Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Discutii generale Skoda si nu numai => Versus => Subiect creat de: eugen2005 din Octombrie 18, 2020, 11:15:39 p.m.
-
Buna seara!
Vreau sa-mi schimb actuala masina, Octavia Tour 1.6 MPI 2008 cu numai 68.000 km la bord cu una dintre masinile enumerate mai sus: Suzuki Vitara (motor 1.4 benzina 128 CP, mild-hybrid) echipare Passion sau Skoda Kamiq (motor 1.5 benzina, 150 CP).
Mentionez ca nu dispun de mai mult de 18.000 euro.
Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi, daca aveti prieteni care sunt posesorii uneia dintre masinile de mai sus, v-as fi tare recunoscator.
Va multumesc anticipat!
-
Cutie manuala sau automata?
Pe la mine Suzuki vine cu garanție mult mai buna decât skoda.
Eu am un amic cu vitara 1.4 140cp at, care trage și rulota, și e f mulțumit de ea.
-
Imi cer scuze ca am uitat sa specific. Cutie de viteze manuala.
-
Cred ca drivetestul e sfant :)
-
Deocamdata am facut drive-test decat cu Suzuki Vitara si mi-a placut tare mult cum se misca. Dar am aruncat un ochi pe forum la suzuki si am vazut destul de multi care se plang ca le pica ambreiajul dupa 18-20 mii de kilometrii, altii care au avut probleme cu motorul, iar la garantie li s-a spus ca s-a intamplat din cauza lor. Asa ca degeaba am 3+7 ani garantie, daca tot ce pica este din cauza mea!
-
Am o colega de birou cu Vitara cu motor 1.4 boosterjet 140 CP si e f incantata de cum se misca masina, spune ca nu se mai poate da jos din ea cand ajunge acasa. Are masina de cativa ani, si nu se plange de niciuna din problemele enumerate pe forumuri.
-
Foarte interesant ca multa vreme am analizat si eu EXACT cele doua variante de marci/motorizari expuse. Am renuntat insa de a mai urmari Suzuky, chit ca aveam un cuplu f. bun la acel Mild Hybrid, pentru ca o prietena buna care conduce asa ceva de cativa ani mi-a spus ca masina e super OK, dar exista totusi niste"defecte", care m-au coplesit:
1. Portbagaj super micut, nu incape mare lucru acolo. Pai la O1 pe care o conduc, pun si skiurile pe diagonala cu bancheta (1/3) rabatata. Si au peste 1.80 skiurile.
2. Pe autostrada, cand bate vantul dinspre lateral, ai impresia ca iti iei zborul, masina devine instabila, ceea ce cred ca ar fi tare neplacut la drumuri lungi.
3. Opinie personala, fara sa fi facut drive-test: Motorul 1.5 TSI 150CP este muult mai performant, si in cuplu (ce ma intereseaza pe mine ca Dieselist) dar si in performante; si cred ca va consuma mult mai putin in oras aglomerat (in 2 cilindri!) decat 1.4 in 4 cilindri al Suzuky, chiar ajutat de baterie 48V mild hybrid. Aici iar le-au luat fata nemtii japonezilor, dealtfel nici nu ma mira: Otto si Diesel sunt nume de nemti, sa nu uitam! :)
-
Multumesc mult pentru raspunsuri!
Astazi am primit o oferta buna si la Skoda Scala manuala, cu motor benzina 1,5, si anume 16000 euro, dotarea ambition.
Cred ca in week-end imi fac drum pana la reprezentanta sa le vad live si sa fac un drive-test.
-
Daca ti s a pus pata pe un SUV , cumpara SUV
NU te lasa pacalit de tot ce iti ofera ei. Cumpara ce vrei tu.
-
Nu-s la curent cu oferta din România, însă la mine Scala mi se pare ca are cel mai bun raport preț / calitate din gama skoda. E aproape o Octavia însă cu vreo 10ke mai ieftina. Și singura cu 5 ani garanție ofeita.
-
Scala e pe platforma MQB A0, lungita la maximum, Octavia este pe MQB A1. Scala costa 15 000 euro, Octavia 20 000 euro. Nu cred ca pot fi comparate la drum lung, avantajul fiind al Octaviei. Revenind la Suzuki Vitara am un vecin care tocmai si-a luat varianta hibrid, afica chiar ce vrei tu. E f incantat de ea, dar are un model de top, cu finisaje mai ok. Zice ca e stabilă la drum lung.
Dar daca ti s-a pus pata pe suv-uri, poti arunca un ochi si pe Ford Kuga. Aud lucruri f bune despre el.
-
Asa e, retrag ce am spus. Din iunie si pana acum au schimbat modelul si la Scala si preturile au sarit cu vreo 4-5k€ In iunie aveau oferta la 17k, acum cea mai ieftina e 21k (iar cea mai ieftina octavia4 e 25k).
