Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: senzori...  (Citit de 11099 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline marcel69

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2009
  • Locaţia: ZALAU
  • Mesaje postate: 11
  • Karma: +0/-0
  • OCTAVIA 1.9 TDI ELEGANCE
  • Auto: OCTAVIA 1.9TDI
Re: senzori...
« Răspuns #3 : Ianuarie 05, 2015, 07:39:12 p.m. »
Imi poate spune cineva cate iesiri( 2 sau 4)are senzorul de temperatura pentru lichidul de racire la skoda octavia 2, motor 1.9  TDI, anul 2005 si unde este amplasat la motor.
« Ultima Modificare: Ianuarie 05, 2015, 07:56:57 p.m. de marcel69 »
OCTAVIA, ELEGANCE, 1.9TDI-BKC, 77KW, 105CP, NEGRU PERLAT, 2005, TEMPOMAT

Offline ARM77

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: BUCURESTI
  • Mesaje postate: 693
  • Karma: +0/-0
Re: senzori...
« Răspuns #2 : Martie 04, 2010, 01:21:20 p.m. »
G28 senzor de rotatie?!
Mai jos este lista cu senzorii de pe O II
 
Sondă lambda
-Descriere:
La catalizatorii reglaţi cu regulatorul de amestec este utilizată pentru detecţia conţinutului restului de acid din gazul de evacuare sonda Lambda drept senzor. Ea determină raportul conţinutului de acid rezidual din gazul de evacuare faţă de conţinutul de acid din aer.
Raportul dintre carburant şi aer trebuie să fie reglat la toate regimurile de funcţionare ale motorului, în aşa fel încât să se producă o ardere completă. Raportul stoechiometric în acest sens este în funcţie de calitatea (cifra octanică) a carburantului de aproximativ 14,7 kg aer : 1 kg benzină. Acest raport este definit drept λ=1.
Sunt montate în principal tipurile 2. Sonda cu zircon lucrează ca o sursă de tensiune, asigură o tensiune. Sonda din titan funcţionează ca o rezistenţă variabilă. Această rezistenţă cu sondă formează cu rezistenţa montată în ECU un divizor de tensiune. Un aparat de comandă percepe astfel o tensiune variabilă.
-Mod de lucru :
Sonda Lambda semnalizează aparatului de comandă cu ajutorul tensiunii produse (între 200 şi 800 mV) pentru a modifica raportul combustibil - aer, În domeniul de tranziţie din jurul λ=1, aşa numitei ferestre λ, linia caracteristică este extrem de abruptă. Tensiunea se modifică acolo aproape brusc. La amestecurile prea slabe (λ>1), tensiunea este de 200-450 mV. La amestecurile prea grase (λ<1), tensiunea este de 550-800 mV.
 
Senzor de lichid de răcire
-Descriere :
Senzorul temperaturii lichidului de răcire este înşurubat în sistemul de răcire. Vârful de măsurare pătrunde în apa de răcire şi detectează temperatura. Valoarea permite aparatului de comandă adaptarea la cantitatea de combustibil care trebuie injectată la temperatura motorului.
-Mod de lucru:
Senzorul utilizează dependenţa de temperatură a materialelor de rezistenţă cu coeficienţi de temperatură pozitivi (PTC) sau negativi (NTC). Conversia are loc printr-o modificare a rezistenţei într-o tensiune analogă
 
Senzor - temperatură de aspiraţie
-Descriere :
Senzorul temperaturii de aspiraţie se găseşte în curentul aerului de aspiraţie sau în dispozitivul de măsurare a volumului sau masei de aer. Modificarea temperaturii determină o modificare a rezistenţei.
-Mod de lucru:
Senzorul utilizează dependenţa de temperatură a materialelor de rezistenţă cu coeficienţi de temperatură pozitivi (PTC) sau negativi (NTC). Conversia are loc printr-o modificare a rezistenţei într-o tensiune analogă.
Senzor - unghi de întoarcere (inductiv)
-Descriere :
Senzorul arborelui cotit detectează turaţia motorului şi poziţia arborelui cotit. Din aceste valori, aparatul de comandă determină momentul injecţiei şi momentul de aprindere.
-Mod de lucru :
Senzorul de turaţie este alcătuit dintr-un magnet permanent şi o bobină de inducţie cu miez din fier moale. Fluxul magnetic care traversează bobina depinde de faptul dacă senzorul senzorul se află în faţa unui gol sau a unui dinte. Prin modificarea câmpului magnetic, în bobină este produsă o tensiune inductivă. Numărul de impulsuri pe unitatea de timp reprezintă o dimensiune a turaţiei volantului. Prin intermediul golurilor de pe coroana dinţată, aparatul de comandă poate detecta şi poziţia momentană a motorului. La coroanele de impuls cu 60 de diviziuni, unul sau doi dinţi lipsă definesc marca de reper. Turaţia motorului reprezintă un factor de control important pentru calcularea amestecului şi pentru reglarea aprinderii.
 
Senzor de poziţie a arborelui cu came (inductiv)
-Descriere :
Senzorul poziţiei arborelui cu came este utilizat pentru sistemele de injecţie cu mod de injecţie secvenţială sau pentru sisteme cu aprindere directă cu bobine cu o singură scânteie (EFS). Acesta transmite informaţii aparatului de comandă către ciclul de aprindere.
-Mod de lucru :
Senzorul se găseşte pe arborele cu came, pe mecanismul de acţionare a arborelui cu came sau în distribuitorul de aprindere. Acesta scanează ştifturile, roţile senzorului sau şaibele senzorului. Amplitudinea semnalului trebuie să depăşească o mărime minimă, iar momentul trebuie să fie adecvat. În semnal nu trebuie să existe zgomote puternice
 
Senzor - viteză (inductiv)
-Descriere :
Senzorul de viteză se găseşte de cele mai multe ori pe transmisie sau pe osia posterioară şi de cele mai multe ori este senzorul de distanţă care transmite informaţiile mai departe către indicatorul de viteză sau tempomate.
-Mod de lucru:
Prin mişcarea de rotaţie a roţii, coroana de impuls este mişcată pe lângă senzorul de turaţie Între dinte şi gol de modifică liniile câmpului magnetic. Este indusă o tensiune alternativă sinusoidală. Frecvenţa depinde de turaţie.
 
Senzor - turaţie motor (senzor Hall)
-Descriere :
Senzorul arborelui cotit detectează turaţia motorului şi poziţia arborelui cotit. Din aceste valori, aparatul de comandă determină momentul injecţiei şi momentul de aprindere.
-Mod de lucru :
Senzorul de turaţie a motorului detectează 360 dinţi de la o roată a senzorului arborelui cotit. Hall-IC se găseşte între rotor şi un magnet permanent care asigură un câmp magnetic vertical faţă de elementul Hall. Dacă un dinte trece de elementul senzorului, se modifică forţa câmpului magnetic. Astfel este indusă o tensiune, iar în Hall-IC este produs un semnal digital. Rotaţia roţii senzorului arborelui cotit modifică astfel tensiunea Hall a Hall-IC din capul senzorului. Tensiunea variabilă este transmisă la aparatul de comandă şi evaluată.


Senzor de poziţie a arborelui cu came (senzor Hall)
-Descriere :
Senzorul Hall al arborelui cu came predă informaţiile privind identificarea cilindrului şi/sau turaţia arborelui cu came aparatului de comandă. Este utilizat şi pentru sistemele de injecţie cu mod de injecţie secvenţială şi/sau pentru sistemele de aprindere directă cu bobine cu o singură scânteie. Senzorul scanează ştifturile, dinţii, roţile senzorului sau şaibele senzorului de pe arborele cu came sau de pe mecanismul de acţionare a arborelui cu şaibe,.
-Mod de lucru :
Odată cu arborele cu came se roteşte un rotor din material feromagnetic. Hall-IC se găseşte între rotor şi un magnet permanent care asigură un câmp magnetic vertical faţă de elementul Hall. Dacă un dinte trece de elementul senzorului, se modifică forţa câmpului magnetic. Astfel este indusă o tensiune, iar în Hall-IC este produs un semnal digital. Rotaţia roţii senzorului arborelui cu came modifică astfel tensiunea Hall a Hall-IC din capul senzorului. Tensiunea variabilă este transmisă la aparatul de comandă şi evaluată.
 
