Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Defectare în mers 1.2TSI  (Citit de 1760 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Liviu-tsi

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iul 2009
  • Locaţia: dolj
  • Mesaje postate: 535
  • Karma: +0/-0
  • Auto: OCTAVIA II FL,1.2 TSI
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #10 : Februarie 17, 2022, 04:47:53 p.m. »
Originalul este Bremi.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #9 : Februarie 16, 2022, 03:59:51 p.m. »
cred ca ala e pretul pe bucata, nu pe set
Poti face rost de cod pe original


cod set fise bujii pe original - 03F905409C
« Ultima Modificare: Februarie 16, 2022, 05:56:59 p.m. de M i c u t z u »

Offline Anghelos

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2022
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Skoda Octavia II FL 1.2 TSI
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #8 : Februarie 16, 2022, 10:12:09 a.m. »
@bogdanpiatra, ai dreptate în ce privește cauciucul moale ce îmbracă fișele Tesla, asta am observat și eu după ce am scos fișa defectă de acolo. Însă aparent fișa nu s-a topit și nu s-a rupt. Am dat-o service-ului să-i facă măsurătoare de rezistență, că se cam încălzea, și să încerce să le returneze pentru refunding.
Pe de altă parte, mă deranjează că la StoAuto, unde mi-ai dat linkul, scrie piese OE, dar nu spune ce marcă sunt, nu precizează dacă vin și cu tecile acelea din copex (PVC sau HDPE, ce-o fi plasticul acela), au și un preț cam mic (doar 109 lei) și mi-i să nu mă aleg cu altă bătaie de cap.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #7 : Februarie 15, 2022, 08:43:28 a.m. »
Fisa 3 a fost cea cu probleme la motorizarea 1.2 TSI. Am patit-o si eu, doar ca nu am avut curaj sa merg  cu masina in 3 cilindri pana la service, am chemat platforma pana la Avia Motors (chit ca beleaua s-a petrecut a Ploiesti).
@Anghelos, te sfatuiesc sa iti iei fise originale. Eu mi-am pus fise originale (le-am schimbat pe toate 4, nu doar fisa nr. 3) si cele noi aveau o camasa de cauciuc mai groasa decat cele vechi, deci rezista mai bine la caldura. Asta cu incalzirea excesiva a fiselor (mai ales a fisei nr. 3) este o particularitate o motorului 1,2 TSI, la fel ca zornaiala de la lantul de distributie. Daca iti pui altceva decat o fisa originala, parerea mea este ca se va topi destul de repede.

In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #6 : Februarie 14, 2022, 10:20:30 p.m. »
Nu gasesti piesa separat, vine cu tot cu fise. Si e destul de scurt. Calitatea fiselor tesla e slaba, sunt foarte moi si prea maleabile, Am avut si stiu ce spun.


Ceva rezistent la caldura daca vei gasi, copex din acela pentru instalatii electrice se topeste


Iti recomand stoauto pentru ceva piese originale
https://stoauto.ro/piese-auto/skoda-octavia-1z3-12-tsi-77/205-aprindere-scanteieincandescenta-fisa-bujie
« Ultima Modificare: Februarie 14, 2022, 10:25:52 p.m. de bogdanpiatra »

Offline Anghelos

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2022
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Skoda Octavia II FL 1.2 TSI
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #5 : Februarie 14, 2022, 08:58:53 p.m. »
Poate totuși cei de la Tesla nu sunt întrutotul ei de vină, mă gândesc acum încercând să fiu cât se poate de obiectiv.
Chiar dacă am luat din acelea scumpe, superioare, pe cupru (T406C, nu T056B), poate am neglijat un aspect:
Fișele originale aveau o protecție dintr-un tub de plastic (PVC?) negru, copt de căldură și casant acum, spiralat și tăiat longitudinal.
Era așa de copt că abia l-am putut scoate de pe vechile fișe - pare le-am păstrat dealtfel, ca bogdanpiatra, acum merg cu una veche pe cilindrul 1 - iar repune la loc doar pe 4, scurta.
Știe cineva ce denumire are piesa asta, tubul în sine și unde găsesc așa ceva? Că cei de la service, de la electrice, de la piese auto nu știu să-mi spună.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #4 : Februarie 14, 2022, 08:10:44 p.m. »
Sunt niste fise penale, chiar cele mai scumpe de la Tesla. Eu am inlocuit una(nu mai retin care, cea care pica cel mai frecvent) cu una Tesla, dar stateam permanent cu celelalte 3 in portbagaj, pana am vandut masina. De fapt le am dat cumparatorului.


Eu iti recomand fise originale, acum ceva ani erau vreo 600 de lei.
Ai riscat mult mergand 300 de km in felul acesta.

Offline Anghelos

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2022
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Skoda Octavia II FL 1.2 TSI
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #3 : Februarie 14, 2022, 07:24:06 p.m. »
Din păcate sau din fericire, s-a dovedit că toată problema era una dintre fișe, cea lungă, de la cilindrul 1 (primul de lângă distribuție).
Spun din fericire fiindcă operația de remediere m-a costat 100 de lei manopera deși inițial s-a bănuit a fi o supapă deci costuri potențiale de cel puțin 8-10 de ori mai mari doar manopera.
Spun din păcate fiindcă fișele NGK originale (cred; fiindcă n-am mai găsit vreo schimbare în istoricul complet al mașinii) abia le schimbasem recent (fix acum o lună) cu fișe Tesla T406C. Adică, din cele două tipuri listate de Tesla pentru acest motor, nu cele ieftine pe bază de fir metalic (aluminiu?) în silicon, ci pe bază de cupru, aproape duble la preț. (C - Copper)
E grav dacă a ajuns Tesla să fabrice fișe care cedează într-o lună (1.000-1.500 km). Și nu a fost fișa 4, cea mai scurtă și mai expusă la temperatură, ci fișa 1. Fișele vechi (NGK) le schimbasem pe 14 ianuarie fiindcă fișa 4 dădea curent slab și aveam pierdere de putere (sesizabilă pentru mine, care îmi cunosc mașina, nicidecum pentru un străin sau mecanicii care au testat-o). Dar în niciun caz nu ajunsese să dea întreruperi! Atunci am scos bujia de la cilindrul 4 doar puțin afumată pe o parte, nu neagră precum cea de la cilindrul 1 acum.
Asta e, va trebui să dau din nou bani pe fișe, dar NGK de data asta.
Păcat că, la fel ca în cazul unui producător român de baterii, m-am mai ales în agendă cu o marcă de evitat cel puțin aftermarket când am vrut să încurajez o firmă din Est.
Bine că n-am distrus motorul - merge la fel ca înainte de defectarea bruscă, în ciuda vibrațiilor la care a fost supus peste 300 km și a vârstei sale (are peste 10 ani și peste 230 kkm).

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #2 : Februarie 14, 2022, 12:29:19 p.m. »
Aici nu vei gasi nimic
Prima greseala e ca ai mers atat de multi km cu masina defecta.
Acum cine stie? Vibratiile de mai demult pot fi cauzate de niste supape colmatate, dar in rest, ce sa zic, trebuie mers la un mecanic, probleme pot fi multe, inclusiv ceva piston cu probleme, etc

Offline Anghelos

  • Doar inscris
  • Joined: Feb 2022
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Skoda Octavia II FL 1.2 TSI
Defectare în mers 1.2TSI
« Răspuns #1 : Februarie 13, 2022, 08:55:40 p.m. »
Am o Octavia 2 FL nov 2010 cu motor 1.2 TSI, cod CBZB, dar seria îmbunătățită, cu lanț de 11 mm lățime ( care zornăie dar nu se rupe) nu de 10 mm. Motorul este înlocuirea în 2012 a celui original care a picat în garanție, la 60kkm. Astăzi, motorul de înlocuire are 230 kkm și distribuția schimbată acum 35kkm. Deja zornăie la unele porniri, dar asta e altă discuție. Problema care a apărut recent  însă este mult mai gravă.
De ceva vreme (cam 5 kkm și de când a dat frigul - octombrie), mi s-a tot părut că merge mai zgomotos, cu o ușoară vibrație, ca și când un cilindru nu ar lucra perfect, o supapă etc.
Am schimbat bujiile (nu era cazul), fișele (una parcă era cam dusă, s-a îmbunătățit mersul) și bobina de inducție (cred că n-avea nimic - Delphi era pe mașină, Delphi am pus și eu, întâmplător).
Însă, la un drum lung, ieri, după o porțiune de 10 km pe piatra spartă (eroare de GPS, lipsa de  timp pentru reconfigurare traseu etc), după ce am revenit pe asfalt, mergând cu 60-80 in niste depășiri pe un județean sinuos, a început să facă niște figuri urâte.
A început să trepideze brusc, în mers, la orice fel de accelerare. După două încercări de creștere a vitezei s-au aprins simultan martorii check engine, EPC și TCS. Apoi a apărut mesajul TCS Error! urmat de Engine fault: Workshop!

Am mers cu greu vreo 300 km până acasă, cu 80-100 km/h maxim, cu pierdere de putere și mai ales cuplu, vibrații grave la orice fel de accelerare, parcă era în doi cilindri și doi timpi.
Relantiul fluctua între 650 rmp (normal) și 950 rpm. Iar un simptom ciudat este că arată consumuri mult mai mici. De exemplu, în relanti, 0,3-0,4 l/h deși normal era 0,5-0,6 l/h. La mers, Otopeni-Galați, a indicat o medie de 3,4 l/100 km, deși ea a consumat undeva în jur de 5,5 l/100 km. Știu fiindcă am făcut țac la țac plinurile.
În mers când acceleram cu pedala până la fund sau lent, avea aceeași reacție, adică o accelerare lentă cu vibrații de cilindri care nu funcționează, smucituri și zgomot de motor în 2-3 cilindri, ca și cum ai băga din greșeală într-a 4-a în loc de a 2-a și ai încerca să accelerezi.
Astăzi am constat că, deși ea nu manca ulei (sau insignifiant, nici jumătate de litru in 15000 km), după drumul la București (înainte de care special am verificat nivelul pe jojă), îi lipseau vreo 0,25-0,3 litri de ulei. În doar cei 600 km de ieri!
Martorii aprinși sunt tot acolo, primul este Check Engine care rămâne aprins după pornire și apoi apar EPC și TCS. Bâlbâiala/ variația de turație la relanti a mai dispărut, stă la 650 rpm, dar tot vibrează. O țin eu din pedală la 1100 rpm, să meargă cât de cât rotund, că mi-e milă de mașină la ce vibrații are. În mers, aceeași senzație de misfire la un cilindru pe accelerare, cu pierderea de putere și vibrațiile aferente.
Consumul tot (eronat zic eu) prea mic este, 5,5 în oraș când trebuia să fie minim 7,5 litr/100 km. Deci e clar că ceva păcălește debitmetrul și de aici datele incorecte afișate de computerul de bord.
Am nevoie de mașină ca de aer și n-aș vrea să risc să merg la un service unde se va remedia problema prin multiple încercări și înlocuiri. Vreau un răspuns de la cineva care a mai avut aceste simptome, cu argumente de cauzalitate dacă se poate. Mulțumesc de pe acum!
« Ultima Modificare: Februarie 13, 2022, 09:05:08 p.m. de Anghelos »

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30