Intrucat masina va sta la mine inca niste ani(piata SH e jos de tot si fiabilitatea sufera) m-am hotarat sa-i fac un mic jurnal de bord.
Deci masina, Skoda Octavia Drive, 2010, 1,2 tsi, 105 CP, cu optiuni suplimentare cheie cu telecomanda(al doilea model din gama avea cheie simpla, cu deschidere pe usa) proiectoare de ceata, pachet de drumuri grele, airbag-uri cortina, esp, vopsea metalizata(albastru aqua). Masina a costat dupa negocieri 15100E(tva 19%).
Problema cu lantul se stie, e in topicul de 1,2 tsi descrisa cu varf si indesat. De asemenea cu sarabanda softurilor. Softul de acum e oarecum ok, dar mult, mult sub softul initial cu care a venit masina.
Au mai fost probleme cu portiera sofer, dupa vreo 15000 de km, dupa ce depaseam 110 km/h in masina se auzea un vuiet prelung. S-a remediat prin apropierea portierei de cheder, dar cu stricarea oarecum a liniei caroseriei. Si pentru acest lucru a fost informare data de fabrica.
Tot in garantie s-a schimbat contactul, la aproape doi ani de la achizitie. Pentru acest lucru a trebuit sa merg de doua ori la Suceava, intrucat la cei din Piatra Neamt defectul nu era considerat de luat in seama.
La 49000 de km s-au schimbat placute fata spate, ATE. Cele originale(ferodo) mai mergeau, dar intrucat venea iarna si nu voiam sa merg prin service precum si datorita faptului ca masina nu mai frana impecabil, am inlocuit placutele. Treaba buna, dar in timp au inceput ovalizari ale discurilor, masina tremura puternic la franari de la viteze mari. Concomitent scurgeri de ulei pe la baia de ulei, la cca 4 ani de la reparatia distributiei. Rezolvat in service de reprezentanta, cost 200 lei.
Discurile pe fata s-au inlocuit la 69300 km, punandu-se discuri ATE(145 lei bucata) si placute Bosch(78 lei set). Manopera 50 lei.
Dupa cca 500 de km de la schimb placute rulmentul dreapta fata a inceput sa suiere. Fiind in concediu, am continuat sa merg cu el asa, pana la revenire in tara. La viteze mari se simtea un tremurat al directiei, nu stiu exact cauza. La intoarcere din concediu, pe la 73500 de km a aparut si un troncanit la roata dreapta fata. M-am gandit ca o fi tot de la rulment. Se schimba rulmentul(FAG-345 lei si 80 de lei manopera), dispare suieratul, troncanitul ramane. Mers in service multimarca, Autopark Deutsch, concluzia totul ok, o bieleta antiruliu dreapta fata putin uzata. Se pun bielete Lemforder, dreapta-stanga, cost 220 lei, troncanitul ramane. Scandal in service, reverificare, concluzia caseta directie. O las balta momentan.
74500 km, urme pierdere lichid racire, concluzie de service de reprezentanta, pompa de apa dusa. Pe 2 Octombrie 2015, la 75000 km, se schimba pompa de apa. Originala, pompa de apa, manopera si pompa veche la schimb 750 de lei( La Skoda Bacau-in Piatra Neamt imi cereau 1000 lei pentru aceleasi operatiuni). Se platesc si 30 de lei pentru verificare mecanica: brate fata cu bucse imbatranite si slabite, discuri spate ovalizate, tampoane amortizor spate(cele din spuma cauciucata) in curs de deteriorare(sunt putin crapate). Nici vorba de caseta directie. Aman operatiunea pana la primavara.
Intre timp masina a amai avut interventii la etrier dreapta spate(se bloca, incalzind roata)-s-a curatat sistemul de arc pentru frana de mana, s-a pus un arc suplimentar, precum si la disc frana spate stanga, care a necesitat curatare bavuri, intrucat rugina cadea intre placuta si disc si scartaia.
Intre timp m-am hotarat sa ma opresc la un service multimarca , Number One Tehnic. Am fost la o verificare pentru troncanitul respectiv, mecanic care pleaca din sistem ul WV-Skoda imi da verdictul de zgomot tija telescop, alaturi de o bieleta antiruliu spate dreapta si discuri spate ovalizate. Evident ca trebuie sa se schimbe amandoua telescoapele, cu rulment telescop si ce mai e pe acolo. Ramane in studiu, preturile oferite de service sunt mult mai mari decat cele pe care le pot achizitiona eu( la un telescop cel putin 50 de lei in plus).
Intre timp observ ca pe zone cu denivelari multe, troncanitul dispare cand apas frana. Intreb in dreapta, in stanga, concluzie bucse ghidaj etrier uzate, bolturi etrier uzate( desi mecanicul anterior a spus ca ele sunt ok).Mentionez ca senzatia troncanitului este ca e direct pe roata. Le achizitionez pe original, preturi enorme, de trei ori mai scumpe decat AM, dar am zis ca sunt chestii de mecanica fina si sa nu ma zgarcesc la tarate( pentru 2 etrieri,-am luat si de rezerva-4 bolturi si 2 seturi de bucse de ghidaj 274 lei, se cumparau AM cu cca 120-130 pe ATE).
Concluzii pentru zgomotul meu: 1.bolturi si bucse ghidaj etrier….2.tija telescop……..3.brate fata……..4.caseta directie.
Pe 16 Aprilile masina e programata in service, la Number One Tehnic, la mecanic din sistemul VW-Skoda.
-schimb bolturi etrier fata dreapta si bucse ghidare-137 lei
-brate fata Lemforder-260 lei x2
-discuri spate Textar- 67 lei x2
-placute spate Textar-80 lei
-bielete antiruliu spate Lemforder-50 leix2.
-kit reparatie etrier dreapta spate-25 lei adus de service-
-directie-cat o fi, cred ca 100 lei
Manopera-cat o fi(banuiesc ca sare la vreo 300 lei).
Daca zgomotul nu dispare, urmeaza amortizoare etcetc pana scap de el, ca imi mananca zilele, creierii, etc.
Va urma si schimb lichid de frana, dupa ce ma conving ca toate sunt ok. Lichidul s-a schimbat o data(la 2,5 ani de la achizitie), urmand ca acum sa il schimb, dupa 3,5 ani.
Scuze de scrierile multe, urmatoarele evident ca vor fi stricte si la obiect.