Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Discutii generale Skoda si nu numai => Drive-test all brands => Subiect creat de: vizitator din Mai 07, 2019, 01:10:25 p.m.
-
In sfarsit am ridicat masina de la Honda Norda. :D
Pe afara arata beton: varianta hatchback, eleron la luneta, antena tip rechin, culoare albastru metalizat, atitudine destul de agresiva. ;)
Are un aspect modern si tineresc. :D ca dimensiuni este usor mai lata decat Octavia 2, dar mai scurta cu 6 cm. Pe interior arata bine, modern, cu scaune moi si bine profilate, doar ca nu au suprot lombar reglabil. Acesta e un impediment la drumuri lungi ptr ca apar dureri de spate...aseara , dupa 2 ore de condus, deja simteam disconfort in zona lombara. La Octavia aveam suport lombar reglabil si nu pateam astfel de probleme. Va fi musai sa ii pun o husa cu suport lombar (cine stie o marca buna de huse cu suport lombar e rugat sa imi spuna, chiar si pe PM).
Alt minus este faptul ca nu am piele pe volan, dar nu ma deranjeaza ptr ca volanul e destul de gros si cu zone bine profilate, de care il pot apuca cand il rotesc.
In rest am numai cuvinte de lauda.
Masina e mai lata decat Octavia, se aseaza mai bine pe sosea (dar si anvelopele sunt mai late, adica 215/55/R16). Izolarea fonica e mai buna decat la Octavia, parca nici nu e diesel. Nu aud zgomote de afara, nu aud zgomote de rulare, instalatia de clima e f silentioasa. Motorul mi se pare f bun. NU vibreaza aproape deloc. Doar daca tin mana pe butucul volanului simt uusoare vibratii in volan. In rest este ff silentios. Octavia 1,5 TSI e chiar mai zgomotoasa la pornirea de pe loc :( :( Am mai mers cu audi Q3 2.0 TDI si mi se pare ca si acel motor e mai zgomotos.
Alt fapt care mi-a placut a fost faptul ca motorul are lag ff mic...clar mai mic decat la Passat 2.o tdi cu cutie DSG7. Se simte acolo o mica intarziere cand apas acceleratia, dar foarte putin. Ambreiajul e moale, ca la 1.2 TSI de moale (lucru care incurajeaza condusul in oras).
Sistemul de comenzi e total diferit fata de Octavia. Doar caldura si intensitatea ventilatiei se pot comanda din butoane. Restul e cu touch-screen din ecranul multimedia. Asta nu e un impediment, m-am obisnuit repede cu sistemul: se apasa butonul home si din lista se alege meniul dorit (telefon, harti, audio, climatizare etc). Am reusit sa conectez telefonul prin bluetooth si sa dau primele telefoane folosind strict ecranul Honda multimedia.
Nu imi placa ca navigatia e cam depasita si nu are date privind traficul real...pana la urma tot pe Waze ma voi baza.
La accelerare masina se duce, clar este peste 1.2 TSI ca dinamica. Imi place ca o pot porni lesne la 1000 turatii pe minut (cuplul de 300 Nm se simte). In trafic ma bag mult mai usor (tot din cauza cuplului motor) dar si lumea ma lasa sa ma bag mai usor (probabil multi nu isi pot desprinde ochii de la ea). Am facut de dimineata f lejer 2 intoarceri care cu Octavia imi dadeau batai de cap...oamenii m-au lasat sa intorc.
La accelerare se aude un oarecare zgomot dinspre motor, dar masina fiind diesel e normal.
De incalzit, motorul se incazeste mai greu decat 1.2 TSI. Azi de dimineata eram cu lichidul de racire la 90 grade dupa 35 min de condus..mai greu decat se incalzea Octavia 1.2 TSI. Atunci s-a activat si sistemul start-stop care e silentios (il simt dar nu ma deranjeaza). La Toyota 2.0 diesel , spre comparatie, m-am speriat cand l-am auzit ptr prima oara.
cam asta ar fi pana acum, masina e super mai putin lipsa suportului lombar la scaunele fata. Cine stie o marca de huse cu suport lombar e rugat sa imi scrie.
-
Bravo, s-o alergi sanatos!
Cu lagul te vei obisnui, dupa cateva ture creierul tau va invata sa accelereze o fractiune de secunda mai devreme si nici n-o sa-l mai observi :)
-
Pune si niste poze cu cocosata!
-
Multi km fara probleme.
-
Sa va bucurati de ea multi km fara probleme. Asteptam poze.
-
Multumesc de urari.
Si eu vreau sa pun poze, dar nu stiu cum. Mi se spune ca sunt prea mari si nu le incarca.
-
Felicitari!!!
Sa te bucuri de ea si sa te poarte multi km sanatos!!!
-
Multumesc Gabi, si tu la fel! Sa te bucuri de Passat!
sa stii ca Civic e alt fel de masina, eu o vad mai mult ca o masina manevrabila de oras. Passatul este o masina de drum lung, un cruiser cu portbagaj mare si ditamai spatiul ptr pasageri si portbagaj..
aa..am uitat sa mentionez ca la Civic nu am suport de ochelari in plafon. Insa, nici la octavia nu prea ii tineam in suport ptr ca vara se deformau de la caldura (asa de tare se incalzea plafonul vara).
Franele nu tin bine ptr inceput, trebuie sa apas bine sa opresc masina. Aseara era chiar sa i-o dau unuia in fund, noroc ca m-a avertizat computerul ca ma apropii prea mult de un obstacol, si am apasat si mai tare, oprind masina. :042: Nu stiu cum se numeste sistemul, dar cred ca brake assist.
-
Tocmai tu la un pas sa o patesti cu franele ....:)...vazand MOTTO-ul tau
-
Si sa o mai dea si in fund! =))
-
E ca in gluma aia: pot sa va imping putin scaunul? Asa se cere politicos un sex anal. :))
Sa o stapanesti sanatos!
-
da, chiar si mie era sa mi se intample sa o patesc cu franele.
Am uitat pur si simplu ca discurile si placutele de frana sunt noi si nerodate, si am avut pretentii de la ele. Daca nu imi bipaia sistemul, i-o dadeam in fund celui din fata chiar la prima iesire cu masina in oras. :042:
-
Multumesc de urari.
Si eu vreau sa pun poze, dar nu stiu cum. Mi se spune ca sunt prea mari si nu le incarca.
Trebuie micsorate cu un program apoi postate.
-
https://postimages.org/ (https://postimages.org/)
Le drag and dropuiesti acolo, apoi pastuiesti aici linkurile generate :)
-
Felicitari pentru innoire, sa te plimbe muuult si bine! :)
Hai cu pozele. ;)
-
Alt minus este faptul ca nu am piele pe volan,
Cine l-a jupuit, frate alb, spune-mi mie ! :))
-
poze cu interiorul(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190507/0342d98d5701a1b2f7d71a6f694c690f.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190507/9407224598dd3e6afe18f39f4e699bbd.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Nu s-a lansat inca micul facelift-ul in Romania? pe la mine Civic facelift e aparut de aproape un an: are buton de volum rotativ pe infotainment, mai multe butoane fizice pentru climatizare, insonorizare mai buna si ceva schimbat pe la bara fata.
-
Sigur nu. Daca s-a lansat in SUA sper ca noul model are tapiterie mai de calitate pe interior, plastice ceva mai scumpe (inclusiv pe volan) si sper ca reglajul volumului de la radio (care este cu + si - ) a fost inlocuit cu unul clasic cu rotita. Pe mine unul ma enerveaza la culme sa dau apas pe + si - sa dau volumul mai tare sau mai incet.
Aseara ma plimbam cu consoarta cu masina prin oras (mai dupa ora 20 ca e liber) si a remarcat si ea, chiar dupa 10 minute, ca scaunele sunt mai neconfortabile fata de Octavia business. De fapt nu sunt, insa nu au suport lombar si asta e o problema ptr drumurile lungi. Trebuie neaparat sa imi procur niste huse cu suport lombar.
In rest masina merge bine, azi de dimineata s-a incalzit dupa max 25 min de condus (mai incet decat 1,2 TSI) si tot atunci intra si sistemul start-stop. Acesta e f silentios in comparatie cu Toyota spre exemplu, doar ca ma enerveaza pe mine ideea de a opri un motor turbo aflat in actiune. Oare cine mai face ungerea turbinei cand motorul e oprit la semafor? :042:
-
Poze cu masina(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/10f576285b2a46e4c703b50e137a2b88.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/86c6c71c96fda699b7abb5b51de2ffbd.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/387b8f4984d4d0358d10c2111b7cd979.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/0d5d3c7a080beddc8418d79656a23d6c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/f98ca9bd6c4d363abebe695c9023f159.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/391a12f7cc603ccaf588bd1334aaf31a.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
S-a dus cu garda la sol de la Octavia.Trebuie avut grija la borduri,sleauri..etc.
-
👍pentru masina
-
Multumesc de urari...intr-adevar, garda e putin mai jos decat la Octavia, dar nu cu mult mai joasa. Sunt masini cu garda chiar mai joasa (ex Hyundai I30).
Mai tare ma enerveaza ca nu gasesc aparatori de noroi sa ii montez... nu are aparatori de noroi din fabrica si prea usor se murdareste in zona rotilor.
-
E asa de colturoasa de zici ca i-au pus tehnologie stealth.. :)
Sa ai parte de drumuri bune cu ea!
-
Daca e antiradar vreau si eu una! :))
-
Faruri de ceata nu are?Blocurile optice sunt led sau halogen?
-
Nu are faruri de ceata, in schimb are lumini de ceata . :042: :042:
Luminile de zi sunt pe led. Luminile de frana sunt pe led. Faza scurta si cea lunga sunt pe halogen.
-
Si unde sunt amplasate luminile de ceata?Ai si stropitori :)) la faruri? Or fi avand vreo eficienta?
-
da, am stropitori de faruri. Sincer, nu le-am incercat, habar nu am cat sunt de eficiente.
Luminile de ceata ar trebui sa fie amplasate in spate, ca sa fii vazut de altii de la distanta in caz de ceata. Mi-a aratat dealerul butonul de pornire, dar nu stiu cu precizie unde sunt ele pozitionate.
Cel mai mult m-a incantat pilotul automat adaptativ. ;)
-
Lumini de ceata cred ca are orice masina. Naspa ca nu are faruri de ceata. Ajuta noaptea, in conditii vitrege.
-
Te referi la proiector ceata ?!.. alb sau galben, ca de far ceata :039:
-
Acum am vazut-o mai bine de pe laptop...la dimensiune mai mare...de pe telefon nu se prea intelegea.
Nu imi place ....parca e un kitsch tuning nereusit .Fara nici o ofensa...doar parerea sincera .
-
Vizitator sa o stăpânești sănătos sa ai parte de drumuri libere și combustibil cât mai ieftin . Ca și design este unul destul de futurist dar zic ca o prinde . Sa ne ții la curent de comportament și pe viitor .
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nu imi place ....parca e un kitsch tuning nereusit .Fara nici o ofensa...doar parerea sincera .
Nu trebuie sa.ti placa tie!😊
-
sper ca reglajul volumului de la radio (care este cu + si - ) a fost inlocuit cu unul clasic cu rotita. Pe mine unul ma enerveaza la culme sa dau apas pe + si - sa dau volumul mai tare sau mai incet.
Pai asta au schimbat: au adaugat buton clasic cu rotita.
Aseara ma plimbam cu consoarta cu masina prin oras (mai dupa ora 20 ca e liber) si a remarcat si ea, chiar dupa 10 minute, ca scaunele sunt mai neconfortabile fata de Octavia business. De fapt nu sunt, insa nu au suport lombar si asta e o problema ptr drumurile lungi.
Nici Civicul meu n-a avut reglaj lombar dar mie mi s-au parut cele mai confortabile scaune in care am stat intr-o masina din bugetul asta; treaba asta cu scaunele e foarte subiectiva.
