Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?  (Citit de 24823 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline skodaoctaviarsrs

  • Junior
  • *
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: ilfov
  • Mesaje postate: 20
  • Karma: +0/-0
  • Auto: 1,9tdi alh
+35 cai nu vor afecta cu nimic masina ta, poate doar consumul in + sau in -.
« Ultima Modificare: Martie 01, 2010, 10:26:31 p.m. de Master 4X4 »

Offline TM-99-SKY

  • Junior
  • *
  • Joined: Aug 2009
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: 2.0 TFSI
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #47 : Decembrie 12, 2009, 03:42:53 p.m. »
o masina poate fi "forjata" si daca se merge incet cu ea,eu pot s amerg cu 200 km/h dar in regimul ei normal de ture si cu schimburile si reviziile la zi si atunci nu se va intampla nimic,pe cand o masina ce nu are parte de schimburi si revizii poate sa mearga si cu 130km/h si se va "forja" mai tare :D
....v8-for the child inside me....

Offline radioman

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 970
  • Karma: +0/-0
  • Unii se nasc ca un 'original' si mor ca o "copie"
    • Radio Romania Constanta
  • Auto: Octavia 3 /2.0 TDI/150 CP
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #46 : Decembrie 28, 2008, 09:48:22 a.m. »
@GTI paua : sunt de acord cu o mare parte a afirmatiilor tale din ultimul post dar parca mai bine iti statea cu atitudinea din postul din 27 decembrie, eu zic ca e mai safe fara atata graba ,iti spun eu dupa 20 de ani de profesionist ca poti sa faci si 9000 de km lunar, cu atitudini teribiliste si "abordari si negocieri " ale curbelor cu 200 km/h s-ar putea sa sfarsesti rau si,..ce este si mai rau ca pot sfarsi la fel si altii, nevinovati, indiferent de ce ai sub capota .. :68: .In rest multe scuze ptr off-topic si toate cele bune , respect maxim din partea mea! :082:
« Ultima Modificare: Decembrie 28, 2008, 09:52:36 a.m. de radioman »
Skoda Octavia 3 Style /2.0 TDI /2017; Seat Ateca Excellence/ 1,5 TSI/ 2018

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #45 : Decembrie 28, 2008, 06:39:34 a.m. »
Deci motorul in sine , planetarele si injectoarele vor fi ok la +35CP?
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

Offline GTI paua

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: Cj
  • Mesaje postate: 641
  • Karma: +0/-0
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #44 : Decembrie 28, 2008, 12:09:12 a.m. »
Ideea de baza la o remapare este sa nu abuzezi de acea putere in plus.
Caii putere castigati vor fi pierduti la plata mecanicului.
Folosindu-i doar in cazuri de necesitate,la depasiri sau unele plecari de pe loc imperios necesar mai alerte,este totul ok.
Daca ai insa picior de virtuos la volan,care circula cu succesiuni dese de acceleratie fund-frana fund,uzurile se resimt dupa destul de putini kilometri.
In principiu,prin remapare se mareste presiunea in turbina si timpii de injectie,deci aceste componente vor fi ceva mai muncite.
La suspensii vor fi mai solicitate bucsile basculelor de pe rotile motrice,deci se vor uza ceva mai repede.
Personal mi-am facut pe masinile mele ori de cate ori a meritat investitia (doar pe motoare turbo) ,deoarece 10% din timpul de utilizare a masinii storc tot ce se poate din motor .Un motor echivalent cu cei 35 % de cai dati in plus, ar fi mult mai scump decat costul remaparii,deci pe ansamblu merita.
Ideea de viteza superioara, este la a fi utilizata doar atunci cand conditiile de trafic o permit.De exemplu pe ruta Cluj-Turda,odata ajuns in varful Feleacului nu mai ai curba pe care sa o negociezi sub 130 km/h,taind doar doua benzi.Asta teoretic,deoarece conditiile de trafic nu-ti permit asa ceva.Ca o acolada la afirmatia cu viteze de 150+ pe drumurile patriei(exclusiv autostrada) pe aceeasi ruta se pot obtine peste 200 km/h la coborarea dealului Dabagau,daca nu este trafic,ai masina buna cu frane excelente si asfalt uscat.
Nu recomand insa celor cu mai putin de 3000 km facuti lunar ,minim 200 000 km in portofoliu  si multa experienta in "dat" pe serpentine(Brasov-Poiana la ore tarzii ;)  ).
« Ultima Modificare: Decembrie 28, 2008, 12:22:09 a.m. de GTI paua »
Priveste in retrovizoare daca te urmeaza ingerul tau pazitor...
....................................

Offline BrotaneL

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 187
  • Karma: +0/-0
  • Auto: 2.0i
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #43 : Decembrie 27, 2008, 11:58:33 p.m. »
Adi ... stiu ca nu prea se incurajeaza viteza pe forum ... dar tin sa-ti zic ca daca vrei sa mergi cu 150+ in Romania (km reali) se poate! sunt destule oportunitati de a`ti testa masina ... asta inseamna un risc cat se poate te maxim pe care ti-l asumi cand te urci la volan si vrei sa vezi ce poate masina ...  dar reusesti!
 Scuze de off-topic !
Skoda Octavia SLX 2.0
Ford Focus 1.8 TDDi

Offline Adi.badarau

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2008
  • Locaţia: Pitesti
  • Mesaje postate: 36
  • Karma: +0/-0
    • -Car-Bits: Despre Masini, condus, si lumea auto-
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #42 : Decembrie 27, 2008, 11:50:06 p.m. »
Ok am cam inteles trebuie sa mai ma documentez un pic pe subiect(sunt decat pasionat de mecanica si masini nu lucrez pe domeniu) oricum o sa ma gandesc de 2 ori inainte sa fac o remapare de soft la masina. THX.
PS. ma refeream in postul anterior ca nu ai pe unde sa mergi cu 150+ in RO.
Skoda OctaviaII(face-lift 2008) 2.0TDI DSG- Navigatie,ESP,Scaune si volan sport cu padele pt DSG,etc

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #41 : Decembrie 27, 2008, 09:33:46 p.m. »
OK, zici de ambreiaj si de suspensii, dar motorul in sine? Pistoane, injectoare si altele?
Planetare, punte etc.?
Ce parere ai, din experienta ta?
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

Offline GTI paua

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: Cj
  • Mesaje postate: 641
  • Karma: +0/-0
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #40 : Decembrie 27, 2008, 09:57:35 a.m. »
Tuningul electronic de motor,este o chestie fortata pentru a mai scoate ceva cai dintr-un motor conceput pentru un anumit regim de functionare si exploatare.Din experienta mea pe o multitudine de masini,remaparea oboseste prematur componentele masinii,primele fiind ambreiajul si suspensiile .
Si tot din experienta va spun ca niciodata nu-ti ajung caii putere.  8-}
Anul trecut am facut un experiment cu un amic,sa vedem cat de importanti sunt caii putere pe soselele noastre.
Eu aveam 180 HP pe RC,el 380 HP pe RS.
Plecare din Cluj spre Brasov ,cu destinatie Moeciu,traseu cunoscut cu asfalt foarte bun,insa cu un trafic infernal.
In conditiile in care aveam o diferenta de 200 de cai ,varfuri de viteza de 220 km/h,avansul lui la destinatie a fost de doar 4 minute in conditii de risc extrem.
Ca o concluzie: nu se merita ca rulezi ca nebunul.
O masina tunata nu este neaparat "forjata",mai degraba am vazut masini banale de serie "forjate" ,brutalizate in ultimul hal de "meseriasi".
Priveste in retrovizoare daca te urmeaza ingerul tau pazitor...
....................................

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #39 : Decembrie 27, 2008, 07:45:46 a.m. »
Adi, poate tu la Pitesti ai drumuri de 150kmh... autostrada, aici mai greu...
Motorul (interiorul acestuia) la 2.0 tdi e diferit la 140 fata de 170 CP (din ce am citit si eu) - componente mai solide, probabil diferente de dimensiuni, cote si mai stiu eu ce la piese.
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

Offline Adi.badarau

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2008
  • Locaţia: Pitesti
  • Mesaje postate: 36
  • Karma: +0/-0
    • -Car-Bits: Despre Masini, condus, si lumea auto-
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #38 : Decembrie 27, 2008, 01:48:03 a.m. »
 :082: Bravo GTI ai pus punctul pe I(cu rosu). Eu totusi sunt de parere ca un simplu chip tuning pt o marire de 30-40CP nu are cum sa strice (EX. Din fabrica RS are motor de 2.0TDI cu 170 CP deci stiu ei ce stiu cu privire la fiabilitatea motorului). Un pic de performante in depasiri te pot ajuta enorm, in special pe drumurile de munte circulate des de TIR-uri, oricum pe unde poti merge in RO cu 150+Km/h(reali).
Skoda OctaviaII(face-lift 2008) 2.0TDI DSG- Navigatie,ESP,Scaune si volan sport cu padele pt DSG,etc

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata? Si de ce o masina stock nu ar fi la fel?
« Răspuns #37 : Noiembrie 08, 2008, 08:43:53 p.m. »
Priviti miscarile unui pilot de rally,ce miscari elegante,scurte si precise are intr-o cursa.Multi ar vrea sa-i imite,insa degeaba,nu fac altceva decat sa chinuie niste biete masini de serie.

:082: =D> You are my hereo :D
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

Offline GTI paua

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: Cj
  • Mesaje postate: 641
  • Karma: +0/-0
Re: Ce inseamna de fapt o masina forjata ?
« Răspuns #36 : Noiembrie 08, 2008, 01:02:21 p.m. »
Forjata = masina folosita in conditii grele: turatii mari, curbe stranse, derapaje (controlate sau ... nu), plecare cu scrasnit de roti, etc...
Pe scurt, solicitari care induc oboseala in motor/transmisie/suspensie (prin oboseala ma refer la cea din mecanica, la propriu).

Ca definitie generala a termenului ,inseamna o masina brutalizata: schimbarea vitezelor smucit,bruscarea franelor,trecerea peste denivelari (gropi) cu viteza mare,supraturata des in mod inutil ,supraturata cu motorul rece.
Priviti miscarile unui pilot de rally,ce miscari elegante,scurte si precise are intr-o cursa.Multi ar vrea sa-i imite,insa degeaba,nu fac altceva decat sa chinuie niste biete masini de serie.
Priveste in retrovizoare daca te urmeaza ingerul tau pazitor...
....................................

Offline dodobird

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 481
  • Karma: +0/-0
As merge tot pe ideea lui "d-rive" dar putin mai violent : soferul conteaza , nu orasul sau autostrada  ;)
Am vazut undeva in nordul tarii o Volga gaz1 care practic merge 90% pe drumuri forestiere. Era impecabila , omul isi punea masina la munca la greu dar avea grija de ea zilnic.
Dacia 1310 1,6 8V + Octavia Tour 1,8 20V-T

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
Si eu am vazut ca e greu sa vinzi masini care au fost remapate, si care au elemente de tuning vizibile, sau rotile late :))
Asta in cazul in care cumparatorul e un low-end-user... probabil 80% din cazuri.
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 [16] 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31