Si eu cred ca as merge pe Vitara.
-
1. Portbagaj super micut, nu incape mare lucru acolo. Pai la O1 pe care o conduc, pun si skiurile pe diagonala cu bancheta (1/3) rabatata. Si au peste 1.80 skiurile.
Asta asa e, nu se poate compara cu portbagajul de la Octavia la fel cum nici cel de la Kamiq nu se poate compara.
[size=0px]2. Pe autostrada, cand bate vantul dinspre lateral, ai impresia ca iti iei zborul, masina devine instabila, ceea ce cred ca ar fi tare neplacut la drumuri lungi.[/size]
Asta se va intampla cu orice SUV / SUV-ulet usor.
-
In aceeași gama de preț poți sa vezi și o hyundai kona full hybrid (141cp), sau pe sor-sa de la kia. Pentru ca calota glaciara, pinguini, pomeni fiscale, parcări gratuite în București alea alea.
-
Succes la drive test!
Si multumesc anticipat pentru impresii postate dupa, chiar ma intereseaza perceptia asupra felului in care se misca 1.5 TSI 150CP a unui coleg de Skoda Club cu aceeasi masina ca si a mea (e drept, benzina in loc de Diesel, dar tot masina aia e).
-
Sa vad daca gasesc undeva motorul de 1,5 pe drive test, cu care am vorbit il au pe cel de 1.0 doar. Mai cautam!
-
Ieri am reusit sa ajung doar la Brady, dar am ramas cu un gust amar. Dealer Skoda sa nu ai nicio masina cu motor pe benzina la drive-test mi se pare aiurea rau! Dar sa vrei sa vinzi masini! Abia peste cel putin 3 saptamani aduc masina de test cu motor benzina.
-
Puteti incerca si la Porsche Bucuresti Nord, foarte aproape de Brady, pe centura orasului. Cred ca ei au ceva de test. Succes!
-
Brady este in Militari, la iesirea pe autostrada A1, iar Porsche Buc Nord este taman in Pipera, langa Directia Permise si Inmatriculari Auto (sa fie vreo 20 km distanta intre ele).
Poate ai vrut sa il indrepti catre Porsche Buc Vest 1, dealer Skoda si Volkswagen, care intr-adevar este pe soseaua de Centura, (cum iesi din Buc pe dreapta)
-
Stiu unde este Porsche Bucurest Vest 1, am vrut sa ajung sambata, dar nu am avut timpul necesar. Nu ma asteptam sa trebuiasca sa o iau din dealer in dealer sa gasesc o masina de test cu motorizare pe benzina. Cred ca mai bine sun de acum inainte, nu de alta, dar sa nu mai fac drumul degeaba! Am crezut ca fiind dealer din Bucuresti, are resursele financiare necesare pentru a comanda o masina de test. Greseala mea!
-
Si eu imi cer sicer scuze ca v-am indus in eroare din graba, DA, vroiam sa zic Porsche Bucuresti Vest 1 si am zis Nord din graba! Mea culpa!
-
Cred ca mai bine sun de acum inainte, nu de alta, dar sa nu mai fac drumul degeaba! Am crezut ca fiind dealer din Bucuresti, are resursele financiare necesare pentru a comanda o masina de test. Greseala mea!
Neaparat sa suni inainte ca sa te programezi la test-drive. Daca te duci la plezneala, risti sa afli ca nu au masina, ca e luata de manager, ca e in test drive prelungit, ca e imprumutata alui dealer etc.
Iti spun ca sunt patit...si eu am fost la PBN la test drive, fara programare, si am venit acasa cu coada intre picioare ptr ca nu aveau nicio Octavia 4 la test drive (bine macar ca am facut poze si le-am pus pe forum :040: )
-
Si totusi de ce doar astea doua sunt pe lista?
Care sunt caracteristicile principale care te intereseaza la noua masina?
-
In primul rand vreau un SUV-ulet, ceva un pic mai inalt.
In al doilea rand pretul, nu imi permit decat cel mult 18.000 euro sa platesc pentru o masina.
In al treilea rand dotarile pe care la au, astfel incat sa ma incadrez in bani.
Am luat la mana cam toate marcile si nu ma incadrez in suma de care dispun decat cu astea doua. Nu mai spun ca Suzuki, la pretul de 15.800 care mi-a fost ofertat + roti complete de iarna cadou, este de departe cel mai bine dotat dintre toate.
-
15.800 cu dat masina la REMAT sau pur si simplu? Sau buy-back pe Octavia? Merci!
