Daca tot suntem la capitoul test-drive, am zis sa postez si parerea mea despre Audi A4 face-lift 2020.
Am facut test drive cu 2 motorizari: cea de 2000 cmc, benzina, 150 CP, mild hybrid, cutie automata S-tronic (35 TFSI) si cea de 2000 cmc, diesel, 163 CP, cutie automata S-tronic (35 TDI).
Inca de cand m-am suit in masina am remarcat aspectul premium, materialele de calitate si soliditatea constructiei: nimic nu se clatina, totul e bine facut, bine asamblat, fiecare surub pare strans la maximum. Pe locurile din fata este loc arhisuficient atat pentru picioare, cat si pe lateral. Mi-a mai placut cotiera ajustabila, tipica grupului Vag. Pe bancheta din spate este loc, insa mi s-a parut ciudata inclinarea sezutului, care este dat cu cateva grade pe spate si nu inteleg din ce motiv

, parca ma simteam intr-un cuibar. Oricum, fata de generatia precedenta este loc suficient pe bancheta in spate, atat la picioare cat si la cap. Portbagajul are 460 litri, restrictionat de bateria pentru sistemul mild hybrid. Oricum, interiorul masinii este de calitate si atent asamblat, fara lufturi, fara goluri, fara parti montate asimetric, peste Passat si Skoda Superb.
In trafic, se simte soliditatea masinii, iti da impresia de masina germana, bine facuta, bine legata, parca e un mic tanc pe roti. Dintre motorizari, cel putin la viteze mici, mi-a placut mai mult 35 TFSI 150 CP pentru ca nu are lag la acceleratie si este mai fasneata decat cea 35 TDI 163 CP. Cea diesel are un lag neasteptat de mare ptr o marca premium, lag pe care la cutiile automate de la BMW si Mercedes nu l-am vazut. Masina se aseaza foarte bine pe drum, extrem de stabila si de sigura in manevre. Este cam grea de bot (dupa parerea mea), nu are acelasi echilibru perfect fata-spate care este la BMW seria 3, spre exemplu. Directia buna, destul de precisa, relativ moale si usor de manuit, insa iarasi nu are precizia celei de pe seria 3.
Scaunele sport sunt bine profilate, cu reglaj lombar pe 4 directii, insa mai bune mi s-au parut cele de pe seria 3 (mai confortabile la drum lung).
Antifonarea este si ea fff buna, practic in masina este liniste, indiferent de viteza. Vibratiile si zgomotul motorului diesel erau perfect anulate, practic nu iti dadeai seama ca esti intr-o masina cu motor diesel.
Sistemul de infotainment este OK, dar parca e depasit de cel mai recent de pe Audi Q3 si A3.
Ce nu mi-a placut sunt dimensiunile exterioare, are 4.76 lungime si 1.84m latime, adica cat un Passat , in schimb spatiu si portbagaj mai mici.

Daca nu ai loc de parcare amenajat, te cam chinui cu ea.
In concluzie ce as putea spune despre masina? Sa o recomand? Da, o recomand managerilor, familistilor si celor care au nevoie de spatiu pentru ca arata si se simte premium, este confortabila, sigura si spatioasa. Insa, dupa parerea mea nu este cea mai buna din gama, fiind depasita de BMW seria 3.