acum o verificare si sa vezi in ce stadiu sunt placutele, si apoi sa te gandesti la un schimb daca este cazul.
Eu merg pe combinatia ATE PowerDisc & ATE Ceramic......foarte multumit.
Inseamna ca mergi mult in frana de motor, si asta e de bine.
Prietena mea a mancat placutele de frana de la Opel la nici 24 000km...dar nu cunoaste conceptul de servofrana, numai ambreiaj+frana de picior stie. :039:
Inseamna ca mergi mult in frana de motor, si asta e de bine.Imposibil sa nu stie, probabil nu-i place. Nici mie nu-mi place zgomotul motorului atunci, pare chinuit. Prefer sa schimb mai des placutele......si eu le-am rontait cu gratie pe ale mele, prietena ta nu este singura care "le mananca", dupa cum vezi, spune-i ca mai are surori pe forum.
Prietena mea a mancat placutele de frana de la Opel la nici 24 000km...dar nu cunoaste conceptul de servofrana, numai ambreiaj+frana de picior stie. :039:
Interesant. Umbli mult cu masina incarcata?
S-au dus destul de repede placutele.Eu am 54000 si nu au ajuns nici la jumatate.Pe discuri se vad ceva urme?Eu a trebuit sa schimb cele pe fata deja la 42 000 km ca erau la minim aproape fier pe fier( e drept am talpa mai grea) insa pe spate acum la 62 000 km placutele sunt la jumatate fiindca umblu mai putin cu masina incarcata, mai mult singur sau 2 persoane in ultima vreme... depinde foarte mult de stilul fiecarui dintre noi. Daca cineva merge mai mult cu 90-110 fin si lin si fara frane multe...desigur ca placutele il tin si 100 000km dar daca depasesti mult si franezi la replieri...se uzeaza si placutele :) ...
...Ehe, aici pot sa te contrazic din experienta aproape zilnica cu o masina echipata cu palcutele din fabrica (TRW cred), scartaie indiferent cum pun frana. Dupa frane ceva mai sanatoase, scartaitul nu dispare, doar se reduce ocazional.
O explicatie stiintifica este ca se depune praful de la placute pe discurile de frana , la o franare lenta . Praf = scartait . Daca vei frana brusc vei observa ca scartaitul dispare , deoarece se face o "lipire" mai buna , o aderenta mai mare , intre placute si disc ....
La Auto Klass Mercedes mi-a explicat un inginer ca la Mercedes SL 63 trebuie incinse BINE franele ceramice , altfel frana "patineaza" , nu este eficienta . A mintit inginerul ???
Salut !Daca nici eu nu incing franele, atunci nu stiu ce sa mai zic. In cazul meu nu rezolva problema. Repet, o atenueaza dar nu o rezolva.
Dupa cum spui , trebuie muuult mai multe frane sanatoase , ca sa dispara scartaitul . Colegul ARM a zis bine : trebuie incinse . ...
...
Parerea mea este ca scirtiitul tine exclusiv de compozitia placutelor si felul cum se impaca ele cu discurile de pe masina .
...Aici pareti de acord, asta tind sa cred ca e problema la mine (nu la Octavia), placutele "eco". X(
-calitatea slaba a discurilor/placutelor sau asa zisele placute ecologice, tot mai promovate, in a caror compozitie nu mai intra materiale toxice (azbest etc)
@ff : TRW nu este producător de plăcute. Produce sisteme de frânare, hidraulica- vorbesc de echiparea care se vrea OE. O sa ai o surpriza și ai sa vezi ca sub marcajul TRW este alt producător. În Europa sunt doar 3 producători de plăcute echipare OE. TRW - nu. Plăcute "neecologice" teoretic nu trebuie să mai existe. Îmi mențin ceea ce am spus legat de scârțâitul plăcutelor. Eliminând cauzele /defectele mecanice, încercați asta:luați mașina soției (fără supărare Doamnelor) care a mers ușor, a frânat din timp la semafor, a lăsat mașina sa "curga" și încingeți puțin frâna. Vorbim după.Nu stiam ca TRW nu e producatorul, mersi de informatie. Stii cumva cine le produce si apoi scrie TRW pe ele? Intreb ca sa stiu sa le ocolesc.
1). | SET PLACUTE FRANA FATA - | ATE | = | 144 lei/set |
2). | SET PLACUTE FRANA SPATE - | ATE | = | 105 lei/set |
Bogdan, daca iti mai aduci aminte, ce elemente de securitate erau pe ambalajul placutelor ATE ce le-ai cumparat in trecut?
update la 48.300 KMPe site lor au pretul de 162 lei, respectiv 117 lei.
Am montat azi placute de frana ATE non ceramice si pentru fata si pentru spate.
- SET PLACUTE FRANA FATA - ATE = 144 lei/set
- SET PLACUTE FRANA SPATE - ATE = 105 lei/set
- manopera schimbat placate frana si spate = 100 RON
Am mai schimbat si lichidul de frana - 1 litru de lichid SKODA OEM + manopera = 100 RON
Placutele de frana cu care a venit masina din fabrica au fost: FERODO pe fata si TRW pe spate
Procedura de schimbare lichid de frana a fost migaloasa si s-a efectuat cu aparat de facut VID + cu testare/recirculare pompa de ABS.