-
Cu REMAT, bineinteles. Fiind mild hibrid reducerea pe rabla este de 10.000 lei. Si au ei tichet. Cum sa dau octavia mea la rabla? Masina mea are 68.000 km, este aproape impecabila (mici semne pe caroserie de la iubitii mei vecini care deschid usile ca idiotii pana se opresc in usa sau aripa ta!). De masina asta se poate bucura altcineva inca multi ani, fara nicio investitie.
-
La Kamiq te incadrezi la pret la motorul de 1.5?
In caz ca te gandeai la 1.0, eu zic sa iei Vitara fara sa eziti. Cadoul cu rotile de iarna nu mi se pare de neglijat. PRobabil include si senzorii de presiune si astea, si un set janta + pneuri + senzori montat si echilibrat e vreo 1000€ fara probleme.
-
Rotile sunt complete, pe 16”, cu tot cu senzori si anvelope Yokohama.
La Kamiq aveam oferta cu 17.600 pentru motorul de 1.5 TSI, dar livrarea era prin ianuarie 2021.
-
Eu as fi asteptat..
-
Ambele motoare au avantajele lor. 1,5 TSI e mai puternic, dar hybridul de pe Vitara iti da acces gratis la parcarile primariei din Bucuresti (cat o mai tine si asta :039: ).
La 18 000 euro te incadrezi si la alte SUV-uri. Ex la Suzuki SX4 S-cross hibrid si Ford Puma hibrid...ba chiar si la un Nissan Qashqai benzina in versiunea de baza. Depinde de ce dotari si motorizari vrei.
-
as merge pe vitara, cam bate tot la pretul asta. de 1.0 nu zic nimic ninja3
daca vrei 1.5 si neaparat skoda, asteapta kamiq. mi se pare interesanta masinuta.
nu stiu daca zis cineva de hyundai kona, imi lace si aia, full electric.
-
Vitara e ok, dar
cam stramtuta in interior( nu stiu, poate si Kamiq e la fel)
cam plasticoasa peste tot, si plastic cam la fel ca la logan, la skoda e un plastic mai ingrijit lucrat
retea de service mai raruta(eu am renuntat pe acest motiv), dar el din Bucuresti are alte posibilitati
destul de ieftina in intretinere
10 ani garantie la motor si cutie, care e ok, desi sunt si ceva excluderi
daca vrei suv -ulet, as merge neaparat pe 4x4, degeaba ai garda inalta, daca ramai suspendat in primul troian de zapada
dintre cele doua, daca as fi in Piatra, as alege skoda cu 1,5 tsi, daca as fi in Bucuresti as merge pe Vitara.
-
El nu e din Bucuresti!
-
Da, acum am vazut.
Pai, atunci as alege variantele cu service la mine in oras
-
Din pacate nu prea am dealeri in Teleorman, asa ca nu conteaza ce masina imi iau, tot in Bucuresti sau Pitesti ma duc pentru service. La noi nu e decat Dacia si un fost Ford, care acum este multimarca, mai mult masini uzate.
-
Eugen, pana nu faci test-drive sa te edifici, discutam discutii..Mai bine suni la dealeri, te programezi la test drive si la Kamiq si la Vitara, si apoi stam de vorba. Stiu oameni care au rascolit internetul cautand masina potrivita, au gasit-o in functie de sfaturi si rieviewuri de pe internet, dar cand au fost la test drive au luat cu totul altceva. Asta este, test-drive-ul e sfant.
Pe de alta parte, cred ca are si Micutzu dreptate si poate merita sa astepti pana in ian sa iti iei Kamiq. E mai noua ca tehnologie (lansata in 2018 si nu in 2014 ca Suzuky Vitara IV), e putin mai lunga (4.24m fata de 4.17m), are portbagaj putin mai mare (400l fata de 375l), ampatament mai mare (2.65m fata de 2.5m) si motor mai puternic (150 CP fata de 140 CP).
Alt aspect care pentru mine este important este ca scaunele fata sunt mai confortabile la Kamiq (cam ca cele de pe Scala).
Insa, asa cum am spus, mergi la test drive si apoi stam de vorba.
-
Multumesc pentru raspunsuri. Cu Vitara am facut test drive, dar Kamiq nu prea gasesc la test drive. Cred ca am sa iau in calcul, la sugestia unui coleg de forum, si Suzuki SX4 Cross, care este un pic mai mare decat Vitara, portbagaj mai mare, vine si un pic mai bine echipata. Mai caut un Kamiq de test prin apropiere. Am gasit unul, dar la 200km de mine, la Valcea.
-
Eu ti-am zis de Suzuki SX4 S-cross. Are un prieten ca masina de familie si e f multumit de ea, cu exceptia faptului ca i-a cazut in cap capota de la motor cand punea lichid de parbriz :042: A umblat o saptamana cu un bandaj pe cap.
Masina are 4.3 m lungime si portbagaj de 430l, deci ar fi mai potrivita decat VITARA ca masina de familie.
