Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Totul despre DECARBONIZAREA motorului  (Citit de 8987 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #33 : Decembrie 05, 2018, 08:57:07 a.m. »
Tii Ravenolul tot 10000 si esti sigur.
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #32 : Decembrie 04, 2018, 06:50:39 p.m. »
Ai doi parametri. Indicele Noak se refera la evaporare și acesta cu cât este mai mic cu atât e mai bine. Temperatura de aprindere, un ulei care se aprinde la temperatura mare, logic se evaporă mai greu. Uleiul clasic poate îngloba mulți detergenți, uleiul modern cu procent mare de componente sintetice nu poate îngloba mulți detergenți dar și lasă depuneri mai puține.
Acum dacă iei un Ravenol VMP cu Noak de circa 7,5 și îl ții în motor 15000 km și un Total Quartz Ineo LL cu Noak de 8,8 pe care îl ții în motor 10000 km chiar nu știu rezultatul, nu știu dacă Total cu Noak mai mare chiar ținut kilometri mai puțini ar face depuneri mai puține decât Ravenol cu Noak mai mic dar ținut mai mulți kilometri.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #31 : Decembrie 04, 2018, 03:56:41 p.m. »
@Tlgtlc
Nu ma refer la motor in general ci strict la supapele de admisie. Alea la motoarele gen injectie directa se umplu de depuneri datorita vaporilor de ulei recirculat de PCV care ajunge pe supapele fierbinti si nu sunt spalate de injectia de benzina ca la MPI-uri.
Indiferent ca e nou sau vechi, bun sau prost, uleiul ala tot ajunge pe supape. Intrebarea e: la ce parametru / test / componenta / aditiv sa ma uit care sa indice faptul ca odata ajuns in stare de vapori pe supape se depune mai putin sau deloc?



Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #30 : Decembrie 04, 2018, 03:16:32 p.m. »


ieftin si rapid!
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #29 : Decembrie 03, 2018, 08:51:04 p.m. »
Da, pentru o exploatare normală, jos pălăria!

Ma incadrez fara doar si poate :))
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #28 : Decembrie 03, 2018, 08:09:24 p.m. »
@JK s-a discutat și rasdiscutat pe topicul dedicat uleiului de motor. S-a lămurit că un ulei schimbat mai des decât prevede cartea service aduce beneficii în privința păstrării curățeniei motorului.
@Avatar Ozerol a fost testat în condiții de exploatare normală unde au fost sesizate beneficiile. Nu poate nimeni să bage nimeni mâna în foc că va fi capabil să elimine consecințele unei contaminări datorate decarbonizarii. Singurul care poate da un astfel de răspuns ești tu care poate furniza o probă pentru laborator. Și mai este o problemă... cine achita costurile?
Da, pentru o exploatare normală, jos pălăria!

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #27 : Decembrie 03, 2018, 06:58:35 p.m. »
Cateva completari la cele scrise anterior:

- dupa trei luni in care consumul matematic la pompa a crescut cu maxim 0,4/100km, desi stilul, drumurile si regimul de mers nu au variat (culmea, a fost intervalul august-octombrie, deci vreme mai calda...), a venit ultimul plin la doua din masini, cand am adaugat Ozerol pentru 405, respectiv 410 km rulati cu uleiul contaminat. Plinurile facute imediat dupa revizii au confirmat consumurile anterioare, mai mici cu pana la 0,4/100km, desi vremea in noiembrie a fost f rece!

- Ozerolul are niste proprietati fantastice, se poate pune fisa tehnica de la producator la dispozitia celor interesati, asa incat consider ca in 1-2 schimburi de ulei, pastrand Ozerolul ca adjuvant la fiecare noua revizie, oxidarea sa inceteze, sau macar sa reintre in cotele acceptate. Nu am nici un dubiu, personal.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #26 : Decembrie 03, 2018, 03:28:03 p.m. »
Uleiurile sunt cauza depunerilor de carbon pe supapele de admisie la motoarele cu injectie directa (fie ele benzina sau pacura). Exista vre-o cerinta / specificatie speciala la uleiurile moderne legata de impiedicarea fenomenului?
Sau altfel spus, care-i diferenta dintre un ulei bun si unul prost dpdv al depunerilor de carbon IN ADMISIE? Facand abstractie de protectia motorului sau alte roluri "traditionale" ale uleiurilor.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #25 : Decembrie 03, 2018, 02:07:01 p.m. »
Doru a ajuns la concluziile acestea datorită experimentelor unor prieteni care a inclus și analize ale uleiurilor uzate.
Toată lumea care s-a pronunțat că decarbonizarea motorului nu este un experiment tocmai în regulă nu și-au imaginat, de fapt nimeni nu și-a imaginat, că pericolul vine pe cale chimică. Se produce o creștere absolut halucinanta a acidității uleiului însoțită de o oxidare pe măsură. Un simplu schimb de ulei nu rezolva problema pentru că procesul va continua și cu uleiul următor. Se impune o spălare a motorului cu un alt ulei. Pe termen mediu cred că cei care au apelat la un astfel de procedeu și nu au luat măsuri vor avea de suferit daune ale părților de cauciuc din motor și ale pieselor sensibile la oxidare (cuzineți).
Substanțele antidot menționate de Doru ar trebui să ajute dar nu le-am testat pentru a putea garanta că elimina efectele.
Am încercat să explic mai pe înțeles, Kspic poate oferi și o abordare științifică a fenomenului.
Până una alta, ulei de calitate și schimb la un interval rezonabil ar trebui să fie soluția fără riscuri pentru a păstra motorul curat pentru a nu fi nevoie de procedee cum este decarbonizarea.

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #24 : Decembrie 03, 2018, 12:36:44 p.m. »
Dupa cateva luni si cateva mii de km cu masinile supuse operatiunii de decarbonizare, inclusiv a admisiei de aer, revin cu precizari importante pentru aceia care au in vedere sa apeleze la acest procedeu de curatire.

Din capul locului, decarbonizarea este cu adevarat ceva bun, DAAAR este necesar a se cunoaste si aplica cateva reguli, intrucat in caz contrar, avantajele ei tind sa atraga dezavantaje in egala masura pe termen mediu !!

Asadar, din experimentele personale si experienta acumulata prin discutii private si teste la drum, aduc cateva precizari importante in privinta decarbonizarii motorului:

- operatiunea in sine disloca mecanic anumite depuneri, care vor fi antrenate si aruncate pe evacuare
- CONCOMITENT, are loc o reactie chimica la nivel molecular, iar acest fapt NU este indeajuns facut cunoscut de catre cei care practica decarbonizarea (fie nu o cunosc nici ei, destul de probabil, fie nu o spun, mai putin probabil)
- exista o consecinta imediata a decarbonizarii: consumul de ulei si combustibil CRESTE.
DE CE? Apoi aici vin cu precizarile de care aminteam...

Reactia chimica ce insoteste decarbonizarea CONTAMINEAZA ULEIUL MOTOR, crescandu-i indicele de aciditate peste nivelul de alarma. Aceasta inseamna ca uleiul in cauza isi pierde proprietaatile de ungere si aditivare, de aici rezultand un consum initial nejustificat de ulei al motorului, care poate ajunge si la 2L/8000km! Din aceasta cauza, motorul lucreaza sub parametri sai de fabrica, asa incat si consumul de combustibil va creste aparent fara motiv, cu pana la 0,4L/100km! Daca omul nu are urechea fina sau nu isi iubeste masina, va sta fericit si linistit ca o poate calca mai sanatos ca inainte, pentru ca acesta este efectul imediat al decarbonizarii, insa nu-i va trece prin cap ca, in fundal, potentiale probleme viitoare isi pregatesc pe-ascuns aparitia. Da, se prea poate sa treaca 1-2-3 ani si cativa zeci de mii de km pana cand ele se vor manifesta agresiv, iar omul nici nu va face legatura intre ele si decarbonizarea facuta cu ani in urma...

RECOMANDARI CLARE SI IMPERATIVE pentru aceia care recurg la decarbonizare, pentru ca ea chiar sa merite cu adevarat:

1. In maxim 500 km de la decarbonizare, se impune un schimb nou de ulei motor si filtru aferent ! Si, intrucat chimic dupa decarbonizare creste aciditatea in motor, exista doua solutii de urmat INAINTE de acest schimb de ulei motor
     A. Se foloseste un ulei bogat in calciu, cu proprietati de curatire tip detergent, care se pune in motor pentru 30 min si 2-3 km, poate fi cantitativ nivelul minim al motorului in cauza, apoi se scurge afara, punandu-se uleiul nou
     B. Se foloseste solutia Ozerol MP-8, un antioxidant minunat, care face acelasi lucru in acei 500 km dinaintea schimbului de ulei, dupa care se adauga si odata cu noul ulei din motor. Efect super (am incercat aceasta solutie, pe 2-3 motoare deja, extraordinar de eficienta)

2. Daca masina are DPF (filtru de particule), se impune desfacerea evacuarii inainte de acesta pentru a nu-l infunda si strica!

3. Uleiul motor ales TREBUIE sa fie unul de buna calitate, uitati va rog cliseele gen Castrol, Aral, Mobil, etc, pentru ca retetele lor de azi sunt mai slabe decat ale altor producatori, cu adevarat de top dpdv calitativ (si aceasta demonstrata cu analize de ulei in laborator specializat!): Ravenol, Eneos, Rowe, Valvoline, Mobil 1, etc. Fiti deschisi la minte si nu veti regreta nimic !

Invit pe Kspic si TLGTLC sa completeze cu ceea ce cred ei de cuviinta, mai ales ca anumite cunostinte ii recomanda.
Multumesc!
« Ultima Modificare: Decembrie 03, 2018, 12:42:53 p.m. de A V A T A R »
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #23 : August 22, 2018, 10:17:27 p.m. »
O explicație aproape identică am primit și eu. Se poate face concomitent cu o curățare a dpf-ului cu aparat și soluție dedicată. Dar ținând cont că dpf-ul meu este în toate mințile, merg destul de mult în afara orașului și costurile operațiilor nu sunt chiar mici deocamdată zic pas. Dacă nu aș fi avut dpf-ul, aș fi făcut mai ales că au făcut asta niște oameni care nu sunt deloc niște novici în ale mașinilor și au fost foarte mulțumiți de efecte. Dar nah, fiecare chestie va produce mereu discuții pro și contra.

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #22 : August 22, 2018, 06:31:14 p.m. »
Masinile cu DPF au un regim special: intai se face o scurta diagnoza si daca intre cei doi senzori valoarea presiuni diferentiale nu depaseste o anumita limita, se poate face procedura. ALTFEL, exista riscul infundarii DPF. Exista totusi o solutie: inainte de decarbonizare, se elimina DPF atat fizic, cat si din soft !

Liviu, aceste precizari le-am primit eu de la un mecanic cu experienta,
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #21 : August 20, 2018, 07:43:35 a.m. »
Am tot citit despre procedeu, am vorbit și cu diverse persoane care pot da o părere competentă, procedeul este într-adevăr benefic. În privința catalizatorului sunt slabe șanse să se înfunde dar nimeni nu mi-a putut da un răspuns în privința filtrelor de particule. Nicăieri nu am găsit un test și o explicație credibilă în privința dpf-urilor. Dacă aș fi avut mașină fără dpf as fi făcut și apoi povestit, așa, aștept să mă lămuresc și până atunci conduc cât de dinamic pot.

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #20 : Iulie 27, 2018, 08:00:58 p.m. »
Iata efectul decarbonizariii...cand a avut ce discloca si antrena ca depuneri, rezultatul este vizibil la propriu !
Curatarea se face in mers si este recomandabil sa se intample la turatii mai ridicate ca regim mers si daca se poate, la un drum extraurban. Ceea ce voi si face curand.


Cu fiecare km senzatia e ca motorul si traseul de evacuare se scutura de toata depunerile, sunetul e din ce in ce mai putin perceptibil iar detenta la apasarea acceleratiei din ce in ce mai spontana si apriga !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Dragu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Cernauti - Bucovina
  • Mesaje postate: 373
  • Karma: +0/-0
  • Membru onorific !
  • Auto: Laguna 1 Ph2 1.6 16V MY2000
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #19 : Iulie 27, 2018, 03:49:49 p.m. »
Bine v-am regasit !
Ma bag si eu in vorba cu efectul decarbonizarii la o benzinara aspirata de 1.6 16V 110CP.
Teoreticieni si practicieni sunt destui pe forum asa ca n-am sa fac decat aprecieri asupra celor constatate “dupa”.

Vioiciunea motorului este atat de evidenta incat nu poti face confuzie intre “cu ce motor ai intrat la  tratament”  si “cu ce-ai iesit”! Am avut o senzatie oarecum similara dupa curatarea clapetei de acceleratie dar acum reactia motorului este mult superioara! La aceiasi deschidere a clapetei  (subiectiva apasare a acceleratiei) turatia este superioara celei anterioare decarbonizarii iar ”zvacul”, cum spune Doru, este - la trecerea dintr-o treapta in alta - atat de prompt si sesizabil de parca toti caii navalesc simultan in camera de ardere! Astept efectul regasirii in consum!

Sigur, s-ar pune intrebarea: si pentru cat timp aceasta revigorare? Greu de spus pentru ca depinde de mai multi factori dintre care unii subiectivi (stilul soferului si acuratetea intretinerii masinii) dar experienta fiecaruia va fi cea care va determina ”cadenta” operatiei de decarbonizare sau, de ce nu,  renuntarea la ea! Poate scumpa pentru unii experienta, dar daca merita? Numai bine!
Inapoi la benzinara aspirata 1.6 16V ! EX -Skoda Fabia Combi 1.9 SDI powered by Dimsport
"Daca intalniti in viata un obstacol schimbati directia nu destinatia !"

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 [20] 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30