Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Probleme ventilatoare  (Citit de 67468 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline icksu

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2017
  • Locaţia: zalau
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: skoda superb 2, 2.0 tdi-170cp
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #135 : Iunie 04, 2018, 11:37:13 a.m. »
Sunt perfect de acord cu tine al bundy, doar ca in momentul in care am dus masina aveam o singura eroare ( cea cu pompa.auxiliara) coincidenta sau nu intre timp s-a ars si siguranta..iar ei au zis ca e direct modulul ventilatorului...dupa ce am citit subiectul asta aici pe forum si am.observat ca ventilatorul nu cupla cand porneam AC-ul mi-am dat seama pentru a N oara de competenta lor( sunt mai mult IT-isti decat mecanici)
Doamne, ce duc aici lipsa mecanicilor din Romania..dar macar avem oameni competenti si dornici sa dea un ajutor aici pe forum
Multumesc

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #134 : Iunie 04, 2018, 09:18:58 a.m. »
Aia trebuia verificata prima data.
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline icksu

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2017
  • Locaţia: zalau
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: skoda superb 2, 2.0 tdi-170cp
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #133 : Mai 31, 2018, 09:58:11 p.m. »
18080 -Coolant fan Control 1 -P1672-000-open or short to ground
Si P261A-auxiliary coolant pump -short to Ground


Dupa o vizita la service ( in Anglia) mecanici au zis cs trebuie schimbat si ventilatoarele (600£) si pompa auxiliara de recirculare a antigelului ( 200£)
Am zis ca le iau pe rand si incep cu ce e mai ieftin si vedem pe urma.
Dupa ce am ajuns acasa am constatat ca iarasi s-a aprins checkul si cand au pus testerul au aparut aceleasi erori.Interesant e ca pompa fiind schimbata iara aparea ca eroare. Se poate sa aiba legatura intre ele aceste erori?
 Am zis ca momentan o las asa cu ventilatoarele
Cand am ajuns acasa am testat sa vad daca cupleaza ventilatoarele cand pornesc AC-ul si am avut surpriza sa vad ca nu cupleaza
Am verificat sigurantele din cutia de la motor si am gasit siguranta 24(ventilator) arsa..Am inlocuit-o si acum cupleaza ventilatorul cand pornesc Ac. Urmeaza sa sterg iar erorile si sa vad daca se mai aprinde Check-ul.
As putea sa "scap" doar cu acea siguranta sau sa mai verific si alte legaturi etc.?
« Ultima Modificare: Mai 31, 2018, 10:42:37 p.m. de M i c u t z u »

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #132 : Mai 30, 2018, 08:41:26 a.m. »
Erorile raman, sunt sau nu semnalizate prin bord, dar anexele (dotarile, legate de ele ) functioneaza bine, asta e un aspect pozitiv al lucrurilor. Daca s-ar face ca CB sa-si sterga singur erorile dupa eliminarea ,,deranjamentului,, ar fi si mai ok ! :032: (unele dispar singure , altele nu)
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #131 : Mai 29, 2018, 08:15:44 a.m. »
Problema rezolvata ... printr-o simpla stergere a erorilor
Am vrut sa mint pt a nu cadea de ''bascalie'' si sa spun ca a fost din cauza unui fir / mufe / contact imperfect (fara a spune o minciuna gogonata, pt a nu induce in eroare alti colegi)
Dar mai bine sa spun adevarul, cu riscul de a fi luat la misto  ;)

Desi am scanat de ''n'' ori cu VCDS-ul, de fiecare data am folosit doar functia ''Clear'' , fara a folosi de fapt functia ''Clear all DTCs'', de aici stergandu-se cu adevarat erorile stocate (probabil si de teama de a nu face vreo boacana)
De la ultima stergere si pana astazi nu a mai aparut nici o eroare ... doar cea legata de egr persista, dar de asta am sa ma ocup cand o sa am timp
Asa ca, repet, momentan acest VCDS este mai mult decat suficient pt mine, din moment ce ma impleticesc si la o banala stergere a erorilor  :D
In viitor ... oi vedea
Multumesc pt raspunsuri
« Ultima Modificare: Mai 29, 2018, 08:17:58 a.m. de marius_f »