-
E mai noua ca tehnologie (lansata in 2018 si nu in 2014 ca Suzuky Vitara IV
Care i tehnologia asa de noua?
In 2019 Suzuki avea tehnologii incluse in pret(si ma refer la siguranta) care la O3 FL, scala, si vw golf 7 break nici macar ca optionale nu erau.
Iar acum suzuki a mai suferit un facelift, cu diverse lucruri in standard, gen faruri led, etc. Cica si interiorul ar fi mai calitativ.
Gandeste ce doresti sa faci cu masina
-
Eu sunt de acord cu Vizitator, trebuie musai drivetest inainte sa hotarasti.
Pe baza de cifre as zice ca Skoda are avantajul dimensiunilor putin mai mari si al motorului o idee mai potent.
Pe de alta parte insa Style 1.5 fara nicio optiune iese la peste 20k. OK, mai lasa si ei 15% insa tot mai scump iese, si asta, fara optiuni. Unele optiuni sunt mofturi, insa unele mi se par necesare (airbaguri, senzori de parcare, eu as lua si faruri cu led adaptativ). Iar unele sunt haioase, au in lista o optiune numita "scaune fata spate si duza stropitoare". Nu iei optunea asta, iti aduci taburetul din bucatarie :D . Daca optiunea asta e ce banuiesc eu, as lua-o.
In plus Suzuki sta mai bine la garantie, si are si avantajul mhibridului.
Cu alte cuvinte doar pe baza de cifre si liste alegerea nu e neaparat una evidenta. Trebuie si un pic de feeling la mijloc, iar asta il poti obtine doar cu drivetest.
Hyundai Kona Hibrid cat iese, daca se iau in calcul toate promotiile si o eventuala pomana eco-fiscala? E un pic mai mic ca dimensiuni insa e destul de economic, beneficiaza de ceva pomeni are cutie automata si garantie destul de OK. Nu l-am condus insa am condus Ioniq care are aceeasi tehnologie si nu e o masina rea deloc. Pentru cine nu cauta un crossover de fapt Ioniq la preturile actuale mi se pare un best buy de departe.
-
Eu am vazut o optiune la Kamiq care se numea ,,scaune fata si duze stropitoare incalzite'' (adica atat scaunele fata cat si duzele stropitoare de la parbriz erau incalzite). Posibil ca ce ai vazut tu sa fie o greseala de traducere..
Un Hyundai Kona te duce la 18000 euro (cu promotie si tichetul rabla). Acum vad ca e o promotie la Dibass, au scazut pretul la 14864 euro pentru Kona cu motorul de 1l turbo 120 CP , varianta Highway.
O Vitara Passion 4x4, cu motor 1,4 140 CP si mild hibrid te duce la 18200 euro (cu atat si-a luat vecinul meu). Plus un tichet rabla, bineinteles.
Marele avantaj al Suzuki Vitara si S-cross fata de Kamiq este tractiunea 4x4...
-
Va salut!
Sambata am fost si am facut drive-test cu SX4S-Cross si am ramas placut impresionat de masina. Intr-adevar, spatiu mai mare in interior, portbagaj un pic mai mare, dar si mai comoda (parca) la drum fata de Vitara. Dar cand sa dau comanda, surpriza, nu mai au oferta cu setul de iarna cadou, care nu este de neglijat, face cam 800 euro! Asa ca mai asteptam un pic, poate reintroduc oferta.
Intre timp, am gasit si o Skoda Octavia, maro, echipare Ambition, motor 1,5 TSI, cutie manuala, si cu niste dotari extra, la 17.700 euro, prin rabla. Tare tentanta oferta!!! :039:
-
La comfort performanta, consum etc octavia e și peste kamiq și peste vitara după părerea mea.
-
As lua Octavia 1,5 TSI fara sa mai stau pe ganduri. Dar tu esti sigur ca acesta e pretul, doar 17 700 euro? Avea si suport lombar reglabil?
Te intreb ptr ca un amic tocmai si-a luat Octavia 4 Style 1.5 TSI + pachet drumuri grele cu 23750 euro.
Pretul mentionat de tine mi se pare prea frumos sa fie adevarat. Sigur nu se pune si TVA la el? Sau e vorba de Octavia 3 de pe stoc? Daca e real si e vorba de Octavia 4, maine as da comanda sa fiu in locul tau.
-
Nu cumva ce a gasit el este O3 an fabricatie 2019? Au mai ramas pe stoc si vor sa scape de ele.Eu as lua si asa..E un pret bun.
-
(https://www.skoda-club.ro/blob:https://www.skoda-club.ro/9cf69136-3dd5-4d59-b115-77a8238f9917)Este 2020, acum am confirmarea.Atasat si lista cu masina.