Cu Civic am condus 12 ore intr-o zi fara probleme iar cu Golf imi simt spatele dupa 2-3 ore.
In rest masina merge bine, azi de dimineata s-a incalzit dupa max 25 min de condus (mai incet decat 1,2 TSI)
Asta e diesel.
Oare cine mai face ungerea turbinei cand motorul e oprit la semafor?
Ungere la ce? motorul oprit = turbina oprita. E posibil sa aiba o pompa de apa electrica care circa apa pentru racirea turbinii.
-
Multumesc inca o data colegilor care m-au felicitat pentru achizitie. :D
Cel mai tare ma omoara lipsa suportului lombar la scaunele fata....am rezistat in Logan fara probleme, cu Skoda mergeam 3-4 ore fara pauza....la Civic incep sa imi simt spatele si dupa 50 min de condus. Scaunele de la VAG mi se par magice fata de Civic, ca sa nu mai vorbim de Volvo si Mercedes, care sunt de SF. Iulian, nu cumva tu ai avut alte scaune?? Eu am varianta comfort, poate pe variantele superioare sunt alte scaune. Sincer, ma intreb daca le pot da pe acestea jos si monta altele mai confortabile in loc.
Azi de dimineata motorul s-a incalzit muult mai repede ptr ca a fost traficul putin mai degajat. In 15 min deja eram cu lichidul de racire la 90 grade, la fel ca la 1.2 TSI.
-
Am vorbit cu dealerul, nu se pot monta alte scaune (ex cele electrice de Executive) ptr ca nu am instalatia eletrcita trasa. Va trebui sa gaesc o solutie cu huse after-market
-
Oohhhoooh, acum vad ca cineva si-a reinnoit masina. In primul rand iti doresc toate cele bune posibile in legatura cu aceasta. Interesanta alegere, dupa toate incercarile tale in materie de masina noua. Cum de ai cumparat dupa Octavia un hatchback si cum diesel, acum cand mai avem un pic si se vor arde pe rug in centrul oraselor din UE cei care mai au tupeul sa-si cumpere masini diesel >:) :042: ? De altfel arata superb masina si iti doresc sa ai multi km fara probleme cu ea si sper ca Honda a rezolvat si problema DPF-lor problematice(la unele erau probleme chiar si dupa 10 000km) . Un mare :082: :032: :080:
-
Multumesc Andrei!!! Sa fii sanatos. Chiar vroiam sa iti scriu pe PM sa iti spun de masina.
:032:
Nu mi-am mai luat Octavia din cauza lipsei puntii independente pe spate. Am mers ca pasager pe locul din spate la Octavia 3 1.6 tdi si m-am linistit imediat.
De ce hatchback? ptr ca ma descurc mai usor cu el in oras decat cu sedanul Ieri si azi am facut niste parcari laterale care cu octavia nu cred ca imi ieseau. Honda e f manevrabila, doar putin intorci volanul si rotile au si bracat. ;) E un avantaj, avand in vedere locurile de parcare stramte de la noi.
Pe de alta parte are ampatamentul mai mare decat octavia 2, cei din spate au loc berechet la picioare (ca cap e mai dificil ptr ca e tesita pe spate).
De ce diesel? ptr ca era reducerea muult mai mare decat la 1.5ivtec. Insa motorul e f fasnet, se infige f bine. Sunt f multumit de motor.
Singura neplacere este confortul scazut al scaunelor....suportul lombar prea mic si scaunele aplecate in fata nu imi plac deloc.
-
sa-ti traiasca, sa fii sanatos si sa te bucuri de ea :080:
-
multumesc la toata lumea. Masina ma incanta la condus, e f usor de condus in oras
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Sa continui jurnalul si cu necazurile și defectele ce apar, pentru corectitudine si conformitate!
-
Pai a inceput deja... vrea sa schimbe scaunele. :))
-
da, voi continua. Scaunele nu se pot schimba cu altele de Honda dar am descoperit ca, daca inclin spatarul scaunului mai mult pe spate, stau mai bine.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Poza cu bordul noaptea.. abia aseara mi-am dat seama ca, comenzile din volan si comenzile de pe cotierele usilor sunt luminate. Lacum arata ziua puteam sa jur ca nu au lumini in ele.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190515/0551f27f1a6c8fd80850d7b79548d690.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Ce de-a luminite! :) Tipic japonez. Comanda si butonul. Ma mir ca n-au facut butoane diferite pentru pornirea, respectiv oprirea motorului :)
-
Si asta nu e tot....se vad luminile din bordul central (turometru/vitezometru, indicator temperatura exterioara si nivel de combustibil) si comenzile de pe volan. In dreapta se vede o bucata din displayul multimedia.
Da, sunt multe lumini dar sunt de mare efect noaptea. ;)
-
Vizitator, ce dimensiune de anvelope ai?
iti mai iei jante separate de iarna?
Eu am renuntat la ideea de jante separate, cca 900 de lei jantele, plus 400-450 lei senzorii de presiune(minim) ajung la banii de cca 7-8 schimburi de anvelope iarna vara, deci banii pe 7-8 ani.
-
Imi voi cumpara anvelope de iarna si le schimb cu cele de vara in functie de sezon. Pastrez jantele originale ale masinii si vara si iarna.
Am dimensiuni 215/55/R16
Nu sunt adeptul anvelopelor mixte, mi-am rezervat aseara un set de Nokian WR D4 la pret de 1200 RON/setul...le iau acum si le montez in noiembrie.
-
Credeti ca montarea si demontarea periodica este sanatoasa pentru anvelope? Armatura sufera de fiecare data ,mai ales dupa ce anvelopa imbatraneste si elasticitatea scade.Avem dovada in topicul ''Anvelope de iarna''. De ce credeti ca sa rupt cordul?
-
Ai si tu dreptate, vom vedea.
-
Eu am 2 randuri,vara iarna.E adevarat e chin cu manuirea,depozitarea,etc dar asta e!Nu stau sa montez demontez anvelopa de pe janta..
-
La skoda jantele sunt ieftine. Cauti oferte si le gasesti la sh cu 50-70 de lei, noi cu 140(magneti marelli).Pentru cazul in care nu gasesti sh dedicate, ptr Renault sunt de la 220 lei in sus)poate vor fi si oferte) Problema e ca se adauga 4 senzori pe original. Deci ptr mine, jantele si senzorii se duc cam in 1300 lei minim. La care se adauga anvelopele. Inca sunt in gandiri.
-
Credeti ca montarea si demontarea periodica este sanatoasa pentru anvelope? Armatura sufera de fiecare data ,mai ales dupa ce anvelopa imbatraneste si elasticitatea scade.Avem dovada in topicul ''Anvelope de iarna''. De ce credeti ca sa rupt cordul?
Nu cred asa ceva.
am mai multe masini in familie, cam la toate fac acest lucru de 2 ori pe an. Opelul consoartei este din 2007 si de atunci, de 2 ori pe an, ii schimb anvlopele: toamna pun de iarna si primavara pun de vara. Nicio problema la jante. Si am facut asta si la alte masini din familie, inclusiv cu jante de aliaj si nicio problema. Marele inconvenient este ca demontatul, echilibratul, montatul dureaza timp si costa bani.
-
El zicea de anvelope, nu de jante...
-
E vorba o operatie pe an (montare + demontare). Deci, daca tii anvelopele 6-7 ani faci nu-i asa mult :)
-
La Opel Corsa am anvelopele de iarna de 7 ani, le dau jos primavara si le pun la loc toamna. Nu au nimic, ba chiar arata f bine.
Asta ca se distrug anvelopele si jantele la montat/demontat sunt gogorite ale celor de la vulcanizare, sa schimbam anvelopele mai des. La cate masini am avut, am tinut anvelopele si 8 ani, dandu-le jos in functie de sezon, si nu au avut nimic.
Totul e ca cel care le manevreaza sa se priceapa si sa aiba scule.
-
Intre timp am facut un drum extraurban de 450km, si revin cu impresii despre masina si motor:
-Puncte forte fata de Skoda Octavia
1)motorul se infige mult mai bine decat 1,2 TSi si 1.6 tdi de la VAG. E un motor care indeamna la viteza, in treapta nr 5 , la 2000 turatii am o viteza de 115 km/h. In treapta 6, la 2000 turatii, trec de 130km/h...pe autostrada am tinut-o in 142km/h, ajungeam sa fac depasiri prin dreapta numai ca sa nu micsorez viteza. Pe DN am facut multe depasiri din scurt, lucru care la 1.2 TSI nici nu ma gandeam . Motorul este OK, e asa de bine combinat cu cutia de viteze ca pare mai puternic
2)directia e precisa si foarte antrenanta. Am nevoie de numai o cursa si un sfert ca sa brachez rotile la maxim ; acest lucru ma ajuta enorm la parcari dar si la condus in general, ptr ca am nevoie de o cursa mult mai mica de volan ca sa cotesc masina
3)displayul electronic imi place, noaptea e de efect. M-am obisnuit imediat si cu kilometrajul cu cifre pus in mijlocul bordului; oricat ar parea de comic, e mai usor de citit decat cel de la Octavia (trebuie doar sa cobor putin ochii si am kilometrajul si turometrul in acelasi loc). La Octavia turometrul e in stanga si kilometrajul in dreapta...e putin mai obositor ptr ochi sa te plimbi cu privirea cand in stanga, cand in dreapta
4)ecranul multimedia de 7 inci are rezolutie destul de buna, se vede clar pe el...pana la urma m-am obisnuit cu comenzile cu touch, desi le prefer in continuare pe cele pe buton; in schimb ma exaspereaza comanda volumului radioului, care e cu + si - (mult mai usor era pt mine sa rotesc un buton)
5)stabilitatea in curbe e mai buna decat la Octavia, curbe pe care le luam cu 90km/h acum le pot lua cu 100km/h
6)portbagaj destul de incapator...dar ca sa ajungi la cei 50litri aflati in partea de jos trebuie sa ridici podeaua portbagajului
7)consumul mi se pare bun...dupa 200 km de mers exclusiv in Buc , computerul imi arata consum de 8.9%. Dupa alti 400 km facuti extraurban, cosnumul a scazut la 5.9%
Puncte mai slabe fata de Octavia:
-1)scaunele sunt neconfortabile, parca si cele la Logan erau mai bune. Am pus un suport lombar pe scaunul soferului si vad ca rezist mai bine, insa mama, care are hernie de disc, dupa 40 min ma pune sa trag pe dreapta pe motiv ca o doare spatele
-2)spatiul real la pasagerii din spate e mai mic...chiar daca ampatamentul e cat la Octavia, ca sa stau cat de cat bine in scaun trebuie sa dau spatarele din fata pe spate...si iau mult din spatiul pasagerilor din spate
-3)antifonarea la viteze mari e medie...in oras masina e super silentioasa, parca nici nu e diesel...insa in afara, chiar si cand merg pe tempomat, se aude huruitul de rulare al rotilor. Paradoxal nu motorul face zgomot, ci masina e slab antifonata la roti.
-4)sistemul audio e de 2 bani...nicio diferenta fata de Logan. Am ajuns sa il inchid numai sa nu mai aud cat de prost se aude.
Cam atat pentru moment, revin cu alte impresii dupa ce mai strang kilometri.
-
Are acelasi ampatament ca Octavia, dar lipsa spatiului la pasageri se datoreaza portbagajului mare.
-
Intre timp am facut aseara un drum de 21.5km cu masina, strict in Buc, pe o aglomeratie groaznica, si consumul afisat a fost de 8.6%. Drumul a fost intre orele 16.30-18:45, cu 2 mici opriri. Mi se pare f bun consumul, mai ales ca viteza medie cred ca a fost undeva la 13km/h. Cu 1,2 TSI aveam cam 11.5% pe un asa drum.
In schimb nu mi-a placut faptul ca, incet, incet, piciorul stang a inceput sa ma deranjeze tot apasand pe ambreiaj....pe acelasi drum facut cu Octavia 1.,2 tsi parca ajungeam acasa mai relaxat. Insa e adevarat ca si zgomotul motorului diesel si de rulare al Civicului e mai mare fata de Octavia 1.2 TSI...
Ca fapt pozitiv, clima functioneaza impecabil...am dat pe 17 grade, am facut pestera in masina si nu m-a batut deloc vajul. 2 ore am stat in masina fara sa opresc clima o secunda :D La 1.2 TSI nu mi se intampla asta, tot simteam eu un curent de undeva..
Insa, desi nu ma asteptam, pornitul climei ia simtitor din puterea motorului. Nu credeam asta la un motor de 300 Nm, dar uite ca se intampla. Nu se simte atat de rau ca la 1.2 TSI, dar scaderea de putere in oras e clara daca se porneste clima. :042:
Revin cu alte impresii despre masina pe masura ce o conduc.
-
In schimb nu mi-a placut faptul ca, incet, incet, piciorul stang a inceput sa ma deranjeze tot apasand pe ambreiaj...
S-a gasit de mult timp solutia pentru problema asta, hint: ai prea multe pedale. :) Poate la urmatoarea iti pui si dotarea asta. ;)
-
La 1.,2 TSI nu ma deranja deloc sa conduc in oras...era ambreiajul mai moale. Insa, reversul medaliei este ca se elibera mai lent decat la Civic; deci porneam mai lent de la semafor..
Alt fapt care ma incanta este incalzirea rapida a motorului...cand afara sunt peste 20 grade, motorul se incalzeste rapid, mult mai repede decat la 1,2 TSI. Spre ex, la drum extraurban, 1,2 TSI se incalzea in fix 10 min. La civic, desi e diesel, in 6 -7min deja sunt cu motorul incalzit. Si in oras se incalzeste mult mai repede, in 3-4 min deja vad ca licidul de racire trece de 50grade.
Sa vedem la iarna cum va fi...
-
Intr-un post anterior ziceai ca se incalzeste mai greu ca tsi.
-
Nu prea conteaza. Cu siguranta masina are si rezistenta auxiliara pentru incalzire habitablu (si Dacia are). Intra in functiune cand motorul e rece, climatizarea e pornita si temperatura de afara e sub o anumita limita.
-
Intr-un post anterior ziceai ca se incalzeste mai greu ca tsi.
da. dar era frig afara si f aglomerat. Cand afara e cald se incalzeste simtitor mai repede. La iarna , cand va fi frig, vedem cum va fi
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
La 1.,2 TSI nu ma deranja deloc sa conduc in oras...era ambreiajul mai moale. Insa, reversul medaliei este ca se elibera mai lent decat la Civic; deci porneam mai lent de la semafor..
Alt fapt care ma incanta este incalzirea rapida a motorului...cand afara sunt peste 20 grade, motorul se incalzeste rapid, mult mai repede decat la 1,2 TSI. Spre ex, la drum extraurban, 1,2 TSI se incalzea in fix 10 min. La civic, desi e diesel, in 6 -7min deja sunt cu motorul incalzit. Si in oras se incalzeste mult mai repede, in 3-4 min deja vad ca licidul de racire trece de 50grade.
Sa vedem la iarna cum va fi...
Daca un lucru le-a iesit bine la motoarele TSI, este racirea foarte eficienta.
-
Intre timp masina a implinit 1300 km.
Am mai facut un drum extraurban de 450 km si masina se comporta exemplar. Pe autostrada am mers numai cu 140-160km/h, pe drumuri nationale cu peste 100km/h si, cu toate acestea, la intoarcere in Buc consumul afisat a fost de 5.1% (la intrarea pe autostrada dinspre Pitesti am avut 4.9%).
masina e stabila, motorul se infige imediat ce apas acceleratia, nemafiind nevoie sa retrogradez 2 viteze cum faceam la motoarele pe benzina.
Am insa un continuare un mare off: scaunele sunt sub orice critica in privinta confortului. Cele de Logan mi se par lux fata de Civic...astea de la Civic m-au rupt de spate, dupa un drum de 4 ore si ceva parca eram batut cu parul in zona lombara.
Am citit pe forumurile din Canada ca si ei se pland fix de aceisi problema: lipsa suportului lombar la nivelul de baza (motiv ptr care au venit cu tot felul de solutii, inclusiv perne lombare umplute cu aer).
-
În weekend mi-au furat capacele de la butucul roților. Chiar ziua când masina era parcare in fata la Poliția locală a mun Buc, pe bd Libertății. Tupeu de hot, ce sa mai zic. Am sunat la reprezentanta si costa 200 euro...bineinteles ca nu voi da acesti bani(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190624/31e868b8adf49567c75382fd8869ac6c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190624/4264a75407e519e4e8dfcd30031ebaac.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Lasi sa se adune si casco.
Dar o sesizare la Politia locala? Poate sunt camere video.
-
Sau Aliexpres la 2-3 € :D
-
Reclamatiile ptr furturi se depun la Sectia 17 (de ei tine zona respectiva).
Am vb cu o ruda, colonel in politie si mi-a garantat ca hotii nu vor fi prinsi. Nu se zbate nimeni sa cerceteze furturi de capace de roti sau stergatoare de parbriz.
Oare in ce perioada se pot depune plangerile la politie ptr furt? Inca nu au trecut 2 zile.
-
Primele zgarieturi,furtisaguri,etc sunt mai dureroase..Dupa asta incepe sa te doara mai putin😀Tu concentreaza.te asupra scaunelor..neprietenoase.
-
Am venit cu aceasta solutie ptr scaune, si confortul a crescut la gradul de mulțumitor.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190624/3fe09fc4350e195261c3f8c0320b2ef5.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Nu stiu exact daca asta e codul dar daca stii pe cineva care vine din SUA, poti sa-l rogi sa ti le comande si sa-ti aduca doua seturi ca ajung cam 60Euro.
(https://i.postimg.cc/QBdJTVDF/Screen-Shot-2019-06-24-at-7-33-33-AM.png) (https://postimg.cc/QBdJTVDF)
-
Multumesc, Iulian.
Abia la anul imi vine o ruda din SUA in Romania...pana atunci voi cauta unele noi aftermarket. In targ la Vitan nu ma duc ptr ca nu vreau sa cumpar lucruri furate.
-
Astea nu-s bune?
https://www.befr.ebay.be/itm/Honda-Wheel-Center-Caps-Alloy-Emblem-Badge-Center-Hub-Cap-Set-60mm-Black-Silver/192753691718?hash=item2ce103ec46:g:RrgAAOSwAD9cDgld (https://www.befr.ebay.be/itm/Honda-Wheel-Center-Caps-Alloy-Emblem-Badge-Center-Hub-Cap-Set-60mm-Black-Silver/192753691718?hash=item2ce103ec46:g:RrgAAOSwAD9cDgld)
Sunt UE... inca.
-
Nu stiu daca sunt bune ptr ca inca nu am masurat diametrul butucului....stiu ca sunt pe dimensiuni.
Oricum, nu par originale. Cele originale au un fel de cleme cu care se prind de butucul rotii.
Multumesc tuturor care au raspuns. Deocamdata voi cauta pe site-urile din Romania, apoi caut in afara (vreau sa fie neaparat noi, sub nicio forma nu ma intereseaza sa pun ceva furat de la alti pagubiti).
-
Din pacate am mai gasit o problemă la Civic: am facut dermatita de contact la antebrate din cauza tapiteriei f proaste de pe cotiera centrala si cotiera din portiera. Practic tapiteria e asa de aspră de zici ca este smirghel.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190701/9de19a72b503d6b9d93674ddb4e21e99.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
NASPA.
-
Se pare ca asiaticele nu.ti fac bine!Schimba macazul.
-
Eu as schimba macazul ....la o asiatica. :))
-
Am si la dreapta, dar nu asa de rau (nu stau asa de mult sprijinit cu antebratul drept pe cotiera centrala). Si daca ar fi doar roseata, dar ma si mananca...
Acum m-am uitat pe forumul Honda si vad ca sunt foarte multi nemultumiti de calitatea tapiteriei, pe care utilizatorii o considera ,,panza de sac''. Vad ca unii chiar au venit cu solutii gen imbracare in piele a cotierei centrale si a interioarelor portierelor, ca sa fie mai placute la atingere. Se face la Asko si costa 300 euro...
In rest masina e de o manevrabilitate rar intalnita, iar motorul, desi are doar 120 CP, se infige mult mai bine decat ma asteptam ...pacat de aceste taieri de costuri la elemente pe care ei le considera detalii, dar care mie imi fac viata enervanta (gen scaune si tapiterie cotiere sau fatete usi).
-
Eu as schimba macazul ....la o asiatica. :))
Ai grija ce.ti doresti!
-
Te asteptam Bogdan !
De 4 ani avem in ograda numa japoneze si inapoi nu mai mergem :)
-
Banuiesc ca v-ati prins ca ma refeream la una cu 90 60 90. =))
-
..numai sa ai grija unde pui mana, ca imediat faci dermatita.
-
opluenta, lux, scaune proaste, multe beculete si optiuni inutile la noi. romaneste; da' chiar asa ? ai grija un' te scarpini :))
unii specialisti (pe bune) in detaliing au tratament.
-
amuzant este ca am un buton aproape pentru fiecare comanda: un buton pentru conectare telefon si altul pentru deconectare telefon, un buton pentru activare pilot automat si altul pentru anulare pilot automat, un buton de clima, care odata apasat imi arata pe ecran 2 butoane virtuale (unul cu on climate si celalalt cu off climate) s.a.m.d. Oare nu era mai simplu sa fie acelasi buton, dar cu pozitii on si off?? (cand e pe on sa se aprinda verde, in rest sa stea stins?).
Gandesc si eu...dar se pare ca in ultima vreme nu prea e bine sa gandesti. Cumperi, dai banul si gata...gandirea nu e buna.
-
Poate problema e la tine, nu la masina.
Or fi facut marketingii lor cei geniali niste studii la ei in beci si au ajuns la concluzia ca butoanele in plus vand masini mai multe. Poate noilor generatii de clienti le pasa de cate butoane au, sau cati giga de memorie are tableta de bord nu de cati cilindri. Despre newton-metri nici nu mai vobesc ca oricum putini stiu ce-s aia .
Desi s-ar putea sa fie un pariu prost pentru ca generatiile tinere in general incep sa nu mai cumpere masini.... si nici sa faca scoala de soferi.
-
Banuiesc ca v-ati prins ca ma refeream la una cu 90 60 90. =))
Nu cred sa existe asa o japoneza, in afara sectorului pornografic poate :))
-
Mi-ai luat vorba din gura sau postarea, mai bune zis, Avatar. :)) Vizitator te plangi de nimicuri...cred ca iti e dor de zornaiala de la Tsi. :D
-
Sa te dai jos din masina de parca ai fi batut in zona lombara a coloanei nu e chiar nimic. :(
Cat despre lant, la mine huruia cam la o pornire din 3 si asta pentru un timp mai mic de 2 secunde, Puteam trai cu problema.
-
In weekend am scos iarasi masina la un drum lung de vreo 450 km, si seara m-am intors pe autostrada. Masina e dotata cu optiunea ,,light assist'', adica, daca nu am masini in fata, faza scurta se comuta pe faza lunga si asa ramane pana cand vede din nou lumina venind din fata....pe la jumatatea autostrazii A1 ma trezesc cu faza lunga pornita....dau sa o pun pe faza scurta si nimic. Masina are 4 optiuni: Stop, Auto, lumini in bord, faza lunga....orice faceam, ramaneam pe faza lunga....pana la urma reusesc sa o opresc cu stop, apoi dau pe auto si raman pe faza scurta...nu pentru lung timp insa, pentru ca, la o semnalizare dreapta, iar se comuta pe faza lunga si asa ramane...La podul peste Arges am mers in coloana dar am stins farurile, ca sa nu ii orbesc pe cei din fata...la intrarea in Buc luminile isi revin, fara sa le fac eu nimic, si comuta pe faza scurta. (fiind cam ora 23). In Buc, fara sa ii fac nimic, iar ma trezesc cu faza lunga...iar se pun toti cu flasuri, nu am decat sa sting lumina si sa merg cu farurile stinse. Odata ajuns acasa, dau pe stop si functioneaza iarasi...
-
mai bine dai de maneta si gata :)) viziteaza dilaru' cat mai repede, cu toate c-o sa masoare senzorii si o sa zica ca-i ok.
-
Pai aici e problema, ca degeaba dadeam de maneta, a ramas blocata pe faza lunga cam jumatate din drum...daca m-ar asculta si ar merge pe faza scurta la comanda mea, nu ar fi probleme....dar degeaba dadeam pe stop, faza lunga nu se anula deloc...Prin Buc am mers cu faza scurta stinsa, doar pe pozitii, imi dadeau toti flashuri.
-
intre timp m-am mai interesat, faza lunga si faza scurta ar trebui sa comute intre ele in functie de sursele de lumina din fata. La ceilalti posesori de Civic asa face...deci va trebui sa merg cu ea la reprezentanta.
-
Am mai scos masina la un drum extraunrba, de peste 400km, si se comporta excelent. Motorul este neasteptat de vivace ptr un motor de 120 CP si, in acelasi timp, este foarte flexibil. Cu siguranta ca dinamica sa este peste motorul 1.6 tdi de pe Skoda Octavia.
Cutia e etajata in asa fel incat sa mergi tare. La 3000 rotatii/min, in vit a VI-a am 175km/h (170km/h pe GPS). De fapt, chiar asta am facut, aproape toata autostrada am mers cu 160-170 km/h . Senzatia la viteze mari este foarte placuta, practic nu simti viteza si nu am deloc impresia ca nu as controla masina. Totul e stabil, parca masina se lipeste de asfalt; totusi trebuie sa recunosc ca nu este de nivelul lui BMW seria 3 sau al lui Mercedes C classe (care dau senzatia de siguranta si mai mare). La fel si antifonarea, nu este la nivelul unei masini din gama premium (e f siletioasa la viteze mici, dar la viteze mari se aud motorul si zgomotul de rulare)
Pe drumurile dintre Slatina si Pitesti i-am dat tare, 140-150km/h in depasiri, si pot sa spun ca masina se infige foarte bine chiar de la 2000 turatii pe minut. De fapt, este chiar opusul lui 1.2 TSI: te baga in scaun intre 2000-3000 turatii, dar dupa 3000 turatii trebuie sa fii atent ptr ca respectiva crestere de putere nu mai e la fel de mare ca intre 2000-3000 turatii (dupa 3000 turatii puterea creste mai incet). 1.2 TSI era chiar pe dos, crestea greu pana in 3000 turatii dar mult mai tare de la 3000 turatii in sus. Ma rog, aceasta e diferenta intre un motor diesel si unul pe benzina.
In privinta consumului, pe ultimii 3000km am consum de 5.8% (2500km fiind extraurbani). Ar fi foarte ok, cu conditia sa fie reali (greu de spus, eu vad cum motorina mi se topeste in rezervor).
Aaa...si inca cvea: faza scurta si cea lunga nu prea comuta intre ele pe modul auto, noroc ca am gasit o comanda in care sa il tin blocat pe modul manual.
-
Intre timp am implinit 4000km cu masina.
Motorul s-a lasat, este incredibil de flexibil. Ca si consum, daca nu ma dau la ea, acesta e f mic.
Spre ex am plecat din Slatina spre Buc, si cifrele au fost urmatoarele:
-distanta 155km (am resetat computerul dupa ce iesisem din Slatina)
-timp: 1h44 min
-vit medie: 89km/h
-consum combustibil: 5%.
Consumul pe traseul Slatina -Pitesti a fost de 4.3%, dar pe autostrada i-am cam dat cu 150km/h, iar in Buc a crescut consumul si a scazut vit medie.
-
Inca un drum extraurban cu masina, o iesire de weekend :
-Bucuresti-A1-Slatina- Dragasani si inapoi (cu mici drumuri de 10 km facute pe acolo)
-distanta: 467km
-vit medie: 64km/h
-travel time" 7h16min
-AC pornit pe 60% din drum, masina plina
-consum mediu: 5% (inlcusiv vreo 20km prin Buc, in aglomeratie). La intrarea in Buc consumul a fost de 4.9%, dar a crescut din cauza aglomeratiei.
-
Probleme, belele, belituri. Partea din fata a masinii e cam joasa si am simtit asta azi cand ieseam din parcarea hotelului la care sunt cazat in acest moment. Eram garat cu spatele, am dat sa ies cu fata, nu imi dau seama ca parcarea era prea inaltata, si aud poc, pe sub masina, din partea fata, cam pe unde stau picioarele pasagerului din dreapta fata. Zgomotul a fost tare, nu-i problemă zic eu ptr ca am scut de plastic. Dupa vreo 15 min de mers cu masina, opresc in alta parcare si vad ca am o scurgere de lichid pe sub masina. Scurgerea este in partea din fata, in spatele axei rotoilor din fata ( cam pe unde vin picioarele pasagerului din dreapta fata. Nu imi dau seamadd u de e ptr ca se prelinge prin scut, deci nu pot spune locul precis. Lichidul pare apa curata..Oricum nu este ulei de motor, nici din cutia de viteze. M-am gândit la antigel, dar lichidul scurs este unul incolor, nu e colorat. Oare ce sa fie? Lichid de servo nu stiu daca am la Honda civic. Lichidul cade picătură cu picatura, la un interval de câteva secunde...m-am gândit si la lichidul de frana, dar nu pare să curgă dinspre ertieri.
Oare ce sa fie? Problema e ca sunt in concediu si nu stiu daca e bine sa vin asa pana in Buc. In bord nu mi se aprinde niciun martor de avarie, deocamdată, dar sub masina deja se strânge lichid.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Poate-i condens de la instalatia de aer conditionat??
-
Mai mult ca sigur ,daca zice ca e apa curata. Totusi ma intreb cum de nu stie asta.La toate masinile cu aer conditionat se intampla asta.
-
La asta m-am gândit din prima....doar ca nu am folosit instalația de AC. Da, este apa plata. Sigur nu e ulei din cutie sau din motor, sigur nu e antigel, nu e motorina, nu e lichid de servo si nici lichid de frana nu pare. M-am gandit la lichid de parbriz, insa acesta este colorat iar lichidul scurs este incolor si inodor. La mine curge apa plata. La Renault am avut toate tipurile de scurgeri de lichide, mai putin pe cea de lichid de condens ptr ca nu prea dadeam drumul la AC.
Ma rog, lichidul de condens pare cea mai plauzibila varianta, dar eu nu am dat drumul la AC.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Esti sigur ca e apa plata? Bea-o atunci....... :)) O fi si din sticla de Bucovina.
E apa, pur si simplu. Probabil cand ai lovit plasticul s-a scurs toata apa din conducta de eliminare a ei, sau poate are un loc de scurgere prin scut.
Verifica nivelul la antigel. In rest , fara griji.
-
Da, pe acolo se scurge si condensul de la instalația de AC. Are o gaura in scut si pe acolo se scurge, picătură cu picătura, direct pe asfalt. Dar cum naiba s-a format acel condens daca eu nu am pornit instalația de AC? Asta-i intrebarea. M-am uitat si pe locul unde am parcat inainte de busitura, nu era nicio pata, deci scurgerile au aparut dupa ce am busit scutul de la masina.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Probabil ca este un cot in care ramane apa de la o utilizare la alta a AC. Care acum s-a golit datorita socului.
-
Azi nu a mai curs apa din masina. M-am uitat pe sub ea si a fost curat. Dar aseara am facut un drum scurt, am pornit ac-ul, si imediat a inceput sa curga apa, chiar prin orificiul din scut de care vorbeam inainte. Am oprit ac-ul, curgerea de apa s-a încetinit imediat, dar tot a mai curs cateva zeci de minute, pana la oprirea completa.
Se pare ca intr-adevar, apa scursa e condens de la AC. Insa voi face o vizită la service cu proxima ocazie, sa dea scutul jos si sa vada daca nu sunt si alte probleme.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
La cum te comporti tu, cred ca ai vrea sa ai o problema si te straduiesti sa gasesti una. :))
-
Lopatele nu ai? Sau niste caldaruse?
Vezi ca la honda, ce nu se adevereste se plateste,
-
Asa e la toti, nu doar la Honda. Daca ridici o problema falsa, platesti constatarea ( chiar daca masina e in garantie). Si la Avia ma incasau cu sume mici de bani cand ridicam tot felul de probleme, care ei spuneau că nu există (spre ex am reclamat ca in mod frecvent nu se aude in boxa stanga de pe partea soferului, au verificat, s-a întâmplat ca la ei sa se auda, m-au incasat cu 10 ron contravaloarea verificarii).
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Intre timp masina a ajuns la 8500km. Motorul e f bun, s-a lasat si este incredibil de elastic, cu demaraje neasteptat de bune pe drumuri extraurbane. Susepensia este geniala ptr drumurile noastre, moale pe denivelari si stabila in curbe. Cu confortul scaunelor am mai rezolvat-o, punand o perna lombara de la firma Ortopedica pe scaunul soferului si inca o perna tare pe cotiera centrala, ca sa ma pot sprijini de ea (cotiera nu este reglabila pe inaltime, si este prea jos montata ptr mine, din acest motiv avand nevoie de ,,inaltator ptr cotiera''). Consumul a crescut simtitor odata cu venirea frigului. Pe ultimii 710 km (din care 310 in Buc si 400 extraurban) am consum de 6.5%.
am montat si anvelopele de iarna, marca Nokian WRD4. Sunt incredibil de silentioase indiferent de viteza, clar mai silentioase decat Michelin Primacy 3 de vara. Din pacate aderenta pe uscat si nu e asa de buna, sincer ma asteptam la mai mult. Astept sa vad cum sunt pe zapada.
-
Interesant ce spui de pneuri. Eu am Bridgeston Blizzak si fata de michelin primacy parca ar fi senile dpdv al zgomotului....
-
Michelin Primacy 3 sunt premium, au aderenta f buna, se lipesc de asfalt, dar cam au zgomot la rulare. Initial am crezut ca sunt de la motor, dar de fapt erau zgomot de rulare.
-
Eu michelin-urile nu le aud (la fel cum nu auzeam nici energy save-urile dinainte) insa blizzak-urile uruie de parca am rulmentii dusi.
-
am montat si anvelopele de iarna, marca Nokian WRD4. Sunt incredibil de silentioase indiferent de viteza, clar mai silentioase decat Michelin Primacy 3 de vara. Din pacate aderenta pe uscat si nu e asa de buna, sincer ma asteptam la mai mult. Astept sa vad cum sunt pe zapada.
Nokian-urile sunt cel mai bune pe zapada, poti fi sigur ca nu gasesti variante mai bune. Dar pe uscat si umed desi sunt decente, majoritatea celorlaltor marci premium sunt mai bune.
-
da, sunt decente pe uscat si umed, acesta este cuvantul potrivit. Noroc ca Honda Civic are frane bune, altfel cred ca ma duceam cu ele. Nu le-as pune pe Octavia 2, exact din acest motiv (Octavia 2 are frane mai slabe fata de Civic).
-
Florin, cu Snowproof de curand aparut ca model rularea pe uscat si in special umed a devenit sigura (le am pe o masina de o luna jumatate).
-
In ultimele zile am mers cu masina prin mocirla (adica drum neasfaltat inmuiat bine de ploaie) si vad ca anvelopele s-au descurcat fara sa imi intre ASR-ul. Cu Skoda cu anvelope de iarna (Michelin Alpin A4) nu ma descurcam pe acest drum.... insa cele de la Skoda erau vechi, Nokianurile sunt noi.
-
MAi, tu vrei sa ne exciti inteligenta sau cum?
De ce pana mea scrii aberatii?
E clar ca, cu anvelope de vara, fara nici un fel de crampoane, rizuri sau alt desen agresiv aluneci pe noroi.
E clar ca, cu anvelope de iarna, cu desen agresiv pentru agatarea ghetii si zapezii te decurci in noroi. Sunt anvelope MUD and SNOW. MUD =NOROI.
Despre ce pana mea e vorba???
Compara daca vrei anvelope de vara, ce aveai pe skoda cu ce aveai pe honda, la acelasi grad de uzura si vechime.
Devine penibila situatia, comparam caini cu pisici.
-
Am modificat asa cum era corect. Era vorba de anvelopele de iarna, care erau vechi.
Rog moderatorul sa stearga postul lui Bogdan, prea se ambaleaza.
-
Da , sigur.
Si mai lasa ne cu puntea spate independenta lipsa de la Octavia 3. Cred ca e al nspilea post in care ne povesteti acelasi lucru.
Stim, DEJA, toti, ca nu ai luat octavia 3 din cauza puntii spate neindependente. OK
-
Intre timp am facut primul schimb de ulei. La 10 000km in bord s-a aprins martorul de revizie, asa ca a trebuit sa merg la Honda sa fac schimbul. Este un schimb intermediar spun ei, revizia adevarata facandu-se cam la 20 000km (atunci se va aprinde din nou martorul in bord). Am schimbat doar ulei si filtru ulei, restul de filtre urmand sa fie schimbate la 20 000km.
Costurile au fost asa:
-manopera....92 RON
- filtru ulei......76
- 5l ulei...........441
TOTAL: ....614 RON.
-
Scump...la Skoda era o revizie completa la banii astia.
-
Evit sa mai fac comparatii diesel cu benzina, de orice natura. Interesant ar fi cat costa schimbatul uleiului la Octavia 1.6 tdi si daca intra tot 5 litri de ulei. ;)
S-a facut si testul de frana si placutele sunt uzate 20% pe fata si 10% pe spate (cam mare uzura pe fata, dupa parerea mea, mai ales ca din cei 10 000km majoritatea sunt extraurbani).
Aaa..si a mai fost ceva: imi vor schimba bateria pe garantie. Au facut masuratori si spun ca nu este in parametri, necesita schimbare (ii cred, dimineata motorul imi porneste tot mai greu). Oricum, schimbatul bateriei pe garantie fara sa solicit eu acest lucru e o mare bila alba ptr service-ul Honda. La Porsche, orice solicitam sa se schimbe pe garantie, ma loveam de eternul Petrica si nu mai stiu cum, care NU si NU si NU, nu schimbam ca nu e cazul. :042: :042:
-
Consum indicat in bord: 5.9%, distanta parcursa: 1243km, vit medie 46km/h, travel time: 27hAm verificat si consumul, dupa metoda plin-plin (cu mentiunea ca plinul a fost facut pana cand motorina a sarit la propriu din rezervor) si mi-au intrat 73.25 litri de motorina (au fost 2 alimentari). Facand un calcul cu metoda de 3 simpla, imi iese un consum mediu de fix 5.9% (de unde trag concluzia ca respectivul calculator nu minte deloc .. :D :D ).
Cei 1243 km au fost facuti cam 1000 extraurban, restul prin Buc de sarbatori.
-
Metoda plin plin o faci pana se opreste pistolul, dupa care, pui incet, fara presiune mare, pana reusesti sa vezi combustibilul la buza rezervorului . E destul de greu.Poti avea variatii cu saritul motorinei din rezervor.
Chiar si asa , e un consum foarte bun.Ce mai vrei, masina e ok.
-
Ieri am schimbat si bateria pe garnatie. La revizie au constatat ei ca nu se mai incarca cum trebuie si au decis sa o schimbe pe garantie. Am lasat masina la Honda Nord si, in plus de asta, i-am rugat sa imi regleze farurile (care bateau prea jos) si sa imi poliseze coltul stanga al barei fata (fusese atins destul de evident de un om ,,de bine'' cu caruciorul in Carrefour.) Se verifica farurile si mi se da dreptate (bat prea jos), se regleaza, apoi masina intra la tinichigerie ptr polisat. Seara ma duc sa ridic masina si ii intreb cat costa reglatul farurilor si polisatul barei. Ei imi spun ca nimic, pot sa consider asta un beneficiu pentru faptul ca sunt clientul lor. La asa raspuns am ramas masca, la Porsche Buc Nord aproape ca ma puneau sa platesc si aerul care il respir. Sper sa isi mentina atitudinea si pe viitor. :D
-
Ieri am facut plinul la masina si am verificat si consumul cu metoda plin-plin:
-km parcursi: 651
-travel time: 36h
-vit medie: 18km/h
-consum afisat: 7.1%
Am consumat in total 46.32 litri de motorina, cu care am parcus 651km. Calculand consumul mediu mi-a iesit un consum de 7.11%. E f bine asa, ma bucur ca bate cu consumul afisat pe computerul de bord. Traseul a fost prin oras in cea mai mare parte, de unde si viteze medie de 18km/h
-
consum foarte bun la acea viteza medie
-
dupa 12500km facuti cu masina, consider ca marele avantaj al dieselului fata de benzina este ca pot merge mai tare cu un consum mai mic. Mergand pe autostrada cu 150km/h am consum mediu de 7%, ceea ce nu este rau. Pe de alta parte, si zgomotul motorului e mai mare decat la benzina, plus vibratiile. Civicul are un motor neasteptat de silentios ptr un diesel, dar se simte ca este diesel, ii simt zgomotul la acceleratie sau le relanti, mai ales cand motorul este rece. Cand ma sui in masina sotiei, Opel cu motor aspirat pe benzina, traiesc si eu in liniste. :D
-
Între timp am facut un drum preponderent extraurban:
-distanta 480km
-vit medie: 56 km/h
-travel time: 8h20min
-consum mediu afisat pe bord: 6%
La pompa am alimentat cu 27.4 litri de motorină ( din care am dat 100ml pe jos, asa de mult am umplut rezervorul). Făcând consumul mediu cu metoda de 3 simpla mi-a iesit un consum de 5.7%.
De ce pe bord imi arata 6% si cu metoda plin-plin mi-a iesit 5.7% nu am inteles...oricum e prima dată când consumul la pompa e mai mic decat cel aratat de CB.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/e8bd496e0952352d29503aefd2b51256.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/a5adec9fd2dcbb0b37548ea5ef10835e.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Ciudat.. esti sigur ca distanta parcursa a fost resetata odata cu celelalte valori?
(intreb si eu ca sa nu tac :) )
-
Sigur am resetat distanta. Singura explicatie pe care o am in minte tine de faptul ca poate totusi mai intra putin combustibil in rezervor. E posibil ca, din cauza vitezei jetului de combustibil, motorina sa fi tasnit in afara fara ca rezervorul sa fie complet plin.
De atunci am parcurs 50 km si acul indicatorului de combustibil a început să scadă. De obicei parcurgem cam 80 km pana începea să scadă...semn că de data asta am pus mai putina motorina decat de obicei.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Da, cu siguranță aceasta e explicația: nu am umplut complet rezervorul la ultima alimentare. Abia acum, după 80 km, vad ca acul conducătorului de combustibil a scazut mai mult decat de obicei. Data viitoare fac plinul pana in buza.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
masina a parcurs 13 000km si functioneaza impecabil. Nu am de ce sa ma plang, in afara de lipsa suportului lombar la scaune, care ma scoate din minti la drumuri lungi.
In rest masina e stabila, nu simti viteza in ea, suspensii confortabile in oras, nu are greieri sau alte zgomote ciudate.
Pe ultimii 874.4km am consumat 47.12l de motorina. Daca fac media obtin consum de 5.38% (la o viteza medie de 33km/h). Este foarte aproape de consumul afisat pe CB, de 5.3%. Nu-i rau, zic eu. :D
Drumurile au 400 extraurban, restul in Buc pe timp de pandemie (adica oras liber).
-
Tu scrii ca ai pus 5 litri de ulei, dar ce marca?
-
Greu de spus. Pe sticla de ulei scrie doar Honda genuine engine oil, diesel, synthetic, green, Produced by Honda, Made in UK.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/b260c5d25afe9145286c45d10f4df60d.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/6472d7471550d6a154e963d2d85597c5.jpg)
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Dar ce e? 5w30?Nici asta nu scrie pe bidon?
-
Nu, nici asta nu scrie.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Din ce am citit pe net, ar fi 0w16. Știu că la Ravenol a început "moda" asta cu 0w16 ca înlocuitor pentru 0w20 la asiatice sub pretextul economiei de carburant.
-
Intre timp am facut primul schimb de ulei. La 10 000km in bord s-a aprins martorul de revizie, asa ca a trebuit sa merg la Honda sa fac schimbul. Este un schimb intermediar spun ei, revizia adevarata facandu-se cam la 20 000km (atunci se va aprinde din nou martorul in bord). Am schimbat doar ulei si filtru ulei, restul de filtre urmand sa fie schimbate la 20 000km.
Costurile au fost asa:
-manopera....92 RON
- filtru ulei......76
- 5l ulei...........441
TOTAL: ....614 RON.
Asa e cand nu prea e competitie pe dealeri, costuri mari pentru Honda in Romania. Uite cat e un schimb la reprezentanta Honda la mine in Seattle:
(https://i.postimg.cc/Js1f3vyK/Screen-Shot-2020-06-07-at-10-10-24-AM.png) (https://postimg.cc/Js1f3vyK)
Transformat in RON vine 250RON ce include 0W-20, filtru de ulei si verificare vizuala.
-
Cu 250 RON in Romania nu iti faci schimb de ulei si filtru de ulei la nicio marca. Poate sa cumperi uleiul de la Carrefour si sa îl schimbi singur acasa, dar la reprezentanta in niciun caz.
Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
-
Intre timp masina a implinit 15700km si functioneaza impecabil. Nu troncane, nu scartaie, suspensiile sunt confortabile si masina e stabila in acelasi timp, iar motorul s-a lasat si am niste consumuri neasteptat de mici.
Pun mai jos consumurile la ultimele 2 plinuri de motorina:
-1)distanta parcursa: 527km
travel time: 10h47min
vit medie: 49km/h
consum pe CB: 5.2%
In rezervor mi-au intrat 26.4 litri de combustibil, deci un consum mediu de 5% (mai putin decat pe CB, dar probabil mai intra putina motorina in rezervor)
-2)distanta parcursa: 550km
travel time: 11h34min
vit medie: 48km/h
consum afisat: 5.1%
In rezervor mi-au intrat 27.5litri, deci un consum mediu de 5% (iar mai putin decat pe CB).
Am avut si consum afisat de 3.8%, de la Pitesti la Dragasani, dar cam ramasesem fara combustibil si am mers incet, ca sa nu fac pana prostului.
In general, daca fac distante mari, consumul de pe CB e identic cu cel de la pompa, dar trebuie sa verific consumul cam la 1000km.
Autonomia din bord este de 850 km, tot cat la Skoda Octavia 1.2 TSI, si asta din cauza ca rezervorul are doar 45litri (la Skoda avea 55). Ca si James, cred ca in realitate e mai mic, am mers pana cand aveam autonomie de 50km (deci 2-3l de motorina in rezervor) si, cand am facut plinul, abia au intrat fortat 40litri .
Ce ma nemultumeste sunt scaunele care, chiar daca mi-am montat o perna lombara, tot neconfortabile sunt la drum lung. In Buc nu simt, dar dupa drumuri de 3-4 ore, chiar si cu pauza, a doua zi ma simt de parca as fi ridicat pietre de moara in spate (problelma pe care la Octavia nu o aveam).
-
Dacă ai probleme cu spatele, rezervorul mai mic e avantaj, nu dezavantaj :D te mai face sa te dai jos din când în când...
-
Vorbesti de "ce te doare" si pe tine, asa-i? :))
-
Da, ca pe mine nu ma sâcâie spatele deci ma deranjează rezervorul minuscul :)) trebuie să-mi caut un scaun mai incomod....
-
Consumurile nu sunt neasteptat de mici.
Sunt normale, chiar marisoare pentru un motor pe motorina.
LA viteza medie de 48 si 50 km /h cat vrei sa fie?
Orice motor turbo pe benzina le atinge, la acele viteze medii. Nu mai spun de cei cu 1,5 tsi, care chiar se pare ca face o treaba foarte buna cu dezactivarea cilindrilor.
-
Consumul este mediu, insa conditiile in care a fost obtinut consumul sunt diferite: am mers constant cu viteza de 150kmh pe autostrada, iar in Bucuresti am avut viteze de 15-20km/h. Consumul este mixt, nu cuprinde doar consumul extraurban (plus ca nu mai opresc sistemul Start and stop ptr ca, daca motorul e oprit la semafor, mi se opreste si AC-ul). Ca si consum strict extraurban am 4.6% (mers cu 110km/h pe drumuri nationale si 140-150 pe autostrada A1). Cand am vrut sa fac economie si am mers cu 48-50km/h in localitati si 90km/h pe drumuri nationale am avut consum de 3.6-3.8%. (adica exact consumul extraurban declarat oficial de producatori). Nu atat viteza medie este importanta, cat si conditiile in care a fost obtinut acest consum.
Mai scriu un consum, obtinut pe parcusul a 1379km:
-travel time: 35h07m
-vit medie: 39km/h
-consum afisat; 5.3%
-combustibil la pompa: 73.14litri. Facand calculul cu metoda de 3 simpla, mi-a iesit un consum real de 5.3%(deci exact ca cel afisat de CB).
-
Am facut si revizia nr. 2 la masina, la 20 000 km.
Costurile au fost asa:
-filtru ulei....80 RON
-filtru aer.....130 RON
-4ltri ulei Honda Green diesel..283 RON
-manopera....125 RON
Cost total: 630 RON
Avand in vedere ca la ultima revize de la Octavia am platit 680 RON si am scchimbat fix aceleasi repere, ma declar multumit.
-
mergi la dealer cu piesele / produsele tale ? mi se pare de bun simt pretul.
-
doar filtrul de polen l-am adus eu, il schimb singur in fiecare primavara (la fel faceam si la Octavia).
Plus 0,3litri de ulei, care i-am adus eu ptr ca mi-au ramas de anul trecut.
Restul sunt piesele dealerului.
-
Foarte bune preturile. La Leonul 2.0TDI sub 850 lei nu ajung la un schimb de ulei si filtre niciodata la reprezentanta Skoda/Seat din Cluj.
-
Intre timp masina a facut 22000km si se comporta ireprosabil: nu am zgomote suspecte, nu am greieiri, nu huruie lantul, nu se poticneste la plecarea de pe loc. De incalzit observ ca se incalzeste mai repede decat fosta Octavia 1,2 TSI, iar degivrarea parbrizului se face mai repede. Acum, cu anvelopele de iarna marca Nokian WRD4 nu mai este la fel de zgomotoasa la interior precum este cu anvelopele de vara (marca Michelin Primacy 3). De fapt motorul este silentios de felul lui, in schimb antifonarea masinii este proasta si aud zgomote de rulare la viteze mari sau cand accelerez brusc.
Ca puncte slabe, pe primul loc raman scaunele. M-am mai obisinuit cu confortul lor submediocru, mai ales ca mi-am pus niste perne lombare, dar tot nu este OK. Prin comparatie, m-am suit in Logan 3 si acelea mi se par parfum fata de ale mele.
Pe locul 2 ramane spatiul mic la scaunele din spate. Desi ampatamentul este mare, nu stiu cum au reusit japonezii sa o proiecteze de au facut-o asa de inghesuita pe locurile din spate. Cand merg la drum lung si am pasager in spate este chin, trebuie sa dau scaunul mult in fata si ma chinui la condus. Pe locul 3 ar fi luminile de faza scurta care sunt foarte chioare, chiar si cu becuri Osram Night Breaker. Apoi ar veni vopseaua si lacul, care sunt foarte subtiri, si unele materiale de la interior, care se zgarie usor.
In rest nu am ce sa ii reprosez.
-
Pai ii reprosezi destule........ =))
Locurile din spate mici sunt proiectate asa ca sa aiba portbagaj mare.
Nu te mai inghesui la condus, soferul trebuie sa aiba pozitia ideala, pentru orice manevra ce trebuie executata. Din pacate, daca e cazul, lasa pasagerii sa se inghesuie. Asta i viata. Sau pune pe cel mai mic dintre ei in spatele tau
-
In 90% din cazuri nu am pasager in spate, deci problema asta dispare in marea majoritate a cazurilor. Pentru mers in oras sau cu 3 persoane in masina, nu sunt probleme. Copilul sta pe locul pasagerului din spate, deci pe mine nu ma incurca. Marea problema este cand am fost la mare 4 adulti si un copil, cei de pe locurile din spate s-au chinuit bine.
-
Aș zice că problema cu antifonarea e corectă. Cred că pur și simplu Honda nu gândește cazanele pentru drumurile noastre. Pe unele tipuri de asfalt mașina e foarte zgomotoasă, pe altele nu.
Cât despre lac și vopsea, e posibil, dar din nou e vina pietrișului omniprezent pe drumurile noastre.
Referitor la scaune, nu știu ce să cred. Scaunele mele erau unele dintre cele mai bune ever. Parcă au și o academie de excelență pentru scaune. Sau erau Porsche ăia? Nu mai știu. Însă mi-e să nu fie problemă de utilizator - sigur l-ai reglat corect? Cred că 90% nu știu să stea corect în scaun.
-
da, pe drumurile bune, sa stii ca nu aud zgomote de rulare deranjante. Marea problema este pe drumurile nationale, pe portiunile proaste de autostrada sau cu gropi: cum dau de o portiune de drum ,,mai aspra'', cum incep sa aud huruitul rotilor. Si acum imi amintesc, prima data cand am iesit cu masina pe A1, la iesirea din Buc zgomotul era asa de mare ca am crezut ca mi s-a stricat motorul. Era chiar sa trag pe dreapta sa vad ce are... :042: Au recunoscut si e ca au o problema, si face-liftul e mai bune antifonat (dar utilizatorii spun ca tot nu e suficient). Pe de alta parte, dupa ce anvelopele se incalzesc , parca se mai diminueaza si zgomotul. Ma rog, pentru mine e clar: antifonarea a fost gandita strict pentru drumuri impecabile.
Cat despre scaune, cele de la varianta Comfort sunt foarte proaste, mai ales ca nu au suport lombar. Cele de pe Elegance sau Executive sunt la fel, dar macar au suport lombar electric si asta conteaza. Scaunul e ca o scoica, te tine aplecat inainte. Nu sunt singurul care spune acest lucru, si pe site-urile din SUA se spune la fel, iar pe forumul Honda este un utilizator care si-a vandut Civic-ul fix din cauza scaunelor (acum si-a luat Mazda 3 cu noul motor Skyactiv X si spune ca e mult mai multumit).
In rest masina e proiectata pentru viteza, manevrabilitate si stabilitate la viteza mare. Pacat ca are cateva scapari jenante.. :(
-
Si acum imi amintesc, prima data cand am iesit cu masina pe A1, la iesirea din Buc zgomotul era asa de mare ca am crezut ca mi s-a stricat motorul. Era chiar sa trag pe dreapta sa vad ce are... :042:
Mai taie din ele, da le dreaq
-
De Iulian spui? Parca nu scaunul era cauza pentru care a vandut Honda, ci o nemultumire generala.
Mie imi plac drumurile mai zguroase, prefer huruitul decat suieratul anvelopelor pe drumurile cu asfalt din acela foarte neted.
In Grecia am intalnit niste zone cu un asfalt albicios, un compromis perfect, aderenta, zgomot rulare. O placere.
-
Nu. Closhkutza se numeste baiatul. A si scris pe forum si am vorbit personal cu el: nu mai suporta scaunele (si tineti cont ca el avea varianta sport, care in plus de a mea are suport lombar electric). a dat masina la buy-back dupa nici 2 ani. Altii vad ca le suporta fara nicio problema, insa de cele de la Comfort toti se plang.
La Iulian am intels ca problema a fost cutia CVT, care omora dinamica masinii. Chiar el a scris pe forum ca, daca avea cutie manuala, ar fi tinut masina mult si bine. Ma rog, in SUA exista si o varianta de Civic cu scaune bestial de bune, daca a avut-o pe aceea il cred ca a fost multmit de scaune.
-
Intre timp am mai facut 200km extraurbani cu masina. La iesirea din Buc pe autostrada A1 am resetat consumul, si, am ajuns la Pitesti cu un consum mediu de 7.1% si o viteza medie de 134km/h. In realitate am mers mult mai repede, cu vit cuprinse intre 150-168km/h, insa din cauza celor care se bagau pe banda de viteza fara o asigurare temeinca, precum si din cauza aglomeratiei de pe prima parte a autostrazii, viteza medie a fost de 134km/h.
A doua parte a drumului a fost pe drumuri nationale+localitati, am mers cu 70-120km/h si am avut consum mediu de 4.9%.
In rest masina e foarte stabila, nu simt viteza , frane super OK, la 170km/h motorul are aprox 3000 turatii/minut, pacat de proasta antifonare la viteze mari care ma face sa ajung la destinatie deja obosit.
-
Iulian din cate stiu a renuntat la Honda datorita CVT-ului.
Coincidenta face ca si el si Closhcuta au sarit de la Civic la Mazda3
-
Decizii bune :040:
-
Honda Civic, in opinia mea, nu o masina rea, doar ca are niste scapari jenante (scaune spartane, lumini spartane, spatiu spartan pe locurile din spate, insonorizae spartana). De curios, tu ce nivel de dotari ai avut, pentru ca ai spus ca ai fost multumit de scaune.
-
De curios, tu ce nivel de dotari ai avut, pentru ca ai spus ca ai fost multumit de scaune.
Eu am avut varianta EX-L.
Scaunele erau cu reglaj electric si mi s-au parut foarte confortabile.
Asa aratau:
(https://i.postimg.cc/022NqwHv/IMG-4555.jpg) (https://postimg.cc/fkpscJNq)
-
Mda...alte denumiri decat in Euopa. Noi avem Comfort, Elegance, Executive si sport. Cele Comfort sunt cele mai slabe (din care am eu), nu au nicun fel de reglaj al zonei lombare. Eu mi-am pus o perna lombara after market sa stau mai bine. Insa nici cele de pe Executive nu sunt cu mult mai breze, doar ca au piele si suport lombar electric. Pe forumul Honda scria ca in SUA este un model cu scaune mult mai bune, dar nu mai tin minte de care nivel de dotari este vorba..
-
Ieri masina a implinit 2 ani si 24500 de km de condus. :034:
Ce sa zic, masina are si puncte forte dar si cateva dezavantaje jenante. Cel mai mult imi plac manevrabilitatea in oras sau pe spatii mici si stabilitatea la viteze mari. Merg pe autostrada, 170km/h, masina e f stabila, nici nu simt viteza. Pozitia la volan este joasa (si mie imi place asa) iar vizibilitatea in oglinzi si pe lateral este buna (in luneta se vede mai prost ptr ca e ingusta, insa la Octavia 2 era si mai rau).
Ca puncte slabe, principala nemultumire ramane cea a scaunelor fata. Nu imi provoaca dureri, dar a doua zi, dupa un drum lung, simt oboseala in zona lombara...parca as fi ridicat o tona in spate, asa ma simt. Tot la nemultumiri as adauga spatiul cam stramt pe locurile din spate (sotia nu are loc sa isi intinda picioarele) si antifonarea slaba pe drumuri proaste. Referitor la antifonare, pot sa spun ca motorul e f silentios ptr un diesel, nu are deloc vibratii pe care sa le simt in volan, schimbator sau pedalier, insa se aude zgomotul de rulare al anvelopelor, mai ales pe drumuri proaste. Pe drumuri bune nu aud nimic, ma si mir ce sientios poate fi un diesel, dar imediat ce intru pe o portiune mai ,,aspra'', zici ca am pornit rasnita in masina. E clar ca nu a fost proiectata ptr drumuri din Romania.
ca probleme tehnice, absolut nici una. Nu am greieri, nu troncane, nu zdrangane, nu bate, nu am absoult niciun zgomot suspect.
Ca si consum, depinde cat ma dau la ea. Extraurban scot 3.9-4.4% pe drumuri nationale, si 6.2% pe autostrada A1 (dar, asa cum am spus, merg cu 150-170km/h). Ultima data am scos 5.4% venind de la Pitesti la Buc, dar nu am inclus consumul din Buc.
In Buc scot 7.8% in zilele din timpul saptamanii, mai jos in week-end.
ma rog, daca masina ar fi avut scaune mai bune si mai mult spatiu in spate, o laudam pe toate forumurile ca e cea mai buna masina.
-
Masina a implinit 30000km si functioneaza ireprosabil; computerul m-a chemat la revizia nr. 3 (vad ca ma cheama la fiecare 10 000 km), am facut revizia la Honda Nord si m-a costat 657 ron (din care mi-au ramas disponibili 0.5l ulei ptr revizia de la anul). Practic, din punct de vedere functional nu am ce sa ii reprosez: nu scartaie, nu am greieri, nu am vreun zgomot suspect, nu huruie...prin comparatie, la Skoda Octavia, la acelasi kilometraj incepusera sa apara mici probleme: m-au chemat sa imi puna saiba la actuator, incepuse sa imi huruie lantul de la distributie, mici greieri la parasolarul soferului, lamelele aeratoarelor din consola centrala mi se rupsesera, imi scartaia geamul pasagerului fata...
Consum extraurbana am avut si 4%, la mers pana in 100km/h, dar si 5.1% la mers alert pe autostrada (150km/h).
daca ar fi avut mai mult spatiu la pasagerii din spate si scaune mai comode, as fi fost pe deplin multumit de ea.
-
am ajuns la 45 000km cu masina si nicio problema la ea. Vad ca, computerul de bord nu se dezminte: la fiecare 10 000km ma cheama la revizie. Revizia nr. 3 a fost la 30 000km si revizia nr. 4 la 40 000km.
In cadrul reviziei nr 4 am platit 905 RON , astfel:
-filtru ulei.........84 ron
-filtru aer.........153 RON
-ulei motor.......462 ron
-manopera.......171 ron.
S-ar mai pune 50 ron filtrul de polen, pe care il schimb singur in fiecare primvara.
In masina intra 4.4 litri de ulei; daca nu uitam acasa sticla cu ulei de la revizia precedenta, ma costa mai putin cu 110 RON.
In rest masina merge bine, manevrabila si stabila (pana pe la 170km/h) si nu am avut probleme de fiabilitate (doar am schimbat eu becurile cu unele Osram Night breaker, care mi s-a parut ca lumineaza mai bine).
Daca ar fi avut scaune mai confortabile in fata, mai mult spatiu in spate si antifonare mai buna, o laudam pe toate forumurile ca este cea mai buna masina. Dar nu este.
-
Daca ar fi avut scaune mai confortabile in fata, mai mult spatiu in spate si antifonare mai buna, o laudam pe toate forumurile ca este cea mai buna masina. Dar nu este.
Pai lasa ca vine Audi-ul.
Trece supararea.
-
1)Nu am dat comanda la Audi, pana la urma. Eram convins cam 90% sa imi iau A4, negociasem si pretul (30 000 euro + rabla) insa am ajuns la concluzia ca este prea mare, si m-as chinui cu el in oras. Un vecin are un A4 ca masina de firma, si ma uit la el cum se chinuie sa o parcheze sau sa o scoata din parcarea stramta din fata blocului. La serviciu ma bazam pe faptul ca primesc loc de parcare, dar am fost amanat pentru ianuarie, asa ca am amanat si eu achizitia.
Ar mai fi A3 sedan, dar se sta 1 an pana vine comanda, este mult mai manevrabil in oras, dar parca cam mic la portbagaj si pe locul pasagerilor spate. Deci inca nu am dat comanda, dar studiez mereu ofertele de masini (care vad ca se scumpesc de la o zi la alta)
2) O buba pe care o observ la Civic, poate cea mai mare dintre toate, este calitatea slaba a lacului. intai mi s-a exfoliat o bucata de lac de pe bara fata, vopseaua fiind originala. Fiind in primii 3 ani de garantie, au reparat-o la reprezentanta, facand un retus (s-a putut ptr ca era pe colt). Acum vad ca mi s-a exfoliat lacul de pe capota motorului, chiar pe mijloc, o suprafata cat o unghie. Vopseaua este intacta, dar lacul nu mai este acolo. Ma intreb daca acolo pot face retus sau uniformizare, suprafata nu mai este pe colt. Altii am vazut ca fac, dar reprezentantele se cam feresc de retusuri.
-
Retus se poate face, dar nu se stie cat tine, asta i problema.
Probabil ar fi de lasat si de vopsit toata capota.
Asta mai intra la garantie sau nu?
-
Nu, nu mai intra. Masina a facut 3 ani si cateva luni, si garantia ptr defecte de fabricatie la vopsea este de fix 3 ani (la perforare prin coroziune are 12 ani garantie, daca nu ma inseala memoria).
Oricum, la exfolierea de pe capota nu sunt sigur ca este chiar exfoliere. Acum am fost la masina, m-am uiat cu atentie in lumina naturala, pare totusi o pata de rasina care s-a intarit pe capota motorului; Jumatate din ea s-a exfoliat singura, jumatate a ramas intreaga si de aici da senzatia de lac exfoliat. O sa incerc cu un diluant auto D506, sa vad daca iese.
Cealalta exfoliere, de pe aripa fata, a fost veritabila, am rezolvat-o pe garantie la reprezentanta.
-
Civic-ul lui maică-mea are probleme serioase de exfoliere. Însă eu bănuiesc că la ea e de la o soluție de apă și oțet pe care a folosit-o ea să își dezghețe luneta.
-
M-am uitat aseara si mai bine, apoi am facut o poza cu o camera performanta si am marit poza: pe capota nu este exfoliere, ci o pata (un fel de rasina sau clei) care s-a intarit in timp. Problema este ca s-a intarit asa de tare ca zici ca e beton. Deocamdata o voi lua pe etape: intai la o spalatorie profesionala cu apa fierbinte si detergenti puternici, si daca nu merge incerc cu un decontaminant.
Mai am o bucata f mica de vopsea luata de pe o portiera, dar asta e de la o piatra care mi-a sarit in portiera...
PS: otetul este un acid, in timp e posibil sa atace lacul si vopseaua.
Oricum, m-am convins: nici Civic-ul nu exceleaza la vopsea si lac. Este mai bun decat la Mazda, dar nu e de calitate. Mai slab decat la fosta Octavia.
-
Șef, îmi cer scuze pentru ce urmează să spun, dar eu cred că tu trebuie să înveți să fii mai fericit. Nu prea pare să te mulțumească ceva. Dă-o-n spanac, e o tablă vopsită. E suficient să o duci la o spălătorie care folosește soluții ceva mai agresive, și s-a dus. Atâtea nemulțumiri nu am mai văzut...
Ia-o pe maică-mea - dă cu oțet pe mașină și se întreabă de ce arată cazanul ca un abțibild obosit. Păi e Honda de vină, maică? Am felicitat-o că măcar a făcut un copil deștept, i-am explicat și a înțeles.
-
Nu pot da like!
-
Raul, fara sa doresc in vreun fel sa-i fac in ciuda lui Teo, NU POT DECAT SA FIU IN ASENTIMENTUL TAU CU CEEEA CE I-AI SCRIS.
Teo, reflecteaza putin...
-
Nu puteti sa spuneti ca nu ma bucur. Acum imi gasec bucuria in familie, in copii, ii duc la scoala, la engleza, la inot, la actorie, familia este cea care ma multumeste cel mai mult. Masina o vad strict ca pe un obiect cu care sa imi transport familia, ii critic defectele dar ii laud si calitatile. Daca va uitati la posturile mai vechi veti vedea ca i-am laudat manevrabilitatea, stabilitatea la viteze mari, vizibilitatea buna in oglinzi, lipsa greierilor si mai ales fiabilitatea. Doar ca acum m-ati prins intr-o perioada in care m-a enervat. :046:
@judge: dupa ce o sa ai copii o sa vezi ca si viata ta se va schimba in mod fundamental, si condusul/masinile nu vor mai fi o prioritate asa mare in viata ta.
-
@judge: dupa ce o sa ai copii o sa vezi ca si viata ta se va schimba in mod fundamental, si condusul/masinile nu vor mai fi o prioritate asa mare in viata ta.
Pai la tine parca e contrariu
-
@bogdanpiatra: Așa îmi pare și mie...
@vizitator: Încă o dată, îmi cer scuze, mi-am permis să fac afirmația de mai sus pentru că îmi pare tot timpul că ai câte o nemulțumire/nefericire dată de ceva mărunt.
Eu m-aș duce cu capul dacă aș permite să mă afecteze toate rahaturile astea.
Și foarte rapid - nu dau doi bani pe mașini. Porsche-ul nu a mai fost pornit de 1 an (sunt sigur că alții în locul meu nu și-ar da băsănăul jos din el), iar acum mi-am comandat un pickup în loc să îmi iau BMW, Audi sau cine știe ce alt cazan de impresii.
În pandemie mă duceam cu tramvaiul la clienți, deși crede-mă că îmi permit să îmi cumpăr propriul tramvai.
Chiar nu-mi pasă. Acum am împrumut o mobră de la un prieten și mă dau cu aia. Deci și Steluța șomează.
Iar despre copii - nu, mulțumesc.
Încă o dată, poate bat câmpii - dar aș sugera să faci ce a scris și Doru și să reflectezi puțin. That's all. Hai să fii iubit!
-
Sunt o persoana mai meticuloasa, de aceea ma uit mai mult la detalii care altora le pot parea insignifiante; dar nu ma afecteaza, chiar nu sufar, pana la urma asa este: orice masina este o tabla!
@Bogdan Piatra: acum ma uit la masini ptr ca ii plac copilului, mai mult decat mie. Nu rateaza nicio emisiune auto si vad ca stie marcile si modelele mai bine decat le stiu eu. ;) Merge la karting si, daca o tine in acest ritm, cred ca se face pilot.
-
Am constatat ca mi s-a ars becul de faza scurta de pe partea pasagerului. Cel din fabrica e super chior, ceva de genul long life, pana la urma mi-a facut un mare serviciu ca s-a ars si am scapat de el. Intrebarea este ce fel de bec pe halogen imi recomandati? Am mai avut Osram Night breaker dar nici acelea nu au fost grozave, doar putin mai bune. Masina a venit din fabrica cu becuri halogen pe soclu h11 si faruri cu lupa.
-
Pai nu ai ce pune, decat ce e pe piata, osram, philips, etc.
Cu variantele lor.
Ca led nu ai voie.
-
mda...deci nu am voie. Am vazut ca se comercializeaza si becuri led cu soclu H11, ma gandeam sa imi pun asa ceva, dar bauiesc ca fascicolul luminos i-ar orbi pe cei din fata. :(
-
Ai lupa?
-
Da, sunt faruri cu lupe. Intre timp m-am mai documentat, si am descoperit o mentiune a RAR: ,,sursele de lumină NU trebuie să fie interschimbabile din punct de vedere mecanic, atât timp cât diferă modul de generare a fasciculului luminos. De exemplu: o lampă cu filament nu poate fi interschimbabilă cu o lampă cu LED!".
deci nu pot inlocui halogen cu led.
-
Eu mi.as pune din prisma faptului ca la ITP nu ar comenta nimic avand lupa.Doar sa.ti pui de 4300K.Pe strada nici miliția nu vad sa te oprească având lupa.Reglate bine ar trebui sa fie ok.
