Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Problema alternator  (Citit de 4312 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Problema alternator
« Răspuns #5 : Iunie 01, 2019, 07:20:50 p.m. »
BAterie slaba.
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Problema alternator
« Răspuns #4 : Iunie 01, 2019, 11:11:58 a.m. »
Salut
Stie cineva care sunt dimensiunile corecte pt fulia de la alternator la O2 ?
O2, 2005, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw / 14cp, bkd, dsg
Alternator Valeo, 140 A   06F903023C   TG14C011   2542695D   405168902   cam asta am putut vedea scris pe el

Simptome :
- De obicei la prima pornire, dupa o perioada de stationare de cateva ore, nu conteaza ca este dimineata, dupa amiaza, seara ...
Pornesc masina, totul ok, relantiu ok, consum instant 0,6 - 0,5 - 0,4L/h si aici se stabilizeaza
- Pornesc diferiti consumatori (in special AC + dezaburire luneta + dezaburire parbriz ...)
Pt aprox 15-20 sec incepe sa creasca consumul instant undeva la 0,9 - 1,1L/h dar creste si turatia relantiului la aproape 1000 rpm sau chiar un pic peste aceasta valoare
In tot acest timp, incepe sa ''fluiere'' alternatorul, 15-20 sec si apoi se opreste din fluierat
Pe loc, orice i-as face, chiar daca o turez ceva mai mult, chiar daca ii opresc consumatorii, turatia la relanti ramane tot la aprox 1000rpm, insa consumul instant ii scade in jurul valorii normale, de 0,5 - 0,4L/h, in functie de consumatorii pe care ii las porniti
Imediat, cum plec cu ea de pe loc si fac cativa metri apoi opresc la un semafor sau altceva, totul revine la normal, adica turatia relanti-ului scade la 800rpm, 800 si ceva
Apoi, indiferent ce as face, indiferent cati consumatori as porni, toate aceste simptome nu mai apar, totul este ok

Asa ca am fost la electrician
A masurat incarcarea (desi o facusem si eu in prealabil si cu aparatul de masura si cu VCDS-ul)
A masurat-o si fara consumatori si cu consumatori porniti si totul este ok, incarcarea se mentine in jurul valorii de 14,3V
(eu banuisem initial ca poate fi din cauza regulatorului de tensiune sau puntea de diode din alternator)

Electricianul mi-a zis ca atata timp cat incarca ok, problema nu este de natura electrica, adica din interiorul alternatorului (punte sau regulator) si ca nu are rost sa umble in el
Cel mai probabil ar putea fi din cauza fuliei alternatorului
Mi-a explicat ca atunci cand pornesc mai multi consumatori, alternatorul intra in sarcina mai mare si ca ''probabil din cauza rulmentului fuliei alternatorului, care poate fi defect / gripat un pic, de aici sa aiba si acel fluierat si tot de aici si celelalte simptome cu tuiratia marita si cresterea consumului instant''
Mi-a mai zis sa ma duc si la mecanic sa imi verifice de ce tremura intinzatorul de la cureaua de accesorii / alternator, fiindca lui i se pare ca tremura prea ''bine'' si sa nu cumva sa fie si de acolo vreo problema

Asa ca am sunat si mecanicul si mi-a zis acelasi lucru, ca mai mult ca sigur s-ar putea sa fie din fulia alternatorului si ca trebuie sa se uite la ea, pt ca aceasta fulie ar trebui sa se roteasca, in mod normal, doar intr-un singur sens, iar daca se roteste in ambele sensuri, atunci este clar ca de aici este problema si ca el nu prea a vazut probleme la intinzator, foarte des fiind din cauza acestei fulii care se schimba separat si cam atat

Baterie noua (un an vechime)
Cureaua pare ok (schimbata prin dec 2015 sau 2016)

In fine
Care sunt dimensiunile corecte pt aceasta fulie ?
pe internet am gasit mai multe dimensiuni
Diametru exterior : 56mm, 55,8mm, 61mm ...
Latime : 40,9mm, 42,4mm, 41,15mm ...

Ce producator sa aleg ?
Valeo, ca alternatorul sau altele ? (INA, SKF, BOSCH, SNR, Gates, Continental ...)

« Ultima Modificare: Iunie 01, 2019, 11:14:03 a.m. de marius_f »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Problema alternator
« Răspuns #3 : Octombrie 16, 2017, 10:00:43 a.m. »
Alternatorul pare ca a fost reparat, ce anume s-a verificat in el si ce s-a inlocuit mai exact?
In relanti alternatorul incarca o valoare, iar de la 1500 rpm in sus alta valoare. De aceea se si stinge becul in bord cand accelerezi.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Problema alternator
« Răspuns #2 : Octombrie 12, 2017, 11:35:10 a.m. »
rola frai este ok ?
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline Popescu Gabriel

  • Doar inscris
  • Joined: Oct 2017
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2 1,9 TDI BXE
Problema alternator
« Răspuns #1 : Octombrie 10, 2017, 09:27:04 p.m. »
Salutare domnilor,


Sunt proaspat posesor al unei O2 1,9 TDI si intampin urmatoarea problema, banuiesc ca la alternator.
Am fost la un service specializat pe asa ceva, s-a remediat prin inlocuirea diodelor dar dupa ceva timp problema a reaparut aprindandu-se martorul de baterie in bord.
Mentionez ca se intampla acest lucru doar cand motorul se incalzeste si mergi bara la bara in Bucuresti, dimineata la rece nu are nicio problema. Ciudat este faptul ca in momentul in care accelerez martorul se stinge, la ralanti, se aprinde iar...are cineva idee care sa fie cauza?
Multumesc si scuze daca s-a mai discutat!

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de bogdanpiatra
[Azi la 04:42:58 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Azi la 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Azi la 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Azi la 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Azi la 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Azi la 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 [18] 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30