-
Ia-o acum, nu mai sta. Singura problemă este că ca nu are suport lombar la scaunele fata.
Daca nu o iei tu, ma gandesc sa o iau eu.
-
inmatriculare definitiva 31.12.2020?
Deci ceva cu wlpt..............
Mai intreaba o data, e un stoc care dupa 01.01.2021 nu mai poate fi inmatriculat
-
Mai mult ca sigur o iau. Am vorbit la reprezentanta.
-
Este o foarte buna afacere, bafta!Dar spuneati mai inainte ca nu dati sub nici o forma Octavia Tour la Rabla, acum sunteti nevoit sa faceti asta, nu-i asa?Merci de explicatii.
-
Nu cred.O sa cumpere un tichet rabla.
-
Aha, inteleg. Se va tocmi cu vanzatorul sa-l ia la cateva sute de euro, de acord. Deci costul asta al tichetului "incarca" pretul final platit pe masina. OK.
-
Da. Cu 400-500 euro. Dar nu-mi dau skodita la rabla sub nicio forma!
-
Multumesc pentru clarificare! Nici eu nu o dau la rabla, din acelasi motiv! ;) N-am intrebat intamplator.
-
inmatriculare definitiva 31.12.2020?
Deci ceva cu wlpt..............
Mai intreaba o data, e un stoc care dupa 01.01.2021 nu mai poate fi inmatriculat
Sigur da.
Normele wltp sunt niste norme de masuarare a emisiilor reale (NoX, Co2) si a consumului real de combustibil; ele nu se vor schimba prea curand. Insa, incepand cu 01.01.2021 intra in vigoare norma de poluare Euro 6 d (sau euro 6.3), bazata pe masuratorile de la wltp si inmultita cu un factor de corectie. Ea este mai restrictriva decat Euro 6 d temp, si din acest motiv masinile noi cu motorizari euro 6 d temp nu vor mai putea fi inmatriculate dupa 01.01.2021. Multi dealeri vor sa scape de motorizarile euro 6 d temp de pe stoc si ofera promotii.
Am vazut asta si la Audi A4, erau niste promotii serioase la motorizarea 2.0 tfsi 150 CP cu cutie manuala exact ptr ca erau euro 6 d temp si nu mai puteau fi inmatriculate dupa 1.01.2021.
Comenzile noi lansate acum nu vor mai beneficia de promotie ptr ca masinile vin direct cu standardul euro 6 d.
-
La benzinarele cu injecție directa de obicei diferența euro 6d / 6d temp înseamnă GPF-ul...
-
Salutare! Am gasit in sfarsit o Octavia cu motor de 1,5 TSI pe drive-test la Metrotehnica Jilava. Vineri dupa amiaza am programare la drive-test, inainte de a lua o decizie finala privind achizitia masinii.
-
Vorbeste cu dealerul care ti-a trimis oferta sa iti rezerve masina pana vineri. Nu de alta, dar pana vineri se poate vinde.
-
O am rezervata deja!
-
cum adica nu se pot inmatricula dupa data respectiva euro6? unde? sau e vb numai de masini noi, neinmatriculate vreodata?
-
De la 1 ianuarie întra în vigoare Euro 6d. Anul asta au putut fi vândute / înmatriculate mașini noi euro 6d temp însă asta a fost anul "de gratie". Deja nu se mai pot omologa modele noi decât euro 6d, cele 6d temp care mai sunt vandute anul asta sunt modelele vechi omologate anterior.
-
cum adica nu se pot inmatricula dupa data respectiva euro6? unde? sau e vb numai de masini noi, neinmatriculate vreodata?
E vorba de masini noi, evident. Si e vorba de teritoriul UE (unde, toate masinile noi care se inmatriculeaza trebuie sa fie euro 6d).
Daca masina este second hand si e deja inmatriculata in UE, o poti reinmatricula pe numele tau.
-
Cand am cautat masina anul trecut, am incercat o configurare ptr 1,5 tsi, dar termenul de livrare era de 7 luni, intrucat nu indeplinea normele wlpt.
Ulterior au venit cu gpf.
Sa inteleg ca dupa 01,01,2020, nici cu gpf nu se mai inscrie in normele necesare?
Naspa, inseamna ca va cam disparea acest motor...........
-
01.01.2020 a trecut deja, norma euro 6d intra in vigoare la 01.01.2021.
1,5 TSI se va incadra in norma de poluare, dealerii primesc comenzi la greu cu livrare la anul. Doar ca, in cazul lui Eugen, este vorba de o masina ramasa pe stoc si care intamplator a venit cu norma euro 6d temp; din acest motiv nu mai poate fi inmatriculata ca masina noua dupa 01.01.2021 (adica ori o inmatriculeaza Eugen pe numele lui pana pe 31.12 ori o inmatriculeaza dealerul pe numele firmei si o vinde ca second hand la anul).
