Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: MOTORIZARE 1.6 MPI  (Citit de 144090 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #390 : Noiembrie 14, 2012, 11:13:04 a.m. »
Si eu am parintii tot in Curte :)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Entzy

  • Junior
  • *
  • Joined: Mai 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 76
  • Karma: +0/-0
  • Junior
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #389 : Noiembrie 14, 2012, 11:02:31 a.m. »
Diferenta de consum poate diferi si datorita planului drumului, la ducere urci, la intoarcere cobori...

Asa este. Am uitat sa va mai spun un detaliu (zic eu destul de importamnt).

La dus am fost doar eu (bagaj: o plasa mica). La intoarcere, am fost 2 adulti si un copil (bagaj: portbagajul plin cu de toate. Deh, inca mai este la moda plecatul de la parinti cu portbagajul plin (ei sunt pe stil vechi :D )).
Octavia 2 FL 1.6 MPI Drive Plus
Opel Astra Clasic 2 1.4 benzina (retired)

Online A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #388 : Noiembrie 14, 2012, 10:37:14 a.m. »
Diferenta de consum poate diferi si datorita planului drumului, la ducere urci, la intoarcere cobori...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Entzy

  • Junior
  • *
  • Joined: Mai 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 76
  • Karma: +0/-0
  • Junior
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #387 : Noiembrie 14, 2012, 08:48:48 a.m. »
Salut.

In week-end am facut din nou un drum pana la parinti (Curtea de Arges). Am mers asa cum au spus alti camarazi pe acest topic (mers cu turatie mai mare de 2000 - 2200 rpm). Consum 6.6 %. (Pe A1 am mers cu 120 km/h intre Pitesti si Arges am mers cu a 4-a la 60 km/h, ca sa fiu cu turatia peste 2000 rpm).

La intoarcere am mers asa cum mergeam inainte (Arges- Pitesti 60km/h cu a 5-a, A1 100 km/h). Consum 5,5%.

Cand am ajuns in Arges am intrebat un mecanic cum este bine sa merg. Mi-a spus ca la benzina nu este o problema sa merg subturat, doar ca atunci cand vreau sa maresc viteza trebuie sa o accelerez usor sau daca vreau sa depasesc, sa trec intr-o treapta de viteza care sa-mi permita sa fiu cu o turatie peste 2500 - 3000 ca sa nu am "emotii". Mi-a zis ca acea indicatie de bord este pentru a economisi carburant (este modul economic dat de fabricant). Daca merg cu ea in localitate intr-a 5-a la 60 mk/h cu tempomatul pus nu e problema (se considera croaziera).

Oricum, mi-a zis ca din cand in cand sa-i mai dau si peste 3000 rmp ca sa mai curat injectoarele.

o zi buna.


Octavia 2 FL 1.6 MPI Drive Plus
Opel Astra Clasic 2 1.4 benzina (retired)

Offline Bitter

  • Doar inscris
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 7
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia II 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #386 : Noiembrie 11, 2012, 09:41:08 a.m. »
Revin cu informatii despre consum. In oras consuma cam 9.7l/100, iar in afara dupa un drum Iasi - Bacau in care am condus regulamentar in localitati si cu maxim 120km/h in afara am avut un consum de 5.7l/100.
« Ultima Modificare: Noiembrie 12, 2012, 11:45:32 a.m. de M i c u t z u »

Offline n.cristian

  • Expert
  • ***
  • Joined: Iul 2009
  • Locaţia: HD/CJ
  • Mesaje postate: 1069
  • Karma: +0/-0
  • Lenea n-a ucis pe nimeni.
  • Auto: 1.6 MPI, BFQ
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #385 : Noiembrie 07, 2012, 10:04:27 a.m. »
La drumurile extraurbane, am consumuri foarte bune, până în 6.5% :D Consumul depinde, normal, de mulți factori subiectivi, însă, în medie, ăsta e. După cum am spus, accelerez alert până la viteza de croazieră, după care merg constant, fac frână de motor de câte ori e nevoie, nu merg cu motorul turat aiurea ca să-l aud cum urlă :)
Octavia 1 2004, 1.6MPI (BFQ) 102 Forest Gumpi, Black Magic
Do women shake the petrol pump after filling up, or is it just a man thing?

