Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite  (Citit de 64286 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16359
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #705 : Februarie 08, 2024, 10:41:26 p.m. »
Modelul de Daihatsu Sirion 4WD cu tracțiune mecanica permanenta de care aminteam era model 2003/2004, așadar in vremea in care emisiile CO2 nu erau așa importante...iar motorizarea aceea deosebita 1.3 16v 102 cai era deja DEtunata pentru Europa de la 110 cai in Japonia. Exista un model de Daihatsu YRV cu acest motor, din aceeași generație cu Sirion, unde s-o pus TURBO si dezvolta 130 de cai...ceea ce pe un auto de o tona maxim înseamnă o mică rachetuță. Crede-ma când zic ca făceam niște depășiri de coloane de ma minunam...sigur, nu era racheta sol-aer ca Blue Flame, însă te baga in spărieți dacă erai slabă cu nervii :))  Vladimir, colegul skodar care a luat de la mine Blue Flame a mers in dreapta mea in ziua in care a venit sa ia Skoda. Auto se misca ca o europeană de 1,5 tone cu 130 -150 de cai ca detenta ! Adică motorizări TDI ori MPI Turbo...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea/Cluj
  • Mesaje postate: 1326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #704 : Februarie 07, 2024, 01:25:23 p.m. »


Ca sa înțelegi, de la Blue Flame am trecut la Nissan Patrol SD33T (adică motor de 3.3L Turbo 6 in linie...), respectiv un model micuț si sportiv de Daihatsu Sirion 4WD pe care le-am avut concomitent (tracțiune mecanica permanenta pe Daihaitsu si motorizare sportiva de 1.3L si 102 CP pe o caroserie de 900 kg... un KART rapid)
Si mai pe scurt, modificarea completa a nevoilor si pasiunilor. De aceea am făcut separarea de Blue Flame.


Am cautat pe forum despre Daihatsu si doar Doru il pomeneste. Acum e scandal in presa ca au fost prinsi cu masini ranforsate si imbunatatite la testarile de siguranta, iar in productia de masa nu au folosit aceeasi caroserie. Toyota a cumparat Daihatsu. Au recunoscut ca de 30 de ani practicau frauda. Probabil se prea vand japonezele si corporatia Toyota avea prea multe vanzari. A mai fost si scandalul cu emisiile la VAG.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5082
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #703 : Ianuarie 30, 2024, 01:26:52 p.m. »
Eu zic ca iti vor ajunge 450 litri.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea/Cluj
  • Mesaje postate: 1326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #702 : Ianuarie 30, 2024, 12:47:14 p.m. »
La facut bagaje si umplut masina castig detasat pe locul I. La Borsa MM am mers 3 adulti, Daiana, pisica cu litiera, cusca, carucior, patut pliant, bagaje si Bia plina. La Bucuresti in mai 2023 am mers de 3 ori cu liftul ca sa o descarcam total pe Bia cu bagaje pt 2 saptamani.
Ladislau, unde esti? Sa confirmi cate bagaje ai vazut de 1 Dec 2023. Am si martor.  :))  439l are Bia portbagaj (sedan).
Mazda 3 sedan are 450l.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5082
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #701 : Ianuarie 30, 2024, 09:00:33 a.m. »
Asa este. Cand era baiatul mic, portbagajul de la Octavia era ideal: puneam carucior, bagaje etc. Acum ma descurc si cu 420 litri,; insa e mai greu daca vrem sa bagam bicicleta copilului in el.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2706
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #700 : Ianuarie 29, 2024, 11:59:51 p.m. »
Clar la 3 ani jumate nu se mai pune problema de alăptat .
Deja se apropie de vârsta la care începe sa scadă și necesarul de bagaje. În curând n-o să-i mai trebuiască decât maxim o tableta :D
Din propria experienta în primii trei ani ai nevoie de carat cele mai voluminoase prostii, apoi începi sa le reduci.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea/Cluj
  • Mesaje postate: 1326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #699 : Ianuarie 29, 2024, 08:06:14 p.m. »
Daiana are 3 ani si aproape 5 luni. Nu s-a atasat niciodata la san si parca era ca electrocutata sa scape de acolo. A crescut cu lapte praf, dar va asigur ca este sanatoasa si vioaie (a se intelege buiaca  :) ) ).
Am vazut geamurile fumurii la dealer. Sunt nesemnificative. Noi suntem obisnuiti cu Ibiza care e maxim de intunecata, pe laterale nu stim cat are, dar luneta e 93% opacitate. Dealerul are 50% luneta si 70% geamuri. Nu merita 1100 de euro pt padele si geamuri fumurii.