-
Asa o fi.
Citisem insa undeva ca 1,5 tsi va fi inlocuit cu 1.o mildhybrid. Poate tin eu minte gresit,
Sa inteleg ca acest 1,5 tsi nu are gpf?
-
Gpf-ul nu-i obligatoriu însă majoritatea l-au cam pus pe modelele 6d.
Octavia 4 cred că-i omologata în 2020, deci obligatoriu e 6d.
Normele euro 6d temp și 6d presupun și test pe strada (rde) , nu doar în "laborator" (wltp) și ca să fie sigur că-l trece trebuie mai mult decât un soft "optimizat" pentru test. De asta majoritatea au băgat gpf. Cat timp era doar testul wltp era boierie pentru ei.
Norma asta euro 6 și limitele de poluanți (NOx, particule etc) sunt aceleași din 2014 și nu s-au schimbat. Iteratiile ulterioare au păstrat limitele, însă au modificat modul în care se calculează (din motivul asta probabil se cheamă tot euro 6 și nu 7, 8 etc). Cea mai noua, obligatorie de anul asta pe modelele noi e euro 6d care permite depășirea pe strada a limitelor euro 6 cu "doar" 50% (euro 6d temp permite 110%). Cu alte cuvinte in 2014 credeam ca mașinile sunt.... Euro 6. După 7 ani, in 2021 permitem încă sa depășească în realitate norma în vigoare cu 50%. Adică admitem pe fata ca industria auto și-a bătut joc de noi ani, dacă nu zeci de ani la rand.
În 2015 rahatul a devenit public cu dieselgate și trebuia făcut ceva. Iar noi (prin reprezentanți) am zis "ok, aveți încă 5 ani după care în realitate mașinile voastre trebuie sa devina măcar Euro 5.5, ca 6 n-or sa fie pe strada nici în 2021. A, și puteți păstra și miliardele băgate din bani publici in cercetare pentru mașinile curate, care s-au dus în soft de furaciune și profit"
-
M-ati bagat rau in ceata cu discutia asta.
Pana la urma, pretul pe care l-am obtinut pe masina plus 500 euro o rabla de la ei, este un pret bun pentru dotarile pe care le are masina? Lista cu dotarile am atasat-o undeva mai in spate. Culoarea este cam ciudata, nu stiu cat de bine da pe acest model.
-
Eu n-am reușit sa înțeleg din oferta respectiva dacă e vorba de Octavia 3 sau 4. Însă oricare ar fi cred că-i o oferta buna.
-
Hai sa mai pun si eu paie pe foc la discutia cu normele de poluare: Pe oferta prezentata de colegul Eugen 2005 la "Norma de poluare" (pag. 2) scrie: EURO 6 DG. Asta ce inseamna de fapt? Euro 6 D temp sau Euro 6?Nu intreb intamplator, pentru ca pe o configuratie de Scala 1.5TSI M6 recenta scrie "Norme gaze de esapare" EU6 - si atat :D :-? Cum e de fapt in realitate?
Iar legat de WLTP stiam ca testul se face in miscare, nu numai in laborator ca la NDEC. Atunci RDE ce inseamna si care e diferenta fata de WLTP? Nu cumva RDE e o metoda de testare specifica standardului actual WLTP?
-
Dealer-ul zice ca este noua Skoda Octavia.
Pe site-ul RAR scrie asa, pentru cei ce stiu sa traduca:
DG= Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC , Euro 6-2, M,N1 clasa I, PI, CI, 31.12.2020
-
Am vazut pozele cu masina si clar este Octavia 4 Ambition. Daca ii vinde alceva se numeste inselaciune si este caz penal.
Este cu norma Euro 6-2 (sau euro 6 d-temp), ramasa de pe stoc si de accea se aplica o reducere asa mare. Doar comenzile lansate de azi inainte vor veni cu euro 6d.
Eugen, ia-o repede ca o iau eu.
-
My bad, n-am știut ca Octavia 4 vine și e6d temp.
În cazul asta oferta chiar e f bună!
Wltp e test standardizat (un fel de ndec mai realist, zic ei), la care mașina trebuie sa fie conforma cu euro6. Rde e test pe strada, în care are voie să depășească norma euro 6 cu maxim 50 pentru 6d sau 110% pentru 6d temp.
-
Multam de explicatii, James, cu normele de poluare actuale, e limpede.
Bun, si-acum marea mea dilema legat de fabricatie: considerand ca motorul 1.5TSI 150CP de care discutam e acelasi dpdv constructiv, ce modificari va face VAG in fabrici pentru a fi conform EURO 6D curat si inmatriculabil in spatiul UE de la 01.01 douazeci douasunu?
