In sfarsit am ridicat masina de la Honda Norda.
Pe afara arata beton: varianta hatchback, eleron la luneta, antena tip rechin, culoare albastru metalizat, atitudine destul de agresiva.
Are un aspect modern si tineresc.
ca dimensiuni este usor mai lata decat Octavia 2, dar mai scurta cu 6 cm. Pe interior arata bine, modern, cu scaune moi si bine profilate, doar ca nu au suprot lombar reglabil. Acesta e un impediment la drumuri lungi ptr ca apar dureri de spate...aseara , dupa 2 ore de condus, deja simteam disconfort in zona lombara. La Octavia aveam suport lombar reglabil si nu pateam astfel de probleme. Va fi musai sa ii pun o husa cu suport lombar (cine stie o marca buna de huse cu suport lombar e rugat sa imi spuna, chiar si pe PM).
Alt minus este faptul ca nu am piele pe volan, dar nu ma deranjeaza ptr ca volanul e destul de gros si cu zone bine profilate, de care il pot apuca cand il rotesc.
In rest am numai cuvinte de lauda.
Masina e mai lata decat Octavia, se aseaza mai bine pe sosea (dar si anvelopele sunt mai late, adica 215/55/R16). Izolarea fonica e mai buna decat la Octavia, parca nici nu e diesel. Nu aud zgomote de afara, nu aud zgomote de rulare, instalatia de clima e f silentioasa. Motorul mi se pare f bun. NU vibreaza aproape deloc. Doar daca tin mana pe butucul volanului simt uusoare vibratii in volan. In rest este ff silentios. Octavia 1,5 TSI e chiar mai zgomotoasa la pornirea de pe loc
Am mai mers cu audi Q3 2.0 TDI si mi se pare ca si acel motor e mai zgomotos.
Alt fapt care mi-a placut a fost faptul ca motorul are lag ff mic...clar mai mic decat la Passat 2.o tdi cu cutie DSG7. Se simte acolo o mica intarziere cand apas acceleratia, dar foarte putin. Ambreiajul e moale, ca la 1.2 TSI de moale (lucru care incurajeaza condusul in oras).
Sistemul de comenzi e total diferit fata de Octavia. Doar caldura si intensitatea ventilatiei se pot comanda din butoane. Restul e cu touch-screen din ecranul multimedia. Asta nu e un impediment, m-am obisnuit repede cu sistemul: se apasa butonul home si din lista se alege meniul dorit (telefon, harti, audio, climatizare etc). Am reusit sa conectez telefonul prin bluetooth si sa dau primele telefoane folosind strict ecranul Honda multimedia.
Nu imi placa ca navigatia e cam depasita si nu are date privind traficul real...pana la urma tot pe Waze ma voi baza.
La accelerare masina se duce, clar este peste 1.2 TSI ca dinamica. Imi place ca o pot porni lesne la 1000 turatii pe minut (cuplul de 300 Nm se simte). In trafic ma bag mult mai usor (tot din cauza cuplului motor) dar si lumea ma lasa sa ma bag mai usor (probabil multi nu isi pot desprinde ochii de la ea). Am facut de dimineata f lejer 2 intoarceri care cu Octavia imi dadeau batai de cap...oamenii m-au lasat sa intorc.
La accelerare se aude un oarecare zgomot dinspre motor, dar masina fiind diesel e normal.
De incalzit, motorul se incazeste mai greu decat 1.2 TSI. Azi de dimineata eram cu lichidul de racire la 90 grade dupa 35 min de condus..mai greu decat se incalzea Octavia 1.2 TSI. Atunci s-a activat si sistemul start-stop care e silentios (il simt dar nu ma deranjeaza). La Toyota 2.0 diesel , spre comparatie, m-am speriat cand l-am auzit ptr prima oara.
cam asta ar fi pana acum, masina e super mai putin lipsa suportului lombar la scaunele fata. Cine stie o marca de huse cu suport lombar e rugat sa imi scrie.