Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Petrolierul si marele alb  (Citit de 29605 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #169 : Mai 01, 2019, 11:16:52 a.m. »

Hai sa scriu aici un mic review, desi nu e chiar topicul potrivit. Insa niste comparatii cu marele alb sunt inevitabile.

O masina  exotica - Fiat Panda 1.2 din 2004, 60CP,  AUTOMATA.  Masina e din aceeasi categorie cu citronelul meu, deci comparatia e evidenta. In plus are cam acelasi kilometraj desi e cu 7 ani mai veche (65kkm, citronelul are aproape 59kkm).  Alta asemanare frapanta, si amicul care a cumparat-o a luat-o tot pe post de masina de scoala,  ca si citronelul meu. Vrea sa scape nevasta-sa de tracul condusului inainte sa-si ia Hyundai Ioniq. Io vreau sa scape nevasta-mea de trac inainte sa-mi iau Alfa Giulia :D
Sunt deci clar concurente pe aceeasi nisa.
Eu am mai condus fiat Panda cu motorul asta inchiriat, insa mai nou si manual, si mi s-a parut foarte OK. Insa si cazanul asta vechi se tine foarte bine!

+ In primul rand e sensibil mai silentioasa si vibreaza mai putin decat citronelul la relenti (are si un cilindru in plus si se simte). E drept ca nu am incercat viteze de autostrada, insa la viteze decente e clar mai silentioasa.
+ cutiile de viteze sunt din aceeasi categorie (mecanice robotizate) insa asta de la Fiat schimba vitezele sensibil mai lin decat la Citronel si in plus mi se pare ca are si soft mai bun - alegerile sunt mai inspirate.  In plus cutia de la Fiat are mod "normal", "eco" si manual in timp ce a mea are doar "easy" si manual. Si marsarier
+ Are interior placut si aerisit, cu geamuri mari care creeaza impresia ca e mai spatioasa decat e in realitate.  Sunt convins ca e o optiune buna pentru cineva cu copil mic de dus la cresa sau la gradi in scaunel pentru ca poate vedea si el pe geam (asta reduce zgomotul interior cu 10DB in multe situatii), ceea ce in multe masini cu pretentii nu e cazul.  Nici Citroenul nu sta rau la capitolul asta, insa la Fiat e si mai evident.
+ N-are greieri & shit, n-a imbatranit urat.

Calitatile astea mi se pare ca o fac o masina de oras mai placuta. E clar ca Fiat se pricep la masini mici, intregul ansamblu da impresia unei masini mai mari si chiar cu un gust mai de premium decat este in realitate, in timp ce Citronelul pare mai spartana.

In schimb, n-avea aer conditionat, deci punct suplimentar pentru citronel.

Pe de alta parte insa motorul citronelului pare mai voluntar, in special in ture. E tot anemnic dar nu chiar atat de anemic, iar cei 8CP in plus se simt (nu doar la zgomot ). 
In plus, Citronelul mi se pare clar mai stabil si mai agil in viraje. In plus la franarea in nas transferul de mase e mai puternic la Fiat decat la Citroen. Citronelul e  un pic mai jos si un pic mai lat, iar lungimea e cam aceeasi. Inteleg de ce e folosit ca baza pentru competitii auto de amatori low buget, din categoria buburuze e una bine echilibrata si cu potential bun pentru circuit.
Fiatul e mai placut pentru dus copilul la gradi, insa Citronelul e mai distractiv daca vrei ceva mai apropiat de un kart.  Insa pentru distractie trebuie optat pentru cutia manuala, ratiunea cutiei automate fiind mai degraba confortul in oras, deci overall daca as zice ca la automate Fiatul are un avantaj.

Oricum, cred ca amicul o sa-si atinga obiectivul cu ea, si anume sa-si reinvete consoarta sa conduca. El acum zice ca de fapt nu-i mai trebuie alta masina, a facut cu ea drumuri de 200km si a supravietuit, poate sa care un bax de apa si o naveta de bere... insa are o culoare verzulie si toata lumea face misto de el :))
« Ultima Modificare: Mai 01, 2019, 11:19:04 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #168 : Martie 05, 2019, 06:25:38 p.m. »
L-am vazut si eu pe asta cu disruption-ul lui. Si in teorie sunt de acord cu el.

Insa masina electrica n-are nimic "disruptive".  A aparut odata cu masina cu zeama cu dinozaur, ba chiar mult timp a batut-o la fund in materie de performante. Prima masina care a depasit 100km/h era electrica.

