Am facut un drum pana la Sebes (Bucuresti, Pitesti, Dealul Negru, Ramnicu Valcea, Valea Oltului, Sibiu, Sebes si retur) cu noua mea Skoda Octavia 2, cu motorul pe benzina 1.8 turbo FSI, de 160 CP. Am avut de toate: si drum drept si curbe si urcusuri si coborasuri. Masina s-a comportat excelent.
Nu am simtit greutatea masinii. Pana in viteza a 4-a inclusiv, masina tasnea cand o acceleram. Abia vitezele a 5-a si a 6-a sunt de croaziera, dar si atunci pot accelera mai lin. Fiind inca in rodaj, nu puteam accelera din turatia motorului peste 3500 de ture/min, asa ca trebuia sa folosesc vitezele 5 si 6. La 3.500 de ture, in a 6-a, aveam deja 160 Km/h. Iar Dealul Negru il urcam intr-a 4-a.
Nici nu trebuia sa schimb prea des viteza. Avand o plaja destul de larga la turatii si la cuplu, mergeam mult timp ori cu a 3-a ori cu a 4-a. Am incercat putin timp Tempomatul. Nu m-am obisnuit inca cu el si am renuntat repede. Parca simteam masina mai bine cu comenzile la mana si la picior.
Stabilitatea e excelenta, atat pe drum intins cat si in curbe, indiferent daca acceleram sau franam. Am testat-o la Sebes si pe zapada. Nu am reusit sa "o derapez". ESP-ul si cauciucurile de iarna m-au impiedicat. Doar ca anvelopele astea de iarna sunt ceva mai zgomotoase decat cele de vara. Pe la 50Km/h se aud doar cauciucurile cum uruie pe asfalt. Asta datorita motorului silentios, dar si a insonorizarii bune.
Consum: la 130 Km/h, pe autostrada, era undeva intre 14 - 15 l%. Mai tare, mai sus:17 - 18 l%. Dar la 80 - 100 Km/h am avut si 8,5 l% (Nu uitati ca eram inca in rodaj si afara era ger.)
Am urmarit mai atent consumul de benzina in oras:
In primul rand, dimineata, la plecarea de acasa, incep numaratoarea pe calculator de la 49,9 l% (media), dupa care incep sa scad. Dupa cum am mai spus-o, eu merg pana la birou sub 20 Km, cu toate buclele si opririle necesare ca sa o duc pe fica-mea la scoala. Iar calculatorul asta am vazut ca este foarte sensibil, mai ales la mersul in gol.
De exemplu, ultimile date aratau cam asa: am plecat de la 49,9 l%, cum am zis, si am ajuns la 15,5 l% la birou, dupa 15 Km facuti in 18 minute.
In weekend, insa, cand am facut un drum pana la Carrefour, in Militari, am mers intre 12,2 si 13,8 l%. Media generala, de cand am cumparat masina, este de 13,2 l%.
Masina este spatioasa si in fata si in spate si pe lungime si pe latime. Cu scaunele din fata destul de impinse in spate ca sa avem loc la picioare ramane mult loc si pentru pasagerii din spate ca sa nu dea cu genunchii in spatar. Iar pe latime, nu ma atingeam de umarul pasagerului din dreapta. Cotiera dintre scaune este foarte comoda si ea si utila ca spatiu de depozitare. Iar cotiera din spate poate fi folosita si ca masuta. Portbagajul este si el foarte mare si ai accesul usor, pe sus, la lucrurile puse inauntru.
Scaunele mi s-au parut putin cam rigide la inceput, ca si suspensia dealtfel, dar in final sunt comode. Nu aluneci din ele la curbe si nu simti oboseala dupa un condus mai lung.
Climatronicul functioneaza eficient. Adica, dupa ce se incalzeste la regim normal de temperatura, opresc admisia centrala din fata pentru ca ma deranjeaza, dar raman cu cele laterale, pe parbriz si la picioare. Plus in spate la picioare si pe mijloc, intre scaune. Se face o admosfera placuta in masina, fara sa simti curentul de aer direct. Imi plac gurile de aerisire la care se inchid clapetele complet, devenind netede.
Bordul si butoanele mi se par ergonomic si destul de elegant asezate. Imi place foarte mult volanul cu 4 spite. Atunci cand cotesc imi vine repede laindemana o spita de care pot sa tin mai bine volanul.
Am reusit, in fine, sa ma lamuresc cum e cu puterea la Octavia: ajung sau nu 115 CP?
Mai de mult, un coleg forumist imi spunea ca Octavia merge si cu 115 CP dar (citez din memorie), cand vrei sa depasesti, trebuie sa "mesteci" mai mult cu schimbatorul de viteze.
Dupa ce am luat-o pe a mea si am condus-o nitel si am vazut ca nu se simte greutatea masinii nici in viteza a 4-a, am tras concluzia (personala, evident) ca, desi am sarit de 100 de cai cu mai mult de jumatate, 160 CP sunt (arhi) suficienti pentru a nu te preocupa de altceva la o depasire, decat sa ai drum liber in fata.