Offline corin

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: MS
  • Mesaje postate: 438
  • Karma: +3/-1
  • Per aspera ad astra
  • Auto: TOUR 1.6 BFQ AT
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #384 : Noiembrie 07, 2012, 07:00:37 a.m. »
@n.cristian
La un drum, daca schimbi la minim 3000 rpm ce consum mediu ai? Ca la mine pe acelasi motor dar cu AT schimba in general la 2500-2800. Dar daca ii dau cox in rampa, poate schimba si la 5000 :))
"Unde nu cad ploile, nu pot ca sa creasca flori/ Unde nu sunt oameni buni, nu exista sarbatori!" Poem - The Motans feat. Irina Rimes

Offline noobinhood

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 414
  • Karma: +0/-0
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #383 : Noiembrie 07, 2012, 01:04:12 a.m. »
Exemplul dat de mine cu DSG-ul care schimba la turatii mici este strict pentru condusul in platou. Apesi acceleratia cat sa mentii viteza constanta.
Daca o calc, DSG-ul n-are nici o problema sa schimbe si la 5000 sau peste.
Daca trec DSG-ul in mod S nu schimba niciodata sub 3200 de ture, efectul fiind o masina foarte fasneata.

Deci, am vrut doar sa subliniez ca turatia la care este bine sa schimbi vitezele nu este batuta in cuie.
Schimbi vitezele strict in functie de modul in care vrei sa mergi DUPA schimbarea vitezei.


fosta- Octavia 2 Facelift, 1.2TSI, DSG7, Business, Candy White
actuala- Ford Focus 3 facelift, 1.0ecoboost 125cp, trend + optionale

Offline n.cristian

  • Expert
  • ***
  • Joined: Iul 2009
  • Locaţia: HD/CJ
  • Mesaje postate: 1069
  • Karma: +0/-0
  • Lenea n-a ucis pe nimeni.
  • Auto: 1.6 MPI, BFQ
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #382 : Noiembrie 07, 2012, 12:09:50 a.m. »
Din propria experiență, declar că pentru a se mișca mașina cât de cât bine, la MPI nu schimbi în treapta superioară sub minimum 3000rpm, decât dacă ești în pantă sau ai picior de balerină și accelerezi foarte lin. E un motor destul de anemic, care, mai ales în sarcină, se cere a fi turat. Eu de obicei accelerez în ritm alert până la o viteză pe care o consider ca fiind de croazieră sau, la viteza dictată de condițiile de trafic, după care merg constant, adaptând însă treapta de viteză la sarcina motorului.
Octavia 1 2004, 1.6MPI (BFQ) 102 Forest Gumpi, Black Magic
Do women shake the petrol pump after filling up, or is it just a man thing?

Offline Entzy

  • Junior
  • *
  • Joined: Mai 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 76
  • Karma: +0/-0
  • Junior
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #381 : Noiembrie 06, 2012, 09:32:02 p.m. »
O sa mai fac in week-end inca un drum pe A1, pana in Curtea de Arges si o sa incerc noua varianta de schimbat. Cat o sa pot. O sa verific cat este consumul cu noul stil de condus. Nu cred ca o sa-mi fie greu sa-mi schimb stilul.

PS: Garantia este de 4 ani la mine. Masina este cumparata in acest an in august.
Octavia 2 FL 1.6 MPI Drive Plus
Opel Astra Clasic 2 1.4 benzina (retired)

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #380 : Noiembrie 06, 2012, 02:50:38 p.m. »
asa am facut si eu la inceput: m-am luat dupa DSG-urile colegilor, si am schimbat la 2200 turatii. Intre timp m-am linistit: schimb la 2500-3000  turatii (2500 cand motorul e rece). Motorul merge mult mai bine asa.
Pe de alta parte, la Toyota 1,6 mpi, becul de schimbare a treptelelor de viteza se aprinde la 2500 turatii. Adica, exact cand trebuie.  ;)
 
Nu stiu de ce la Skoda becul se aprinde la turatii asa de scazute....probabil ca sa se incadreze in limita de consum promisa in cartea tehnica...cat despre injectoare, nu se infunda ele de la subturare in 2 ani, cat e garantia...se infunda mai incolo...cand o repari pe banul tau.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Entzy

  • Junior
  • *
  • Joined: Mai 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 76
  • Karma: +0/-0
  • Junior
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #379 : Noiembrie 06, 2012, 02:35:03 p.m. »
ai un motor aspirat, pe benzina, si parerea mea e sa schimbi la 2500-3000 turatii .
Daca schimbi la 2000 rotatii, cum fac taximetristii, subturezi motorul (chiar daca ti se pare ca el duce ). In timp te va lasa motorul.
Da, consumi mai putin combustibil schimband la 2000, dar sa nu te plangi de motor mai tarziu.
Ma rog, aceasta e parerea mea.

