Mini-review Honda CR-V 2017 2.4l CVT AWD:
Nu e chiar un review ci doar experienta mea de 5 zile si 800km cu Honda CR-V 2017 2.4l CVT AWD.
Am sa ma raportez mai mult la fostul Civic X 1.5t CVT si actualul Golf GTI DSG. De ce? Pentru ca n-am cum sa compar cu alte SUV-uri compacte pe care nu le-am condus.
Cei 800km i-am parcurs mixt autostrada si munte la temperaturi de -3 grade. Varianta de echipare este "LX" care e cea de baza. Masina are un motor de 2.4l, 184CP/245Nm, cutie CVT si tractiune AWD (Real Time All-Wheel Drive with Intelligent Control system cum ii zice Honda). Pretul de lista al masinii e de 25.500$ (cam cat a fost si Civicul meu).
Pros:- Motorul 2.4l aspirat. Este foarte silentios si are un sunet placut. Mi se pare net superior ca si vibratii si sunet fata de 1.5t. Fiind aspirat, raspunusl este instant dar ii lipseste cuplul la turatii joase. Cuplat la cutia CVT, face o pereche mult mai buna fata de 1.5t-ul de pe Civic. Pana in 3000rpm, la o acceleratie moderata, motorul efectiv nu se aude deloc. Cam orice acceleratie moderata se intampla la 2500-3000RPM. La Civic, cutia incerca sa tina motorul undeva intre 1700-2000RPM si parea subturat si fortat motorul.
- Confortul. CR-V este o masina confortabila. Zgomotul de rulaj este redus, motorul este destul de bine insonorizat si zgomotul de vant isi face prezenta de pe la 120km/h in sus. Patru persoane si un caine au start foarte comod. Masina are si guri de ventilatie pe spate, atat in consola centrala cat si sub scaune.
- Consumul. Am fost 4 persoane in masina, un caine si un portbagaj full (foto). Am mers la ski de mai multe ori, urcat pana pe la 1200m de mai multe ori, porniri dese la -3 grade si am avut un consum de 8.2l/100km
- Sistemul AWD. N-am avut nevoie de el pe unde am mers dar am facut ceva teste prin zapada si efectiv nu simteam transferul de cuplu pe spate. Ma asteptam intai sa simt ca patineaza fata si apoi ca se transmite cuplu pe spate dar nu a fost cazul.
Am facut un test de acceleratie moderata pe zapata, cu controlul tractiunii cuplat:
https://youtu.be/tih2zqrlpmw- Tapiseria textila. Este de cel putin 5 ori mai calitativa decat prostia textila de pe Civic X. Multa lume s-a plans de materialul textil de pe Civic iar pe CR-V chiar au pus ceva calitativ ce e asemanator cu cel de pe GTI.
Cons:- Cutia CVT. Chiar daca mi se pare superioara cele de pe Civic, tot n-ai acel feeling direct. Pe zapada nu imi puteam da seama daca patineaza rotile sau nu. Practic la o masina cu DCT sau cutie manuala, dupa sunetul motorului iti dai seama daca patineaza sau nu. Cu CVT nu te poti lua dupa sunet pentru ca ai senzatia de patinaj tot timpul.
- Sistemul de climatizare. Modul auto nu l-am putut folosi. Ventilatia e prea zgomotoasa si era mult prea puternica. Cu clima setata pe 22C, era ba prea cald, ba prea frig. Cam tot timpul a trebuit sa ajustez si am folosit mai mult climatizarea in modul manual.
- Calitatea in general este slaba, de masina low cost. Sudurile sunt foarte vizibile, lufturile la diverse elemente prea mare. Partea de jos a portierelor pe interior pare ieftina tare cu niste bucati de plastic puse pe acolo si suduri vizibile. Aceiasi problema era si pe la Civic.
- Nu exista nicio varianta de echipare cu o cutie AT cu convertizor sau manuala.
