Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?  (Citit de 17612 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Avenger

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2013
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O3 RS TSI
Re: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #6 : Septembrie 16, 2014, 02:44:31 p.m. »
@luci: mersi de corectare.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #5 : Septembrie 16, 2014, 12:30:55 p.m. »
La unii vanzatori de bujii am vazut inca o teorie: Daca sunt mai multi electrozi, bujia ramane in parametri mai mult timp, iar electrozii se vor uza mai lent si intotdeauna la fel intrucat scanteia va "consuma" intotdeauna mai mult electrodul cu distanta cea mai mica.  Greu de spus daca e ceva de capul teorie asteia.

Eu am avut alta problema la una din masinile mele pe benzina (si GPL): cele doua modele de bujii recomandate de constructor vin pre-reglate la alte valori ale distantei electrozilor fata de ce scrie in manualul masinii. La masina scrie 0.9mm, si bujiile (si bosch si ngk, exact modelul recomandat) veneau pre-reglate la 0.7mm. In cine trebuie sa am incredere, in constructorul masinii sau in fabricantul de bujii?
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #4 : Septembrie 16, 2014, 12:16:44 p.m. »
Scânteia se va produce in zona cu cea mai mare conductivitate electrică. Fiind mai multi electrozi rezulta ca arderea este mai eficienta. Nu face 2-3-4 scântei. Doar cu 2 bujii pe cilindru

Offline Avenger

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2013
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O3 RS TSI
Re: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #3 : Septembrie 16, 2014, 10:38:03 a.m. »
Daca te ajuta cu ceva, un coleg mi-a explicat in felul urmator: in functie de numarul de electrozi, se fac 1-2-3-4 scantei mici in loc de 1 mai mare, amperajul primit de bujie fiind acelas cu orice numar de electrozi. De aici eu inteleg ca motorul cu cel mai mic numar de electrozi pe bujie va trage mai bine.

Offline Iorgovan

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Cluj Napoca
  • Mesaje postate: 378
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1,6i Combi
Re: Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #2 : Septembrie 15, 2014, 10:50:19 p.m. »
Pai cel mai simplu e sa folosesti bujiile recomandate de producator, adica ce s-a pus OEM din fabrica.
A mea de ex a venit cu bujii nu cu 1,2 sau 4 ci cu 3 electrozi si la schimb, am pus exact la fel ca si fabrica.
Unii tehnicieni afirma ca de fapt, materialul electrodului central conteaza, dar atit timp cit merg pe ce mi s-a recomandat, nu vad de ce mi-as mai bate capul.  Ii cam la fel ca si cu norma la ulei...nu?
« Ultima Modificare: Septembrie 15, 2014, 10:59:51 p.m. de Iorgovan »
Octavia II 1,6 MPI - BSE - 102 CP - 2007

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Bujii cu 1,2 sau 4 electrozi si DE CE ?
« Răspuns #1 : Septembrie 15, 2014, 10:29:54 p.m. »
Masinile pe benzina, aspirate sau supra-alimentate, vin din fabrica cu bujii cu un singur electrod (Bosch, NGK, etc)

Eu am inlocuit dupa perioada / rulajul specificat setul complet, punand bujii cu 4 electrozi. In general Bosch sau NGK.

Intrebare: ce importanta are numarul de electrozi in practica si daca acesta poate influenta negativ mersul motorului in relanti si in sarcina ?

Am auzit multe zvonuri, inclusiv printre mecanici, ca motoarele cu 16v sau 20v nu prea agreaza bujiile cu mai mult de un electrod. DE CE?

Urmeaza sa iau o decizie curand in aceasta privinta si as dori pareri cat mai argumentate.
Masina in discutie este un Clio 16v dar principiul cred ca este general valabil.

Multumesc.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 [20] 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30