Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Skoda Octavia Combi 4x4 => Subiect creat de: diasomie din Martie 15, 2011, 11:37:29 p.m.
-
Salut.
singura consumabila pe care nu am aschimbat-o dupa achizitia masinii mele 1.8t 4x4 a fost uleiul cuplajului Haldex.
Vreau sa o fac si pe asta si nu stiu CE ulei e recomandat, si CAT anume..
Sunt si filtre pe langa? de care?
Acesta este este un ulei sau un lichid? Schimbul de ulei motor l-am facut acum 2500 km inainte de a intra in iarna.
Va multumesc pentru sfaturi.
-
Este lichid Haldex + filtru, ambele nu le gasesti decat ca piese originale, asadar mergi la reprezentanta Skoda.
Costul final consumabile+manopera te va duce undeva pe la 100 euro cred, depinde si de reprezentanta...
-
Multumesc mult pentru raspuns
-
Cu placere.
Acest schimb se face pt RO la 60.000km sau 2 ani. Daca depasesti putin nu-i bai (in DE se face la dublu acestor valori de ex).
-
AM fost azi la un magazin auto mai cunoscut:
preturi la produse originale Skoda, fara montaj:
lichid HALDEX ( un flacon) 80 lei
filtru pt lichid 155 lei
-
Preturile sunt cum ma asteptam... verifica sa fie bine si corect strans filtrul dupa inlocuire, sa nu il pierzi pe drum apoi... lamine asta a fost prima experienta cu Open Service in toamna lui 2005 ;)
-
Multumesc de sfat.
3 service-uri mai cunoscute am chestionat in privinta schimbarii acestul lichid si toate au afirmat ca nu au experienta in asa ceva..
Evitam reprezentanta Skoda ca e mai scumpa, dar decat s afaca altii boacane mai bine merg la ea.
-
La Sandra ai intrebat ? Vreun service Bosch exista ?
-
In general problema este cheia cu care se deface busonul si/sau filtrul...are o forma mai ciudata ca sa poata patrunde in spatiul mai ingust. Serviceurile nu poseda aceasta scula.
-
Pt curiozitatea ta (voastra )atasamentele:
Si apropo de cheie :un service care se respecta are toate cheile si sculele pentru operatiile pentru care se apuca indiferent daca este reprezentanta sau service particular
(ex. eu)
-
Despre aceasta cheie ziceam...atasament
-
Atunci Bosch nu se respecta.. am intrebat si la ei si au declarat ca nu au experienta in asa ceva.
Vanzatorul de la cel mai mare magazin d epiese auto din oras nu stia ce este acela cuplaj Haldex.
Trag concluzia ca cine are Haldex si l-a rezolvat la reprezentanta.
-
Ultima data am folosit asta:
-
Uleiul si filtrul de ulei sunt mai speciale si din aceasta cauza nu sunt produse in serie de mai multi producatori
-
Salutare,
Pentru Octavia II 4x4 codurile Haldex sunt: filtru 02D598574 si ulei: G055175A2 flacon de 850ml.Maine urmeaza sa fac si eu operatiunea....
-
Si pentru 0ctavia 1 4x4 1.9TDI care ar fi codurile?
Am fost la n service-uri si cand ii intrebam de Haldex,daca trebui sa-i pun ulei sau sa-i fac ceva nu stiau,tot ce imi spuneau e ca daca nu curge ulei nu are rost sa umblu
-
Filtru Haldex: 02D 525 558A (sau D) (pret 165-170 lei)
Lichid Haldex: G 052 175 A1 (pret 85-90 lei/tub 275ml)
-
@ Johny :Nu multi mecanici au schimbat asa ceva.Am patit-o si eu,drept pentru care am dus masina la un service care stia despre ce e vorba- propietarul service-ului are o octavia 4x4,un Audi Allroad...
-
Filtru Haldex: 02D 525 558A (sau D) (pret 165-170 lei)
Lichid Haldex: G 052 175 A1 (pret 85-90 lei/tub 275ml)
Buna fratilor
Noi avem o Skodita din 2013 - este Superb 170 cp TDI si 4X4
Cand trebuie schimbat uleiul si filtrul la Haldex si la diferential ??????
Avem deja 70.000 km si pana acum totul in regula.
Multumim anticipat pt ajutor.
-
60000 km
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Multumesc frumos.