- Sistemul audio e infect
- Rezervorul este cam mic
Mixed:- Nu sunt convins de masina. De ce as cumpara CR-V si nu Forester sau Outback? In clasa asta e competitie mare si CR-V nu e chiar cea mai ieftina masina.
- Subaru Forester 2.5l manual e cu 3000$ mai ieftin. CVT-ul e 1000$. Subaru are si celebrul Symmetrical AWD si motorul boxer pozitionat longitudinal.
- Motorul "performant" al CR-V-ului este 1.5t-ul. 2.4l NA e trecut ca motor de baza. Eu personal le-as pune invers. Acest 2.4l il poti avea doar pe echiparea de baza si e singurul motor cu care as cumpara acest CR-V.
M-am dat jos din GTI, am mers 5 zile cu CR-V si acum m-am intors inapoi la GTI. Ce e diferit?
Pai pe langa pozitia la volan, CR-V-ul asta nu franeaza. El defapt franeaza dar senzatia e ca nu prea o face. Apoi directia: la CR-V, cu anvelopele M+S cu balon mare, ea nu exista. In general, cam pe orice pui mana in Golf e mai calitativ. Actionarea manetei de semnalizare este mult mai fina la golf, la fel si schimbatorul de viteze si alte detalii mai mici de genul asta.
Atat la CR-V cat si la Civic, schimbatorul la cutia de viteze automata este destul de greu de actionat. La majoritatea masinilor tragi in jos de maneta ca sa pui in "D" fara sa te uiti. La CR-V/Civic daca faci asta, ajungi in "S".
Alte chestii pe care le-am simtit sunt legate de confort: CR-V este mult mult mai confortabil ca GTI-ul. Este o masina mult mai potrivita drumurilor proaste din zona mea. Zgomotul de rulaj este iarasi mai redus si motorul are un sunet mai placut.
Imi place mult mai mult cum suna 2.4l NA de pe CR-V fata de 2.0 TFSI de pe GTI. Pe GTI are si un sunet fals bagat in difuzoare si nu as putea zice clar cum suna efectiv motorul.
Cutia CVT are si un mare plus: este foarte lina. Pentru ca nu are trepte de viteze, nu este niciun schimb de trepte pe care sa il simti. Am observat ca iti permite sa mergi constant cu viteza redusa fara sa auzi motorul. La DSG/manuala, fie esti in treapta 1a si cam turata sau intr-a 2a si subturata. Asta ajuta mult la mersul bara la bara.
Ca si concluzie, pentru o familie ce cauta o masina practica, confortabila, de la un producator ce oare o fiabilitate buna in general, un aspect placut, recomand Honda CR-V in varianta de baza de echipare.
In varianta de echipare superioara, primesti mai multe dotari dar nu neaparat o masina mai capabila. Competitorii directi gen Subaru Forester, Ford Escape au motare de 2l turbo de 240CP+.
In echipare superioara iarasi Honda te forteaza sa iei 1.5t in US. 1.5t-ul mi se pare inferior motorului 2.4l NA. Pe hartie, 1.5t-ul are specificatii mai bune dar sunetul motorului nu e atat de placut, vibratiile sunt mai mari si turbo-lag-ul nu il face prea rafinat.
Turbo-lag are si GTI-ul meu. M-am obisnuit cu el dar mi-am dat seama imediat de el dupa ce am condus 2.4l-ul de pe Honda.
Posesorilor de Accord 2.4l NA le recomand sa pastreze masina!
Am filmat pornirea motorului 2.4l si 1.5t de pe Civic. Ascultati bine acel 1.5t si 2.4l.
Honda Civic 1.5t (pornire la +9 grade):
https://youtu.be/4QnYsRhjeb0Honda CR-V 2.4l (pornire la -2 grade):
https://youtu.be/x4-dfGpnTXwNu am avut nevoie de AWD pe unde am mers. Ar fi mers fara probleme si GTI-ul.
Ninsoare:
Alte doua poze de prin zona: