Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown  (Citit de 15118 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #129 : Octombrie 08, 2021, 10:41:28 a.m. »
Nu am mai postat nimic legat de masina, Seatul Leon ST... cea ce postez o fac, fiindca tehnica de sub tabla este una si acelasi cu Octavia 3 2.0TDI 150CP...
In prezent masina a facut deja 113 000 km pe drumurile patriei si nu numai. Probleme mari nu am avut cu ea, dar totusi au aparut unele. Pot sa trag concluzia ca desi multi inca au obiceiul sa spuna ca TSI-le sunt proaste etc. etc. eu zic ca totusi cele de generatie noua, oricum cele de dupa 2014(cele pe curea) sunt mai reusite si fiabile ca si TDI-le despre care toti afirma ca sunt cele mai reusite motoare din grupul VAG etrc. Dupa cum probabil am mai scris aici, in jurul kilometrajului de 60 000km am avut problema variatorului ax cu came, care s-a blocat tot mai des si aveam porniri greoaie la rece. Dupa multe discutii pana la urma reprezentanta l-a schimbat.
La 82 000 km nu am mai rezistat, am aruncat la gunoi orice urma de gandire rezonabila si am facut o resoftare la motor la TCM, motorul avand 182 CP si 416Nm dupa datele de pe DYNO. Oricum se simte clar puterea si cuplul in plus si de atunci imi place enorm de mult sa conduc masina, efectiv m-am indragostit de ea.
La 102 000km a aparut o alta problema, care se pare ca este o alta problema comuna(impreuna cu acel variator ax cu came) la aceasta motorizare si anume, a inceput sa ajunga ulei pe cureaua de distributie. Motivul, un simering simplu de proasta calitate. Rezolvarea, din pacate fiind iesit din garantie, pe banii mei chit de distributie si pompa de apa schimbat prematur dar asta e. Macar sper ca nu o sa mai am problema pe viitor.
Tabla si vopseaua. De fapt tabla e OK si pe sub masina in regula, dar vopseaua este de cea mai prosta calitate, la orice pietricica efectiv ramane o urma pana la tabla care in scurt timp rugineste...am deja un petec de rugina urat de tot pe deasupra parbrizului, capota e ciuruita, si pe o usa. E de toata jena proasta calitate a acestuia. Pe octavia 2 vopseaua rezista mult mai bine.
Legat de interior, insa rezista foarte bine, aici nu am nimic de comentat. Resoftarea se pare ca este una reusita, motorul functionand perfect fara nici un fel de probleme create de atunci. Mie personal mi-a meritat asta si nu imi pare rau absolut deloc. Probabil si din faptul ca stiu sa imi exploatez masina cum trebuie, am exclus total traficul de oras, la rece merg finut, dupa forje las sa se raceasca, motorina vede exclusiv doar cea scumpa de la OMV sau MOL, filtre si ulei schimbat la 10 000 km, filtre doar originale. Foarte multi care isi resofteaza masinile omit aceste lucruri si dupa acea se plang.
In rest de exemplu trenul de rulare este absolut original, nu bate nu troncane nimic , discurile si placutele pe fata schimbate la 100 000km. Nota 10 aici.
Masina o mai tin... nu ma mai repet am scris la o alta sectiune motivul.


Va doresc toate cele bune si drumuri bune sa aveti :032:
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #128 : Octombrie 13, 2017, 11:51:00 a.m. »
Da, probabil colegul are dreptate :)  :032: . Si multumesc pentru info cu TPI, trebuie sa le pun sa caute si la mine, ....
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #127 : Octombrie 13, 2017, 09:17:53 a.m. »
E posibil sa fie cum spune BogdanPiatra: adica reprezentantele sa aiba comportament dubios doar pe piesele pe care stiu ei ca pica  des (la 1.2 TSI e vorba de kitul de distributie si pompa de apa). La altele, gen stricat motoras geam pasager nu au carait nimic, si au schimbat din prima.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #126 : Octombrie 12, 2017, 08:52:28 p.m. »
Fara garantie nu are cum sa leia, ca au mai avut altii probleme pe extern in primii doi ani si le-au rezolvat.
in schimb e posibil ca vw, skoda sa aiba o politica de pacalit clientul, la urma urmei piesele picate sau cu comportament dubios costa.
Ori politica aceasta e posibil sa fie transmisa si importatorului.
Andrei, pentru scartait bucse este un tpi cu ungere cu o vaselina speciala. La skoda cel putin.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #125 : Octombrie 12, 2017, 07:12:40 p.m. »
Eu nu inteleg de ce incearca sa musamalizeze problema reprezentanta. Scopul lor ar fi sa iti repare problema pentru ca ei primesc bani de la producator atata timp cat acesta aproba dosarul.


Sa faca dosar cu problemele, sa le trimita la producator si daca Seat accepta, reprezentanta sa iti repare ce e de reparat.


Am mai auzit povesti cum ca importatorul in Romania (Porsche) ia masinile fara garantie de la VW ca sa fie mai ieftine si isi asuma ei cheltuielile de garantie. In cazul asta ar fi explicabil de ce refuza atat de multe dosare. Chiar si asa, reprezentanta tot ar trebui sa faca acel dosar.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #124 : Octombrie 12, 2017, 03:55:18 p.m. »
asta e, se mai intampla si probleme cu masinile noastre. :042:
Scartaitul la rece la trecerea peste denivelari il am si eu (in special la incetinitoarele de viteza), sincer s-a agravat simtitor fata de iarna trecuta. Ma cam indoiesc ca se poate merge mult si bine asa cu acest scartait. Daca reusesc sa remediez problema in aceasta iarna, te anunt privind la ce a trebuit schimbat.
Din pacate cam asa fac reprezentantele de la noi: incearca sa musamalizeze problema, pana iesi din garantie. Apoi te pun sa o remediezi pe banii tai. Eu spre ex am reclamat ca pierd antigel din pompa de apa in fiecare an, si mi s-a spus ca e normal. Dupa ce am iesit din garantie, si pierderea de lichid s-a accentuat, nu a mai fost normal, si am schimbat pe banii mei pompa de apa (cost 920 ron la Brady).
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #123 : Octombrie 12, 2017, 02:30:23 p.m. »
Am fost la reprezentanta ( Compexit -Dealer si Service Skoda-Seat Cluj)  cu mai multe mici probleme din care una am putut sa rezolv...
1. Scartait la rece pe treceri peste denivelari mai mari ( de ex. incetinitoare de viteza), cand fata masinii face un tangaj mai proeminent. ne-am dus cu mecanicul pe teste...si afara fiind 19 grade C. abia dupa nu stiu cate drumuri pe coclauri am putut sa le reproduc, explicatia ca asa fac toate, si ca nu se schimba, material intarit la nu stiu ce bucsa, dar se poate merge asa mult si bine
2. Scartait la volan foarte estompat la virare pana la maxim dreapta. Pana la urma am putut sa-i fac sa auda si ei zgomotul, dar nu au vrut sa faca nimic.
3. De fapt motivul principal pentru care m-am programat la ei: blocuri optice spate cu posibile fisuri in material,rezolvare, zero: Au TPI exact pentru aceste tipuri de fisuri, am fost chemat la calculator si aratate poze identice cu ce am fotografiat eu pe masina mea, unde se scria negru pe alb atat in limba romana cat si in limba engleza, ca sunt urmari  normale a nu stiu ce procedeu tehnic, ca sunt numai de ordin estetic, ca nu afecteaza in niciun fel blocul optic si ca nu se efectueaza nici un fel de actiune asupra sa. Nu aveam ce sa comentez, am vazut TPI-ul cu ochii mei... asta e...
4. Buton cromat frana de mana, care sare la fiecare actiune asupra levierului . Singura problema rezolvata, au vazut, au comandat piesa noua si reprogramat pentru schimb. Deci, am putut sa rezolv cea mai nesemnificativa problema si in rest... Dumnezeu cu mila...
Nu sunt probleme mari, dar nici bine nu dau marcii Seat si concernului VAG. Cel putin in ochii mei !!!

Numar de km: 49 600 km
Masina, 1 an si 10 luni
« Ultima Modificare: Octombrie 12, 2017, 02:38:06 p.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #122 : August 11, 2017, 12:41:44 p.m. »
Bateria mea merge deja pe 8 ani, cred ca e cea mai fiabila parte a masinii :))
Mie mi se pare ciudat cum iti rontaie pneurile. 20000 alea de vara?! Eu le-am schimbat pe ale mele la 85.000 asa, ca depasisera varsta recomandata de 6 ani nu ca ar fi fost uzate...
Salut
Nu ai inteles bine, Nokianurile de iarna(WR D4) mi-a mancat in 20 000 km. Astea de vara inca sunt alea cu care a venit masina (Pirelli P7 - 225/45 R17) si se tin bine, nu am nimic de comentat. Mai rezista clar un sezon. Oricum eu conduc destul de tare, la 45 000 km pe fosta Octavia la 195/65 R15 deja le aveam tocite pe alea cu care a venit (Conti Eco Contact)
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #121 : August 11, 2017, 11:23:30 a.m. »
Astazi am efectuat revizia de 45 000 km care la mine a insemnat schimbul a tot ce inseamna filtre(si cel de motorina) si ulei (Castrol LL3 Prof. 5W-30 cumparat de la ei la flacoane de 1 litru. Suma (1126 lei) consider ca este furt pe fata la reprezentanta,
Este furt pe fata, atat costa si o revizei la BMW seria 3 (fara a se schimba nimic suplimentar).
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #120 : August 11, 2017, 10:41:29 a.m. »
Bateria mea merge deja pe 8 ani, cred ca e cea mai fiabila parte a masinii :))
Mie mi se pare ciudat cum iti rontaie pneurile. 20000 alea de vara?! Eu le-am schimbat pe ale mele la 85.000 asa, ca depasisera varsta recomandata de 6 ani nu ca ar fi fost uzate...
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #119 : August 11, 2017, 10:05:46 a.m. »
Salutare!
Si uite asa am ajuns la 45 000 km in 19 luni de cand am masina, si deocamdata se comporta chiar bine. Astazi am efectuat revizia de 45 000 km care la mine a insemnat schimbul a tot ce inseamna filtre(si cel de motorina) si ulei (Castrol LL3 Prof. 5W-30 cumparat de la ei la flacoane de 1 litru. Suma (1126 lei) consider ca este furt pe fata la reprezentanta, dar totusi consider ca filtrele originale chiar sunt mai calitative, fata de cele din magazine. Legat de filtrul de motorina stiu ca este rocomandat schimbul la 90K km dar cum fac totul la jumatate (adica schimb ulei si filtre la 15K ) am schimbat si asta asa. Insa cum eu alimentez doar motorina extra de la Rompetrol si OMW cum era de asteptat filtrul de combustibil era curat si nu era pic de murdarie in carcasa filtrului, doar motorina curata. In rest alte probleme nu am si de cand folosesc AC doar pe modul Auto fara sa-l mai opresc sau sa-l pornesc nu mai face acele figuri enervante cu pornirea intarziata ( consider ca problema nu a disparut doar il ocolesc, dar cum sunt incapabil sa le demonstrez la cei de la reprezentanta incerc sa imi fac viata mai usoara...) . Erori nu am in CB, motorul parca trage cel mai bine de cand am masina, cu consumul sunt multumit si vara parca si greierasii mai dorm din interior. Placutele originale pe fata vor trebui schimbate pana la 60K clar dupa spusele mecanicului, oricum au tinut vitejeste fata de stilul meu de circulat mai alert si de multe ori incarcat. Sper sa ma pot exprima asa cat mai mult posibil despre masina. Vin si pozele doar sa le selectez dupa vacanta.... Toate cele bune si vacante cat mai frumoase cu skodele voastre care sa ramana intre noi, tot raman aproape cele mai bune masini de familie in ochii mei!!!
Vad ca la ultima mea postare s-a mai discutat in legatura cu bateria si testul lor de 2 bani. Iarasi mi-au scos bateria ca ar fi slaba...si asta dupa ce in noaptea de dinainte, am sosit cu masina din Bulgaria adica un drum de 1000 km pana in Cluj... cand le-am zis, au inceput ca de fapt aparatul lor nici nu este asa precis, ca mai au si erori (le-am spus ca si iarna m-au speriat si toata iarna si la -20 pornea la jumatate de cheie ) ...deci atat despre aparatele lor ultrasofisticate. Despre preturi ce sa mai vorbim. Reviziile le fac la Compexit Cluj (service dealer Skoda Cluj) Deci aceste preturi sunt identice si la un Octavia 3 2.0TDI 150CP(am si intrebat de curiozitate - au zis ca nu sunt diferente intre cele doua marci la piese si manopera)
« Ultima Modificare: August 11, 2017, 10:11:25 a.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #118 : Decembrie 13, 2016, 04:07:53 p.m. »
Scuze ca nu am raspuns, nu mi-a trimis atentionare...
1. Am zis ca sunt totusi bune fiindca pe zapada sunt foarte bune( se vede pedigreul nordic) daca mergi mult la schii sau la tara cu drum putin curatat sunt foarte OK. La uscat iarasi se misca bine si si la acvaplanare stau bine. Stau rau la rezistenta...chiar se tocesc repede( cea ce in ochii mei nu ar fin neaparat un minus absolut, dar sa aiba aderenta buna si pe vereme umeda...ei atunci sunt pierduti in timp si spatiu...ieri, asfaltul din tot Clujul era umed, pai abia puteam sa fac o pornire foarte linistita de altfel de pe loc sa nu derapeze cauciucurile din fata, desi motor setat pe normal(putere mai domol redata) ... clar o sa fac schimbul iarna viitoare. Am zis 4 mm fiindca nokianurile au niste numere pe suprafata de rulare , care se vad atat, cati mm mai ai(8-6-4-2)... in spate deja numai 4 se vede, pe fata ( care au fost anul trecut pe spate ) se mai vede 6 ...sezonul asta merg.


2. Legat de baterie, habar nu am daca testerul ala era unul mai vechi sau mai nou, nu ma pricep, recunosc. Dar era primul drum de dimineata, inainte folosit incalzire scaune si bineinteles PTC heating care oricum porneste de la sine daca ai Climatronic on si temp. setata peste 20 gr. C... Ochiul magic si la mine este OK, la porniri nu am simtit nimic ciudat, porneste foaste usor motorul.


3. La TSI prima generatie cel putin, nu ar trebui sa fie nici un fel de consum antigel, la fosta in 102 000 km o singura data am completat, si atunci asa mai mult ca sa fie la maxim...acolo colegule Vizitator s-ar putea sa fie probleme la pompa de apa, au fost destule cazuri...
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #117 : Decembrie 13, 2016, 01:55:24 p.m. »
mda...a mea pierde antigel inca de cand am luat-o...nu neaparat mult, dar nu ma tine de la o revizie la alta fara sa completez cu antigel (in sensul ca scade putin sub minim in aprox. 10 000km). Au verificat-o cand era in garantie, si au zis ca asa este motorul, consuma antigel.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #116 : Decembrie 13, 2016, 01:04:39 p.m. »
Vizitator, nu ar trebui sa completezi antigel.
Verifica pompa de apa. In 6,5 ani si 91000 de km am pus cam 300 ml.
cand a inceput sa piarda deja era pompa de apa. Numai la rece cateva picaturi pe scut.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Seat Leon ST - 2.0TDI - 150CP - FR - Adventure Brown
« Răspuns #115 : Decembrie 13, 2016, 12:56:44 p.m. »
Referitor la pct. 1, sa stii ca si a mea consuma antigel. Am plecat in minivacanta de 1 dec, si, in timp ce imi puneam lichid de parbriz in bidonas, am observat ca nu mai am antigel.  :042:  In septembrie am avut revizia la Avia Motors, si cei de acolo nici nu s-au deranjat sa completeze, dar nici nu mi-au spus ca nu mai am... :(
Noroc ca nu eram departe de casa, m-am intors si mi-am pus antigel (G13 la masina mea).
Asa ca nici pe mine nu ma tine antigelul prea mult, la cateva luni tot trebuie sa completez.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30