Insa cam de 120 ani are o problema fundamentala: bateria.

Daca apare o baterie cu adevarat "disruptive" - una in care bagi 100kwh in 5 minute - si evident si superchargere de 1500kw capabile de asa ceva am renuntat la benzina si m-am convertit la electroliti in secunda urmatoare :D Daca o mai avea electroliti, anozi si catozi....ca pana una alta bateriile actuale de la Volta incoace merg pe acelasi principiu fara nicio "disrupere" majora din jurasic incoace. Si evident bateria asta disruptiva sa fie facuta din rumegus reciclat daca se poate, nu din antimaterie incat sa fie accesibila si la pret si sa avem suficient rumegus incat s-o fabricam pe scara larga.

Insa desi nu cred in capacitatea "disruptiva" a masinii electrice cu baterii actuale luata separat, cred in potentialul "disruptiv" al combinatiei masina electrica + autonoma. Si un mod de transport multimodal integrat, iar masina sa ramana modul de transport pentru primii si ultimii kilometri. Bag in telefon ca vreau sa ajung de la Bruxelles la Predeal, vine o masina (singura), ma duce la aeroport, la otopeni ma asteapta alta masina, ma duce la linia de mare viteza pana la predeal de unde o alta masina ma duce la hotel si pleaca in durerea ei fara sa trebuiasca sa-i caut eu loc de parcare.   In cazul asta nu are nevoie de autonomie mare, iar bateria nu mai reprezinta un punct slab. Vine, ma ia, ma duce, pleaca dupa urmatorul client,  pleaca sa se incarce singura, nu ma intereseaza unde se parcheaza, etc.


Iar modelul asta ar mai avea un avantaj: am putea renunta la 90% dintre masini, care in 95% din timp stau parcate degeaba (ale mele stau 99% din timp parcate degeaba). Ceea ce inseamna si ca 90% dintre parcari ar putea deveni spatii verzi iar orasele n-ar mai fi enorme dormitoare pentru masini.

Insa oare industria auto are vre-un motiv sa sustina sau sa investeasca intr-un asemenea model?  :-~  Unul care din "10% crestere anuala" sa duca la "90% scadere in urmatorii cativa ani"?


« Ultima Modificare: Martie 05, 2019, 06:37:43 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #167 : Martie 05, 2019, 05:13:35 p.m. »
Pai e posibil sa fie cam ultima masina pe benzina pe care o cumperi.


Un talk interesant care nu cred ca e departe de adevar:
&fbclid


Fix acuma vazusem un articol cu cele mai frumoase 15 masini pe care le poti cumpara acum si prima poza ecu Giulia: https://www.caranddriver.com/features/g15383134/most-beautiful-cars/?slide=1

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #166 : Martie 05, 2019, 09:21:50 a.m. »
Tocmai asta e: la un calcul rațional făcut la rece, pur și simplu nu-mi mai iau mașina. Țin epavele (care sunt amortizate deja) pana când fie crapă, fie nu mai întru cu ele în zonele de emisii reduse (pana în 2027 cel puțin) și le înlocuiesc cu car sharing. Sau cu Dacia Logan, pana atunci poate or sa aibă automata.


Însă dacă vreau mașina vreau asa: Berlina, benzina sau hibrida, +200cp, o automata rafinata (pentru nevasta), dacă se poate rwd + awd și siguranță bună. Practic am de ales doar între alfa, bmw și Mercedes  În rest nu poți lua de ex berlina +awd, nu-s rwd, nu poți lua awd cu automata, nu poti lua un motor serios cu culoarea roz bombon etc. De la alt constructor as putea s-o iau eventual pe componente și sa mi-o asamblez singur, ca pe un pc.
Și ținând cont ca alfa e sexy, la aceleași performante sau chiar superioare e mai ieftina decât cele doua nemtoaice și vine cu 5 ani garanție fata de 3 la nemți (sau chiar 2 la Audi) care-i problema?
Mai ales ca pana și defectele (de ex motorul prea "discret" sau lipsa "conectivității") sunt calități pentru mine ...


Plus ca vorba aia, am o vârstă .. Dacă nu-s irațional acum, atunci când? :D
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #165 : Martie 05, 2019, 03:59:48 a.m. »
Parerea mea e ca nu poti face nicio decizie rationala cu Giulia; efectiv nu cred ca Giulia poate sa iasa pe primul loc la vreo decizie calculata la rece.

Alfa Giulia o iei doar cu sufletul; iti place sa conduci, iti place cum arata masina si lasi calculele la rece.


