Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2  (Citit de 5036 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #10 : Iulie 30, 2013, 11:22:06 p.m. »
Mers la consum nu inseamna sa te tarai pe drum, sau sa stai cu ochii in indicatorul de consum instant. Dealtfel, ala poate fi foarte inselator, consumul mediu minim nu se obtine incercand sa minimizezi in continuu consumul instant.
La consum mergi conducand elegant, chiar si daca o faci alert si cu viteze ridicate. Nu de acceleratie trebuie sa te feresti... ci de frana :D Si sunt cat se poate de serios...


Un diesel intr-adevar, poate scoate consumuri mai bune. Insa nu e obligatoriu mai economic. S-ar putea ca generatia viitoare sa fie scumpe datorita sistemelor criminale de depoluare ca sa fie conforme cu Euro6, si nici asa economice sa nu mai fie. Eu nu cred ca e intamplator faptul ca din ce in ce mai multi constructori revin la benzinare, dupa ce timp de 20 ani n-au facut decat sa dezvolte dieselurile... asa ca daca vrei diesel ar trebui sa te grabesti :D
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #9 : Iulie 30, 2013, 10:22:45 p.m. »
Stiu ca sunt...toata viata mea am avut numai masini pe benzina...si cand mi-am cumparat actuala masina..nu mi-a placut 1.6TDI cum s-a comportat(2.0TDI in schimb imi place mult)..nu am optat...dar deja imbatranesc si eu...si incepe sa fie important si consumul...mai ales ca circul destul de mult. Probabil vreau sa si incerc un diesel...dar asta mai incolo coleg de forum...ca deocamdata mai tin pe asta mult si bine :) :082:
Iar de mers la consum efectiv nu consider normal. Imi place sa conduc detasat si folosind puterea masinii...nu sa stau cu sufletul la gura cat consuma in anumite momente...un diesel aici iese intotdeauna invingator. Si asta incepe sa ma tot roada la cap...
« Ultima Modificare: Iulie 30, 2013, 10:31:35 p.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline drapar

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1369
  • Karma: +1/-0
  • De catva timp inscris
  • Auto: Golf VII 1.0 TSI
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #8 : Iulie 30, 2013, 10:14:32 p.m. »
@Andrei: Esti fenomenal ! Te citez: "Sunt un benzinar inrait (...) dar totusi probabil urmatoarea masina, cand or fi...diesel o sa fie..." :))
VW Golf VII FL Comfortline 1.0 TSI 115 CP - MY2019
Skoda Octavia II FL Drive Plus 1.6 TDI 105 CP - MY2012 (retired); Skoda Octavia II FL Business 1.2 TSI 105 CP - MY2010 (retired); Skoda Fabia I FL Combi Elite 1.2 HTP 64 CP - MY 2004 (retired)

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #7 : Iulie 30, 2013, 06:30:52 p.m. »
Sunt un benzinar inrait dar admit si calitatile pozitive unui motor TDI modern. Chiar alaltaieri am discutat cu cineva care a avut Octavia RS atat pe benzina cat si diesel. Amndoua masini erau si sunt O2 RS. Mi-a zis ca desi benzinarul se putea conduce mult mai placut dar diferenta de consum intre ele la un mers alert cu multe depasiri era chiar mare...adica pe drumuri publice niciodata nu a avut consum mai mare de 7.5% cu TDI-ul de 170CP pe care l-a mai tras pana la 200CP safe...in timp ce cu benzinarul iesea peste 10-11%(mi-a zis ca odata chiar si 12%) cu acelasi stil de mers... mi-a zis ca ramane la diesel...ca face multe drumuri lungi si diferenta de putere nu este asa de mare mai ales dupa resoftare... totusi vorbim de diferenta de consum de 3-4 litri la suta de km....
Daca banii chiar nu sunt o problema, atunci pot sa ai si V8 de 6 litri benzina.
Eu nu ma plang fiindca nu am consum mai mare ca la logan, si masina fuge incomparabil mai bine...calculele mi-au iesit...dar totusi probabil urmatoarea masina, cand or fi...diesel o sa fie...
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #6 : Iulie 30, 2013, 11:57:29 a.m. »
Mie mi se pare putin contradictoriu sa fii interesat de consum la mers sportiv. Desi admit ca fiecare poate sa fie interesat de ce vrea muschii lui, criteriile personale sunt intotdeauna cele mai corecte :D

Chiar si doua masini care merg in tandem pot scoate consumuri destul de diferite, desi merg cu aceeasi viteza medie si in acelasi trafic. Unu' merge elastic si folosteste la greu frana de motor, celalalt accelereaza ca inecatul ca sa franeze in secunda urmatoare, consumurile pot varia fara probleme chiar si de la simplu la dublu.

Un caz extrem e petrolierul meu. La aceeasi viteza medie scoasa de exemplu la olandezi, sau pe circuitul de la euroring (in jur de 80km/h) consumul variaza de la 1 la 4 :) . Si nu e vorba de doua masini la fel ci de fix aceeasi masina.
« Ultima Modificare: Iulie 30, 2013, 11:59:25 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Memphis CZC

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 287
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris de ceva timp
  • Auto: Octavia RS 2.0 TFSI
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #5 : Iulie 30, 2013, 11:06:12 a.m. »
Eu zic ca inca le mai are si le va avea mereu...mai ales benzinarul turbo. La aceiasi cilindree nu cred ca se pot compara performantele unui motor TDI cu unul TSI.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #4 : Iulie 30, 2013, 10:58:45 a.m. »
Aici trebuie sa fiu de acord cu Roberto...si eu cu al meu 1.4TSI pot sa scot si 5% daca ma duc dedicat pur pe consum...dar incarcat 4 persoane si portbagaj plin pe o distanta de 310 km am scos 6.9% consum...in timp ce cealalalta masina un O2 1.9TDI de 105 CP care mergea in acelasi ritm cu mine(un picut mai alert - vit.medie 72 km/h) avea consum de 5.5%. Si eu consider ca la mers similar dieselul intotdeauna va consuma mai putin. benzinarul are alte atuuri(daca le mai are mai nou...)
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline roberto

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 3635
  • Karma: +4/-1
  • Laugh at your problems, everybody else does
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #3 : Iulie 29, 2013, 05:58:15 p.m. »
Si referitor la afirmatia "masina economica" am o mica obiectie, economica pentru cine conduce intr-un stil dedicat acestui scop. Condusa sportiv, cu medii de viteza de peste 90km/h numai economica nu mai este.
Land Rover Discovery 3

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #2 : Iulie 29, 2013, 12:03:04 p.m. »
...
In concluzie...
- este o masina noua (tinand cont si de platforma pe care a fost dezvoltata: MQB de la VW (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform))....

La noi asta a devenit mai degraba bug decat feature :D

Noutatea in domeniul auto e un concept foarte relativ. Pana apare cu adevarat ceva nou (dincolo de gadgeturi electronice) mori de batranete.   
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline nicudica

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2008
  • Locaţia: Piatra Neamt
  • Mesaje postate: 111
  • Karma: +0/-0
  • Auto: 1.4
Skoda Octavia 3 - Ambition 1.2
« Răspuns #1 : Iulie 29, 2013, 11:26:54 a.m. »

Salutare tuturor!


Test Drive
Data: 13/07/2013
Ora: ~ 17
Masina: Octavia 3
Motorizare: Benzina 1.2l / 77kW / 105CP
Nivel Echipare: Ambition
Cutie: Manuala - 6 trepte


M-am tot intrebat daca sa postez sau nu experienta "traita" in timpul test drive-ului facut si am hotarat ca poate mai sunt si
alti "curiosi" ca si mine sa afle cat de cat comportamentul masinii mai sus amintite (comparativ evident cu ce am in dotare).


O prima impresie care mi-a placut a fost spatiu interior mult mai generos in comparatie cu masina din semnatura (Octavia 2).
Apoi bordul care este complet redesenat si frumos lucrat in tendinte actuale (Audi RULLES), insa din pacate am sesizat cateva 'zornaieli' in bord la trecerea peste denivelari (in dreptul ceasurilor).
Volanul putin mai subtire decat in versiunile anterioare insa placut la atingere.
Blocul pedalier putin schimbat si anume pedala acceleratie nu mai este tip "sport" ci clasica, cu prindere/contact supperior.
Bancheta spate mi s-a parut mai confortabila, deasemeni si spatiul pasagerilor din spate putin mai mare.
Restul interiorului foarte asemenator cu O2.
Evident ca si forma exterioara nu este deloc de neglijat, mi se pare foarte foarte reusita.
La capitolul dotari (de serie) este cu mult peste ce se livra in versiunea O2, prin care as mentiona capitolul siguranta care
d.p.m.d.v este foarte important: ESC-ul si Airbag-urile.
Nu mai vorbim de blocul de lumini, care a fost schimbat complet.


La condus:
Traseul a fost de aprox. 15 km, traseu care mi-a permis sa vad/simt cum se comporta: in panta si coborand (panda ~ 35 grade), in panta, in viteza a 5-a aveam pana in 2500
de rotatii iar motorasul nu era deloc subturat.
Cutia schimba foarte bine, nici un comentariu.


Mi-e greu sa ma decid asupra suspensiei spate care a fost schimbata, poate dupa mai multi km sau dupa un traseu mult mai accidentat mi-as putea face o idee.


Motoul (pe curea) toarce foarte linistit si cursiv (ascultat cu capota deschisa si destul de tare ambalat).


In concluzie...
- este o masina noua (tinand cont si de platforma pe care a fost dezvoltata: MQB de la VW (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform)).
- este mult mai bine dotata
- este o masina mult mai spatiosa
- este o masina ieftina (pentru cat ofera)
- este o masina foarte 'aratoasa'
- este o masina econimica
- se va vedea in timp cat va fi de fiabila

Octavia Trend (2008)

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 [12]
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31