Si ca sa treaca, asa cum spui, RDE-ul cu NU mai mult de 50% peste EURO 6 originar? Ce se mai adauga in fabrica? Filtrare, ceva? Se schimba ceva pe la EGR? Oare ce? - si, cel mai important, asta costa mai mult la achizitie? Diferenta 110% - 50% mi se pare enorma daca e sa te gandesti la masurile de modificare a unui motor proiectat initial sa treaca RDE-ul 110.
- Dar la mentenanta preventiva? - adica, dupa X..ani, tre sa schimbi un, sa zicem, un filtru suplimentar de particule sau ce-o fi, si te costa... y euro in plus fata de o "baba poluanta - s-o eliminam! :)) " si cuminte de tip EURO 6D temp luata si la pret de chilipir precum e pe cale colegul nostru de forum Eugen2005?
-
Imi pare rau, dar nu am inteles ultima parte a postului tau. Fac o greseala ca achizitionez masina pe ca v-am prezentat-o? :039:
-
Dimpotriva, faci o afacere foarte buna ca o iei. Eu as da avansul imediat dupa test drive (adica semnezi contractul de vanzare cumparare, dealerul iti emite factura, iar luni dimineata platesti avansul de 10%). Nu mai sta mult sa te gandesti ca ramai fara ea.
-
Hai, s-o vedem cât mai repede la "skoda mea" :)
-
Dimpotriva, faci FOARTE BINE ca o iei, e o bijuterie de masina la un pret FOARTE BUN! Ultima parte a postului meu, pentru a fi totusi ceva mai explicit, era o ironie la adresa reglementarilor privind poluarea venind dinspre Bruxellles direct cu mana intinsa catre buzunarul amaratului de roman, care vrea sa-si ia si el o masina buna, care sa-l tina multi ani fara probleme, si la un pret corect.
Sincer, daca aveam banii acum luam si eu Octavia 4 pe care o studiezi imediat, departe de mine gandul de a lasa de inteles ca faci o afacere proasta.
Ce scriam acolo era, inca o data, o ironie, la adresa altcuiva.
Pentru faptul ca te-ai simtit lezat, IMI CER MII DE SCUZE - sincer! Regret.
-
Stai linistit, nu m-am simtit lezat, nu ai de ca sa iti ceri scuze, doar ca nu am inteles ce vroiai sa zici.
-
Sincer, nici eu nu am inteles.
Oricum, Eugen, pentru tine Octavia 4 este masina ideala: ai spatiu, ai loc sa iti pui schiurile, ai loc in portbagaj, ai motor OK...eu zic ca sambata dupa test drive sa semnati contractul si sa dai avansul (10% din pret, platibil in RON la cursul din ziua platii).
-
Salutare! Tocmai ce m-am intors de la test-drive. Ce pot sa spun, masina este..... oauuu!
In modul normal are 1secunda de cand ai apasat pedala pana a intrat turbina, dar nu e un lag foarte mare. Dar in momentul in care ai selectat modul sport, e vis! Accelereaza instant, nici nu iti dai seama cand ai 160 km/h. Nu simti, efectiv!
Acum pot sa fac comparatie cu Suzuki, atat Vitara, cat si S-Cross. Este diferenta de clasa, in primul rand. In al doilea rand, cu toate ca si Suzuki au folosit materiale atat la interior cat si la exterior mai bune calitativ, Skoda este mult peste. Asta se vede si in pret, de altfel.
Imi cer scuze daca sunt un pic incoerent dar sunt foarte obosit, dar si foarte entuziasmat, in acelasi timp.
Ca si comparatie, pentru cine vrea sa isi achizitioneze, Skoda Kamik parca este un pic mai spatios in interior fata de Octavia, ai pozitie un pic mai sus la volan, iar in spate ai loc mai mult la cap. Si asta va spune un om de 1,90 si 120 kg, adica eu! Singurul minus ar fi portbagajul mic. Sa nu fie cu suparare, dar mai revin cu impresii pe masura ce ma mai odihnesc un pic. Seara buna!
-
Eugen, iti repet: semneaza odata contractul de vanzare cumparare ptr ca ramai fara ea. Cat despre spatiu interior, la picioare e mai mare la Octavia 4 decat la Kamiq, dar Kamiq are mai mult loc la cap.
Singurele inconveniente care le vad eu sunt faptul ca la varianta Ambition nu ai cotiera la bancheta spate (deci nu poti sa bagi schiurile in portbagaj) si nu ai suport lombar la scaunele fata (pentru mine conteaza si asta, dupa ce m-am fript cu Honda Civic).
-
Luni rezolvam cu totul, masina este rezervata pe numele meu. Acum am vazut ca nu am in dotari smartlink, dar cred ca pot trai si fara! Eu zic ca este o oferta buna ca sa ma leg de lipsa smartlink-ului, atata timp cat in locul lui am virtual cockpit.
-
Noroc cu vizitator.La cat te.a pisat la cap ia.o si gata.Eu iti multumesc pentru topic.Devenise dubios de cuminte colegul.
-
Off topic. Cred ca vizitator este under cover, dealer skoda! Sau ingerasul de pe umar care zice “Ia-ti Skoda Octavia, ia-ti Skoda Octavia”. Dar in acelasi timp si dracusorul de pe celalalt umar care zice”Daca nu o iei tu, o iau eu!” :015: :015:
A fost o gluma, sper sa nu te superi!
-
Felicitari colegului Eugen, te asteptam cu impresii dupa ce preiei bijuteria, pe mine in mod special ma intereseaza cum e sa treci din O1 (am si eu!) pe O4 atat ca feeling, cat si ce inseamna acest 1.5TSI M6 in exploatare pe drumurile patriei.SPOR!
-
Acum am vazut ca nu am in dotari smartlink, dar cred ca pot trai si fara!
Cred ca se poate activa in reprezentanta cu cca 1000 lei.
Nu sunt 100% sigur, dar parca asa citisem pe undeva
S o stapanesti sanatos.
-
Off topic. Cred ca vizitator este under cover, dealer skoda! Sau ingerasul de pe umar care zice “Ia-ti Skoda Octavia, ia-ti Skoda Octavia”.
nu sunt dealer, dar mi-am facut un hobby din a consilia prieteni, rude, vecini, colegi de serviciu in a-si achizitiona masini. Nimeni nu a fost nemultumit de sfaturile mele. Este greu pana mirosi tipologia clientului, apoi este usor sa il indrepti catre masina care i se potriveste cel mai bine. In cazul tau, mi-am dat rapid seama ca ai nevoie de spatiu si fiabilitate la preturi sub 18 000 euro, de asta am insistat atat cu Skoda Octavia. Sa stapanesti masina sanatos, sunt 100% convins ca vei fi multumit de ea. Cat despre smartlink, cred ca poti trai si fara (in caz ca nu vrei sa platesti pretul la reprezentanta sa ti-l activeze ei).
-
Multumesc pentru urari si pentru pontul cu smartlink-ul. Maine vorbesc cu dealer-ul sa vad daca il pot activa. :082:
-
Am semnat contractul, dar spre dezamagirea mea pe seria mea de caroserie nu se poate comanda cod de activare pentru smartlink. :((
Trebuie sa ma multumesc cu ea asa cum este.
-
Stimate coleg Eugen, sincere felicitari pentru semnarea contractului! Ma bucur ca si cand mi-as fi luat-o eu.
Cu cat scoti la vanzare actuala O1 si cand ? (daca te-ai hotarat sa o scoti, bineinteles). Merci.
-
Multumesc mult! Actuala masina se va scoate la vanzare imediat ce am sa intru in posesia celei noi.
Tinand cont ca a fost ingrijita cum trebuie, nu a fost implicata in accidente rutiere, a fost condusa numai de o singura persoana si are doar 69.200 km la bord, nu se va vinde pe un pret de nimic, asa cum am vazut pe site-urile de vanzari ca se vand Skoda Octavia Tour.
-
Felicitari!
Eu as incerca activarea respectiva si la alt dealer sau de ce nu intrebat la VW direct, poate careva tot stie ceva in legatura cu treaba asta. Sau, de ce nu, un mail la Skoda direct.
-
Am sa caut niste adrese de e-mail sa le scriu si importatorului si producatorului. Daca ma poate ajuta cineva cu o astfel de adresa, i-as fi foarte recunoscator, sa nu mai rascolesc internetul. :032:
-
Stii ce ma gandesc ca poate ar ajuta? Sa incerci sa afli daca limitarea asta e din unitate sau din alta parte.
Daca e din unitate, se poate rezolva eventual schimband la un moment unitatea cu una compatibila. E ceva deranj si nu va fi chiar ieftin, dar daca iti doresti asta se poate rezolva. Evident, nu sa platesti o unitate noua, ci una second hand.
Pana atunci insa, bucura-te de masina
-
Iata ca din competitia Skoda Kamiq - Suzuky Vitara s-a "nascut" o mandrete de Skoda O4 (sau 5-istoric, cum vreti sa-i ziceti), cred ca prima de pe SKC. Felicitari lui Eugen!
O propunere ar fi ca acest topic sa isi scimbe numele si sa capete unul nou, gen Skoda Octavia 4/5 1.5 TSI 150CP, si chiar in titlurile de baza din forum sa apara Octavia 4/5.
-
Eugen,te asteptam cu un topic nou in Skoda mea.Aici tragem obloanele. :71: