Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Service Skoda Octavia => Subiect creat de: marius_f din Mai 06, 2020, 12:24:52 p.m.

Titlu: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Mai 06, 2020, 12:24:52 p.m.
Salut

   In curand va trebui sa ii fac schimbul de filtre si ulei (aprox o luna)
Doar ca de data asta va trebui sa ii schimb uleiul cu tot cu baia de ulei, din cauza filetului interior care s-a tocit / uzat excesiv, iar la ultimul schimb de ulei stiu ca mecanicul a reusit foarte greu sa mai infileteze surubul ala de golire, in baia de ulei
A incercat chiar si cu un alt surub nou, dar degeaba
Mi-a aratat cu lanterna filetul interior al baii de ulei, care intr-adevar era aproape inexistent
   Dar intr-un final a reusit sa il fixeze acolo, insa mi-a spus ca data viitoare, la urmatorul schimb de ulei, va trebui sa ii schimb si baia de ulei

   Din ce cauze ? -> Din cauza altor mecanici ''priceputi'' pe care i-am descris in alte postarimai vechi, care au strans excesiv acest surub de golire de la baia de ulei si care au pus in mod excesiv silicon de etansare pe surubul de golire, lucru care in timp a fortat de fiecare data filetul interior al baii de ulei
(asta a fost explicatia mecanicului si il cred 99%, fiindca pana acum nu am mai intampinat vreo astfel de problema la alta masina si nici nu am mai folosit vreodata silicon de etansare pus pe surubul de golire al baii de ulei)

   Dar nu-i bai, o schimb si cu asta basta, nu este capat de lume
Am insa cateva neclaritati :
1. Ce producator sa aleg pt baia de ulei ?
   MTR, VAICO, DEPO, TOPRAN, KLOKKERHOLM -> preturile oscileaza intre 200 - 300 de lei
(OEM exclus, este prea scumpa, peste 1000 de lei)

2. Ce tip de silicon de etanseizare sa folosesc ?
Stiu ca nu are garnitura si ca etanseizarea se face doar pe baza de silicon de etanseizare
In ETKA am gasit cateva tipuri de silicon
-> D176600A1 - la tipul asta de silicon, pe google am vazut ca apare OEM dar si DIRKO 
-> D176404A2 - pe google codul asta apare asociat cu REINZSOIL (o fi sau nu bun pt asa ceva ...
-> D176501A1 - asta vad ca apare asociat cu LOCTITE (parca p'asta l-as alege
Voi ce ziceti ? Ce parere aveti ?
Sau sa il las pe mecanic sa puna ce o vrea el si cum o sti el ?
(dar parca nu as vrea sa vad apoi urme de ulei pe acolo ... si sa fiu iar nevoit sa dau jos baia de ulei)
Si plus d'asta, sunt convins ca o baie de ulei AM nu va avea o planeitate excelenta ... dar deh, asta este

3. Sa ii schimb si intinzatorul de la lantul de la pompa de ulei fiindca tot se va umbla pe acolo ?
O sa il rog pe mecanic sa ii curete si sorbul ala, fiindca tot desface pe acolo
Ar mai fi si altceva de curatat / verificat / inlocuit pe acolo ?

Multumesc mult
O2, 2005, 2.0tdi, PD, 16V, 103kw / 140cp, BKD, dsg

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: T. Carmen din Mai 06, 2020, 04:06:21 p.m.
1. Oricare dintre producatorii mentionati, sunt ok.
2. D176501A1.
3. Daca tot este deranj in zona, da.

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Mai 07, 2020, 06:29:43 p.m.
Multumesc Carmen
Pt intinzator, un cod si vreun producator anume ?

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: cirsteammm din Mai 07, 2020, 10:48:53 p.m.
La fabia 1.9 sdi pe care o am la ultimele două revizii efectuate la acelasi service in Bucuresti scoaterea uleiului din motor s-a făcut prin aspirare prin partea de sus. Nu stiu daca este în regulă însă nu s-a mai desfacut in felul acesta scutul si busonul de la baia de ulei.
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: bogdanpiatra din Mai 07, 2020, 11:54:22 p.m.
Nu i okRaman reziduri
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: T. Carmen din Mai 08, 2020, 08:40:51 p.m.

Pt intinzator, un cod si vreun producator anume ?
038115130 (intinzator)
038115230A (lant)
Cred ca ar fi bine sa achizitionezi set complet: intinzator + lant, nu doar intinzatorul.
Hepu, Ina sau Continental.
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Mai 09, 2020, 12:43:56 p.m.
Ok, am priceput
Pt set ce sa aleg ?
INA sau HEPU ?
Continental nu am vazut sa existe (pe internet)
Probabil ca in magazinele de piese auto voi gasi toti producatorii

Multumesc mult!
Dar pt schimbarea lantului si intinzatorului, trebuie cumva demontata si distributia ? Dupa spusele mecanicului (telefonic) asa ar cam trebui, dar nu era foarte sigur A ramas sa se informeze mai bine si imi va spune.
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: vizitator din Mai 14, 2020, 07:19:50 p.m.
Nu cred ca ai cum altfel.

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Mai 15, 2020, 09:44:06 p.m.
Mno, atunci asa o las ... nonsens o interventie de asemenea anvergura daca totul este ok
Mai ales ca distributia este schimbata recent, adica prin sept / oct anul trecut si bibilita si reglata asa cum mi-a placut mie
Baie de ulei, adeziv, cele trebuincioase (ulei si filtre) si cam atat

Eventual o sa incerc sa curat sorbul ala ... dar si aici trebuie demontata tabla aia antival ...  :-? ... probabil ca asta o sa il curat, daca o fi ceva de curatat la el

Multumesc

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Iunie 05, 2020, 09:53:35 a.m.
Revin si eu cu o intrebare

   Credeti ca tubul asta de silicon (D176501A1 de la Loctite, cred) de 50ml este suficient pt o etanseizare corecta a baii de ulei ? (pt a da uniform si cantitativ pe toata marginea baii de ulei ?)
   Parca nu as da pe silicon 200 de lei (100 de lei tubul x min 2) -> mi se pare cam absurd sa dau pe silicon aproape cat pt baia de ulei (intre 200 - 300 de lei)

Vad ca mai exista si alte variante, ceva mai generoase cantitativ, adica de 200ml
Si anume :
-> pe autokarma :
   -> Dirko (exact pe codul de mai sus si cica este ''VW'') = 101 lei tub de 200ml
   -> Elring Das original (dar in poza este tot acelasi produs Dirko ... are alt cod intr-adevar) = 71 lei tub de 200ml
   -> tot de la Dirko (are alt cod, dar este aceeasi poza, acelasi produs ... cred, aceleasi specificatii si cica asta este pt BMW ... auz' la ei) = 82 lei tub de 200ml

Toate astea enumerate mai sus, au aceleasi specificatii si cantitati, dar preturi diferite ... banuiam eu ca daca le cer o piesa pt skoda, or sa imi zica un pret ... iar daca le cer aceeasi piesa, dar pt vw sau audi ... or sa imi zica alt pret, evident mai mare ...)

O sa ii sun astazi, sa imi explice si mie ce si cum, sa imi spuna daca este ''mai baie de ulei aia de VW decat aia de BMW''

Si ar mai fi de la Victor Reinz la 90 de lei, tot tub de 200ml, tot tub presurizat si aceleasi specificatii


Ce parere aveti ?
Imi va ajunge unul din ala de 50ml (de la Loctite) sau sa iau unul din asta de 200ml ?

Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: bogdanpiatra din Iunie 05, 2020, 11:30:46 a.m.
Teoretic nu trebuie pus in strat gros, dar trebuie sa dea putin pe afara, adica cand lipesti baia de bloc sa iasa putin din el, sa ai certitudine de cordon neintrerupt.Ma gandesc ca e cam putin.
Dirko am luat si eu, si am "etanseizat" cu manuta epuratorul acela de ulei, din plastic. A tinut, mai ales ca a fost dat cu mana.
Victor Reinz ar trebui sa fie ok, ca parca cu asta se ocupa, garnituri, simeringuri, etc.Mai intreaba si tu pe nenea mecanicul, ca el ar trebui sa stie.
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: Liviu-tsi din Iunie 05, 2020, 08:25:42 p.m.
Si asta tot aia face ,eu am folosit.


https://www.dedeman.ro/craiova/silicon-den-braven-auto-si-constructii-rosu-rezistent-la-temperatura-280-ml/p/5000957 (https://www.dedeman.ro/craiova/silicon-den-braven-auto-si-constructii-rosu-rezistent-la-temperatura-280-ml/p/5000957)
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Iunie 06, 2020, 09:49:53 a.m.
Cred ca o sa iau Dirko
Probabil ca asa ceva
https://www.autokarma.ro/garnitura-capac-supape-129-400-elring?search=D176501A1&grupa_produse=PRODUCATOR%20-%20Cautare%20dupa%20cod&grupa_order=8

Bogdane, hai ca m-ai facut curios
Despre ce epurator vorbesti ? La ce masina ? O2, 2.0tdi ?
Eu stiam (din auzite) ca epuratorul asta se afla pe capacul de la culbutori si ca nu prea se poate umbla la el, adica sa il desfaci, sa il cureti ... Adica in cazul in care se infunda acel epurator, trebuie schimbat capacul cu totul ... asa am auzi

Liviu -> o sa trec prin Dedeman sa vad daca il gasesc si sa citesc pe el, sa vad ce specificatii are

 
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: Liviu-tsi din Iunie 06, 2020, 10:18:46 a.m.
Ca idee, orice o sa folosesesti, trebuie lasat macar cateva ore ,optim ar fi pana a doua zi,inainte de a pune uleiul,pentru a se usca. De obicei mecanici nu asteapta deloc ,si dupa o scurta perioada o sa apara scurgeri.
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Iunie 06, 2020, 10:44:25 a.m.
Asa este, ai mare dreptate, asta este problema


D'asta si caut un silicon mai performant un pic ... gandindu-ma ca o face o priza mai buna si care sa se "impace" si cu graba mecanicilor


De Victor Reinz sunt satul ... exact ce spui tu ... apareau scurgeri la ceva timp (la alte masini)
Sunt convins ca si asta (VR) ar fi bun ... dar deh, daca nu se "pupa" si cu graba mecanicilor trebuie sa il scot din ecuatie


Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: bogdanpiatra din Iunie 06, 2020, 10:24:57 p.m.
De 1,2 tsi ziceam
Titlu: Re: Baie de ulei -> inlocuire -> silicon etansare ?
Scris de: marius_f din Iulie 31, 2020, 12:40:00 p.m.
Revin cu detalii
Am intarziat intentionat cu raspunsul, pt a lasa ceva timp si nr de km (aprox 2000 km) siliconului, sa vad daca isi face treaba ok
Si se pare ca da

Baie de ulei Topran = 260 de lei
Silicon Dirko HT ProfiPress = 80 de lei tubul de 200ml

Pana acum pare ok, nu am vazut nicio scurgere, tot uleiul este asa cum trebuie, la nivel

Am mai schimbat si garnitura de la capacul de la culbutori, cu una originala, cumparata de la StoAuto
cod original : 03G103483
pret : 111 lei + transport -> total = 135 lei
Aveam o mica scurgere pe la capacul de la culbutori, pe la coltul din dreapta, inspre habitaclu
Initial montasem una AM, la vreo 40-50 de lei, dar nu a fost mare lucru de capul ei, peste vreo cateva sute de km incepuse sa se prelinga iar ulei, in exact acelasi loc
Asa ca am schimbat-o iar, de data asta cu una originala si totul pare ok la peste 2000 de km, este totul uscat, fara scurgeri

Lant, intinzator pompa, pareau ok, mecanicul a zis ca este inutil sa le schimbe asa pur si simplu, pt ca el nu observa nimic suspect si ca este o munca inutila, pt ca trebuia demontata distributia .. iar alte reglaje ... iar alta manopera ... Sorbul acela, la fel, era curat, asa ca l-am lasat si pe ''dumnealui'' in pace 

Vechea baie era curata, nu existau depuneri in ea sau ''namol'' , ''moloz'' sau alte cele pe acolo
Motorul, din ce am putut sa vad cu baia demontata, era foarte curat, fara depuneri, avea o culoare caramel

Restul, consumabilele necesare, ulei, filtre ...