Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Mazda CX-30, frumoasa si rosie  (Citit de 40636 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #229 : Decembrie 27, 2020, 09:52:24 a.m. »
Nu știu sigur dacă e senzor, s-ar putea sa fie doar un "numărător" de ture, gen scade mai repede din viata uleiului cu cât treapta în care mergi e mai mica.
La mine în mod normal anul dau 10kkm ar înseamna cam aceleași lucru. Anul asta a fost mai special, am făcut 6500 km în 6 săptămâni, ca mi-a fost teama de combinația virus și avion (înghesuială in spatii închise, planuri sau reguli schimbate peste noapte etc).
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3560
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #228 : Decembrie 27, 2020, 09:04:56 a.m. »
Daca facem o socoteala, tu ai mers si mult extern.
In oras, probabil ca se micsoreaza acel interval, la asa cum scriu cartile, 7500.


Din acest motiv, un schimb de ulei la intervale de 10-12000 e sanatate curata, cum o fi cel lasat la 30000 sau un an, la masinile fara senzor de ulei?

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #227 : Decembrie 26, 2020, 11:38:32 p.m. »
Supercarul rosu vrea oloi nou, la vreo 10500km. Mi-a aprins un avertisment ca în 1000km trebuie schimbat uleiul.
BC-ul îmi spune ca trebuie sa fac revizia în iunie / 20005km, însă pentru schimbul de ulei are alt contor, care a tot oscilat, iar când a ajuns la 1000 a început o numărătoare inversa și avertismentul rămâne aprins.

Probabil are un senzor de calitate. Am si eu un gadget analizor de ulei, sunt curios ce zice și ala. La ochi arata surprinzător de bine, iar nivelul pare aproape neschimbat. Fac mâine "analiza" ca uleiul trebuie sa fie rece. Azi după 4h de stat afara la 4 grade încă nu se racise complet.


Și acestea fiind spuse, Sărbători Fericite la toată lumea! :)
« Ultima Modificare: Decembrie 26, 2020, 11:49:39 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #226 : Decembrie 03, 2020, 03:16:05 p.m. »
Atunci chiar nu vad motiv de 4WD, ce ai deja (AWD) isi aduce aportul decent in rarele situatii ce o impun !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #225 : Decembrie 02, 2020, 05:56:38 p.m. »
Pe zeperfs plecarile de pe loc sunt mai lente decat la varianta de 122CP, care respecta aceleasi norme Euro si care mai e si FWD deci are motive sa plece mai slab datorita aderentei.  Si masuratorile mele arata ca plecarea de pe loc e destul de cuminte.  E drept ca pana pe la 3000rpm cele doua motoare sunt sunt foarte asemanatoare (226 vs 210Nm, diferentele sunt minore, daca e "limitat" un pic mai strict poate sa "cada" sub cel de 122CP).
In treapta a doua n-am mai observat probleme, se misca mai... predictibil.
Oricum, sincer mi se cam rupe, oricum nu obisnuiesc sa plec cu turometrul in rosu de pe loc. Discutia e mai mult asa, de dragul stiintei....


Unii se plang de motorizarea asta cu cutia manuala, spuna ca il omoara des, ca nu vrea sa plece de pe loc rapid, unii au avut ceva intreruperi (care par sa dispara de la sine pe la 10.000km), etc.


PE de alta parte circula in zvon ca vom avea parte de o resoftare in primul trimestu al anului viitor,  care sa il faca mai agil si mai eco. Si care va aduce 14Nm si 6 sau 10CP in plus (informatii contradictorii).
Cica resoftarea asta va schimba si managementul mhibridului, si al cutiei de viteze, si (ceea ce sper eu sa fie adevarat) si pe cel al regulatorului de viteze ca sa il faca mai "apropiat de comportamentului unui conductor uman". Ceea ce nu ar fi rau, ca acum are comportamentul unei femei isterice si incepatoare care tocmai a luat permisul, la 50 ani :D
Insa deocamdata nu e nimic oficial, ci povesti si articole traduse cu gugl transleit din japoneza.
Varianta 2021 are deja cei 6CP si 14Nm in plus insa nu e clar daca e vorba doar de diferente de soft ci si de hardware. De exemplu asta 2021 pare sa aiba raport de compresie mai redus (identic cu cel japonez, nu cu cel "european").


@Doru
La mine nu ninge o luna pe an, ci mult mai rar. Si cand ninge prefer sa nu iau masina, orasul e dezstru iar talpa mult mai rapida :D Am colegi care au stat blocati 24h in trafic pentru 2cm de zapada....
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5101
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #224 : Decembrie 02, 2020, 05:12:51 p.m. »
Multi zic ca si-au luat 4wd pentri stabiliate in curbe (chiar si pe teren uscat), nu neaparat ptr lunile cu zapada.
@James: in zilele de azi restrictiile de cuplu sunt foarte mari in vitezele I si II pentru a incadra motorul in normele de emisii. Adica este o plafonare a cuplului in aceste viteze, si ma gandesc ca poate asta ar fi o explicatie pentru faptul ca nu reusesti sa rupi aderenta la plecarea de pe loc.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #223 : Decembrie 02, 2020, 03:37:32 p.m. »
4WD e mult mai 4x4 decat AWD. Dar mno, intr-un oras unde ninge o luna din 12, mai bine cari 60 kg decat sa ai consum de 0,5% mai mare la fiecare 100 km rulati.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #222 : Decembrie 01, 2020, 04:24:42 p.m. »
Clar. Învârte planetare inutile si in plus adaugă vreo 60kile.
Mhibrid ul adaugă as zice cam 100 (am comparat golf8 tsi cu și fără mhibrid).
Însă încă rămân vreo 150 kile care nu înțeleg de unde vin. Or fi de la nvh, și de la rezultatele de excepție la crashtest.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #221 : Decembrie 01, 2020, 03:28:56 p.m. »
AWD fura din putere

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #220 : Decembrie 01, 2020, 12:44:44 p.m. »

Hai sa mai povestim cate una alta.
Cum totul e cam inchis, si plictiseala e mare, m-am gandit sa fac niste mici masuratori de demaraj. M-am tot uitat prin jur cu aplicatia viewranger (pe care o folosesc pt trekking) in jur dupa o bucata de drum in pustietate, care sa nu aiba panta, si  am gasit ceva potrivit ca pista de incercari. Adica o bucatica de vreo 600m de drum drept, fara panta (credeam, in realitate cam are niste "valuri"), care nu pleaca si nu duce nicaieri ( e paralel cu o autostrada, si leaga doua bretele consecutive, trafic 0, toata lumea ia autostrada) si fara case prin jur ca sa deranjezi.

Temperatura exterioara 3C, umiditate 100%, rezervor plin cu 98 E5, TC dezactivat, cutia in sport. Plecare de pe loc si accelerare pana la viteze de autostrada, si inregistrat cu 5-10hz viteza, turatie, si MAF cu OBDLink (care in plus face si singur masuratori de performanta). Facut 3 ture de 0-100 si vreo 6 de 80-120 (pe autostrada paralela, in ambele sensuri).  Rezultatele ce sa zic, amestecate. Declarat ar fi trebuit sa scot 9.4s pe 0-100, si tot cam asa prezicea si bula mea de cristal in Excel (care imi prezicea si 80-120 in 6.5s).

Rezultatele reale, ce sa zic.... amestecate. Pe 0-100 mai proaste decat in manual, insa mai bune decat au masurat aia pe Zeperfs CU CUTIE MANUALA. Pun acilea doua calcule facute de OBD link. Scos 9.8, 9.9 si 10.1s (10.1 fara sa turez deloc motorul inaintea plecarii).  Ca ordin de comparatie, fostul Hyundai-ul  Getz CRDI chipuit la 125CP a avut cea mai buna masuratoare la 9.7s... insa cu aproape 450 kile mai usor.

Observatia e ca, la fel ca pe zeperfs, plecarile de pe loc sunt slabe, comparabile cu o masina cu 100CP mai putin. Pana la 50-55km/h pierde practic inexplicabil juma de secunda. Avand AWD ar trebui sa plece ca din tun, insa pleaca... repede, insa fara drama.  Ulterior, incepe sa traga cam cum ar fi de asteptat din partea unui aspirat de 180CP si peste 1600kile (greutatea asta de fiecare data cand imi amintesc de ea ma uimeste... "masa reala a vehiculului" data in CoC e 1631kg", la care se mai adauga 20 si carligul de remorcare.... 1650kile mi se pare enorm pentru o compacta).
Cum am inregistrat si MAF, am facut in viteza si un grafic de debit de aer vs turatie, care e un bun indicator de putere. In prima treapta se vede destul de clar ca are o botnita pusa.  Respira prin masca sau ceva si nu se oxigeneaza :)) .Asta am observat si din gestiunea clapetei de acceleratie (intr-o postare anterioara) insa e greu de estimat ce efect are.  Abia pe la 5700 incepe sa dispara botnita si dispare complet ... prea tarziu.
Pe 80-120 am masurat intre 6.3 si 6.7s, facut mai  6-7 teste. Cu o medie de .... 6.45s. Fix cat spune si bula de cristal. Cei 180CP aspirati sunt acolo insa nu in prima treapta.

Alta observatie e ca nu reusesti sa pleci "lansat". Daca esti in D, nu poti tura peste 2000rpm.  Nu reusesti sa scrasnesti pneurile orice ai face, chiar si cu TC-ul dezactivat. Impresia mea e ca botnita pusa in prima treapta asta incearca sa faca. Am reusit sa scrasnesc pneurile doar cand am plecat ca inecatul cu rotile virate si cu pneurile pe un strat de noroi/balegar, cu TC-ul dezactivat. In rest nu ai cum s-o convingi, cel putin cu cutia automata.  E clar si din masuratori ca daca pleci cu 700rpm, sau cu 2000 cat te lasa maxim, diferanta de performanta e minora, deci orice incerci, tot cum vrea ea ramane.
Si ca sa o vorbesc si de bine, cutia mi se pare foarte bine gestionata. Chiar si inregistrand viteza cu 10hz, nu apare in niciun moment "franare" in timpul schimbarilor de viteze, transmisia de putere pare neintrerupta, si suficient de rapida. Se comporta bine in conditii de blana, iar la taraiala in trafic mi se pare mult mai confortabila decat cele cu dublu ambreiaj.

Pe CR Mazda a detronat toyota si lexus la fiabilitate si se spune ca si cutia a contribuit  la asta... sa speram ca se va confirma.
« Ultima Modificare: Decembrie 01, 2020, 12:50:19 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #219 : Septembrie 20, 2020, 09:45:45 a.m. »
Zilele astea m-am jucat un pic cu interfata de diagnoza, incercand sa vad cat din ce povesteste mazda despre functionearea motorului e adevarat si cat e marketing. Si evident, cat pot verifica cu mijloace modeste.


Mazda povesteste ca motorul asta are un raport de compresie exceptional pentru un benzinar (ceva peste 16). N-am cum sa verific


Ca are un supercharger care insa ajuta mai mult la dozarea aerului decat la fortarea lui in interior. Si ca functioneaza cu ciclu Miller (un soi de atkinonson pt motoare turbo). Pe astea le pun impreuna pentru ca le verific oarecum din acelasi test.  Intr-adevar, motorul are "boost" pana la aprox 0.75 bari (sa zicem, cat batranul 1.8 TSI stock). Insa cantitatea de aer inghitita (si odata cu ea si cuplul si puterea) raman cat a unui benzinar aspirat de 2L, sau cat un turbo de stiu eu, 1.4 cu 0.7 boost. Cu alte cuvinte motorul "se opune" introducerii aerului, probabil dupa ce il aspira sa-l dea inapoi afara in admisie - ciclu Miller "plauzibil".


Apoi lucrurile devin interesante. Mazda pretinde ca in mod "SPCCI" functionearea motorului poate merge cu amestec sarac, gen AFR 30. (aka lamba 2.2). A durat putin pana sa reusesc sa testez. Sonda lambda e "pe curent", nu pe voltaj, cu Torque nu e accesibila insa o pot citi cu OBDLink (si add-on ul pentru Mazda). Am reusit sa o suprind mergand in sarcina cu lambda la 1.91!  Insa nu vrea decat pe regulatorul de viteza, si la viteze pana la 90km/h.


Pretinde ca merge cu clapeta de acceleratie "larg deschisa in majoritatea timpului". Cum spuneam mai sus, cand o apuca sa mearga cu amestec sarac, deschide clapeta mai mult, inghite mai mult aer si saraceste amestecul.  Insa "larg deschisa in majoritatea timpului" trebuie citit ca "ceva mai deschisa uneori".
Ultimile doua se vad cel mai bine pe graficul din stanga jos.  Se hotaraste brusc sa saracasca amestecul si deschide clapeta, apoi dintr-un motiv obscur se sprerie la fel de brusc si revine la combustie clasica, desi sarcina pare apropiata de cea initiala.


La 100km/h nu a vrut sa mearga cu amestec sarac, chiar daca sarcina a variat in timpul testului de la simplu la dublu si chiar daca consumul a scazut uneori sub cel de la 90km/h.
« Ultima Modificare: Septembrie 20, 2020, 09:49:05 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline AlexTM

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 2694
  • Karma: +6/-10
  • Auto: Galaxy 2 2.0 TDCI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #218 : Septembrie 03, 2020, 01:14:14 p.m. »
De ce nu e rosie? Trebuia sa fie rosie.
bicicleta

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #217 : Septembrie 02, 2020, 08:20:29 p.m. »
Da, carligul se scoate și se pune în câteva secunde. Iar mufa pentru curent se rabateaza și se ascunde și ea, nu rămâne nimic vizibil
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #216 : Septembrie 02, 2020, 08:16:36 p.m. »
E bine ca e demontabil !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2708
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #215 : Septembrie 02, 2020, 06:46:40 p.m. »
Gata, suntem pregatiti pentru aventura! Sau remorci cu moloz...

Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Mazda CX-30, frumoasa si rosie de AlexTM
[Azi la 08:47:44 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]


Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp de vizitator
[Aprilie 01, 2024, 10:58:08 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de AlexTM
[Azi la 08:47:44 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 15, 2024, 07:16:28 a.m.]


Re: Turcaletul de A V A T A R
[Aprilie 14, 2024, 11:14:27 p.m.]


Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 14, 2024, 02:43:18 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 [16] 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30