Acelasi lucru mi-a zis si dealer-ul ieri cand l-am sunat sa-l intreb ceva. Consuma putin dar in timp o sa am probleme cu injectoarele.
Pe de alta parte, nu inteleg (sau nu vreau sa inteleg) de ce ar face unii producatori (sa luam un exemplu aleator...Skoda  :D ) un soft in care sa spuna ca-ti permite sa schimbi la anumita turatie, ca apoi, peste vreo 20.000 - 30.000 km, sa ajungi in service cu motorul pe butuci.

De asemenea, exemplul dat de Noobinhood este excelent. DSG-ul schimba asa cum imi arata si mie computerul de bord (numai ca pe mine ma lasa sa iau eu decizia daca schimb sau nu, normal, doar e manuala).

Eu in cei 2000 de km parcursi am facut asa cum a zis Noobinhood (pentru  ca asa imi arata pe bord). Rar am avut nevoie sa schimb la 2500 (rodajul).
Octavia 2 FL 1.6 MPI Drive Plus
Opel Astra Clasic 2 1.4 benzina (retired)

Offline noobinhood

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 414
  • Karma: +0/-0
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #378 : Noiembrie 06, 2012, 02:00:27 p.m. »
Daca schimbi in accelerare (de exemplu intr-o depasire cand accelerezi, schimbi, continui sa accelerezi, etc) schimbi cu atat mai sus cu cat ai nevoie de o acceleratie mai puternica.
Daca schimbi in platou (adica mentii un regim constant dupa schimbarea vitezei) poti sa schimbi si la 2000 sau mai jos - asta depinde de combinatia ta de motor/cutie - urmand sa retrogradezi daca ulterior ai nevoie de demaraj.

De ex la mine DSG-ul schimba si la 1700-1800, turatia cazand undeva pe la 1300-1400rpm dupa schimbare. Fara sa trepideze motorul.
fosta- Octavia 2 Facelift, 1.2TSI, DSG7, Business, Candy White
actuala- Ford Focus 3 facelift, 1.0ecoboost 125cp, trend + optionale

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #377 : Noiembrie 06, 2012, 01:22:12 p.m. »
ai un motor aspirat, pe benzina, si parerea mea e sa schimbi la 2500-3000 turatii .
Daca schimbi la 2000 rotatii, cum fac taximetristii, subturezi motorul (chiar daca ti se pare ca el duce ). In timp te va lasa motorul.
Da, consumi mai putin combustibil schimband la 2000, dar sa nu te plangi de motor mai tarziu.
Ma rog, aceasta e parerea mea.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Entzy

  • Junior
  • *
  • Joined: Mai 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 76
  • Karma: +0/-0
  • Junior
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #376 : Noiembrie 06, 2012, 01:00:30 p.m. »
Salut.

Sunt si eu posesorul unei Octavia 2 FL 1.6 MPI echipare Drive+ si ceva optionale.
Am 2000 km si un consum de 6.6 % (este consumul afisat de computerul de bord de la ultimul plin).

Am o nedumerire (am mai citit diverse forumuri dar nu m-au convins explicatiile. Poate ca erau si in contradictie.). Cum este mai bine sa schimb vitezele: asa cum imi spune computerul de bord, sau cum stiam eu (intre 2000 si 2500 rpm) la o deplasare prin oras cu trafic mai  lejer sau prin afara localitatii. Nu iau in calcul depasiri mai "sportive", unde clar trebuie trecut de 3500 (nu e genul meu).

Mentionez ca masina merge destul de frumos subturata (pe la 1800 rpm). Nu trepideaza, consum excelent (pe autostrada A1 am avut consum de 5% in week-end-ul trecut la o viteza de 100 km/h, ca e in rodaj).

Va multumesc anticipat pentru pareri.
Octavia 2 FL 1.6 MPI Drive Plus
Opel Astra Clasic 2 1.4 benzina (retired)

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30