Aveti si codurile pt. piesele care trebuiesc schimbate si specificatiile uleiului ???
NU da QUOTE la ultimul mesaj!!
-
Mai jos in postul lui Doru si al meu vezi codurile. Uleiul bănuiesc ca este același , dar filtrul il găsim doar cu seria de caroserie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
TMBCF73TOD9030076
Am intrebat si la -- Tess Brasov si raspunsul a fost -- se va schimba in 2016 ianuarie
-- Delcar Brasov si -----60.000km
NU DA QUOTE LA ULTIMUL MESAJ!!!!
-
Salutare. Ma puteti ajuta va rog si pe mine cu un cod de piesa sau o poza pentru filtru haldex pt seria TMBKE61Z3C2050961? Multumesc
-
Salutare
Am cumparat recent o Octavia 2FL 4x4 cu 130k km siguri la bord.
La diagnoza cu testerul in mers presiunile pe cuplajul Haldex sunt corecte, acesta functioneaza si in mod normal, nu imi patineaza deloc fata oricat as trage de motor.
Fostul proprietar in schimb nu isi aminteste sa fi schimbat vreodata uleiul in cuplajul Haldex. In cartea de service nu se poate identifica nimic deoarece nu a mai fost completata dupa 50k km.
Aveti idee daca se poate diagnostica in vreun fel uzura cuplajului? In sensul ca poate s-au uzat niste componente prematur din cauza neschimbarii uleiului?
Si totusi, e posibil sa fi fost neschimbat si totusi sa mearga inca bine?
-
E posibil sa nu fi fost inlocuit si sa mearga inca, dar nu e bine deloc ca nu a fost facuta mentenanta.
Inlocuieste asadar lichidul si filtrul la Haldex cat mai urgent.
Cand apare uzura mare in Haldex, o sa auzi si o sa stii negresit: trosneste la viraje si practic iti indisponibilizeaza masina dpdv mecanic.
-
Miercuri sunt programat la Avia Militari sa fac schimbul. Cica 300 de lei costa cu tot cu consumabile.
Am sa cer sa imi pastreze filtrul si uleiul pentru a le inspecta de pilitura de fier (ma gandesc ca asta ar putea fi un indiciu asupra uzurii).
-
Da, ar putea fi...totusi, Haldex-ul vers a III-a cum e la masina ta (daca nu chiar a IV-a) e Proactiv, nu Responsiv. Aceasta vine din softul calculatorului de Haldex. Cat masina e pe rampa, angajeaza cu motorul pornit tr. I si marsarier si vezi daca se invart toate rotile. Cele din spate ar trebui sa se invarta in sensuri opuse si incearca sa vezi daca le poti opri pe rand cu ambele maini sau puterea de rotire e mai mare decat forta bratelor tale.
-
Adica masina pe elevator, nu pe rampa!? Gresesc?
-
Da, elevator,sa fie cu rotile in aer, corect!
-
Revin cu info. Am fost la Avia Militari, la 7 dimineața, la 7.30 a întrat pe rampa, la 8.30 plecam. 250ron.
S-a schimbat doar uleiul, aprox 900ml.
Am putut sa stau pe lângă masina, mecanicul foarte comunicativ, sigur revin.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Salutare.
Am tot citit pe alte forumuri și înțeleg ca la Haldex 4, adică pt Octavia începând cu 2010, ar trebui schimbat și filtrul de ulei din cuplaj deși Skoda nu recomanda acest lucru.
Vreo părere?
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Nu sunt deloc sigur ca generatia a IV-a mai are filtru in vascocuplaj...ca celelalte (I-III)
-
https://youtu.be/Ej1_zQNDKEo
Uite aici...
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Salutare, revin dupa ce m-am mai interesat. Se pare ca intr-adevar VW si Skoda nu schimba acest filtru si asta ar fi motivul pentru care, dupa 100k km, se pare ca pica pompa de ulei a cuplajului. Si am citit (nu am verificat) ca la acelasi tip de cuplaj (Haldex 4) la alti producatori gen Volvo, se schimba acest filtru.
-
Bun, daca are, OBLIGATORIU de inlocuit odata cu lichidul, la 3 ani sau 60.000 km
-
Luni m-am programat la un service specializat pe Volvo (nu reprezentanta) la care, deși se folosesc aceleași cuplaje Haldex, se schimba și filtrul odată cu uleiul.
