Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Regulamentul CE 461/2010 !  (Citit de 10615 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #25 : Iunie 27, 2014, 02:25:14 p.m. »
A aparut si guidelines-ul la aplicarea regulamentului ala.
http://ec.europa.eu/competition/sectors/motor_vehicles/legislation/legislation.html

A reusit cineva care vorbeste curent juridica sa-l inteleaga?
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #24 : Aprilie 19, 2012, 11:08:36 a.m. »
A fost publicat si raportul. Iacata concluziile pe garantii.

5. Sesizarea Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorului cu
privire la abuzul de garanţii al dealerilor auto: aplicarea normelor
privind protecţia consumatorilor şi campanii de informare a acestora.
Potrivit deţinătorilor de automobile care au participat la sondajul online efectuat în cadrul
investigaţiei, sunt dealeri auto care impun cumpărătorului, prin contractul de achiziţie a
automobilului, să-şi efectueze reparaţiile doar la reprezentanţe auto sau care sugerează, încă
de la cumpărare, că se pierde garanţia dacă merg la alţi reparatori decât cei din reţeaua
constructorului auto.

Contractul de achiziţie încheiat între dealer şi utilizatorul final cade în sarcina ANPC, instituţie
care este în măsură să descopere şi să sancţioneze astfel de abuzuri ale vânzătorilor de
automobile.

Aproape trei sferturi din participanţii la sondaj au fost obligaţi să accepte folosirea mărcii
constructorului auto în operaţiunile de service care nu fac obiectul garanţiei. Contractele
încheiate între constructori auto şi dealeri sau între reprezentanul producătorului auto şi
dealerii regionali, primite în cadrul investigaţiei, nu conţin clauze prin care constructorii cer
folosirea exclusivă a mărcii lor. În contracte se arată că pot folosi şi piese de calitate echivalentă
pentru reparaţii care nu fac obiectul garanţiei.

În consecinţă, impunerea mărcii producătorului auto este un abuz al dealerilor în relaţia cu
clientul său, cumpărătorul automobilului. Dealerii, mizând pe slaba informare a
consumatorilor vizavi de ce pot impune sau nu vânzătorul automobilului, comunică clienţilor,
verbal sau prin contractul de achiziţei a automobilului, că este necesar să fie folosite piese
purtând marca producătorului auto chiar dacă lucrările respective nu fac obiectul garanţiei şi
costul acestora este suportat de proprietarul maşinii.

Potrivit art. 10 lit.a) din O.G. nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor, „libertatea de a lua
decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive
sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale incorecte în vânzare, de natură a
influenţa opţiunea acestora” reprezintă un drept al consumatorilor, la încheierea contractelor.
Potrivit aceleiaşi ordonanţe, încălcarea acestei dispoziţii constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă de la 2.000 la 20.000 lei.

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #23 : Aprilie 19, 2012, 10:16:09 a.m. »
Vesti bune - a fost finalizata investigatia Consiliului Concurentei pe piata pieselor auto. Au remarcat ca in unele cazuri se impunea efectuarea reparatiilor in cadrul retelei autorizate sau cu marci ale producatorilor desi operatiunile nu fac obiectul garantiei. In mod interesant, Consiliul Concurentei considera ca ANPC ar fi competent in aceasta materie - hmh, mi se pare cel putin ciudat, nu exclud totusi deschiderea de investigatii de catre CC. Asteptam raportul si vedem atunci in detaliu ce masuri propun.

http://www.consiliulconcurentei.ro/uploads/docs/items/id7386/piese_auto_aprilie_2012.pdf

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #22 : Martie 02, 2012, 12:33:52 p.m. »
Exista cazuri in care clientii au renuntat bucurosi la "garantia" PoRo asumandu-si un risc, dar multi fiind patiti in trecut.

Fiecare alege si decide pt sine. Multam Raul de completarile utile facute !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #21 : Martie 02, 2012, 11:55:13 a.m. »
Gresit din 2 puncte de vedere.

(1) Nu exista 'reprezentanta'. Exista doar reparatori autorizati si reparatori independenti.