-
Ok, multumesc de raspuns. De reglat, farurile sunt bine reglate, le-am facut reglaj la reprezentanta.
-
Din pacate nu am gasit nimic de 4300K. Dupa (modestele) mele cunostinte in materie, acest indicator reprezinta culoarea luminii si este cuprins intre 2000k si 7000k. Cu cat este mai mare, lumina este mai rece (bate spre albastru). Cu cat este mai mic, becul emite o lumina alba calda (spre galben). La mijloc se gaseste valoarea de 4500k, care inseamna o lumina alba curata. Ei bine, taman led de 4500k nu am gasit. Am gasit doar leduri de 6000k, adica albastrul cel mai rece. Ma intreb daca sa le cumpar pe acestea, de pe emag (avand 6000k):
ww.emag.ro/set-2-leduri-h8-h11-m3-canbus-55w-12-000-lm-alb-6000k-m3h11/pd/D8WNXKMBM/?ref=fav_pd-title
-
Eu as apela la Led it up.Nu ți bati capul..
-
Multumesc de sfaturi. Pana la urma am pus Philips Vision +30%, becuri cu halogen. Becurile sunt acceptabile, dar nu fac minuni.
-
A venit vremea sa schimb placutele de frana, cel putin pe fata. Mai au cam 3mm de carne pe ele, dupa aprecierea mea (50500km). Avand in vedere ca la reprezentnata preturile sunt exorbitante, as dori sa pun aftermarket. M-am interesat si cele originale sunt marca ATE. Ok, ATE voi comanda si eu. Dilema mea este daca sa pun metalice sau ceramice (cele ceramice fiind mai scumpe cu aprox 140 RON). Nu de bani este vorba, ma interseaza care sunt mai bune. Intial eram croit pe cele ceramice, dar cei de la magazin nu au vrut sa imi dea pe motiv ca ''necesita incalzirea discului in prealabil si nu ma ajuta la mersul in oras''. Din cate stiu eu, cele metalice au distanta de franare mai mica, sunt mai ieftine dar sunt zgomotoase si uzeaza discul. Nu stiu pe care sa le aleg.
-
eu din cate stiu cele ceramice necesita si discul sa fie altfel, poate ma insel. Cand ma batea gandul sa schimb la O1, solutia era: ATE Powerdisc+placute ceramice. dar daca stii deja ce ai avut original si stii ca nu sunau etc, pune la fel, daca vrei sa fii mai sigur cere originale la magazinul de piese auto. Eu asa am facut recent, m-am uitat ce era pe ele, se vedea Jurid scris pe ele, cand le-au dat jos era Jurid+TRW scris pe ele.. pana la urma am nimerit bine, am pus Jurid si nu e nici o problema.
-
Am luat codul OEM de la reprezentanta. Plăcuțele par ceramice, am introdus codul pe un site de vânzări auto și mi-a dat un set de plăcuțe ceramice.
-
Sunt bune cele ceramice si se vor murdari mai putin jantele. Incearca alt magazin de piese auto. ;)
-
Pana la urma am montat ATE metalice ptr ca la fel erau si cele originale. Ca titlu informativ, placutele fata au costat 230 RON iar manopera 316 RON, facuta la Asko Chiajna. Daca ma duceam la Honda Nord costa cam 260 ron ptr ca am card de membru. Placutele m-au tinut 51 000km si cred ca mai duceau min 2000km, nici la martorul de uzura nu ajunsesera.
-
Din pacate cam scartaie noile placutele fata, la franari bruste si cand se opreste masina.,. :(
Nu imi dau seama din ce motiv, probabil au alte dimensiuni decat cele originale Honda. Si aici e cu dus si intors, si cele originale tot ATE erau.
-
Scârțâitul poate proveni de la textura materialului, prea metalica sa spun așa. Am pățit cu plăcuțe Jurid, asortate cu discuri Brembo, pe una din auto din ograda, cu toate ca pe cealaltă, deși este EXACT același amalgam, nu scârțâie...
-
Intre timp am alta problema: cu motorul rece, imediat ce plec cu masina de pe loc, se aude un zumzait, suierat, fluierat dinspre puntea spate. Acesta se aude doar in mers, si dispare la relanti (sau cu 1-2 metri inainte de a se opri masina). Vad ca face si cand masina merge, chiar daca este scoasa din viteza. La relanti, daca masina este stationata, nu mai face. Deci se aude doar cand masina e in miscare si motorul este rece. Dupa ce se incalzeste motorul zumzetul dispare. Intai am crezut ca este compresorul de clima (problema generala la Civic), insa suieratul se aude si cu clima oprita si vine din spate. Are cineva idee ce ar putea fi? :042:
-
pompa de motorina din rezervor
-
La asta sincer nu m-am gandit. Problema este ca, la ultima revizie, am aflat ca garantia extinsa (in care sunt acum) nu acopera multe probleme (dpf, ornamente interioare, baterie), lucru care nu se comunica clientului nici verbal si nici in scris. Deci, daca de vina este pompa de combustibil din rezervor, si nu e pe garantia extinsa, va trebui sa scot ceva bani din buzunar.
-
Vezi pe celalalt forum, era si pe la skoda aceasta problema. Nu era cu buba, dar era deranjant
-
M-am mai documentat, am mai întrebat, se pare că acest șuierat are in general 2 cauze: pompa de combustibil de joasa presiune ( cea din rezervor) e pe duca sau filtrul de combustibil montat invers. Eu am schimbat filtrul de motorina acum o lună, și după aceea au apărut șuierăturile. Deci poate fi și asta. :-o Mâine sun la Honda să mă programez la o diagnoza.
-
Am fost la Honda Nord sa rezolv problema: in timp ce parlamentam cu seful de service, mecanicul iese cu masina in trafic si spune ca, dupa parerea lui, fasaitul vine de la placutele de frana spate care au ajuns la martorul de uzura. Eu zic ca nu se poate ptr ca zgomotul apare la accelerare si dispare la franare. El imi explica ca tabla (martorul de uzura fiind de fapt o bucata de tabla montata paralel cu placutele) atingea de discul de frana si din acest motiv se aude zgomotul. Cand apas frana, s-ar schimba unghiul (inclinatia) tablei fata de disc, si nu mai atinge de disc, din acest motiv zgomotul disparea. E invers decat la Opel, acolo placutele originale scartaiau cand franam. Ma rog, am schimbat placutele pe spate si zgomotul a disparut. Cost distractie: 730 RON (416RON=placute, 244 RON=manopera, 61 ron=test frana).
-
Cati km are ?
-
52000km
-
Am ajuns la 62 000km. Ca probleme trebuie sa mentionez schimbarea radiatorului pe garantie (problema generala la toate Hondele Civic X) si mici exfolieri ale vopselei originale. Am cateva puncte in care vopseaua este sarita pe o oglinda si pe partea inferioara a capotei motorului a inceput sa se exfoliaze bine. In rest masina nu troncane, nu bate, nu are greieri, nu aud zgomote suspecte cand trec peste denivelari (lucru care la Octavia il mai auzeam). Un alt eveniment a fost in trafic: m-a acrosat o d-ra cu masina ei, bara fata este zgariata la colt (se revopseste) si aripa dreapta este infundata. Cei de la asigurari mi-au dat autorizatie de reparatie ptr revopsit bara fata si revopsit aripa dreapta fata. Totusi, avand in vedere ca aripa este foarte putin infundata, eu as merge pe solutia indreptat PDR si polisare. Voi ce ati alege? Sa revopsesc atat bara fata cat si aripa dreapta sau sa revopsesc doar bara fata si sa imi indrept in regie proprie aripa dreapta fata ? PS: pe aripa mai am 3 puncte minuscule in care vopseaua este sarita de mai multi ani, am dat cu kit de la reprezentanta si vad ca nu a evoluat.
-
Avand in vedere ca nu am primit niciun sfat, am decis sa fac dupa capul meu si am indreptat aripa dreapta fata prin metoda PDR. Operatiunea a costat 200 lei, s-a efectuat la un service numit Turbocon (zona Crangasi) si a iesit nesperat de bine, ca se mira si tinichigiul cum de i-a iesit. :042: Pana la urma am procedat corect ca am ales aceasta metoda in dauna revopsirii totale a aripii. Problema este acum ce fac cu petele de culoare maronie care imi tot apar pe capota motorului, cei de la service-ul unde am intreptat aripa spun ca nu au mai vazut asa ceva in viata lor.
-
Pai nu se duc la spalat?
Unde parchezi masina?
Ai incercat cu argila si lubrifiant? degresant, etc?
-
nu, este in structura materialului, initial am crezut ca s-a exfoliat vopseaua, dar m-am uitat mai bine cu tinichigiul si nu pare exfoliata. Ciudat este ca decolorarea s-a produs pe partea inferioara a capotei motorului, in zona stergatoarelor de parbriz, deci nu este de la faptul ca a cazut ceva pe masina. Partea de sus a capotei este impecabila, partea de jos de sub stergatoare incepe sa se ingalbeneasca. Incerc sa fac poze cu un telefon mai vechi si sa postez aici, deocamdata nu pot posta poze ptr ca sunt prea mari.
-
Intre timp am ajuns la 68000km si situatia este urmatoarea:
-de cand nu mai folosesc sistemul start-stop (decat f rar), bateria nu s-a mai descarcat si dimineata motorul porneste nesperat de bine (mai ales la frig)
-mi s-a aprins martorul de ,,check engine" in bord, de vina a fost sonda Lambda. S-a schimbat pe garantie la Honda Nord, de atunci nu s-a mai aprins martorul. Mecanicii au dat vina pe calitatea slaba a motorinei, dar nu prea cred acest lucru ptr ca am pus exclusiv motorina premium de la OMV si Rompetrol
-martorul de filtru DPF infundat mi s-a aprins in februarie, apoi a fost vacanta copiilor si am avut multe drumuri extraurbane, apoi iar s-a infundat filtrul. Mi se pare anapoda ca la numai 2 saptamani de la venirea din concediu (adica drumuri lungi pe autostrazi) sa mi se aprinda din nou martorul DPF. In Bucuresti fac cam 6 km dimineata cu masina, si vreo 18 km seara, cand ajung la destinatie mereu motorul apuca sa se incalseasca. Nu inteleg din ce motiv martorul se aprinde asa des, daca ma trezesc ca am problema si cu acest filtru, atunci vand masina si imi iau motor pe benzina.
-
ateca, ca la audi ai renuntat?
-
Deocamdata m-am programat la revizie (mai devreme decat era nevoie) si cu aceasta ocazie voi face si o diagnoza a filtrului de particule. Daca imi vor spune ca deja am probleme cu el, atunci voi schimba masina. Seat Ateca este o masina f buna, dar are pedalierul prea sus si acest lucru mi-a produs disconfort in zona genunchiului si a gleznei, aceasta fiind prima problema care imi produce aceasta problema. O alta masina pe care o am in cap este Seat Leon sports tourer, care si el este foarte bun, mai agil decat Ateca. La Audi A4m-au deranjat dimensiunile prea mari.
-
Am vazut ca si Mazda 3 sedan recomandata de Teo, ce am comandat noi, vine cu filtru de particule si e benzinar. O fi la fel de problematic filtrul de particule si la benzinar? Am ales Skyactiv X, motor prin compresie si aprindere prin scanteie controlata.
-
Filtrul de particule de la motoarele pe benzina (GPF) e mai simplu decat filtrul de la un motor diesel (DPF), nu cred ca vei avea probleme cu el. Acum si motoarele 1.5 TSI de la Volkswagen vin cu filtre de particule, si nu am auzit pe nimeni sa se planga de ele. Eu zic sa nu iti faci probleme.
-
eu am gpf pe megane, fara probleme pana acum, sa nu i fie de deochi
In schimb am inteles ca cei cu hyundai pe benzina si gpf mai au ceva probleme