PACHETUL DE OPȚIUNI DESIGN INCLUDE:Geamuri fumurii spate și lunetă
  • Faruri LED Matrix adaptive cu reglaj automat și spălător, lumini diurne cu LED și semnătură luminoasă frontală și spate
  • Inel buton pornire motor de culoare deschisă
  • Oglindă retrovizoare electrocromă fară ramă
  • Montant central tip piano black
  • Volan îmbrăcat în piele cu padele pentru transmisia automată
  • Torpedou capitonat

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2706
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #698 : Ianuarie 29, 2024, 07:11:46 p.m. »
Geamurile fumurii în spate sunt utile pentru intimitate, mai ales dacă alăptezi.
Eu n-am avut la petrolier si din motivul asta am optat pentru perdelute din alea care intră in portiera.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea/Cluj
  • Mesaje postate: 1326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #697 : Ianuarie 29, 2024, 07:07:34 p.m. »

Discutia cu matricea/Matrix LED nu are niciun sens. Noi nu o vrem. Nu ne trebuie nici matrix, nici geamuri sunset/padele. Nici roata de rezerva pt ca am descoperit ca kit roata de rezerva nu include roata.  :)) Cofragul cu cric si scule 750 euro.Dealerul a zis ca nu stie ce oferte si campanii or fi peste 5 luni cand vine masina si ca deocamdata nu se poate pronunta cu discount de dealer in o anume suma sau un anume procentaj. Avea discount doar pt masini in stoc dispobibile in tara acum. Tot insista cu design. Am intrebat de discount in ideea de masina ''echiparea standard" vs echiparea standard+assitant and sound pt camera 360 grade si audio Bose. Este singurul dealer care nu are discount. Mihai s-a suparat pe mine ca nu am vrut cu Renault. Nu am comandat nimic. Nu stiu ce urmeaza. Ne mai gandim.  :046:

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #696 : Ianuarie 29, 2024, 03:46:33 p.m. »
Nu sunt din cauza unei legi modificate abia prin 2022: "foul of a U.S. rule dating back to 1967 that requires headlights to have separate high-beam and low-beam elements. Because adaptive headlights use the same lighting elements for both high beams and low beams, they violated this rule. The NHTSA first proposed a change to this rule in 2018, and new regulations allowing adaptive/matrix headlights were ultimately included in the infrastructure bill signed into law by President Biden in November 2021."
Sursa: https://www.motorauthority.com/news/1135084_us-finally-allows-use-of-modern-matrix-headlights

E bine ca au gasit sa regularizeze farurile ce imbunatatesc vizibilitatea dar semnalizarea pe spate poate fi orice culoare intre rosu si galben iar teste de ITP si emisii nu sunt in majoritatea statelor. De asta cred ca Tesla nici in UE n-are faruri matrice ca...... ei sunt mai pe eficienta si daca nu le-au putut vinde in SUA, nici nu si-au batut capul cu ele.


La fel de bine e perfect legal sa-ti ridici cu vreun metru acel F-150 care muta farurile mult mai sus si orbeste pe toata lumea.
« Ultima Modificare: Ianuarie 29, 2024, 03:48:59 p.m. de Iulian M »

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2706
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #695 : Ianuarie 29, 2024, 03:43:35 p.m. »
Cum la voi nu sunt faruri cu matrice led?!


La mine sunt un must have, n-aș mai lua o mașină fără asa ceva (mai ales ca încetișor ma apropii de o vârstă la care vederea începe s-o ia în jos).
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #694 : Ianuarie 29, 2024, 03:35:11 p.m. »
Americanii cer sa fie interzise in State.
Unde cer sa fie interezise? au fost interzise pana prin 2023 cand s-a schimbat legislatia veche de vreo 50 de ani dar inca n-au aparut pe piata.
Legat de padele, la motoarele clasice  mie mi se pare ca te ajuta la acceleratie : tragi de padela din stanga volanului, cutia va retrodrada intr-o viteza inferioara, turatia creste, motorul va intra in zona de cuplu maxim, si ai mai multa putere instantanee (lucru util in depasiri).
Acelasi lucru se intampla cand apesi pedala de acceleratie: la podea, trecut de kick-down iti da acceleratia maxima (retrogradeaza in treapta cea mai mica posibila) iar daca apesi 70-80% din pedala retrogradeaza cat pentru ... "70-80%" din ce poate.
Legat de Bose, l-am intrebat pe dealer acum cat ocupa subwoferul acela in portbagaj si unde e pozitionat.
Ti-am pus eu poze mai sus; Bose a lucrat cu Mazda pentru pozitionarea difuzoarelor inca din faza de proiectare si e un sistem destul de bun.
Au mutat difuzorele de bass din portiera sub bord pentru a reduce vibratiile portierei si imbunatati NVH (fara gaura in portiera, e mai bine izolata; ceva ce Mercedes pe S Class a facut)


Asta nu doar ca a imbunatatit NVH-ul dar si sistemul de sunet suna mai bine (difuzoarele de bass fiind intr-un colt acum, frecventele joase se aud mai tare)
« Ultima Modificare: Ianuarie 29, 2024, 03:42:28 p.m. de Iulian M »

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2719
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #693 : Ianuarie 29, 2024, 03:23:06 p.m. »
Bravo! Mi se pare o alegere buna pentru perioada urmatoare din viata voastra. Sa o conduceti multumiti, mult si bine!
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea/Cluj
  • Mesaje postate: 1326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #692 : Ianuarie 29, 2024, 12:49:18 p.m. »
Dacă totuși trebuie sa renunț as renunța la camere, cu condiția sa ai măcar senzori de parcare, asa ca as alege pachetul ala care include farurile matrice led.


Padelele in sine nici mie nu mi se par necesare, poți folosi modul manual cu schimbătorul. Și nici sonorizarea bose, eu de vreun an merg fără sub-wooferul din portbagaj pentru că am băgat o roată de rezerva de contrabanda în locul lui.


Din pacate nu lasa optiunile separate, ca as fi ales doar pielea si camera 360. Mihai zice ca lui camera i se pare prostie, pt ca puteau face din ea parcare automata. Eu am fost impresionata cand am vazut prima data in configurator la Mercedes A Klass Sedan sa pot vedea masina 360 de grade. Nu prea mai conduc acum, dar mie mi se pare extraordinara. Legat de Bose, l-am intrebat pe dealer acum cat ocupa subwoferul acela in portbagaj si unde e pozitionat. Eu as vrea doar camera, daca ar fi posibil. Desigur, are deja camera marsarier din dotarile standard. Vin de pe Bia fara camera, fara senzori. Atata ca am prins-o pe Bia cu o bara f tare si nu s-a prabusit niciodata, ori de cate ori am proptit-o in ceva. '
Sau ramane cu presurile si tavita portbagaj din cauciuc si atat. Anul viitor sau la vara Llumar aftermarket cum are Ibiza.
La Design renuntam. Noi ne temem de LED Matrix sau matrice cum spui tu. Americanii cer sa fie interzise in State. Nu mereu se sting partial si deranjeaza pe cei de pe sensul opus. Acum ramane de decis daca mai punem driver assistance cu camera si Audio Bose.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5082
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: BIA -Skoda Fabia Sedan 1.2HTP 12v Elite
« Răspuns #691 : Ianuarie 29, 2024, 09:15:04 a.m. »
Alexanda, multumesc ca ai tinut cont de sfaturile noastre (inclusiv ale subsemnatului). Nu o sa iti para rau ca ai ales Mazda 3, e o masina placuta la condus si odihnitoare la drum lung. Pe site-ul HondClub este un baiat care si-a vandut Civicul ptr Mazda 3 si e mai multumit de partea de confort. Mie nu mi-a placut ca are plafonul prea jos si imi da senzatia de claustrofobie (parca dadeam cu capul de plafon) dar tu nu ai inaltimea mea, prin urmare acest lucru nu te va deranja.  :040:  Legat de padele, la motoarele clasice  mie mi se pare ca te ajuta la acceleratie : tragi de padela din stanga volanului, cutia va retrodrada intr-o viteza inferioara, turatia creste, motorul va intra in zona de cuplu maxim, si ai mai multa putere instantanee (lucru util in depasiri). Acum nu stiu cum se comporta la acest motor Skyactive X 186 CP, cel mai bine este sa faci un test drive cu acest motor cu cutie automata si te vei convinge singura.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Probleme directie de judge
[Azi la 12:17:28 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de Iulian M
[Februarie 21, 2024, 03:39:25 p.m.]


Skoda Octavia 1, cod modul de confort pierdut de M i c u t z u
[Februarie 18, 2024, 10:32:31 a.m.]


Noutati Skoda de judge
[Februarie 15, 2024, 05:23:29 p.m.]


Curatare EGR! de A V A T A R
[Februarie 14, 2024, 08:44:20 p.m.]


FARURI O2 de florynmay
[Februarie 14, 2024, 12:28:52 p.m.]

* Mesaje recente

Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de Iulian M
[Februarie 21, 2024, 03:39:25 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Februarie 21, 2024, 12:05:30 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de Iulian M
[Februarie 20, 2024, 05:01:16 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Februarie 19, 2024, 11:37:40 p.m.]


Re: Skoda Octavia 1, cod modul de confort pierdut de M i c u t z u
[Februarie 18, 2024, 10:32:31 a.m.]


Skoda Octavia 1, cod modul de confort pierdut de Mona
[Februarie 17, 2024, 11:32:10 p.m.]

Calendar

Februarie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 [22] 23 24 25
26 27 28 29