(2) Pentru a beneficia de garantia comerciala oferita de producator/importator, trebuie respectate conditiile de garantie. Daca acestea impun efectuarea reviziilor/reparatiilor EXCLUSIV in reteaua de reparatori autorizati, atunci DA, trebuie mers doar la reparatorii autorizati.

VBER-ul ofera niste drepturi producatorilor/importatorilor ('safe harbour'), nu inseamna neaparat ca acestia se si prevaleaza de ele. Ergo, un anumit producator/importator ar putea sa nu impuna obligatia efectuarii reviziilor/reparatiilor doar in service-urile reparatorilor autorizati.

Dar in general o fac. :) Asa ca de-asta trebuie verificate conditiile garantiei comerciale.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #20 : Martie 02, 2012, 11:04:00 a.m. »
deci concluzia? Mai bine nu risti cat esti in perioada de garantie si mergi la reprezentante ?

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #19 : Martie 01, 2012, 07:31:17 p.m. »
Trist !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #18 : Martie 01, 2012, 02:25:57 p.m. »
In afara Regulamentelor BER si VBER, Comisia publica si Guidelines (Instructiuni) care vin sa largeasca sfera reglementarii. Noi lucram cu ele in engleza pentru ca reprezinta textul original, dar pentru usurinta comunicarii voi pune textul in romana care va suna putin 'nefiresc' pentru ca nu e tradus foarte bine, in ciuda faptului ca reprezinta traducerea oficiala in romana.

Din pacate, desi un abuz in materie de garantii ar putea fi sanctionat, in conditii normale si textele din Instructiunile la VBER vin sa confirme concluzia mea anterioara.

Abuzul de garanții

(69) Acordurile de distribuție selectivă calitativă pot, de asemenea, intra sub incidența articolului 101 alineatul (1) din tratat în cazul în care furnizorul și membrii rețelei sale autorizate rezervă, în mod explicit sau implicit, reparațiile la anumite categorii de autovehicule pentru membrii rețelei autorizate. Acest lucru s-ar putea întâmpla, de exemplu, dacă garanția producătorului față de cumpărător, legală sau extinsă, este condiționată de obligația ca utilizatorul final să efectueze lucrările de reparații și întreținere care nu sunt acoperite de garanție numai în cadrul rețelelor de reparații autorizate. Același lucru se aplică în cazul condițiilor de garanție care presupun utilizarea mărcii de piese de schimb a producătorului în ceea ce privește înlocuirile care nu fac obiectul condițiilor garanției. De asemenea, pare îndoielnic ca acordurile de distribuție selectivă care conțin astfel de practici să poată aduce avantaje pentru consumatori astfel încât să permită acordurilor în cauză să beneficieze de excepția prevăzută la articolul 101 alineatul (3) din tratat. Cu toate acestea, dacă un furnizor refuză în mod legitim să onoreze o cerere de aplicare a unei clauze din garanție pe motiv că situația care a dus la cererea în cauză este legată cauzal de faptul că un reparator nu a efectuat corect o anumită reparație sau intervenție de întreținere, ori de utilizarea unor piese de schimb de proastă calitate, acest lucru nu va avea nicio influență asupra compatibilității acordurilor de reparații ale furnizorului cu normele de concurență.

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #17 : Martie 01, 2012, 01:08:04 p.m. »
Raul uite aici iti lipseste experienta reala din retea, in realitate. Daca ai sti cat se codesc pana iti recunosc un drept al tau in garantie...parca ti-ar face o favoare.

Lucram cu mai multi importatori, asa ca avem o intelegere buna a pietei. Eu cred ca trebuie sa le separam: una e ce ar trebui sa faca, alta e ce se intampla in practica. Noi nu putem fi prezenti peste tot, si de multe ori suntem perceputi ca o ingradire a business-ului prin punerea unor jaloane prin care trebuie sa treaca ei, asa ca orice sfaturi trebuie date cu atentie.

Si, din pacate, si prin UK stau cam la fel lucrurile cum spui tu mai sus. Parca ar da din propriul buzunar... :D But I digress.