Va țin la curent.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Firesc !
-
Va salut , sunt nou intrat pe aceste forum .
Am achizitionat recent skoda scout , dsg , 2012 an fabr. 140 cp . si am mers la service autorizat sa schimb uleiurile in motor, cutie si haldex.
Va intreb masina mea are sau nu filtru la haldex ?
Mecanicul spune ca la acest model haldex 4 nu are filtru .
Un specialist care ma poate lamuri va rog .
-
Pai nu citişi înainte de am scris eu?
Are dar VAG nu îl schimba.
Asta este motivul pt care, după 150-200k km cade pompa de presiune.
Cuplajul nu e făcut de VAG și se găsește pe multe mașini de diferite mărci. La Volvo, acel filtru se schimba.
Eu am sa merg cat de curând să-l schimb și va anunț cum e operațiunea.
Vezi și videoul de mai jos!
Sent from my D5803 using Tapatalk
-
Incarca-l pe youtube si pune link aici :)
-
https://youtu.be/Ej1_zQNDKEo
Uite aici...
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Acesta e...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Stie cineva cand si daca se schimba uleiul intr-un cuplaj HALDEX 5? In manualul de exploatare al masinii nu am gasit nici o referire la asta.
-
Greu de gasit filtru haldex gen 4. Unii mecanici spun ca nu se chimba, altii nici nu stiu ce este aia. Complicata tehnologia asta. pe site la Haldex : 4th gen 111358 filter and 850 ml oil
-
Am vorbit la dealerul Skoda si imi spune ca nu are filtru, Haldexul masinii mele si ca se schimba doar uleiul. Toate tutorialele si forumurile spun ca Haldex gen 4 are filtru si Dealerul spune ca nu are. Mare dilema.... Daca a mai avut cineva aceasta dilema rog impartasirea acesteia si rezolvarea daca se poate.
-
alexpopescu0 ai schimbat si filtrul pana la urma?
Eu, unul, inca sunt nedumerit daca se schimba sau nu.
Recent am fost la reprezentanta pt revizia de ~120.000km si nu au schimbat filtrul.
Postez si devizul de operatiuni pt a trage un ochi pe el .... sa-mi spuneti daca voi ati mai adauga si altceva pe langa operatiunile efectuate...
-
ORICE filtru se inlocuieste odata cu uleiul aferent, la fiecare interventie.
Daca nu se face, nu e chef de lucru...
-
Se schimba obligatoriu si filtrul haldex si uleiul . Pentru cei ce vor sa schimbe acasa pot sa arunce un ochi aici :
&t=529s
Filtru haldex generatia 4 am gasit foarte greu, am dat comanda pe un site , nu a fost bun , iar apoi am luat de aici : https://www.olx.ro/oferta/filtru-pompa-ulei-haldex-gen-4-vw-audi-skoda-ID7eILu.html, sper sa nu se considere reclama ca nu am nici un interes !
Iar uleiul este acesta : ULEI CUPLAJ HALDEX VAG OE G055175A2 1L
-
Ce trebuie sa va mai spun e ca filtrul (mai precis piesa alba cu 2 oringuri ) l-am scos foarte greu si a trebuit sa fac o gheara ca in primul video care am infipt-o in nervurile acelei piese ca sa o pot trage afara . La Volvo a iesit usor, dar are un singur oring ! Mentionez ca filtrul era murder (adica negru ).
Am demontat apoi pompa si am curatat sita acesteia care avea mizerie .
Am avut ceva probleme cand am introdus uleiul deoarece furtunul pompei nu intra decat un centimetru pe gaura de umplere (cred ca are vreo piesa prea aproape de gaura sau poate trebuia rotit grupul in alta pozitie ) si facea presiune aruncand uleiul afara . Am vazut intr-un clip video ca este o piesa care se infileteaza in locasul de umplere ca sa nu faca presiune.
Data viitoare cred ca o sa bag uleiul pe la gaura de scurgere cu pompa sau cu o spritiera si apoi completez cu o seringa dupa ce fac o tura cu masina .
-
Aici este si mai completa procedura, si se vede si piesa care se infileteaza in grupul haldex pentru a introduce uleiul fara sa faca presiune :
Se pare ca porneste pompa haldex cu vcds-ul ca sa arunce filtrul si cu piesa cu doua oringuri afara din locasul grupului !