Senzor viteză (Hall)
-Descriere:
Senzorul de viteză (semnal distanţă parcursă) se găseşte pe pinionul de atac al tahometrului pe carcasa mecanismului de transmisie. Senzorul produce o frecvenţă corespunzătoare vitezei de deplasare. Acesta este conectat la aparatul de comandă.
-Mod de lucru:
Senzorul de viteză lucrează după principiul Hall. Frecvenţa semnalului senzorului este alocată de către aparatul de comandă unei anumite viteze de deplasare. Viteza de deplasare determinată de aparatul de comandă serveşte la reglarea turaţiei de mers în gol, a îmbogăţirii amestecului la accelerare şi a debranşării combustibilului în regim de funcţionare forţată.



Senzor turaţie motor (optic)
-Descriere :
Aparatul de comandă necesită pentru detecţia turaţiei semnalul 1°. Senzorul turaţiei motorului detectează semnalul 1° prin intermediul marcajelor 360° plăcii cu găuri. ( vezi 1 şi 3)
-Mod de lucru :
Semnalul 1° este produs în senzorul de turaţie a motorului cu ajutorul unei şaibe metalice cu 360 fante şi al unei bariere de lumină. O LED trimite lumină pe o fotodiodă. Fiecare din fantele 360 reprezintă câte un (o) 1° a(l) unghiului complet. Pentru declanşarea scânteii de aprindere la momentul potrivit, este citit pur şi simplu unghiul corespunzător de aprindere din diagrama caracteristică. Se aşteaptă un impuls de 180° şi apoi numărate atâtea semnale de 1° câte rezultă din diferenţa între 70° - valoarea curbei caracteristice a unghiului de aprindere.
Senzor arbore cu came (optic)
-Descriere :
Senzorul optic al arborelui cu came transmite informaţii prin intermediul identificării cilindrului şi a poziţiei arborelui cu came la aparatul de comandă. Semnalul de identificare a cilindrului este realizat prin intermediul 4 fantelor ( 4 cilindrului ) sau al 6 fantelor ( 6 cilindrului). (vezi 1 şi 2)

-Mod de lucru :
Semnalul 180° cilindrului ( 4, respectiv ) semnalul 120° cilindrului (6 ) este produs în senzor printr-o barieră de lumină. Per ciclu există impulsurile cilindrilor dreptunghiulari 4 ( 4, ) sau 6 ( 6 ). Impulsul dreptunghiular al primului cilindru are în esenţă o frecvenţă mai mică decât celelalte. Fiecare impuls indică aparatului de comandă pentru calcularea unghiului de aprindere poziţia pistonului 70° înaintea punctului mort superior al fiecărui cilindru. Dacă lipseşte un impuls, bujia acestui cilindru nu poate fi aprinsă.
Senzor de lovituri
-Descriere :
Limita de detonare reprezintă pentru un factor important pentru un moment optim de aprindere. Senzorul de detonare apropiat de această limită pentru identificare este supravegheat în permanentă de aparatul de comandă.
-Mod de lucru :
Un senzor de detonare percepe înregistrează zgomotul într-un loc de amplasare adecvat pe motor. În senzorul de detonare şaiba inelară piezoceramică înregistrează zgomotul. Zgomotul este transformat într-un semnal electric care este transmis aparatului electric. Acolo semnalul este comparat cu semnalele din arderile fără detonări. Aprinderea poate fi reglată drept dimensiune de reglare câteva cicluri în sensul acelor de ceasornic.
 
Foste:Felicia 1.9D/2xFabia Sedan 1.9SDI/Fabia Combi 1.9TDI

Offline RRS

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iun 2008
  • Locaţia: CJ
  • Mesaje postate: 2936
  • Karma: +29/-43
  • fotograf
  • Auto: Octavia 2 TDI 1.9 TD
senzori...
« Răspuns #1 : Martie 04, 2010, 08:41:21 a.m. »
avem vreo schema cu localizarea senzorilor (in special G28) - si cum se pot curata, pentru intretinere?
intru rar pe forum, rog MP pentru contact

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30