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #16 : Martie 01, 2012, 12:52:08 p.m. »
Revenind, fara sa doresc sa dezinformez, atat timp cat producatorul/importatorul/furnizorul piese al unei marci este informat si pune la dispozitie knowledge si piese OEM altui service autorizat RAR decat cele ale retelei oficiale, nu vad de ce s-ar lega de garantia pieselor furnizate, pt ca este evident ca manopera este garantata de service-ul independent.

Nu am luat in discutie afirmatia de mai sus, foarte importanta de altfel. Pai tocmai asta e menirea VBER: ii OBLIGA pe producatori sa vanda si catre reparatorii independenti, tocmai pentru ca tu sa nu fi nevoit sa repari doar in reteaua lor (aici vorbim de perioada de dupa expirarea garantiei). Una dintre regulile de baza ale concurentei este urmatoarea: cu cat cumparatorul are mai putine posibilitati de a alege, cu atat se va reduce concurenta pe piata, iar preturile se vor mentine sau vor creste. Or, obligand producatorii sa vanda atat piese, CAT SI echipamente (de exemplu VAG-COM) catre reparatorii independenti, cu atat mai mult consumatorii vor simti efecte pozitive.

Si vrei sa stii un secret? Asta NU e din 2010. E MUUUUUUUUUUUUULT mai veche (VBER-ul vine sa inlocuiasca vechiul regulament din 2002). Doar ca acum s-au pus niste baieti sa mai citeasca.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #15 : Martie 01, 2012, 12:48:51 p.m. »
Garantia contractuala (acordata de ex. de Porsche) iti ofera conditii mult mai favorabile: e mai lunga, poate acoperi mai multe aspecte, si, poate cel mai important, rastoarna sarcina probei, in sensul ca tu nu trebuie sa faci vreo dovada cu privire la viciul produsului.

Raul uite aici iti lipseste experienta reala din retea, in realitate. Daca ai sti cat se codesc pana iti recunosc un drept al tau in garantie...parca ti-ar face o favoare. Am o experienta f recenta despre care voi vorbi pe larg curand probabil despre cum inteleg cei de la Garantii PoRo sa trateze o problema dpdv tehnic, fara argumente si numa pe ipoteze si pareri.
Pe care evident ca le poti combate tehnic, ceea ce am si facut, astept cu interes raspunsurile oficiale din multe directii.
Deocamdata atat... VA URMA :)

P.S. Nu va imbatati cu apa rece...ar fi pacat sa fiti patiti cu hartia de partea voastra, cautandu-vi-se motive de refuz ;)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #14 : Martie 01, 2012, 12:35:48 p.m. »
Doru, nu e doar Porsche. Eu din concurenta traiesc - aparent la asta ma pricep, discutabil cat de bine. Crede-ma ca sunt sanse foarte mari sa fie asa cum zic eu.

Iar lucrurile se complica putin, si aici intru intr-un domeniu pe care nu il stapanesc bine. Ce se poate intampla daca servisezi masina in afara retelei de reparatori autorizati este ca pierzi garantia conventionala (contractuala) acordata, dar teoretic ramai cu cea legala.

Care este insa diferenta? Garantia contractuala (acordata de ex. de Porsche) iti ofera conditii mult mai favorabile: e mai lunga, poate acoperi mai multe aspecte, si, poate cel mai important, rastoarna sarcina probei, in sensul ca tu nu trebuie sa faci vreo dovada cu privire la viciul produsului.

In cazul garantiei legale, sarcina probei iti incumba tie dupa o anumita perioada. Asta inseamna ca tu trebuie sa faci dovada unui viciu pre-existent la momentul vanzarii produsului. Asta e destul de dificil.

Si chiar daca reusesti, ce e mai usor? Sa stai prin instante ani de zile sau sa te duci in service, sa dai buna-ziua, si sa ti se schimbe piesa?

Stii care e cel mai simplu test, Doru? Uitati-va in conditiile de garantie. Nu uitati ca este o garantie COMERCIALA (acordata de producator/importator, deci el impune regulile), iar nu una legala (stabilita printr-un act normativ). Daca acolo scrie ca tebuie sa va duceti in reteaua de reparatori autorizati, asta trebuie sa faceti pentru a beneficia de garantie.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #13 : Martie 01, 2012, 12:13:29 p.m. »
In leg cu pct 5: Exista in Cap II trei restrictii, este adevarat.
Insa in afara de aroganta PoRo si nu a ta, Raul, nu stiu sa existe vreun pct vedere oficial cum ca nu sunt de acord cu reparatiile sau intretinerea service a masinilor aflate in garantie, cu piese originale asa cum stipuleaza si Regulamentul.
Daca cineva din retea poate informa corect in acest sens, il asteptam cu opinii.

