Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia I / Skoda Octavia Tour => Service Skoda Octavia 1 / Skoda Octavia Tour => Subiect creat de: sharp_blade din Februarie 05, 2018, 06:54:01 p.m.
-
Salutare!
Acum vreo luna am demontat clapeta de acceleratie de pe Octavia mea (1.8T, AGU, clapeta actionata prin cablu) si am curatat-o. Era plina de depuneri, mi-a luat vreo ora sa ajung la stralucirea de aluminiu :)) . Am montat-o inapoi, am mers, toate bune si frumoase. Recent am observat ca atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie motorul ramane turat pe la 1300RPM o perioada scurta. Cel mai bine se observa cand stau pe loc si ii dau "spituri" in pedala. Am facut un filmulet ca sa intelegeti despre ce e vorba.
https://streamable.com/tqbtn
A patit cineva? Ce cauze ar putea avea treaba asta? Eu ma gandesc ca ramane clapeta blocata semi-deschisa un moment cand ridic pedala. Nu vreau sa ma apuc sa o desfac iar pana nu aud mai multe opinii.
-
Cu vcds-ul setarea de baza.
Cable Throttle Engine:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)
-
vezi culisarea cablului, lubrifiaza
-
Am facut deja setarea clapetei. Este posibil sa traga aer pe undeva si de asta sa accelereze putin singura?
-
Cablul de acceleratie nu se lubrifiaza. El vine deja cu lubrefierea necesara din fabrica, si asa ramane pe toata perioada lui de viata. Daca se lubrefiaza cablul, se va strange o gramada de mizerie/praf in camasa cablului, care in timp se va intari si chiar ca va impiedica functionarea lui normala. Se formeaza o pasta acolo, pasta formata din vaselina si mizerie, si nu mai scapi de ea.
Cablul de acceleratie se schimba cu totul. E posibil ca undeva sa se fi rupt un fir din componenta cablului de acceleratie, motiv pentru care, cand iei piciorul de pe acceleratie, cablul sa agate si motorul sa mai ramana turat.
La accelerare motorul ramane turat, sau asta se intampla numai la decelerare?
-
Ei na, asta face parte din consumerism, arunca si cumpara altul , vânzările să crească !(motive intradevar sunt si pot fi invocate multe, unele mai nastrusnice ca altele).Nu mai dureaza mult si ,,omul-fiinta,, cand se ,,defecteaza,, il inlocuim ce sa-l mai ,,reparăm,, =))
-
Daca cablul are un fir rupt (el fiind format din vreo 8 fire impletite), e doar o chestiune de timp pana cand se rup si altele, si ramai cu motorul turat in intersectie. Mie mi s-a intamplat acest lucru la precedenta masina, am preferat sa ung cablul (mare greseala) si nu m-a tinut nici 2 luni in plus.
Insa, daca cablul nu are vreun fir rupt, problema trebuie investigata in alta parte, mai ales la clapeta de acceleratie.
-
Aci , perfect de acord! :040:
-
Ciao si merci de raspunsuri.
Adaug o alta problema care nu credeam ca e relevanta aici: in accelerari (cu a1-a,a2-a si a3-a se simte cel mai tare) atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie turatia nu scade liniar si ma zdruncina, scazand in trepte.
M-am trezit azi cu un gand: sa scot mufa de la MAF si sa merg o zi fara. Suprize-surprize, masina nu mai "tremura" cand nu mai accelerez, decat tremuratul ala normal din a1-a sau sub 1500RPM si am observat ca turatia coboara liniar si atunci cand o turez in neutru.
Acum, pana sa ajung la concluzia ca e dus MAF, e posibil ca el sa fie bun si sa citeasca un flux de aer in admisie dupa ce se inchide clapeta? Daca da, de unde ar putea veni aerul ala? Zic asta pentru ca fara MAF logica e ca ECU nu mai stie ce aer intra in motor, stie doar ce iese, ajustand amestecul din sonda de O2.
Daca a patit cineva imi puteti spune ce blocuri din VCDS sa verific? N-am timp sa trec prin toate 100 plus ca info file-ul pentru ECU meu pare putin amestec si n-am increderea ca valorile alea sunt ce spune VCDS.