Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE  (Citit de 259261 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1333 : Ianuarie 31, 2017, 11:30:37 p.m. »
No, astazi am ajuns intr-un final la service pt testari amanuntite. Si a fost doar Runda 1, in 10 zile sunt programat iar pt remedieri si Runda 2 de teste.

Pret 4x NGK PFR6Q = ~200 RON

In ultimele 6-7 sapt aveam in fiecare cate un DTC "System too lean", asa ca urma sa identificam pe unde este pierderea de aer la admisie. Si mi-am facut temele dinainte, studiind netul.
Si am gasit o madalitate nemaipomenit de la indemana pt a proba asta, pe care am pus-o in aplicare azi, electricianul a venit cu fumul de tigara si plamanii, mecanicul cu o bucata de furtun, eu mi-am pus ochii la contributie sa vad pe unde iese fumul :))

https://www.youtube.com/watch?v=ysWhIIvxJrQ

Si dupa cateva minute, am descoperit: sub galeria de admisie, in vecinatatea motorului, exista un pachet de furtunase, coturi - toate de la CARTER. Si cum nu exista decat pe OE, am comandat setul complet, avand o reducere de 12%: pret integral 338 RON :(

Intrucat sapt trecuta un bidon cu lichid iarna plin pe jumatate a avut ideea proasta sa cada spre usa pasagerului la un giratoriu, dopul sau spargand protectia difuzorului usii, am fost nevoit sa dau marunt din buze azi, cand am comandat unul nou OE, tot cu reducere 12%, pret 66 RON !! O caruta de bani pt un plastic bej ordinar... :042:

Asadar, in 10 zile voi monta si celelalte 2 bujii NGK, vom inlocui pachetul de furtunase de la carter si vom pune protectia noua la difuzor. Apoi, vom trece la Runda 2 testari pe VCDS. Sper ca cu acestea sa fie totul in regula.

Asadar, alte 2 ore (din care iar 45 min mers in relanti) am petrecut si astazi, dotat cu laptop, VCDS si prelungitor.
Am inlocuit ornamentul plastic inscriptionat de la difuzorul usii dreapta fata, am pus si celelalte 2 bujii pe cil 3 si 4 si am trecut la inlocuirea pachetului de furtunase gaze carter. Detalii graitoare in pozele de mai jos...

Apoi, odata terminata manopera de inlocuire, am purces la verificari si teste pe VCDS (si la un moment dat, cum al meu soft a inceput o actualizare oficiala instant, mecanicul era spre final de program asa ca a trecut pe VAG-Com si am facut de acolo restul de masuratori posibile).

Totul a iesit BINE. Oooo da, motorul odata pornit toarce bestial !! Merge rotund si frumos, o MINUNE de sunet :x
Nicio trepidatie, nicio Missfire  :P
La drum de ~30km ce-a urmat am realizat cat de bine e cand e BINE.  :>
Si consumul a scazut putin, mi se paruse mie ca o luase in sus cu aprox 0,5L la medie...acum "si-a revenit" si asa. Incantat cum nu se poate spune :)

Set 4x NGK PFR6Q ~190 RON
Set furtune carter + protectie difuzor (toate OEM, reducere 12%) / Manopera inlocuire (reducere 10%) ~560 RON

TOTAL ~750 RON !
« Ultima Modificare: Ianuarie 31, 2017, 11:32:34 p.m. de A V A T A R »
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1332 : Ianuarie 26, 2017, 07:44:30 p.m. »
Pai asta am postat Si eu. Un raport de comprimare de 1:9,5 poate genera o presiune(compresie) de 13 bar


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline AlexTM

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 2694
  • Karma: +6/-10
  • Auto: Galaxy 2 2.0 TDCI
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1331 : Ianuarie 26, 2017, 05:46:56 p.m. »
Raportul de comprimare sau raportul de compresie e acelasi lucru :D
Si e o valoare fixa data de catalog, n-are cum sa difere de la un cilindru la altul sau de la o masuratoare la alta.

Presiunea in cilindri, aia da.
bicicleta

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1330 : Ianuarie 26, 2017, 03:21:46 p.m. »


Sper sa se inteleaga diferenta despre care vorbesc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1329 : Ianuarie 26, 2017, 02:11:27 p.m. »
Manualul de Service Skoda din reprezentanta specifica pt toate codurile de motor de 1.8T, inclusiv 1.8 20v aspirat, plaja de valori 10:1 - 13:1, asa ca valorile masurate sunt conforme si f bune :) Dar e bine daca ai si tu o alta sursa, numa sa o specifici sa vedem cat de relevanta este.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1328 : Ianuarie 26, 2017, 02:39:54 a.m. »
Pana la urma 9,5:1 cel despre care ai spus tu ca este fals este raportul de comprimare adevarat. Compresia masurata este ok masurata in bar. Care dupa mine Nu ar trebui sa acasa sub 14 bar/cilindru. Maine ma uit Si eu pe valorile pt acest motor.