Rezultatul dupa cateva franari bruste (cu intrare de ABS) duce catre un rezultat promitator => va tin la current dupa pasiurea placutelor.
L.E.: Daca te uiti la ceva racing, Ferodo DS Performance sunt o varianta buna.
De curiozitate, cat ajung aceste Ferodo DS Performance?
Merg montate si pe discuri obisnuite sau doar pe ceramice?
Eu am dat pe placutele de frana Ferodo DS Performance fata si spate 685 RON impreuna (nu stiu cat au fost separat) :)Totusi enorm de mult. In 2013 in Octombrie am dat pe ATE normale fata spate 275 de lei. Franarea o fi dubla ca si efect?
ATE Power disc si ATE ceramic.
ferodo ds - o pacaleala ieftina.
Totusi enorm de mult. In 2013 in Octombrie am dat pe ATE normale fata spate 275 de lei. Franarea o fi dubla ca si efect?Repet, nu pentru Octavia au fost placutele. :)
...Ne dai si argumente / patanii care sa duca la afirmatia asta?
ferodo ds - o pacaleala ieftina.
Oricand si nu raspund la provocari. Nu dezgropa amintirile urate ce mi le-ai provocat.
Credeam ca sare vreun moderator sa-si ceara scuze in numele tau si sa explice ca nu ai vrut sa-l jignesti pe colegul LUCI.
Cand le vei fi folosit cat mine pe mai multe masini diferite si in conditii diferite, atunci probabil o sa si conteze SI parerea ta PENTRU MINE.
Pana atunci o pun serios la indoiala...din lipsa de experienta cel mai probabil :)
Ne dai si argumente / patanii care sa duca la afirmatia asta?
Cand le vei fi folosit cat mine pe mai multe masini diferite si in conditii diferite, atunci probabil o sa si conteze parerea ta.sper ca ai inteles ca nu imi dau cu parerea si nu mi-am dat cu parerea niciodata cand am postat ceva. mai bine am spus ca nu stiu
Oricand si nu raspund la provocari. Nu dezgropa amintirile urate ce mi le-ai provocat.pe mine cel putin m-ai nimerit, sunt racit cobza si cam indispus.. V-as da un pic de viroza la toti astia care va certati intre voi, mai mult n-am cum sa v-ajut.
Credeam ca sare vreun moderator sa-si ceara scuze in numele tau si sa explice ca nu ai vrut sa-l jignesti pe colegul LUCI. Am vrut sa atrag atentia ca domnii moderatori vad selectiv atacurile si-si permit sa stearga/modifice postarile celor care stiu/cred ca nu riposteaza.
Cred ca si-au luat liber/concediu medical/concediu de odihna.
Hai sa incheiem aici.
Multumesc.
Posibil la DSG sa franezi mai des.Nu ai fost atent :) , DS-urile nu le am pe barca cu DSG, acolo am ATE Ceramic si sunt foarte bune pentru cum se merge cu ea.
...
Ce inteleg eu din discutie e ca pentru masini super-sport pe circuit nu sunt bune DS-urile. Insa pentru condus sportiv in afara circuitelor par ok.
A incercat cineva placute de frana mai moi(ca material) la SOT ...si care ar fi acelea?
Daca mai gasesti pe undeva, cauta PAGID...intr-o vreme echipau Skoda.Voi tine cont de sfatul tau la urmatorul schimb. Multam!
Salutare tuturor.Placute EBC vroiam si eu dar in cele din urma am luat Ferodo DS Performance si, in combinatie cu discurile EBC USR sunt fenomenale, masina (nu O2) franeaza foarte bine.
Curând. Va trebui sa schimb plăcuțele de frâna si la o cautare pe goagal ( top 10) rezulta ca plăcuțele de la EBC , in speța Red stuff ar fi cele mai bune.
A folosit cineva asa ceva si dacă da cu ce rezultate. Se simte vreo diferența ?
Drumuri bune tuturor .
Ocoleste TRW, sunt "eco" si scartaie rau.
Placutele eco sunt cele care contin materiale considerate eco (nu stiu detalii aici dar se pare ca e o tendinta) si care, dupa experientele mele subiective, scartaie indiferent ce le faci.da, scartaie pt ca nu mai contin azbest (intre timp m-am mai interesat si eu). Acesta a fost scos din compozitie pe motiv ca este poluant, si a fost inlocuit cu asa numite materiale ecologice: nu polueaza, dar scartaie.
Asa as crede si eu ... cel putin pe net (youtube, etc ...) asta am vazut ca se schimba de obicei, suruburile .
Insa cei din service au zis ca s-ar fi largit gaurile (locasurile) unde intra aceste suruburi (culise) de ghidaj si ca ar trebui schimbati portetrierii. Bineinteles, au zis asta fara sa faca vreo verificare amanuntita, nici macar ''ochimetric'' ca lumea .
Nu stiu cum sa iti explic mai exact
Ai vazut diferenta dintre un surub nou si unul mai invechit ?
Adica pe ala vechi parca il strangi oleaca mai mult ca sa fii sigur pe el, ca sta strans acolo ... cam asa ceva
Intrebare: Daca stiti, ce marca sunt cele originale OEM ?OE pentru O3 si restul din familia MQB sunt TRW . Atat pe fata cat si pe spate. Si sunt fara senzori.