Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..  (Citit de 160626 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline CatalinStaicu

  • Junior
  • *
  • Joined: Mar 2019
  • Locaţia: Ilfov
  • Mesaje postate: 23
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 2 (2008)
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #649 : Iunie 03, 2020, 09:24:38 a.m. »
Da, am sa verific ce mi-ati spus, ma uit si cum arata piesa si incerc sa identific codul daca pot.

O sa fac niste poze cand ajung acasa si le postez aici.

Am sa ma uit si daca a mai curs in locul unde am sters antigelul.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #648 : Iunie 03, 2020, 09:17:20 a.m. »
Cam asa ceva, de fapt flansa (carcasa) senzor de temperatura lichid de racire (parca asa a comandat telefonic mecanicul meu) -> e posibil sa mai fie si alte flanse asa ca ai grija la exprimare, la ceea ce vei cere in magazin, sa nu cumva sa vina alta piesa

1,6mpi, bse ... habar n'am, nu vreau sa imi dau cu persupusu'
Eventual sa raspunda alti colegi care stiu mai bine

Offline CatalinStaicu

  • Junior
  • *
  • Joined: Mar 2019
  • Locaţia: Ilfov
  • Mesaje postate: 23
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 2 (2008)
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #647 : Iunie 03, 2020, 09:08:31 a.m. »
Este 1.6 MPI, an 2008.
Este modelul fara EGR, cod motor BSE.
Am sa inspectez acea carcasa si restul traseului si daca este asa cum spuneti am sa o schimb.
Sa inteleg ca se numeste flansa lichid racire

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #646 : Iunie 03, 2020, 09:01:20 a.m. »
Nu imi dau seama din poze ... scuze, dar chiar nu imi dau seama
Ce motorizare ai ? Tot 2.0tdi ?

Daca da, atunci este foarte probabil sa pierzi pe la flansa (carcasa) aia de care ti-am zis in postarea anterioara
(posibil sa fie la fel si la alte motorizari 1,9tdi ... dar nu sunt sigur si nu vreau sa imi dau cu parerea)

Nu, nu cred sa fie senzorul defect ... dar daca vei ajunge sa schimbi carcasa aia si sa o demontezi si sa o schimbi, atunci ar fi bine sa ii schimbi si senzorul, pt ca nu este o avere
Carcasa este pe undeva pe la 70 - 80 de lei (parca) iar senzorul la 90 de lei (nu te zgarci sa iei senzor ieftin)

Mai mult cred ca o sa te coste manopera pt ca accesul este un pic cam dificil, trebuie demontate ceva piese, adica tubulatura aer, teava (racordul) dintre egr si racitor gaze ... ca sa poti avea acces pt demontarea acelei carcase iar spatiul de lucru de acolo este oricum destul de stramt si ingust

Iti mai trebuie si antigel pt completare, in cazul in care vei desface acea carcasa, pt ca va curge ceva antigel


Offline CatalinStaicu

  • Junior
  • *
  • Joined: Mar 2019
  • Locaţia: Ilfov
  • Mesaje postate: 23
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 2 (2008)
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #645 : Iunie 03, 2020, 08:37:06 a.m. »
Antigelul l-am schimbat pe tot acum un an jumate la reprezentanta skoda. Imi curgea pe la radiator , era "ruginit" intr-un coltde jos. AM schimbat cu tot cu radiator
AM observat ca pierd antigel care ramane pe undeva in dreptul bateriei, dedesuBt, conform pozei atasate.
Pare ca este in zona care imi spuneti, atunci sa fie senzorul de temperatura defect?
AM sa verific ce mi-ati spus cand ajung acasa!
« Ultima Modificare: Iunie 03, 2020, 09:00:45 a.m. de M i c u t z u »

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #644 : Iunie 03, 2020, 08:20:21 a.m. »
Degeaba tii antigelul la nivel, parerea mea
De ce ''mai'' completezi o data pe luna ?
Nu inteleg ! -> Nu ti-ai pus un semn de intrebare ?