Cert e ca e problema mare cu compresia Si raportul de comprimare


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1327 : Ianuarie 25, 2017, 10:52:39 p.m. »
Da, este mai des intalnit in teorie ca raport de comprimare. Totusi, este folosit des si termenul raport de compresie, de altfel nici nu este prea gresit. Doar ca, folosit asa, poate genera confuzii cu termenul compresie, marime masurata cu instrumente specifice, si exprimata in unitati de presiune.

Uite ca eu am facut confuzia :D Bine ca s-a discutat insa subiectul, sa nu o repete si altii pe viitor.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Remi

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mar 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 329
  • Karma: +1/-0
  • Auto: Octavia II, 1,6 MPI
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1326 : Ianuarie 25, 2017, 09:58:01 p.m. »
Da, este mai des intalnit in teorie ca raport de comprimare. Totusi, este folosit des si termenul raport de compresie, de altfel nici nu este prea gresit. Doar ca, folosit asa, poate genera confuzii cu termenul compresie, marime masurata cu instrumente specifice, si exprimata in unitati de presiune.

Spre deosebire de compresia masurata pe cilindru si exprimata in unitati de presiune, raportul de comprimare sau raportul de compresie (in unele carti) este o marime adimensionala (nu are unitate de masura) si este exprimata de raportul a doua volume. V1/V2, supraunitar, asa cum bine s-a spus. In aceasta relatie V1 reprezinta volumul cilindrului (a camerei de ardere daca vreti) atunci cand pistonul se afla in punctul cel mai de jos PMI (de exemplu la sf. admisiei sau a detentei) iar V2 este volumul cilindrului (sau a camerei de ardere, cum vreti sa ziceti) atunci cand pistonul se afla in punctul cel mai de sus PMS (de exemplu la sfarsitul fazei de evacuare sau la sfarsitul fazei de compresie). Evident cu V1 (numarator) > V2 (numitor).
Skoda Octavia II Elegance 1.6 MPI, 2008

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1325 : Ianuarie 25, 2017, 12:12:27 a.m. »
Corect este raport de comprimare. Ceea ce masuram noi este compresia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Memphis CZC

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 287
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris de ceva timp
  • Auto: Octavia RS 2.0 TFSI
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1323 : Ianuarie 24, 2017, 11:36:50 p.m. »
Aproape corect, doar ca este invers. La numarator avem volumul cilindrului cu pistonul jos iar la numitor avem avem volumul cilindrului cu pistonul sus.


Eu stiam ca e volumul max al camerei de ardere (adica pistonul sus) supra volumul min al camerei de ardere (adica cu pistonul jos). Trebuie sa dea supraunitar deci numaratorul trebuie sa fie mai mare ca numitorul.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1322 : Ianuarie 24, 2017, 11:15:01 p.m. »
Poate comparatia mea e eronata, dar valorile masurate sunt comparabile cu cele date in manual Skoda la acest model, asadar pana la urma asta e important - testul de compresie este RELEVANT, cu toata confuzia mea :))
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Remi

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mar 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 329
  • Karma: +1/-0
  • Auto: Octavia II, 1,6 MPI
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1321 : Ianuarie 24, 2017, 10:16:01 p.m. »
Aproape corect, doar ca este invers. La numarator avem volumul cilindrului cu pistonul jos iar la numitor avem avem volumul cilindrului cu pistonul sus.
Skoda Octavia II Elegance 1.6 MPI, 2008

Offline Memphis CZC

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 287
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris de ceva timp
  • Auto: Octavia RS 2.0 TFSI
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1320 : Ianuarie 24, 2017, 06:32:15 p.m. »
@avatar...eu cred ca faci o confuzie. Din cate stiu eu 9.1:1, 10:1, 13:1 etc. sunt rapoartele de compresie, adica volumul cilindrului cand pistonul e sus impartit la volumul cilindrului cand pistonul e jos, deci este o valoare fara unitate de masura (impartirea a doua volume). Ce ai masurat tu acolo este efectiv presiunea maxima in cilindru, comparatia cu raportul de compresie nefiind relevanta.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: "Blue Flame" Skoda Octavia 1.8T 20v 4x4 Elegance LE
« Răspuns #1319 : Ianuarie 24, 2017, 10:11:07 a.m. »
Pe net unii dau valoarea raportului de compresie "geometric", nu neaprat compresia masurabila, aia care ia in calcul si incalzirea aerului odata intrat in cilindru si care e mai mare.

Blue sta bine :)

Rezolvat cu misfires?
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30