La ce zici tu acolo, traitul fara masini probabil e ceea ce financiar si rational ar iesi castigator. Alfa o iei doar ca sa ii dai buton in weekend si sa vrei sa mergi undeva doar de dragul calatoriei si nu a destinatiei.

« Ultima Modificare: Martie 05, 2019, 04:02:17 a.m. de Iulian M »

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #164 : Martie 04, 2019, 12:46:02 p.m. »
98100km, 9 ani, control tehnic again dupa ce in ultimul an am facut 5500km...
Fara probleme, la cat a mers de la utimul control...

Controlul in sine a durat 8 minute pe ceas. Insa cu tot cu asteptare si drumul pana acolo 1h15 min.  Si cum fac 2/an (petrolier in martie si citronel in decembrie), si timpul meu e pretios ma cam uit si in curtea altora.

Vestea buna e ca Alfa Giulia deja e Euro6d (6d "plin", nu temp), aka n-ar mai trebui sa astept pana in 2021 cand 6d e obligatoriu ca s-o iau. Vestea proasta e ca epavele actuale merg foarte bine, si in afara de controlalele astea dese nu ma impinge nimeni sa le arunc :D  Insa la ~7500km/an as putea trai fara probleme si fara masina, doar cu inchiriat in vacante si car sharing pentru umplut sifoanele.
« Ultima Modificare: Martie 04, 2019, 12:49:08 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #163 : August 29, 2018, 10:59:00 a.m. »
Aia mare s-a reparat. Indreptat, vopsit, arata ca noua, si nu are probleme de inchis/deschis (n-a avut nici inainte de reparatie). Skoda (VAG) nu vand panouri de portiera separate, sau cel putin nu pe aici,  pentru cea mai mica atingere deci ori iei usa cu totul, ori o indrepti pe aia veche.  Doar bara cromata de sub geam a fost inlocuita, aia se vinde separat si e cam greu s-o reconditionezi si sa arate si bine.  Totusi in cazul meu era f putin indoita, sunt sigur ca se putea indrepta insa n-am stat sa ma tocmesc....
« Ultima Modificare: August 29, 2018, 11:00:53 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #162 : August 27, 2018, 12:27:12 p.m. »

Marele Alb a facut al doilea drum mai lung din cariera lui. Fix 300km dus intors, dintre care 240 pe autostrada si restul combinat.
Consum de la plin la plin 16.3L de benzina, adica 5.4l/100km. Doua persoane, bagaje light, fara clima, mers legal [130km/h pe ceas), si bineinteles, vreo doua blocaje de trafic.

Se poate merge si la drum mai lung cu el. Insonorizarea aia suplimentara isi face cat de cat treaba, e tolerabil acum.  Ok, nu e insonorizare de Lexus si nici putere de porsche insa se descurca la vitezele legale, mai ales daca nu te-ai nascut direct in Mercedes. Tii pasul cu traficul mai ales ca e tot timpul aglomerat si vitezele sunt din ce in ce mai anemice, oricat de ametit e motorul tau intotdeauna se gaseste un ecologist care sa mearga mai incet decat tine.  Eu am mai traversat Europa de la un capat la altul de mai multe ori cu o prastie de Ibiza de 71CP care nici macar nu avea AC si n-am murit.

Insa ceea ce mi-ar lipsi cel mai tare presupunand ca ar trebui sa fac drumuri lungi ar fi un regulator de viteze.... m-am obisnuit cu el si la drum lung ii simt lipsa atunci cand nu-l am. Si e cu atat mai necesar la un motoras mic cu cat la 130km/h cand vine un deal ai nevoie sa apesi pedala mult ca sa-l urci si apoi s-o iei ridici mult la vale ca sa nu depasesti sacrosanta limita de viteza, moment in care iti dai seama ca nu e rau sa faca asta un robotel la fel de complex ca un termostat de calorifer in locul tau. 
« Ultima Modificare: August 27, 2018, 12:46:50 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #161 : August 27, 2018, 12:36:00 a.m. »
Încă nu. Nu m-am grăbit, una că-i funcțională (se închide, deschide, etanșa etc oricum aici lumea e încă la relenti. Săptămâna trecută a fost 15 august și toți creștinii au fost în vacanta și săptămâna asta a fost eid al adha și au fost toți tinichigii în vacanta :D
Maine am programare și marti e gata.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #160 : August 26, 2018, 09:37:34 p.m. »
Poti sa pui ceva poze? ai reparat ceva?

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #159 : August 17, 2018, 09:57:43 a.m. »
Testul se amana, ca mi-am facut de treaba....
M-am dus la masina sa caut ceva, a sunat telefonul, dupa ai am primit un email la care a trebuit sa raspund...... am stat in ea vreo 10 minute frecand sticla. Si pe urma am dat s-o scot din garaj..... fara sa imi dau seama ca portiera nu era inchisa (adica era inchisa "provizoriu"). In timp ce dadeam cu spatele (eu fiind cu capul intors ca sa vad pe unde merg) s-a deschis si s-a infipt in coltul peretelui. Rezultatul e ca muchia s-a pliat ca o foaie de hartie, pe o zona mica insa indoita la 180 grade. Din fericire e vorba doar de "foaia" care acopera pragul cand se inchide, structura usi in sine nu e atinsa, si nu are probleme de inchis/deschis.
O repar saptamana viitoare (promisiune de mecanic, sa vedem cat e de serios). Astia de la VW nu fac doar panoul usii (sau nu il vand separat), daca nu reuseste s-o indrepte trebuie schimbata usa cu totul. El are un optimism moderat ca poate fi indreptata.
« Ultima Modificare: August 17, 2018, 10:03:47 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #158 : August 15, 2018, 12:08:51 a.m. »
A fost o non problema și între 2000 și 2013, pentru ca se poate.
PSA cică au și ei probleme, unii zic chiar mai repede. Mini și bmw la fel.


Pe de alta parte eu încă n-am nicio problema ... A mea încă merge bine 
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #157 : August 14, 2018, 05:31:56 p.m. »
Pacat ca jegosii astia de la VAG n-au pus una din fabrica, daca tot stiau ca motoarele FSI/TFSI au problema asta cu carbonul.


Este vreun producator din aceiasi clasa de pret care a pus asa ceva?


VAG a facut o non problema cu 1.8TSI/2.0TSI din 2013 pentru ca au adaugat injectie multipunct pe langa cea directa.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #156 : August 14, 2018, 05:09:09 p.m. »
Asteptam rezultatele.Banuiesc ca sunt valabile si la 1,2 tsi......Am inteles ca la reprezentante se face o curatare a supapelor contra unei sume de 800 lei.Catch can-ul acela e pentru vaporii de ulei?

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Petrolierul si marele alb
« Răspuns #155 : August 14, 2018, 11:59:33 a.m. »
Dupa ce am citit discutiile de pe topicul cu decarbonizarea motorului, m-ar bate un gand sa fac si eu sportul asta la petrolier, ca am motor susceptibil sa aiba probleme cu carbonul si multa lume spune ca problemele incep cam la kilometrajul meu (am 95kkm).
Insa vreau sa fac si niste masuratori. Etapele ar fi cam asa, provizoriu:

1. Fac o pornire la rece si numar misfires in primele sa zicem 3 minute cu vag-comul (misfires e simptom de supape jegoase).


2. Masor si pozitia clapetei de acceleratie, maf si turatia la relenti (la cald), in ideea ca daca are carbon pe supape care blocheaza fluxul de aer,  clapeta va fi mai deschisa la aceeasi turatie.

3. La cald fac un test de accelerare la blana (sa zicem tr3 - de la 40 la 120km/h) si masor turatie/boost/maf. Acelasi rationament, sa vad daca intra aer mai mult sau mai putin la turatie similara.

4. Am comandat de pe amazon si o porcarioara de endoscop (are 8mm) cu care ma bate gandul sa ma uit in unul dintre cilindri, ca e simplu, incape prin gaura bujiei. O sa vad daca pot ajunge cumva cu el prin admisie sa ma uit si la supape fara sa demontez tot motorul.

Pe urma fac o decalaminare cu HHO si repet testele. Si masor din nou, sa vad daca a scazut numarul de misfires / daca a crescut aerul care intra in motor / daca arata diferit ce vad in motor cu endoscopul.

Daca nu-s multumit de rezultat ma bate gandul sa-mi caut un mecanic serios unde sa fac o curatare "traditionala" a supapelor, mecanica. Si sa-mi instalez si un catch can ca sa incerc sa prelungesc momentul pana cand trebuie facuta urmatoarea decarbonare.  Pacat ca jegosii astia de la VAG n-au pus una din fabrica, daca tot stiau ca motoarele FSI/TFSI au problema asta cu carbonul.

Si daca tot umblu poate schimb si garnitura de la capacul de la culbutori.
« Ultima Modificare: August 14, 2018, 12:06:47 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30