Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Mazda CX-30, frumoasa si rosie  (Citit de 40897 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #440 : Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m. »
Yep :) E luata din Ucraina.


Interesant că există macheta de Moskwich însă nu hyundai sau Daewoo nu găsesc.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline AlexTM

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 2694
  • Karma: +6/-10
  • Auto: Galaxy 2 2.0 TDCI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #439 : Aprilie 16, 2024, 08:47:44 a.m. »
Moskvich?
Ai o macheta de Moskvich?? :)))
bicicleta

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #438 : Aprilie 07, 2024, 11:58:39 a.m. »
Azi am trecut la tenesii de vara (are un pic sub 40kkm).
De când ii pusesem pe aia de iarna am făcut 2540km cu 7.7l/100km consum mediu.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2722
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #437 : Martie 03, 2024, 05:07:02 p.m. »
Pentru ultimul paragraf: (nu stiu ce are, eu vreau sa rada si el doar zambeste)  :))
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #436 : Martie 02, 2024, 10:50:50 p.m. »
Azi am făcut un test-drive cu o Tesla MY SR din 2021. E mașina unui amic cu care scos dracarimea în pădure la vreo 40km de casa, iar la întoarcere am făcut schimb de mașini.


Mi-a plăcut spațiul, liniștea și pilotul automat destul de configurabil și de intuitiv de folosit. Menținerea benzii de ex e cu mult peste cazanul meu. Și muzica suna bine.  Plus ca na trage altfel decât o fosila.


Scaunele m-au lăsat destul de rece, le prefer pe ale mele.  Insonorizarea ok însă nu extraordinara. La cruising zgomotul interior e comparabil cu fosila mea (care însă devine mult mai zgomotoasa în accelerare).


În continuare nu-mi place soluția asta cu tableta. Modelul asta n-are nici HUD, poate că ar fi ajutat.  Prea multe manipulări pentru chestii care ar trebui să poți să le faci fără sa te uiți într-o juma de secunda.
Ma distrage și faptul ca atunci când faci chestii (gen semnalizare, te joci cu autopilotul etc) apar chestii pe ecranul și îți distrag atenția. Bine bănuiesc că te obișnuiești la un moment dat și nu le mai bagi în seamă.


În alta ordine de idei ca orice miliardar care se respecta trebuie o colecție de mașini :D
Din garaj lipsesc doua coreene extrem de rare Daewoo Nubira hatch și Hyundai Getz, modele pe care probabil nu le are nici Tiriac











Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #435 : Februarie 21, 2024, 03:39:25 p.m. »
Mie nu-mi place deloc cum arata Ioniq6.

Sincer uitandu-ma la masinile noi de la BMW, Mercedes, Audi, VW... interiorul Tesla mi se pare din ce in ce mai decent. Toti merg acum pe ecrane mari dar cumva softul de la Tesla le bate pe toate.

Actualul Model Y e cu $2k mai ieftin decat noul Model3 asa ca o sa vad si cum fluctueaza preturile.
« Ultima Modificare: Februarie 21, 2024, 04:05:11 p.m. de Iulian M »

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #434 : Februarie 21, 2024, 12:05:30 p.m. »
Povestește-ne și noua.
Eu am tot zis să fac un drivetest cu Ioniq6 însă n-am prea avut timp...
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #433 : Februarie 20, 2024, 05:01:16 p.m. »
Pe turbo mie cutia mi se pare mai slaba decat pe varianta non-turbo; i-au pus convertizorul de cuplu de pe 2.2l diesel si facut unele componente mai dure dar cred ca si din soft au mai "taiat" din performantele cutiei pentru fiabilitate.


Oricum astea sunt detalii de acum cu EV; nu mai conteaza turbo-lag, cat de rapida e cutia, etc. Astept sa fac test drive cu noul Model3 sa vad cum se simte pe drumurile de la mine cu imbunatatirele pe NVH.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #432 : Februarie 19, 2024, 11:37:40 p.m. »
Am făcut mici experiente cu transmisia. Comportamentul e diferit față de ce e în clipul pus de Iulian.
În tr3-6 convertorul de cuplu e blocat (locked) aproape tot timpul, se deblochează doar la schimbări.
În treptele 1-2 stă ceva mai mult deblocat,  în special la turații joase.
Se pare deci ca și partea de soft e diferita fata de modelul turbo, nu doar cea de hardware.
Comportamentul pare același indiferent dacă e în mod manual sau D.


Din păcate aplicația obdlink android nu pare sa aibă acces la parametrii diferențialului central, mi-ar fi plăcut să văd cum funcționează și tracțiunea integrala. În special cat de repede reacționează sau cât e de "predictiva".


Am instalat pe pc obdwiz (e făcut tot de cei care fac obdlink) și forscan. O sa vad dacă am acces la mai mulți parametri, deocamdată nu le-am încercat. As încerca și să văd dacă pot face log-uri cu rata de sampling mai mare, am văzut că se poate seta "prioritatea" parametrilor citiți.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #431 : Februarie 13, 2024, 04:01:22 p.m. »
Am dat înapoi Jeepul. Am făcut cu el 290km, și a consumat 18l de benzina. E drept ca am mers destul de încet, majoritatea drumului avea 100km/h restricție de viteza (am mers și eu cu 110 pe ceas).


De fapt nu-i chiar atât de nașpa pe cât mi s-a părut prima oara.  În continuare nu-mi place poziția înaltă de condus, te cam simți la volanul unui utilaj agricol.  Și interiorul e cam tern, si butoanele prost puse, foarte jos, trebuie să-ți iei complet ochii de la drum ca da ajungi la ele.  Navi cam mica și la fel cam prea jos când te uiți la ea nu mai vezi drumul nici măcar cu privirea periferica.


În rest mi s-a părut acceptabila. E varianta aia semi-hibrida, merge pana pe la 50km/h in mod electric dacă ai răbdare sa accelerezi lent.  Insonorizarea e acceptabila,  cam vâjâie vântul pe lângă oglinzi însă în rest e ok.  Cutia nu-i foarte rapida la kick-down însă schimba lin și destul de rapid. Nu-i rachetă însă se mișcă ok (comparabil cu cazanul meu as zice).  Sta bine pe drum pentru o cutie înaltă însă direcția n-are niciun feeling, boala la multe masini moderne.


Farurile (clasice) cam chioare.


Frânele sunt ok opresc harabaua în siguranță însă uneori se comporta ciudat, probabil funcție de cum face recuperarea de energie.


Nu-i cea mai sexy mașina de pe pământ însă poți trai cu ea o săptămână. Și are exact atâta electrificare cât mi-ar fi plăcut sa aibă și cazanul meu, adică minimul necesar încât s-o poți mișca doar electric cat o bagi/scoți în garaj sau în trafic bara la bară.


« Ultima Modificare: Februarie 13, 2024, 04:03:48 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #430 : Februarie 10, 2024, 10:19:20 p.m. »
Chestia aia cu raportul de transmisie diferit fata/spate mi se pare destul de ingenioasa.

Totuși la motorul meu nu prea înțeleg de ce s-au complicat sa facă chestia asta cu castrarea în treapta 1.... Vorbim totuși de 25nm or so, fix pix. Dacă erau 100 înțelegeam.


Am și eu acces la parametrii aia, acum mi-ai dat tema de casă să-mi bag nasul și în transmisie  :-? . Nu chiar acum că-s în deplasare și n-am mașina la mine.
Am un Jeep Renegade Hibrid (48v), parcă-i Aro.
« Ultima Modificare: Februarie 10, 2024, 10:40:01 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #429 : Februarie 10, 2024, 04:21:33 p.m. »
Voiam sa inteleg misterul plecarilor slabe de pe loc.  Rezulatele sunt destul de clare, in treapta 1 si partial in treapta a 2-a cuplul este in mod evident barbierit cu vreo 25Nm. 
Cum am banuit:
10.3s...... probabil are ceva limite in primele doua trepte ca Mazda mai face d-astea;
La fel au facut si in SUA (e foarte evident pe varianta FWD de 2.5l turbo pusa pe Mazda6; in loc sa puna AWD, efectiv au limitat atat de mult cuplul in primele doua trepte incat nici nu ziceai ca ar fi turbo); e varianta cea mai ieftina pentru a mari fiabilitatea trenului de rulare
Chiar si pe motorul turbo pe AWD, au pus convertizorul de 2.2l diesel si facut unele componente mai dure (pinioane mai groase, etc) dar tot limitare e in primele trepte (observata de cei care fac dino).


Din pacate cam astea sunt chestiile pe la Mazda ce prea putini le mentioneaza cand compara cu "entry level luxury BMW"; aia mai premium au ceva buget mai mare si sunt mai atenti si la detalii de genul asta pe care nu le observi la un test drive.


Unul care e asa mai ca tine cu masuratori ce l-am gasit pe YT e asta:

A masurat cu interfata si sistemul AWD si cum transmite cuplu in functie de drum (bine el are turbo si acolo se transmite de 3 ori mai mult cuplu pe spate decat la non-turbo):
« Ultima Modificare: Februarie 10, 2024, 04:26:34 p.m. de Iulian M »

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #428 : Februarie 09, 2024, 10:39:57 a.m. »
Aseara am mai facut un test oportunistic de accelerare. In sensul ca nu a fost programat, ci pur si simplu s-a intamplat sa fiu la momentul potrivit in locul potrivit (drum drept, sensuri separate, fara panta, ora tarzie fara trafic) asa ca am profitat sa mai fac o masuratoare. 10 grade, ploaie, benzina amestec 95+98.


Pe partea de performante rezultatele clasice, nimic de semnalat. Doar ca am reusit sa masor si 400m si rezultatele sunt fix ce asteptam (conform predictiei facute intr-un post precedent).


Insa am inregistrat cu o frecventa bunisoara (intre 3 si 6-7Hz) din nou cuplul vs turatie vs viteza. Voiam sa inteleg misterul plecarilor slabe de pe loc.  Rezulatele sunt destul de clare, in treapta 1 si partial in treapta a 2-a cuplul este in mod evident barbierit cu vreo 25Nm. 


O alta chestie care se poate vedea sunt si schimbarile de viteza. Schimbarile 1-2 si 2-3 dureaza aproximativ 0.75s, timp in care cuplul e redus (mult)  si viteza creste mai lent. Schimbarea 3-4 e aproape imperceptibila, dureaza si putin si nici cuplul nu e taiat la fel de drastic.  Totusi timpul pierdut nu e enorm, ea acceleraza chiar si in timpul schimbarilor chiar daca mai lent.
La schimbarea 1-2 estimez ca a pierdut 0.16s. In timpul schimbarii a accelerat 5km/h in 0.54s iar in tr2 "cuplat" ia 5km/h in 0.37s
Cel mai rau e la 2-3. 0.3s pierdute, ii ia 0.47s ca sa accelereze cu 1km/h vs 0.15-0.17s in tr3.  Se vede si pe desen. Curba albastra e viteza, cea rosie cuplul, ambele functie de timp.
3-4 e imperceptibila, estimez doar cam 0.12s pierdute.


Alta observatie facuta ochiometric privind parametrii prin OBD e legata de consumul instant. Am comparat valoarea calculata de aplicatie cu cea afisata de masina si in mod "normal" sunt foarte apropiate. Insa in momentele in care masina merge in regimul special al motorului Skyactiv-X - cu amestec ultra-sarac (gen Lambda 1.8) valoarea e aiurita, cea calculata de aplicatie e aproape dubla fata de cea afisata. Adica pot specula ca e calculata doar din debitul de aer, fara sa tina cont de lambda.






« Ultima Modificare: Februarie 09, 2024, 10:43:30 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #427 : Ianuarie 30, 2024, 01:46:30 p.m. »
Asa e, și abaterea aia e voita. Și la Mazda și la Skoda.
Dacă citești viteza prin OBD o știe corect însă pe bord tie îți afișează altceva deliberat.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #426 : Ianuarie 30, 2024, 01:26:02 p.m. »
Nu neaparat minte, insa asa sunt facute vitezometrele: arata o viteza mai mare decat cea pe care masina o are in realitate, ptr a minti oarecum soferul si a-l descuraja sa mearga si mai tare. La Civic am ,,eroare" la kilometraj de +4km/h la viteze mici si vreo +7km/h la viteze mari.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 [20] 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30