Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Trepidatii motor & Oscilatii turometru  (Citit de 2356 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5188
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Trepidatii motor & Oscilatii turometru
« Răspuns #3 : Martie 14, 2025, 09:26:10 a.m. »
Eu nu as schimba injectorul acum, daca trepidatiile au disparut. Sa ii mai urmarim evolutia la vara, sa vedem daca mai trepideaza. La diesel incearca sa mergi mai turat, chiar daca in marile orase este greu. Asa iti salvezi EGR-ul si DPF-ul. Martorul DPF s-a aprins ptr ca motorul nu a apucat sa isi faca regenerarea, probabil mergi distante prea scurte cu masina. Neaparat sa faci un drum lung o data pe luna, sa se faca regenerarea filtrului DPF. Eu am ajuns de 2 ori cu masina la reprezentanta sa imi faca regenerare fortata a filtrului DPF ptr ca nu am iesit la drum lung cu ea. Privitor la statul cu motorul la relanti, la diesel cea mai proasta ungere este la relanti. Deci este de evitat sa stai in parcare cu motorul la relanti. Aici sunt multe discutii, eu zic ca cel mai bine este sa pornesti motorul, mai stai vreo 10 secunde sa se stabilizeze turatia, apoi pleci la drum in asa fel incat incalzirea motorului sa se faca in mers, si nu stand la relanti. Dupa drumuri lungi, este musai sa stai putin cu motorul pornit la relanti, sa se raceasca turbina. Succes!
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3632
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Trepidatii motor & Oscilatii turometru
« Răspuns #2 : Martie 14, 2025, 07:42:35 a.m. »
Din ciclul nu schimba ce nu mai este stricat


In primul rand, caile dieselului sunt nenumarate si incurcate, mai ales la motoarele CR.
Alimentarea la limita e cam buba, mai ales iarna( cartea recomanda la disel ca iarna sa nu scada sub jumatate , sa nu apara condens.
Probabil ca injectorul respectiv nu mai este in parametri, dar odata cu venirea caldurii sa si fi revenit si el. E de urmarit, dar, si aici e un mare dar, cauta un specialist, nu schimbator de piese. Motoarele astea mai fac si ceva pilitura, se curata un regulator, ceva, nu stiu sa ti dau informatii amanuntite, pe forumul celalalt gasesti mai in detaliu. Sunt ceva baieti(Bacau, Bucuresti) priceputi si interesati, dar acum, din Resita.....
« Ultima Modificare: Martie 14, 2025, 07:44:43 a.m. de bogdanpiatra »

Offline Ruben92

  • Doar inscris
  • Joined: Mar 2025
  • Locaţia: Resita
  • Mesaje postate: 1
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Octavia 2 1.6 TDI 105 2013
Trepidatii motor & Oscilatii turometru
« Răspuns #1 : Martie 12, 2025, 09:16:22 a.m. »
Salutare,


Detin o Skoda Octavia 2 Facelift (An fabricatie 2013), 1.6 TDI, 105 CP, 77 KW.

Mai jos, cateva obiceiuri practicate. Probabil ca si din cauza acestor obiceiuri au aparut si problemele ce le voi descrie mai jos.
  • Achizitie: SH in 2018 la 206.000 km din Olanda. In prezent are 274.000 km.
  • Alimentare combustibil: tot timpul Premium de la Petrom (doar de cateva ori am alimentat standard).
  • Schimbare filtre + ulei: maxim la 1 an si jumatate deoarece nu depaseam 10.000 km de la ultimul schimb
  • la rece, porneam masina si o lasam cateva minute la relanti si apoi plecam cu ea
  • dupa fiecare drum mai lung de 100 km, nu opream imediat masina, ci o mai lasam pornita pentru cateva minute.
  • in primii ani am avut prostul obicei de a alimenta aproape tot timpul la limita (in sensul ca mai mergeam cativa zeci de km dupa aprinderea martorului de alimentare combustibil) 
As vrea acum sa va povestesc cum s-a ajuns la aceste simtome .
  • Mi s-a aprins in bord martorul DPF intr-o seara pentru prima data anul trecut prin Noiembrie  =>   Nu am reusit sa ii fac regenerarea. Dimineata dupa ce am mers 2-3 km cu ea, a disparut martorul si nu a mai aparut pana in prezent.
  • Dupa acest eveniment, de multe ori s-a intamplat ca masina sa ramana foarte turata dupa distantele scurte de oras (aprox. 2-3 km) si dupa oprirea masinii se activa termocupla.
  • Dupa cateva saptamani, au aparut simptomele din descrierea titlului  " Trepidatii motor & Oscilatii turometru " . Am crezut ca poate este din cauza temperaturilor scazute de afara si am amanat sa merg cu ea la o diagnoza. Aceste simtome au fost doar vreo 3 saptamani dupa care au disparut complet.
  • S-a mai intamplat ca intr-o zi sa se innece parca motorul si a dat sa se opreasca dar si-a revenit dupa ce am accelerat putin.
I-am povestit mecanicului toate aceste lucruri si mi-a spus ca cel mai probabil este vorba despre un injector.
Am fost sa fac o diagnoza si intradevar, mi s-a comunicat ca trebuie schimbat Injectorul nr. 2. 

Injectorul 2 avea o valoare pozitiva si celelalte 3 valori negative (din pacate nu am fost inspirat sa fac poza).

DPF-ul era in parametrii, aprox. 15 mg in aprox. 500 km de la ultima regenerare.


Am cateva intrebari.
1. Trebuie neaparat schimbat Injectorul 2, din moment ce au disparut de cateva saptamani trepidatiile de la motor si oscilatiile turometrului?
2. Este suficient sa schimb doar Injectorul nr. 2 sau trebuie toate 4 reconditionate / verificate ?


Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi / pareri.
« Ultima Modificare: Martie 12, 2025, 08:40:31 p.m. de M i c u t z u »

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi. Ai omis cumva emailul de activare??

* Subiecte recente

Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 28, 2025, 09:15:22 a.m.]


Diverse probleme legate de bateriile auto de moreinffo
[Aprilie 14, 2025, 09:31:21 a.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 07, 2025, 11:41:55 p.m.]


AOKI-Mazda 3 sedan IV 2.0 E-Skyactiv X 186cp 6AT Exclusive de vizitator
[Aprilie 02, 2025, 09:22:38 a.m.]


Problema tractiune spate Skoda Superb de A V A T A R
[Martie 31, 2025, 10:13:21 p.m.]


MOTORIZARE 1.6 MPI de Florian B2
[Martie 28, 2025, 10:16:06 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 28, 2025, 09:15:22 a.m.]


Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de Daniel
[Aprilie 25, 2025, 02:40:18 p.m.]


Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 24, 2025, 11:13:28 a.m.]


Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de judge
[Aprilie 23, 2025, 02:58:37 p.m.]


Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 23, 2025, 08:44:05 a.m.]


Re: Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 23, 2025, 08:43:27 a.m.]

Calendar

Mai 2025
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
[1] 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31