Revenind, fara sa doresc sa dezinformez, atat timp cat producatorul/importatorul/furnizorul piese al unei marci este informat si pune la dispozitie knowledge si piese OEM altui service autorizat RAR decat cele ale retelei oficiale, nu vad de ce s-ar lega de garantia pieselor furnizate, pt ca este evident ca manopera este garantata de service-ul independent.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #12 : Martie 01, 2012, 12:01:38 p.m. »
Sa o luam pe rand:

(1) VBER (pentru prietenii apropiati) = Vehicle Block Exemption Regulation = Regulation 461/2010. Este un regulament european, ceea ce inseamna ca este de directa aplicabilitate in Romania. Vorbim adica de acelasi lucru - unele din notiunile esentiale sunt cele de reparatori autorizati (i.e. de catre producator/importator, facand parte din reteaua acestora) si reparatori independenti (i.e. neafiliati retelei vreunui producator).

(2) Ce ai citat tu nu sunt articole, ci prevederi din preambul. Totusi, sunt acolo.

(3) Faceti o confuzie groaznica intre garantie si servisarea autoturismelor de service-uri independente (asta e unul din scopurile principale ale VBER, de a stimula concurenta si de a nu limita in vreun fel furnizarea de servicii doar de catre reparatorii autorizati).

(4) Daca tot citam prevederi din VBER atat de precise, hasi sa ne uitam la wording-ul final al punctului (17) din preambul.

Moreover, in view of the vehicle manufacturers' direct contractual inveolvement in repairs under warranty, free servicing, and recall operations, agreements containing obligations on authorised repairers to use only spare parts supplied by the vehicle manufacturer for those repairs should be covered by the exemption.

(5) Inca o data, vorbim de preambul, insa, asa ca nu ne intereseaza foarte tare. Ce ne intereseaza insa mai tare este insa articolul (4), conform cu care, daca un contract indeplineste conditiile din BER (Regulamentul 330/2010) si nu contine vreo incalcare hardcore de tipul celor mentionate in articolul 5 din VBER, atunci beneficiaza de exceptare automata, adica partile pot include anumite restrictii in el, cum ar fi si acordarea garantiei doar de catre reparatorii autorizati.

(6) Concluzie: un producator poate ridica obiectii si poate anula garantia pentru un autovehicul care nu a fost servisat conform prevederilor certificatului de garantie.

(7) Sper sa nu par foarte arogant, dar dupa cum spuneam desi suntem in mod sigur bine-intentionati, trebuie sa fim atenti cu ce sfaturi dam in unele zone sensibile. In plus, sunt destul de putini cei care inteleg ce prevederile si ecosistemul BER si VBER.

(8) Unii naivi considera ca daca ai o autorizare de la RAR ca poti repara, de exemplu, Skoda, atunci poti servisa o masina in garantie. Pana acum nu prea s-au incordat producatorii/importatorii, insa va asigur ca vor fi multi care vor plange daca se va intampla asta. Si atunci vor uita ca e vina lor pentru ca nu au respectat cerintele din carnetul din garantie, si vor da vina pe reparatorii autorizati, pe importatori, pe producatori, pe oricine, in ultima instanta - dar numai pe ei insisi nu.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Regulamentul CE 461/2010 !
« Răspuns #11 : Martie 01, 2012, 11:39:18 a.m. »
Eu fac referire la Regulamentul (UE) nr. 461/2010 al CE din 27 mai 2010 privind aplicarea art.101 al.3 din Tratat privitor la practicile in sectorul autovehiculelor.

Mai precis, cititi aliniatele 11,13, 16-19.

A intrat in vigoare in 1 iunie 2010 si este valabil pana la 31 mai 2023 :)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Azi la 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Azi la 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 [19] 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30