Bun, daca tot s-a deschis sezonul la driveteste, hai sa zic si de Skoda Fabia. Testul a avut loc acum 2 saptamani in Bavaria.
Am rezervat la inchiriere (in Munchen) un Hyundai I20 or similar.... Insa n-a fost sa fie I20, ci s-a nimerit or similar, respectiv bolidul asta. Testul a avut loc in Bavaria si Tirol, locuri cu serpentine si autobahn.
Masina e model 2016, insa e inmatriculata in 2017 si aproape noua. Motor 1.2 TSI de 110CP, cutie DSG7, nivel de echipare: necunoscut. Are clima automata, casetofon cu blutut, navi, un BC mult mai smecher decat am eu la Superb, comenzi pe volan, are detector de coliziune cu piuitoare (n-am avut curaj sa verific daca franeaza singura
), pilot automat (insa nu adaptativ), DLR cu leji.... insa n-are xenon si nici... faruri de ceata.
In mare nu e rea. E placuta de condus, insa mi se pare o idee prea inghesuita. Daca era 10cm mai lunga si vreo 3 mai lata era perfecta
Insa e o optiune serioasa pentru o masina folosita preponderent in oras, insa perfect capabila si sa ia in piept autostrada sau de drum extraurban, cu conditia ca pasagerii sa nu fie campioni la sumo. Sau la basket.
+ Pozitie la volan OK, posibilitati de reglaj bune, volan reglabil si pe inaltime si pe latime.
+ Vizibilitate foarte buna, cu exceptia stalpului din fata, care pentru mine unul nu e chiar in pozitia ideala.
+ Interior sobru insa OK, pare destul de bine inchegat.
+ Motor vioi, trage bine la turatii joase si da senzatia ca ramane fara suflu la cele mai ridicate (puterea maxima e la 5600, limitarea la 6000), insa fara sa fie deranjant. Comportamentul e oarecum tipic de motor la care puterea maxima e pe un palier de turatie destul de larg.
+ Cutie de viteze de vis. Singurul lucru care nu-mi place este ca schimba prea repede in tr 2 (cred ca sub 5km/h) si ramane in 2 chiar si cand masina se taraie efectiv si "o tine din ambreiaj" ceea ce nu poate prii fiabilitatii. Uneori cand schimba se aude un crantanit discret sub podea care pe mine m-ar stresa daca ar fi masina mea.... insa nu e. Insa in mers e o incantare, chiar daca dupa mine schimba prea devreme treptele macar o face imperceptibil si poti uita ca are cutie pur si simplu.
+ Frane OK si usor de dozat.
+ Tinuta de drum sigura cel putin pana pe la 170km/h.
+ De cand am luat-o consumul mediu e 5.8 desi conditiile de mers nu tocmai eco (munte sau viteze pe autobahn ridicate). Autonomie buna, depaseste probabil fara probleme 700km.
0: un greiere deja in portiera dreapta. Ulterior am descoperit ca nu e de la ea ci de la mine, insa a aparut unul discret in bord.
0: suspensii putin rigide, si cu toate astea in viraje pare mai agila o Fiesta de exemplu.
- Insonorizare motor si roti buna, insa foarte slaba la capitolul vant. Zgomotul aero incepe sa se auda foarte repede, inca pe la 80km/h si e foarte intruziv la viteze legale pe autostrada. Asta e dupa mine singurul deal breaker. Sa vajaie vantul chiar pe DN la 90km/h e nasol. Nu-mi dau seama ce au putut gresi, ce apendice vajaie sau la ce materiale au facut economie insa e pacat.
- Farurile sunt cu halogen si sunt slabute (as zice ca la Citronelul meu sunt mai bune). Faza scurta acceptabila, aia lunga mi se pare slaba. Iar lipsa farurilor de ceata nu ajuta nici cand mergi pe ploaie noaptea si nici nu-ti dai seama daca ai sau nu farurile aprinse. Cine se gandeste la masina asta si e asa, mai batran, musai xenon, led, laser, antimaterie insa nu halogen.
- ii lipsesc cativa cm pe ici pe colo in interior si in portbagaj ca sa fie .... perfecta
- a, si daca tot vorbim de portbagaj, placa aia care-l acopera pare facuta artizanal, latimea e departe de a fi cea perfecta.
E o optiune buna pentru o familie fara copii, si nitel surda