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #130 : Mai 28, 2018, 07:45:07 a.m. »
sau o siguranta arsa.
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline T. Carmen

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2013
  • Mesaje postate: 729
  • Karma: +0/-0
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #129 : Mai 27, 2018, 04:08:25 p.m. »
Da. Conexiunea sau modulul.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #128 : Mai 25, 2018, 07:05:05 p.m. »
Iar .... pfff
De ce imi tot apare eroarea asta ?
Unde este problema ?
Inteleg ca ar fi vorba despre un fir intrerupt sau scurtcircuit la masa ( - ) la ventilatorul 1
Dar ventilatoarele merg


Care este ventilatorul 1 ? Ala mare ?
Care ar fi problema ?


18080 - Coolant Fan Control 1
          P1672 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent
            Freeze Frame :
                         RPM : 0 / min
                         Torque : 50.0 Nm
                         Speed 0.0 km/h
                         Load : 0.0 %
                         Voltage : 12.46 V
                         Bin. Bits : 00001100
                         Temperature : 55.8°C
                         Duty Cycle : 9.6%


Ventilatoarele merg cand pornesc AC-ul, iar motorul nu fierbe, ceea ce inseamna ca merg (atunci cand este cazul) ventilatoarele
Ce fir, ce scurt / intrerupere ?


O2, 2005, 2.0tdi, 16V, 103kw/140cp, bkd, dsg


Offline cristibcr

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 3
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1,9 TDI BKC
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #127 : Mai 25, 2018, 01:33:01 a.m. »
Tin sa va multumesc ! Am rezolvat problema mai jos amintita.Cum?Aceste ventilatoare au si o siguranta de50 de amperi care este pe peretele din fata al cutiei de sigurante cum privesti din fata motorului  care nu sunt trecute in cartea masinii.ea era responsabila cu ventilatoarele mele.Am verificat am facut un strap si surpriza mi-au plecat ventilatoarele.Caz rezolvat tot cu ajutorul unor colegi de aici.Va multumesc!

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #126 : Mai 24, 2018, 02:05:34 p.m. »
Unde si cand am spus ca stiu cum se pornesc ventilatoarele din VCDS ?
Am spus doar cum poate aa procedeze  pt a-si da seama daca sunt sau nu ventilatoarele cauza principala dar nu si cum sa procedeze cu VCDS-ul
Asta nu stiu, nu am habar

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #125 : Mai 24, 2018, 01:49:49 p.m. »
VAd ca stiii cum se face, atunci nu inteleg, de ce mai ceri sfaturi ?
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #124 : Mai 23, 2018, 02:51:23 p.m. »
Ventilatoare / ventilator / releu din ventilator ... ars / arse
E simplu sa iti dai seama daca "buba" este din ele
Te duci la o diagnoza si probabil ca o sa ai eroare inregiatrata
In caz ca nu ai, il pui sa porneasca din VCDS ventilatoarele
Daca pornesc, "buba" nu este la ele
Daca nu pornesc, "buba" este de la ele, 99% ... mai ales ca spui ca au fost blocate de catre furtunul ala


O verificare suplimentara in cazul in care nu pornesc, pt a le exclude sau nu
- scoti mufa aia mare de la ele si pui un aparat de masurape ea iar ala cu VCDS-ul porneste ventilatoarele din program
Daca primeste curent dar nu au pornit ventilatoarele la testarea initiala, clar ventilatoarele sunt "buba"
Daca nu primeste curent cand ala porneste din VCDS ... in alta parte este "buba"
Ar fi bine ca ala la care te duci pr diagnoza sa se priceapa un pic si la electrica / electronica , adica sa stie unde sa puna aparatul de masura pt ca este o mufa cu 3 pini


In caz ca sunt defecte se inlocuiesc foarte usor ... am scris pe undeva pe aici
Le gasesti sh la 350-400 de lei ambele, cu tot cu suport


Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #123 : Mai 23, 2018, 10:29:12 a.m. »
Asta pațim, ne omoara sensorii si dotarile, evolutia si automatizarile (nu in cazul de fata, in general vorbind). De ce zic asta? Tot mai multe masini de ultima generatie euro 4 in sus, pe platforme, directia service, unde binenteles e coada si programare ca la doctori peste 2-3 saptamani ptr. interventii. Parca devin nostalgic dupa alte vremuri cand 80% se repara pe loc. :082:
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline cristibcr

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 3
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1,9 TDI BKC
Problema ventilatoarele de racire
« Răspuns #122 : Mai 16, 2018, 12:23:27 a.m. »
Poate a mai fost prezentata problema aceasta.dar zic eu ca este una inedita.Am constatat acum doua saptamani cand am vrut sa imi verific uleiul ca ,un cot care vine de la un captator de aer situat in fata filtrului de aer si care este legat de acesta a cazut intre motor si paletii ventilatoarelor.Ok,am vazut ca a fost uzat de catre ventilator,si lasa sa traga aer prin jumatatea lui,dupa ce l-am pus la loc(Cu gandul ca am sa cumpar unul nou).Am verificat daca paletii ventilatoarelor se misca ,ok se miscau.Astazi am venit de la un drum lung,cand m-am oprit la semafoarele din Bucuresti ,s-a ridicat apa dincolo de 110,s-a aprins becul rosu in bord sa verific lichidul de racire si cartea.Am oprit si am vazut ca ventilatoarele mele nu functionau.Ok,m-a dus gandul la o siguranta,tinand cont ca au fost blocate de acel furtun,am verificat toate sigurantele ,toate sunt bune.Mai are vreo una care trebuie verificata?Am inteles ca releul este in ventilatorul mare.Si nici cu clima pornita nu porneste ventilatorul 2.Va rog sa ma ajutati !Am mai avut o problema care am rezolvat-o cu ajutorul d-nului Al Bundy,asa ca am toata increderea.Va multumesc anticipat!

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #121 : Ianuarie 02, 2018, 10:27:15 p.m. »
Eu inteleg ca daca nu am butonul Econ apasat, sa am AC-ul pornit doar daca este setata o temperatura anume pe climatronic, adica inferioara celei HI, dar atata timp cat eu vreau sa o tin doar pe caldura maxim, HI, nu pricep ce relevanta ar mai avea daca apas sau nu Econ .
Adica ori este doar caldura si atat, ori este caldura amestecata cu aer rece de la AC !
Poate ma insel eu si de fapt asa trebuie sa functioneze corect un compresor nou, schimbat in vara, dar imi este cam greu sa cred .

Referitor la senzor, nu imi dau seama care ar putea fi .
Pt ca pe partea de circuit de racire (antigel), nu vad nici o problema, atata timp cat problema asta nu apare cat timp nu folosesc deloc caldura sau folosesc caldura dar cu butonu Econ pornit .
Oricum, antigelul circula decat in motor si in radiatorul de caldura habitaclu, el nu ajunge in radiatorul de racire motor decat atunci cand atinge o anumita temp si ii da termostatul drumul in radiator, iar atunci este normal sa porneasca pt un timp ventilatoarele .
Dar asa cum am spus mai sus, ventilatoarele nu pornesc deloc, atata timp cat motorul este rece si clima (caldura HI) oprita sau HI + Econ .

Pe parte de circuit de freon/AC, nu vad ce senzori ar mai fi pe circuit, in afara de cel de presiune de pe instalatie, dar ma gandesc ca ala functioneaza bine, atata timp cat nu face "POC" instalatia .
Ar mai fi senzorii de pe tubulatura de aer, de plastic, din bord, dar aia stiu ca au treaba decat sa comunice cu motorasele clapetelor pt a le spune cat si cum sa stea de deschise/inchise .
Senzorul de temp ext functioneaza ok, zic eu, fiindca arata temperaturi exact cum spune BUSU la meteo la ProTv 😀 .

Compresor defect cumva ? - dar asta-vara, dupa ce l-am schimbat, chiar a bagat rece de inghetau si creierii in cap, iar ventilatoarele le pornea cu o viteza de ziceai ca decoleaza in cosmos .
« Ultima Modificare: Ianuarie 02, 2018, 10:46:17 p.m. de marius_f »

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 [19] 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30