Nu te-ai gandit ca probabil traseul antigelului este infundat (obturat) partial pe undeva astfel incat nu lasa antigelul sa circule uniform (fluid) ?
Eu stiu ca la O2, senzorul de temperatura lichid racire este pozitionat pe motor, pe o conducta care se afla in zona tavitei de la baterie
Or daca traseul este obturat pana in senzor si lichidul de racire (antigelul) stagneaza mai mult decat este cazul in motor si nu circula asa cum trebuie si prin radiator, eu zic ca este ''normal'' ca senzorul de temperatura sa il vada prea fierbinte (pt ca asa si este de fapt) si prin urmare porneste ventilatorul (ventilatoarele) pt a incerca sa raceasca antigelul, antigel pe care el (senzorul) il considera ca il raceste in radiator si va ajunge la senzor ceva mai rece si apoi va opri ventilatoarele
Doar ca, probabil, antigelul nu ajunge asa cum trebuie in radiator (flux, cantitate ...) iar senzorul nu are de unde sa stie asta, asa ca din cauza ca este obturat traseul (probabil), antigelul stagneaza in motor mai mult decat este cazul si de ce stagneaza mai mult d'aia se si incinge mai tare si mai des si tot d'aia iti si pornesc ventilatoarele mai des

Tot din cauza obturarii traseului si a stagnarii antigelului pe traseu, este posibil sa se creeze o presiune prea mare, presiune din cauza careia conductele sau colierele nu mai fac fata si prin urmare antigelul iese pe undeva, se pierde pe undeva odata cu eliberarea presiunii, lucru care este iar ''normal'', doar ca lucrul asta ''normal'' ar trebui sa se intample in vasul de expansiune, acolo ar fi normal (fara ghilimele) sa se elibereze presiunea, fara sa se piarda antigel si fara sa fii nevoit sa ''mai'' completezi o data pe luna

Antigelul in ce stare este ? Este curat, roz, portocaliu ... ?
Sau este mazga din aia galbinicioasa, maronie ... ?
Cand l-ai schimbat ultima data (tot) ?

Verifica eventualele scurgeri, pierderi !
Deschide capota, ia o lanterna buna si verifica (ochiometric) tot ce se poate verifica
Verifica si la conducta aia despre care ti-am scris mai sus -> acolo este o flansa de plastic (carcasa) pt senzorul de temperatura lichid de racire, iar carcasa aia (materialul din care este facut) are obiceiul de a se coroda, de a se macina in timp si astfel pot aparea scurgeri pe acolo(are si o garnitura din cauciuc (oring) care deasemenea poate fi rupta sau ciupita si pot aparea scurgeri) -> cred ca ar trebui sa vezi ceva urme sau pete pe carcasa cutiei de viteze
Apoi, ridica masina pe elevator si verifica si pe sub ea eventualele scurgeri, pierderi de antigel

Eu la a mea nu completez deloc, absolut deloc !
Si antigelul este tot timpul la nivel
(bine, ce-i drept eu cam schimb antigelul (tot) periodic, cam la 2 - 3 ani)


Offline CatalinStaicu

  • Junior
  • *
  • Joined: Mar 2019
  • Locaţia: Ilfov
  • Mesaje postate: 23
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 2 (2008)
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #643 : Iunie 02, 2020, 04:02:03 p.m. »
Da, antigelul e la nivel. Mai completez sa zic o data pe luna. Din ce am inteles de la dl. Al Bundy, poate sa fie si de la baterie care nu mai avea putere de pornire desi pe multimetru imi arata 12.3. , si martorii de check level oil cu galben si atentionare de un bec ars sunt semne ca bateria e moarta .

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #642 : Iunie 02, 2020, 03:51:43 p.m. »
Ventilatorul se porneste ca sa raceasca motorul. La motorizarea 1,2 TSI nu (prea) mi se intampla acest lucru pentru ca avea o racire foarte buna, insa la alte masini din familie mi se intampla frecvent sa mai mearga putin ventilatorul dupa ce opream motorul.
Acum, daca spui ca ti se intampla prea des sa iti porneasca ventilatorul dupa oprirea motorului, ma inteb daca nu cumva racirea motorului este deficitara. Nivelul antigelului l-ai mai verificat?
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline CatalinStaicu

  • Junior
  • *
  • Joined: Mar 2019
  • Locaţia: Ilfov
  • Mesaje postate: 23
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 2 (2008)
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #641 : Mai 29, 2020, 04:40:19 p.m. »
Buna ziua.Se pare ca problema mea e alta.Am ramas fara baterie la masina.Ce am observat in urma cu 2 zile.Ventilatorul pornea dupa ce opream masina, nu am mers turat , nu am mers mult, alaltaieri plouase nu am mers mult cu masina dupa ce am oprit-o a pornit ventilatorul.

Azi am facut cateva drumuri, la fiecare oprire pornea ventilatorul.
Nu am pornit clima pe rece pt ca nu am freon destul si nu raceste
Am dat putin drumul pe cald (cu butonul Econ aprins)
Cand m-am oprit sa mananc ceva apoi sa plec nu mai avea putere, mi s-au aprins in bord avertizarea ca trebuie sa completez ulei si ca nu-mi functioneaza un bec. Ulei aveam, ca doar am mai completat in urma cu o zi

Am venit cu o alta baterie de pe alta masina a pornit imediat.
AU disparut avertizorii de pe bord

Am adus masina acasa iar imediat ce am oprit motorul a pornit ventilatorul (pentru un drum de 6 km, mers normal). A stat cam un minut pornit
Am observat ca furtunul care vine de la lichidul de racire si intra in motor era destul de cald (furtunul din poza)M-au uitat si la sigurante, nu par arse. Mi-a atras atentia un releu 458 era putin cald fata de cel de langa el.
Erorile care le gaseste VCDS-ul sunt doua, una la climatronic ca trebuie sa completez freon si alta la antena radio

Ce parere aveti, de ce porneste ventilatorul daca nu dau drumu la clima si nici nu merg mult si turat?

« Ultima Modificare: Mai 29, 2020, 05:08:19 p.m. de CatalinStaicu »

Offline mario75

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 419
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O2 BKD 2005
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #640 : Aprilie 30, 2020, 11:07:38 p.m. »
De asta îmi era teamă și mie, că trebuie să mă bag sub bord când e foarte cald afară.
Faza e că nici nu face întotdeauna când e cald afară. Îl apucă rareori. Doar că îl apucă atunci când e foarte cald și chiar ai nevoie de el. Dar de fiecare data când face am treabă și nu mă pot băga la demontat. Când am timp să îl bibilesc nu face...

Sent from my X5_Soul_Pro using Tapatalk

Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline T. Carmen

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2013
  • Mesaje postate: 729
  • Karma: +0/-0
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #639 : Aprilie 30, 2020, 09:51:41 p.m. »
Va trebui sa urmaresti cursa actuatoarelor in momentul ,,când e foarte cald afară sau foarte frig".
Daca cursa nu e completa, probabil vor trebui inlocuite. Sau incearca o gresare a clapetei.
Nu apare eroare inregistrata, nu cred sa fie problema in alta parte. Te inteleg perfect, cam neplacut sa inlocuiesti cazul tau, doua actuatoare fara niciun rost, daca intr-adevar problema nu este de la actuatoare.
Dar vcds-ul ,,are alta parere".
« Ultima Modificare: Aprilie 30, 2020, 10:00:56 p.m. de T. Carmen »

Offline mario75

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 419
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O2 BKD 2005
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #638 : Aprilie 28, 2020, 11:46:27 a.m. »
Salutare! Eu am altă problemă. Se manifestă doar când e foarte cald afară sau foarte frig și climatronicul trebuie să facă foarte rece sau foarte cald. In rest funcționează corect.

Dacă e foarte cald afară și a stat mașina în soare, dacă dau drumul la climă pe LO sau chiar 16 - 22 de grade, climatronicul consideră că are nevoie de recirculare. Trece pe recirculare însă înăuntru nu mai suflă aer deloc deși se aude in continuare zgomotul specific ventilatorului de habitaclu. Indiferent de poziția butonului de recirculare. Dacă ridic temperatura solicitată, ajung la un prag, undeva la 25, 26 de grade la care nu mai are nevoie de recirculare și suflă aer prin fante. Mai puțin rece, dar suflă.

Am găsit următoarea eroare pe HVAC:


Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1Z0 907 044 J
Component: ClimatronicPQ35 084 0305
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3D7001686471ABAEA1-8068
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
000 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Am demontat torpedoul și am urmărit cele două motorașe de pe carcasa ventilatorului. Funcționează corect de fiecare dată. Poate și din cauză că temperatura nu mai era așa ridicată afară.

Posibil sa fie din altă parte? Mai ales că se întâmplă doar când e foarte cald afară sau foarte frig.
Mă gândesc că poate trimite o comandă greșită panoul de climă, celor două motorașe de pe carcasa ventilatorului. Poate are vreo informație greșită de la vreun senzor și care nu apare în erori pe tester...

