Noua Fabia...deja nu chiar asa noua...am admirat intai in showroom si din nou as alege modelul Combi pentru linia mult mai completa a masinii, fata de varianta hatchback.
Ce ii lipseste noului Combi este spatiul de depozitare a umbrelei...in fine, mai nou se renunta la multe detalii utile prezente pe modelele anterioare. Nu stiu de ce...
Din start, 1.2TSI-ul pe Fabia 3 vine cu distributie pe curea (dupa atata amar de lant...
) )
Am testat varianta de putere de 90CP, mai exista si cea ce 110CP, probabil ceva mai puternica, mai ales comparativ cu 1.2TSI 105CP de pe Octavia 2 FL.
Din start precizez ca nu m-a interesat defel consumul in test, in final a fost ~7% pentru un stil f variat de condus, insa fara a depasi 110 km/h pe ceas. Si nici 4300rpm...masina avea exact 1420 km cand am plecat cu ea. Rulajul total a fost de 20km, dar am ales un asa traseu incat am mers pe linie dreapta pt test dinamic, cateva viraje f stranse pt a vedea stabilitatea, drum de pamant pt test suspensie si ceva oras pentru a vedea ce ofera dpdv al confortului (general). Dupa 20km sunt perfect edificat despre ceea ce poate si ceea ce este aceasta masina...obiectiv.
CE MI-A PLACUT:
- izolare fonica f buna
- suspensie f buna, absoarbe atat de bine denivelarile, cu adevarat. Nu e moale, dar desi rigida, e un tampon deosebit intre drum precar si pasageri
- stabilitate pe viraje abordate sportiv neasteptat de buna
- frane peste medie, m-a surprins f placut ! Dozaj optim si decelerare rapida.
- acumulatorul nu mai e meschin ca la Fabia 2, acum ofera 59Ah 640A
- spatiu motor aerisit
CE NU MI-A PLACUT:
- sunetul turbinei...un "brrr" neconvingator categoria "mica". O simti putin ca "intra" doar la WOT in tr. a 3-a, in rest acceleratia e ca la un aspirat de 1.6 FSI 115CP. In ciuda dimensiunii mici, are lag prea mare (!)
- pedala de acceleratie nu raspunde progresiv la apasare, ci in trepte
- oglinda retrovizoare prea mica (si in forma unui zambet...)
- luneta prea mica (daca ai cumva tetierele spate ridicate, devine hublou
)
- profilul sezutului si spatarului scaunelor nu e prietenos pentru drumuri lungi (in continuare scaunul de la Fabia 1 e un reper dupa mine, desi am stat in multe marci si modele auto...de la new-entry la high-end)
- volanul prea gros in zona de prindere (ora 10-14) (vezi poza)
- oglinzi laterale imense ce fac rabatarea inutila ca protectie (vezi poza)
- lamela stergator spate acoperita doar partial...nu inteleg de ce arata astfel...deloc estetic (vezi poza)
- gurile de aerisire nu se pot inchide complet (!?)
DOTARI
Destule, inclusiv cruise control, senzori ploaie, senzori parcare spate, volan multifunctional, suport ochelari soare, etc.
DESIGN
Imi place. Atat la exterior, cat si la interior. Linii frumoase, atragatoare. La fel si combinatia coloristica in ton interior (plastic si tapiterie) cu exteriorul. De efect.
Bordul aerisit, comenzile unde trebuie. Butonul de Start-Stop langa cel de activare a luminilor.
Conectica AUX/USB sub Climatronic, mult mai intuitiv decat cel de pe Fabia 2 din fericire !
Volan, maner frana de mana si schimbator viteza imbracate in piele, placute la atingere.
DINAMICA si SUSPENSIE / DIRECTIE
Directia prea rigida dupa mine...sa-i spun cam "tare".
Suspensia e o surpriza f placuta ! Absoarbe tot si nu ai senzatia de barca, acel confort cunoscut de la grupul PSA de ex.
Motorul trage decent, dar e departe de a fi rapid. Lagul turbinei penalizeaza spontaneitatea. In tr a 4-a daca apesi la 80km/h pedala de acceleratie la fund, poti linistit sa te crezi soferul unui motor aspirat FSI.
Nu e lenta, dar desi cutia schimba f bine si precis si are doar 5 trepte, greutatea de 1100kg si reactia usor intarziata la acceleratia decisa nu-ti permit un sprint rapid pe o depasire dintr-o bucata. Asa ca te adaptezi la ce ai...asta e legea de aur.
Pe virajele stranse abordate sportiv reactia e f buna, nu fuge si nu scartaie. Si stiti ca eu nu iau virajele in pas de dans, ci ca la turnir...
CONCLUZIE
O masina decenta, atrage privirile, inclusiv in interior. Ofera putin din toate si destul de bine / corect.
Nu are minusuri importante si nici plusuri debordante, dar pare o optiune demna de testat.
Cine nu-si permite decat o singura masina, atunci nu poate fi dezamagit de Fabia 3.
Un sofer fara pretentii prea mari se va descurca decent...
Eu nu as alege-o nici pentru oras exclusiv (acolo unde CitiGO e absolut dementiala !!) si nici pentru "afara" exclusiv, pentru ca nu-ti promite in aceasta varianta de putere mari realizari. Dar eu nu sunt un etalon pentru esantionul reprezentativ de clienti de astazi. Cei care ma cunosc si stiu ce pretentii si asteptari am in general vor sti deja daca masina de fata e pentru ei, ceilalti va rog sa nu ma luati in serios si sa verificati singuri la un drive-test. E cel mai corect fata de noua Fabia 3 !