P.S. Nu se manifestă în fiecare zi in care este cald. Aceleași condiții ca ieri, azi nu mi-a făcut probleme.
« Ultima Modificare: Aprilie 28, 2020, 05:31:49 p.m. de M i c u t z u »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #637 : Aprilie 17, 2020, 07:47:31 p.m. »
Salut

Constat ca vechea problema reapare

Mai exact
Setez clima pe ''Auto'', 19°C de ex
- Totul pare in regula, clima porneste ok, baga aer rece, insa ventilatia (puterea ventilatorului) se opreste la trei liniute, la treapta 3 conform led-urilor care se aprind
Repet, aer rece baga, nu-i problema

Buun 
-> Asa ca incep sa setez temperaturi mai joase, adica 18°C ... 17°C ... 16°C
Nimic, aceeasi poveste, adica baga aer rece dar ventilatia (puterea ventilatorului) ramane tot la 3 liniute / leduri

-> Procedez altfel si incep sa setez temperaturi mai mari, 21°C ... 22°C ... si tot asa pana la 29°C
Aceeasi poveste, adica Nimic -> se schimba calitatea aerului de la rece spre caldut / cald dar ventilatia (puterea ventilatorului) ramane tot la 3 liniute / leduri

   Apoi, cu temp setata in continuare pe ''Auto'' la o valoare de 19°C de ex, dupa ceva timp de mers cu masina, ma trezesc ca ventilatia (puterea ventilatorului) urca brusc la 5-6 liniute pt ca apoi incet incet sa inceapa sa scada progresiv in functie de temperatura din habitaclu -> adica incepe sa functioneze asa cum ar fi trebuit de la bun inceput, asa cum ar fi normal

Zau daca mai inteleg ceva
   Daca in trecut problema asta o aveam din cauza unui motoras V158 care era defect si dadea si eroare la scanare VCDS si pe AutoHVAC, acum chiar nu mai inteleg nimic
Asta era vechea eroare
               Address 08: Auto HVAC       Labels: 1K0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1Z0 907 044 H
  Component and/or Version: ClimatronicPQ35 084 0305
           Software Coding:
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                      VCID: 3B740F707A65A59E9F-806E
1 Fault Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
            000 -  -
   Motorasul asta V158 l-am reparat, i-am schimbat potentiometrul din el cu un altul nou si intr-un final eroarea a disparut

   Am facut din nou scanare si nu mai am nicio eroare inregistrata, nici la scanare obisnuita nici la scanare pe AutoHVAC

   Am sunat si la service-ul de AC unde ma duc de obicei pt verificare freon si toate cele
Patronul de acolo mi-a zis ca problema este mai mult ca sigur una de natura electrica, adica vreunul din senzorii de temperatura de sub bor cel mai probabil

Dar care senzor de temperatura ?
   Eu stiu ca pe tubulatura de AC, sub bord, sunt motorasele astea care comanda flapsurile de directionare a aerului si niste senzori de temperatura

Care mai poate fi cauza acestei probleme ?
-> Sa fie radiatorul de caldura infundat ? - am pus o poza mai jos
-> Sa fie din cauza vreunui senzor de temperatura de pe tubulatura AC ? -dar nu am nicio eroare stocata pe VCDS
-> Sa fie tot din cauza acestui motoras V158 ? - ce-i drept, vechiul potentiometru era de culoare verde iar cel nou este alb -> sa aiba o alta rezistenta noul potentiometru ? -_ dar nu mai apare eroare pe VCDS

O2, 2005, PD, 2.0tdi, 16v, 103kw / 140cp, bkd

Multumesc


« Ultima Modificare: Aprilie 17, 2020, 07:50:49 p.m. de marius_f »

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #636 : Martie 20, 2020, 12:41:35 p.m. »
Ca sa nu-ti vina in fata aerul cald si sa te adoarma.
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Diverse probleme clima,AC,ventilatie..
« Răspuns #635 : Martie 19, 2020, 04:56:04 p.m. »
Atunci inseamna ca este ok

Desi este cam aiurea conceputa, pt ca iarna iti cam ingheata mana dreapta pana se incalzeste in masina sau daca nu apesi butonul pt directionarea aerului in sus
Nu inteleg de ce au gandit-o asa

Multumesc tuturor

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30